Jasmiina ja Rosaliina

Mari

Kaksostytöille on mietitty nimiä Jasmiina Emilia ja Rosaliina Maria.

Mitä mieltä olette? Onko kivat ja kaksosille sopivat nimet?

23

4267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      Ainoat nimet noista on Emilia ja Maria.
      Jasmiina ja Rosaliina eivät ole mieleeni, ja Rosaliina on suorastaan ruma.
      Laittakaa muelummin vaikka Iida ja Alina!

      Iida Emilia ja Alina Maria olisivat loistavat nimet kaksosille.

      Miettikää tarkasti ennen kuin annatte lapselle nimeksi ROSALIINA! Jasmiina vielä menettelee.

      Voisittehan laittaa Jasmiinan pariksi esim Emmiinan.

      Jasmiina Emilia ja Emmiina Maria olisivat rutkasti paremmat.

      Onnea nimen päätökseen ja hyvää kesää,,,kesän loppua!

      • Freespoken

        Eräs hyvistä ystävistäni on nimeltään Rosaliina. Yleensä nimi lyhenee Rosaksi, mutta minä kutsun häntä koko nimellä. Mielestäni nimi on hyvinkin kaunis. Hassua, että sinun mielestäsi Rosaliina on aivan kauhea. Mielipiteensä kullakin.


    • Hanna

      Jasmiinan voisi lyhentää, muunnella Jasminiksi ja Rosaliinan Roosaksi.

      :
      Jasmin Emilia ja Roosa Maria, tai Jasmin Maria ja Roosa Emilia...niin olisi kummassakin vähän "pirinää".

    • ean

      Jasmiina on taas eräs nykyajan muotinimi, jolla ei ole mitään historiaa.
      Rosaliinaa ihmettelen yleensäkin. Mikä nimi se on?

      • ihmettelijä???

        monessa muussakin viestissä olen huomannut samansuuntaisia ajatuksia, et se ja se nimi on nykyajan muotinimi!? Ei kaikki haluu laittaa lapselleen nimeksi mitään perisuomalaisia ns. vanhoja nimiä.Toki onhan sekin vaara olemassa, et samassa luokassa on sitten monta samannimistä. Mutta käykö sit tulevaisuudessa niin, että nää nykypäivän muotinimet ovat sitten niitä vanhoja nimiä, joita sitten annetaan lapsille, kun ei taas haluta antaa sen aikaisia muotinimiä!!?? Et semmosta.


      • Äiti

        Väestotietorekisterin nimipalvelusta nimittäin huomaa, että Jasmiina nimeä on annettu 1960-79 vuosina vajaa sata, 1980-99 vuosina sitten liki 1000, mutta sitten enää 2000-04 vain 166 ja tänä vuonna vain 8 tähän mennessä. Yhteensä siis 1190. Eli ei enää kovin muotinimi. Mutta silti minusta nätti nimi, toisin kuin vieraskielinen Jasmin (yht. 6145), Jasmine (yht. 1229) tai Jasmini (joita ei muuten ole kuin 2). Jasmiina on näistä suomennettu versio.

        Rosaliina nimeä on taas annettu vuoteen 1899 kaksi. Sitten on mennyt monta vuotta, ettei ollenkaan, kunnes 1980-99 on taas alettu antamaan. Heitä on yhteensä 189.

        Ja verrattuna näitä esim. Roosaan, jonka joku mainitsi. Niin Roosaa on ->1899 375kpl, 1900-19 272kpl, 1920-39 66kpl 1940-59 25kpl, 1960-79 36kpl, 1980-99 3860kpl, 2000-04 1803kpl ja 2005 jo 60kpl. Yhteensä 6497kpl

        On muuten mielenkiintoista tutkia näitä nimiä =)
        https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp


      • liinarosa

        itseni nimi on rosaliina ja pidän siitä nimestä. Minusta tuo Hannan juttu oli loukkaava. Mietisi mitä kirjoittaa


      • Anonyymi
        Äiti kirjoitti:

        Väestotietorekisterin nimipalvelusta nimittäin huomaa, että Jasmiina nimeä on annettu 1960-79 vuosina vajaa sata, 1980-99 vuosina sitten liki 1000, mutta sitten enää 2000-04 vain 166 ja tänä vuonna vain 8 tähän mennessä. Yhteensä siis 1190. Eli ei enää kovin muotinimi. Mutta silti minusta nätti nimi, toisin kuin vieraskielinen Jasmin (yht. 6145), Jasmine (yht. 1229) tai Jasmini (joita ei muuten ole kuin 2). Jasmiina on näistä suomennettu versio.

        Rosaliina nimeä on taas annettu vuoteen 1899 kaksi. Sitten on mennyt monta vuotta, ettei ollenkaan, kunnes 1980-99 on taas alettu antamaan. Heitä on yhteensä 189.

        Ja verrattuna näitä esim. Roosaan, jonka joku mainitsi. Niin Roosaa on ->1899 375kpl, 1900-19 272kpl, 1920-39 66kpl 1940-59 25kpl, 1960-79 36kpl, 1980-99 3860kpl, 2000-04 1803kpl ja 2005 jo 60kpl. Yhteensä 6497kpl

        On muuten mielenkiintoista tutkia näitä nimiä =)
        https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp

        "Ei enää kovin muotinimi"
        Vain no life idiootti seuraa muotia! Sen mukaisesti jotkut laittaa rahaa vaattesiin, tietynlaisen koirarotuun, nimeen, omaisuuteen, että varmasti on uskottava?


