Miten päästä ujoudesta eroon

varvas1911

Nyt 9-luokalla ja aina olen se hiljainen ja leppoisa kaveri joka ei uskalla keskusteluihin mitään kommentoida. Omassa pienessä kaveriporukassani olen vilkas ja pilailen toisten kustannuksella ehkä hieman liikaakin, mutta miksen koskaan saa mitään sanottua mitään esim tyttöjen tai hieman tuntemattomapien kanssa? hemmetin ärsyttävää sellane. joskus ala-asteella muistan olleeni vilkas piipertäjä joka aina kertoi hauskat jutut kaikille ja olin kaikkien kaveri. Nykyään olen tälläinen yksinäinen tyyppi paitsi ulkona joskus parin naapurin kanssa käyn juttelemassa. saattaa olla että ehkä tuo yks trauma viidennellä luokalla vieläkin haittaa elämääni, silloin kavereitteni kanssa leikittiin ja sit yks kaveri meni pilailemaan kustannuksellani kun kerroin sille että pidän yhestä tytöstä. kertoi sen kaikille ja nauroi sille. sitten rupesin lintsaaman silloin tällöin koulusta koska pelkäsin että kaikki nauraa mulle ja rupesin olemaan sisällä lähes kaikki päivät pelaten tietokoneella, siitä sitten lihoin ja nyt 15kg ylipainoa. pelailin tietokoneella lähes yksinäisyydessä jonkun puolitoista vuotta ja sitten kun rupesin taas joskus ulkona käymään niin kaikki kaverini olivat jo toissa piireissä joista en tuntenut ketään ja kaverini olivat jo murrosiän käyneet ja kaikilla matalat äänet ja ihmettelin vaan miks oon pelannu kaikki päivät ja antanu asioiden lipsua. nykyään uskallan vaan puhua avoimesti kahdelle kaverilleni. koulussa pidän hauskaa vain kaveriporukassani josta kaikki tunnen jo aika hyvin mutta en pysty luottaan siihen että ne pitää asiat omana tietonaan. nykyään kaikki luokkalaiseni paitsi kaverini näyttää pelkäävän mua vaikka ihan söötin näkönen mielestäni oon :D eli siis miten voisin voittaa tuon fobian ja tutustua uusiin ihmisiin ja olla vilkas itseni niiden seurassa? tuntuu muuten aina ettei oo mitään sanottavaa uusien ihmisten seurassa :S

2

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syrjitty =)

      Olen vasta menossa kahdeksannelle luokalle ja toivon että oma tietoni edes hieman auttaa =) Itsellä on aina ollut ujous myös harmina esim, etten pysty esimerkiksi puhumaan hieman vieraammille ihmisille ilman että alan täristä hirveästi ja menen ihan punaiseksi mutta olen huomannut tässä kesän aikana, kun on pitänyt puhua muille ihmisille, kun ei ole vain koneella, että jos haluat päästä ujoudesta eroon sinun on OIKEASTI haluttava sitä. Uusiin henkilöihin tutustuessa pitää vaan reippaasti mennä ja olla oma itsensä heidän seurassa. Ujoudesta pääsee vain jos uskaltaa uskaltaa. Mitään hävittävää ei ole =) Uusien ihmisten seurassa kannattaa tutustua heihin kunnolla =) Uusiin porukoihin mennessä muistat vain hymyillä =D Ja jos sinua aletaan syrjiä niin ainoat jotka menettävät siinä jotain, ovat syrjijät joilla ei luultavasti ole paljon kavereita kun ovat niin nirsoja etteivät voi tutustua juuri sinuun =)

    • Seuraava potilas

      Tämä minun vastaukseni EI OLE piruilua, vaikka sitä on kai vaikea tulkita muuksi. Mutta anti mennä vaan: Ysiluokkalaisena olet varmaan jo oppinut niin paljon pakkoruotsia, että ymmärrät Povel Ramelin kappaleen "Varför är Louise så blyg" sanat. Kappale löytyy Spotifysta kolmena eri versiona, ja YouTubesta luulisi myös löytyvän ainakin yhden. Vihjeeksi niin paljon, että vastaus kysymykseen "Varför är Louise så blyg" löytyy kappaleesta itsestään. Happy hunting sitten vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe