Se on kumma kun näitä meidän Orkideoja on sitten vähän yhdellä sun toisella hoideltavanaan, ja hyvin näyttävät menestyvän. Me kun otetaan semmoinen tänne kotiimme, niin eikös se mokoma löydä tiensä tuonpuoleiseen alta aikayksikön. Ei sitten mikään kelpaa eikä mikään riitä. Kaikkemme olemme antaneet, eikä edes yhtä e-mailia ole saanut työstään. :)
Vaikea tapaus ...
2
207
Vastaukset
Jospa te yritätte liikaa hoitaa ja hyysätä ;-) ?Antakaa vähän nuutua ja hyytyä,
kyllähän alkavat hädissään työntää lehteä ja kukkavartta.
Nämä neuvot ovat Sulkavan Lumikukka-Orkideatalon Pekka Rannalta: Kastelu kerran viikossa upottamalla ruukku tunniksi reunojaan myöten veteen (sade-järvi-
lumesta sulatettu), ei vesilaitoksen raanavettä, jossa on AINA kemikaaleja.
Ranta jatkaa: Mitä enemmän valoa, sitä enemmän kukkia.
Valoa läpäisevä ruukku, että "ilmajuuret" saavat valoa.Multana hiiltä, kaarnaa paloina.Olen murentanut joukkoon koivun tuohen ja puun välissä olevaa nilaa.
Kasvualustan olen vaihtanut n. parin vuoden välein. Lannoitteena olen käyttänyt
sitä vaaleanpunaista Pirkka-kukkaravinnetta puolet ohjeen määrästä ja kerran kuussa. Jos jatkuvasti lannoittaa, kasvattaa vain lehtiä.
Keväällä olen vienyt ulos jonkun pensaan varjoon 2-3 viikoksi, johan alkaa
kasvua näkyä.
Valoa, mutta ei suoraa paahdetta.- tempmil&dude
Annettiin nuutua ja hyytyä ja jäädä yksikseen, niin kyllä näyttää jo paremmalta suhteemme. :) Kukkaa lykkää raidallista. Ihan tuommoinen Phalaenopsis se on, mutta kirjava luonteeltaan. Vai tunniksi upottaa - selittää mitä edellisille kävi, ei tainnut riittää se lyhyempi upotus. Kiitos vinkeistä, hyvät ohjeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861540
- 711190
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1721070Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52882Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46861- 47848
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38838- 46792
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9763