    • TuisKu

      Jasmiina ei välttämättä ole suursuosikkini. Samantyylisiä olisi myös Jenniina, Anniina, Fanniina, Sariina, Sanniina, Helmiina, Elviira, Adeliina, Adalmiina...

    • kyllin

      kivat nimet!
      Kivasti samanoloiset silti tarpeeksi erilaiset.
      Oikein sopivat!

    • Aurora

      Mun mielestä nimet ovat turhan "prinsessamaisia", kuin vaaleanpunaisia hattaroita. Makeaa ja hyvää mutta niistä ei jää mitään konkreettista. Sopivat pikkutytöille mutta aikuiselle naiselle ei ihan yhtä hyvin.

      Se on totta ettei kaikkien tarvitse antaa suomalaisia perinnenimiä lapsilleen, makuja on monenlaisia. Haluaisin silti yksinkertaistaa ja selkeyttää Jasmiinaa ja Rosaliinaa hieman. Rosaliina voisi esimerkiksi olla Roosa tai Rosita.

      Toiset nimet ovat ihan kivoja, Jasmiina Emilia on ehkä turhan karkkimainen kun taas yksinkertaisen klassinen Maria sopii paremmin erikoiseen Rosaliinaan. Emilian tilalla voisi olla vaikka Sofia.

    • Yhden Jasmiinan äiti

      Nimistä tulevat mielikuvat muuttuvat kaiken aikaa. Kovin harva antaisi nykyään lapselleen nimeksi vaikka Ritva, jota joskus on pidetty oikein kauniina. Nykyään monet pikkutyttöjen nimiltä kuulostavat saattavat vuosien kuluttua olla niin yleisiä aikuisten niminä, ettei kukaan ajattele niitä erityisen lapsellisina. Mielestäni nuo suunnittelemasi nimet kuulostavat kauniilta ja persoonallisilta. Ainoa pulma voi olla, että kovin helppoa ei ole huudella kahta lasta vaikkapa pihalla noin pitkiä etunimiä käyttäen. Eli helposti ne lyhenevät käytössä esim. Jassu:ksi ja Rosa :ksi.

      Oma tyttäreni on nimeltään Jasmiina. Kukaan ei ole hänen nimeään sanonut liian prinsessamaiseksi. Ainoa ongelma on ollut se, että ihmiset eivät osaa kirjoittaa sitä oikein! Kaikki olettavat - opettajia myöten, että se kirjoitetaan Jasmine tai Jasmin... Ja minä kun tosiaan yritin valita selkeän suomalaiseen tapaan kirjoitettavan nimen!

      • rosaliina iste best

        minun mielestä jasmin on suorastaan kauhea nimi !!
        niistä tulee mieleen rokkibändy
        siis mieti kauan ennen kun annat lapsen nimeksi jasmin tai roosa ,emili ottakaa kantaa !!


    • mun list

      Kauniita ne on, mutta itse laittaisen muunnettuna näin Jasmine ja Rosalina tai Jasmin ja Rosalin ja lausuisin nimet aivan kuin kirjoitettaisiin.

    • äippä ja isä

      Tyttäremme nimi on Jasmiina ja minusta ja miehestäni oli jären nätti nimi ja harvinainen.Emme halunneet itse lapselemme monia kaimoja kuten esim.Ainolla on.
      Tyttäremme kohta kymmenen kuukautta vanha.

    • Rosaliina

      Näin Rosaliinana voin sanoa, että lapsena en osannut arvostaa kaunista nimeäni. Nyt ymmärrän sen erilaisuuden arvon. Monia Rosaliinoja kun ei vastaani ole sattunut. Totta on, että nimi lyhenee ja muuttuu käytössä, mutta haittaako tuo, rakkaalla lapsella on monta nimeä ja kaikillahan noita lempinimiä on. Vähemmän virallisissa tilanteissa esittelen itseni aina Rosana ja siksi enimmistö minua kutsuukin. Äitille olen edelleen aina se Rosaliina, iskälle Ruusa, ja muille Rosa, Rosku, Rousalii, Rosita jnejne.

      Nimistä on kaikilla omat mielipiteensä, mutta älkää hyvät ihmiset toisten nimiä menkö haukkumaan!!

      Jasmina ja Rosaliina ovat kauniita nimiä molemmat, ja lapsesi varmasti ovat iloisia jos nämä nimet valitsit!!!

    • Muitakin Rosaliinoja

      Aloin googlailemaan nimeäni ihan vain mielenkiinnosta ja päädyin tänne sivustolle. Olen myös Rosaliina ja olen ylpeä kauniista nimestäni! Rosaksi sitä ei ikinä lyhennetä, mutta lempinimiä on monia ja yksi tietty on se käytetyin :) Opettajat joskus erehtyvät koulussa kutsumaan Roosaksi ja se on kamalinta mitä sattuu, en missään tapauksessa haluaisi olla mieluumin sen niminen

    • kio

      RUMAT NIMET!

      • ...

        Ihanat ovat. Tuli mieleen Lumivalko ja Ruusunpuna -niminen satu, jossa kyseessä olivat myös sisarukset.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Ihanat ovat. Tuli mieleen Lumivalko ja Ruusunpuna -niminen satu, jossa kyseessä olivat myös sisarukset.

        Sadut ne näköjään ihmisen pään sekottaa jo lapsena.


    • Anonyymi

      Rosaliina ja jasmiina
      Jasmiina

    • Anonyymi

      "Onko kivat..."

      Kaikkihan nykyään on niin kivaa? Mistähän tuokin sana on opittu? Myyjiltä?

    • Anonyymi

      7 päivää lehden nimiä. Ei jatkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe