Kytkin luistaa

gjfdjddjk

Onkohan ketään Accordin omistavista törmännyt tälläiseen että kytkin luistaa vaikka autolla on ajettu vasta about 90 tkm?
Kun kaasua painaa reippaasti ja kierrokset nousevat n. 2000 rpm paikkeille ja kone alkaa vääntää, niin kytkin alkaa luistaa ja kierroslukumittari hypähtää selvästi ja laskee sitten aivan kuin tie olisi jäässä.

Käsittääkseni ajonvakautusjärjestelmä ei aiheuta tälläistä ilmiötä mutta varmuuden vuoksi kokeilin ottaa sen pois käytöstä ja lopputulos oli sama.

Autolla on ajettu lähinnä maantieajoa joten ajosta sen ei pitäisi olla kulunut. Meneekö tällainen takuuseen kun teoriassa kytkin on kuluva osa? Auto on siis 09 vuoden Accord 2,2 I-DTEC diesel.

Panee miettimään onko Hondan laatu laskenut kun vanhalla Accolla ajelin 350 tkm, eikä koskaan tarvinnut kytkintä vaihtaa, eikä ollut juuri muitakaan murheitä.


Justus

28

9855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luistaa

      Eli kierrokset nousevat mutta vauhti ei? Kaikilla vaihteilla ja kaikissa nopeuksissa?

      Merkkihuollossa maksattavat varmasti, ainakin alkuun. Maahantuonnin jälkimarkkinoinnin kanssa tuo on neuvoteltava, kun tiedetään mikä siinä on vikana ja tuo vaatii avaamisen. Toki sulla noita kilsoja on jo sen verran, että koko rempan hintaa et kytkimen osalta saa. Koska kytkimesi tulee parempaan kuntoon vaihdettaessa mutta varaudu siihen, että maksat koko homman itse n. 2000e

      Jos johtuu luistattamisesta eli oma moka niin levyssä näkyy selkeät urat/kulumaa ja tuo on helppo nähdä silmällä.
      Toki jos hydrauliikasta pääsee vuotamaan öljyä kytkinasetelmalle niin se on selkeästi takuuseen kuuluva juttu. Tällöin kytkimelle tuskin tarvitsee tehdä remonttia mutta aivan yhtä iso purku & kasaus homma.
      Acon kytkimen rakennetta tuntematta, onko kaksoismassavauhtipyörä??

      Mutta ei tähän ole olemassa apteekin vastausta eli ole tiukkana ja selvitä huollon&maahantuojan kanssa asiaa.

      Normaalisti kytkin alkaa ensin luistamaan isoilla vaihteilla vedättäessä ja kitkerää katkua tulee sisälle. Voisit koittaa pitävällä parkkiksella käsijarrun kanssa, että pitääkö kytkin, sammuuko auto vai vetääkö nahkoineen?

      • thrjejkdd

        Just näin, kierrokset nousevat mutta vauhti tai nopeusmittari ei, pienemmillä vaihteilla tai nopeuksilla ei luista(ainakaan vielä).

        Koitin tuota kytkimen luistattamista käsijarru päällä, mut jarrussa ei ole tarpeeksi pitoa, ja auto lähtee väkisin liikkeelle.

        Yritin haeskella tietoa onko kaksoismassavauhtipyörä, mutta en saanut siitä varmuutta, oletan kuitenkin että siinä on kun se kai aika monessa uudemmassa dieselissä on, mutta mitään värinöitä tai kolinaa ei kytkimestä silti kuulu.

        Mitä tulee kytkimen luistattamiseen niin ainakaan minä en sellaista tee, kuten edellä mainitsin, ajoin edellisellä Accordilla satoja tuhansia ilman kytkimen vaihtoa, eikä ajotyylini ole siitä mihinkään muuttunut. Autolla on tosin ollut yksi omistaja ennen minua, hänkin on hiukan vanhempi mies ja muistaakseni sanoi että on ajanut melkein pelkästään pidempää matka-ajoa, joten tuntuu kovin omituiselta koko juttu. Täytyy silti vielä ottaa häneen yhteyttä ja tarkistaa asia, kun on sattumalta puolituttu mies.

        Joka tapauksessa kiitos hyvistä ohjeista, sain ainakin jonkin verran tietoa mitä kannattaa harkita ryhtyä tekemään.

        Justus


      • takuuaia
        thrjejkdd kirjoitti:

        Just näin, kierrokset nousevat mutta vauhti tai nopeusmittari ei, pienemmillä vaihteilla tai nopeuksilla ei luista(ainakaan vielä).

        Koitin tuota kytkimen luistattamista käsijarru päällä, mut jarrussa ei ole tarpeeksi pitoa, ja auto lähtee väkisin liikkeelle.

        Yritin haeskella tietoa onko kaksoismassavauhtipyörä, mutta en saanut siitä varmuutta, oletan kuitenkin että siinä on kun se kai aika monessa uudemmassa dieselissä on, mutta mitään värinöitä tai kolinaa ei kytkimestä silti kuulu.

        Mitä tulee kytkimen luistattamiseen niin ainakaan minä en sellaista tee, kuten edellä mainitsin, ajoin edellisellä Accordilla satoja tuhansia ilman kytkimen vaihtoa, eikä ajotyylini ole siitä mihinkään muuttunut. Autolla on tosin ollut yksi omistaja ennen minua, hänkin on hiukan vanhempi mies ja muistaakseni sanoi että on ajanut melkein pelkästään pidempää matka-ajoa, joten tuntuu kovin omituiselta koko juttu. Täytyy silti vielä ottaa häneen yhteyttä ja tarkistaa asia, kun on sattumalta puolituttu mies.

        Joka tapauksessa kiitos hyvistä ohjeista, sain ainakin jonkin verran tietoa mitä kannattaa harkita ryhtyä tekemään.

        Justus

        mitä täällä kyselet autossa on kolmen vuoden takuu tai 100000
        eli takuu on jäljellä ja myyjän pitää auto laittaa samaan kuntoon kuin uutena
        kyllä ne voi vähän vastaan panna mut ei muuta kuin soitto kuluttajaasiamiehelle
        niin siitä se lähtee.


      • Jepulistaa
        takuuaia kirjoitti:

        mitä täällä kyselet autossa on kolmen vuoden takuu tai 100000
        eli takuu on jäljellä ja myyjän pitää auto laittaa samaan kuntoon kuin uutena
        kyllä ne voi vähän vastaan panna mut ei muuta kuin soitto kuluttajaasiamiehelle
        niin siitä se lähtee.

        Lue vaan ne pienet printit sieltä takuukirjasta. Kytkin kuuluu kuluviin osiin ja 90tkm matka on myös kuluttajaviranomaisenkin mielestä niin suuri, että ainakaan kokonaan eivät maksa, edes takuuseen. Valmistusvirhe on sitten aivan eri asia. Mutta todistapa nyt se valmistusvirhe ensin. Hondan surkean takuupolitiikan tuntien joutuu omasta pussista kaivamaan.

        Laita vaan auto pikapikaa kiertoon... näin tein itse, kun en halunnut kytkinrempan maksajaksi 60tkm/3v ajetussa pelissä. Eivät edes koeajaneet merkkiliikkeessä ja sain hemmetin hyvän hyvityksen. Pari kk hissuttelin ja ajoin vain tarpeelliset ennen kuin uuden toimitus oli. Olivat laittaneet vanhan autoni jobbarille kiertoon ja 500km pohjoisemmaksi myyntiin.

        Oireet olivat täysin samat itsellä ja eivät tosiaan minun (1 omistaja) ajotyylistäni johtuneet.


      • gfjs
        Jepulistaa kirjoitti:

        Lue vaan ne pienet printit sieltä takuukirjasta. Kytkin kuuluu kuluviin osiin ja 90tkm matka on myös kuluttajaviranomaisenkin mielestä niin suuri, että ainakaan kokonaan eivät maksa, edes takuuseen. Valmistusvirhe on sitten aivan eri asia. Mutta todistapa nyt se valmistusvirhe ensin. Hondan surkean takuupolitiikan tuntien joutuu omasta pussista kaivamaan.

        Laita vaan auto pikapikaa kiertoon... näin tein itse, kun en halunnut kytkinrempan maksajaksi 60tkm/3v ajetussa pelissä. Eivät edes koeajaneet merkkiliikkeessä ja sain hemmetin hyvän hyvityksen. Pari kk hissuttelin ja ajoin vain tarpeelliset ennen kuin uuden toimitus oli. Olivat laittaneet vanhan autoni jobbarille kiertoon ja 500km pohjoisemmaksi myyntiin.

        Oireet olivat täysin samat itsellä ja eivät tosiaan minun (1 omistaja) ajotyylistäni johtuneet.

        Tuohan se on varmasti tullut halvemmaksi vaihtaa uusi auto tilalle. No samakait se on jos rahaa löytyy...


      • otappa homo
        gfjs kirjoitti:

        Tuohan se on varmasti tullut halvemmaksi vaihtaa uusi auto tilalle. No samakait se on jos rahaa löytyy...

        amiksen pippeliä anukseesi


      • rt345tr

        Mistä sinä tuon rempan hinnan 2000e tempaisit? ei nyt tehdä moottorirmonttia?
        Kytkinrempan hinta on reilusti alle tonnin,,,lähenpänä 500e kuin 1000e.


    • Luistaa
      • xggsdshsh

        No niinpäs näyttää, valmistusajankohta tammikuu 09 saattaisi sopia suht hyvin kun auto on rekiströity huhtikuussa, mut täytyy ottaa yhteyttä huoltoon ja kysyä onko heillä tietoa tästä. Sattuu sitä Hondallekin näemmä...

        Justus


    • acordia mene

      maahantuoja korvaa virheen vaikka autolla on ajettu miljoona kilometriä
      ei mene omasta pussista euroakaan
      eli vika on tehtaalla tullut
      kaikki hondan omistajat vaan yhteyttä maahantuojaan
      kyselkää milloin kutsuvat autot korjaukseen
      näin on takuu
      eli nyt on virhevastuu kyseeessä

      • Tutkitaan ensin

        "näin on takuu eli nyt on virhevastuu kyseeessä"

        Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Toinen on vapaaehtoinen kuluttajasuojan laajennus ja toinen lakisääteinen.

        Pappa tai nykyinen omistaja on hyvinkin saattanut luistattaa kytkintä. Tai sitten siinä on jokin muu vika. Kuuluuko se takuun piiriin vai virhevastuuseen onkin sitten seuraavan selvityksen aihe. Kaikki ovat kuitenkin turhia arvauksia ja siksi tämä vaatii kytkimen tarkemman tutkimisen.

        "maahantuoja korvaa virheen vaikka autolla on ajettu miljoona kilometriä"
        Saahan sitä aina yritää. Kytkin hajoaa millin kohdalla tai vaikka puolikkaassa niin virhevastuuseen, et sitä ikinä saa.

        Normaalin kulumisen ja takuun alaisen vian välille on joissakin tapauksissa vaikea vetää rajaa. Yleensä sitä normaalia kulumista tarjotaan tapaukseen kuin tapaukseen.

        Ne tapaukset, joihin takuuta sovelletaan, ovat yleensä sellaisia, että Suomen kuluttajansuojalain perusteella myyjä olisi joka tapauksessa niistä vastuussa. Takuussa takuun antajan velvollisuus on osoittaa selvästi, miksi vian korjaus ei kuulu takuun piiriin.

        Kuluttajasuojalain mukaan toimittaessa taas asiakkaan pitää osoittaa, että vika on ollut tuotteessa jo ostohetkellä. Tämä ei useinkaan ole helppoa.


      • pirkkopiste234
        Tutkitaan ensin kirjoitti:

        "näin on takuu eli nyt on virhevastuu kyseeessä"

        Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Toinen on vapaaehtoinen kuluttajasuojan laajennus ja toinen lakisääteinen.

        Pappa tai nykyinen omistaja on hyvinkin saattanut luistattaa kytkintä. Tai sitten siinä on jokin muu vika. Kuuluuko se takuun piiriin vai virhevastuuseen onkin sitten seuraavan selvityksen aihe. Kaikki ovat kuitenkin turhia arvauksia ja siksi tämä vaatii kytkimen tarkemman tutkimisen.

        "maahantuoja korvaa virheen vaikka autolla on ajettu miljoona kilometriä"
        Saahan sitä aina yritää. Kytkin hajoaa millin kohdalla tai vaikka puolikkaassa niin virhevastuuseen, et sitä ikinä saa.

        Normaalin kulumisen ja takuun alaisen vian välille on joissakin tapauksissa vaikea vetää rajaa. Yleensä sitä normaalia kulumista tarjotaan tapaukseen kuin tapaukseen.

        Ne tapaukset, joihin takuuta sovelletaan, ovat yleensä sellaisia, että Suomen kuluttajansuojalain perusteella myyjä olisi joka tapauksessa niistä vastuussa. Takuussa takuun antajan velvollisuus on osoittaa selvästi, miksi vian korjaus ei kuulu takuun piiriin.

        Kuluttajasuojalain mukaan toimittaessa taas asiakkaan pitää osoittaa, että vika on ollut tuotteessa jo ostohetkellä. Tämä ei useinkaan ole helppoa.

        virhevastuu on voimassa koko auton käyttöiän
        PISTE


      • PISTE!
        pirkkopiste234 kirjoitti:

        virhevastuu on voimassa koko auton käyttöiän
        PISTE

        Voimassa juu "teoriassa" mutta ei sillä mitään tee. Mieti nyt hiukan itsekin mitä puhut. Jos autolla on ajettu 150 000 km ja kytkin hajoaa niin se on henkilökohtainen voi voi. Mene siinä vaan vehon tiskille itkemään virhevastuusta ja TODISTA, että kytkimessä on ollut OSTOHETKELLÄ virhe! Jos et ole auton 1. ostaja on tilanne vielä hankalampi mutta käytännössä täysin mahdoton case muutenkin.

        Kuluttajaviranomaiset sanovat sinulle aivan samaa. Kytkimessä ei ole voinut olla "merkittävää" virhettä ostohetkellä, koska se on kestänyt jo 150 000km. Tuohon matkaan mahtuu jo niin paljon käyttäjästä johtuvaa kulumaa yms.


    • Kokemuksia?

      Kerro miten kävi ja mikä oli vikana?

    • cnhdjkf

      Vein auton huoltoon, mutta kuinka ollakaan kun olivat koittaneet siellä kytkintä, niin sepä ei juuri silloin luistanutkaan ollenkaan. Ihmettelin sitä mut se ei silti aina tee sitä, varsinkaan kun on juuri lähtenyt liikkeelle. Niinpä kun hain auton huollosta ja kokeilin itsekin kotimatkalla sitä ja pakko todeta ettei se luistanut, kun lopulta käännyin kotiin johtavalle tielle kymmenien kilometrien ajon jälkeen ajattelin vielä kerran koittaa ja kuinka ollakaan, luistaminen alkoi jälleen.

      Kun soitin huoltoaikaa, kertoivat ettei ainakaan heillä ole tähän uusikoppaiseen Accordiin vielä kytkimiä vaihdettu, joten kaiken kaikkiaan aikas omituiselta juttu tuntuu. Voisi kuvitella että jos kytkin olisi yksinkertaisesti kulunut sen luulisi luistavan koko ajan.

      Sovittiin niin että tarkkailen tilannetta kuukauden pari ja katotaan paheneeko tilanne.

      Justus

      • HondaAccord

        Hep! Mulla on jo toinen diesel Accord ja molemmissa on sama ongelma!
        Tämä nykyinen on -05 ja menny jo 223 tkm eli ei sinänsä ihme jos kytkin on loppu.
        Mutta edellisessä luisti kytkin kans vaikka oli menny vasta about 80 tkm. (vm -06).
        Mutta se teki sitä vaan harvoin ja enkä edes tajunnu että se vois olla kytkin kun nyt kun mulla tämä toinen tekee just samaa..ihan niinkun kuvailit n. 2000rpm:ssä alkaa luistamaan....ei kolise eikä pidä ääntä ainakaan vielä.
        Soitin verstaalle ja Honda ottais rempasta noin 1500 euroa.
        Osat maksais vissiin ab. 700 euroa, mutten taida ruveta hommaan koska se on kuulemma aika lailla kattava remppa tossa mallissa...jostain luin että pitää säätää aurauskulmat uusiks rempan jälkeen jne....kuulemma pitää purkaa niin paljon.....
        Asun Ruotsissa ja oon miettiny olisko Suomessa halvempaa teettää tuota hommaa...?
        Ois kiinnostavaa tietää miten Honda sanoo sun kytkimestä ja syistä jne...?


      • gshsdirtytu
        HondaAccord kirjoitti:

        Hep! Mulla on jo toinen diesel Accord ja molemmissa on sama ongelma!
        Tämä nykyinen on -05 ja menny jo 223 tkm eli ei sinänsä ihme jos kytkin on loppu.
        Mutta edellisessä luisti kytkin kans vaikka oli menny vasta about 80 tkm. (vm -06).
        Mutta se teki sitä vaan harvoin ja enkä edes tajunnu että se vois olla kytkin kun nyt kun mulla tämä toinen tekee just samaa..ihan niinkun kuvailit n. 2000rpm:ssä alkaa luistamaan....ei kolise eikä pidä ääntä ainakaan vielä.
        Soitin verstaalle ja Honda ottais rempasta noin 1500 euroa.
        Osat maksais vissiin ab. 700 euroa, mutten taida ruveta hommaan koska se on kuulemma aika lailla kattava remppa tossa mallissa...jostain luin että pitää säätää aurauskulmat uusiks rempan jälkeen jne....kuulemma pitää purkaa niin paljon.....
        Asun Ruotsissa ja oon miettiny olisko Suomessa halvempaa teettää tuota hommaa...?
        Ois kiinnostavaa tietää miten Honda sanoo sun kytkimestä ja syistä jne...?

        Eivät osanneet sanoa mitään syytä, heidän mielestään ei ollut mitään vikaa, kun eivät saaneet kytkintä luistamaan kun sitä siellä kokeilivat.
        Merkkihuollon arvio remontin hinnalle oli n. 1400 euroa, mutta sitä ei siis tehty vielä.

        Edelleen tilanne on jotakuinkin samanlainen, ainakaan ei ole huonontunut, luistaa vaan silloin kun moottorissa on kunnon vääntö päällä eikä aina silloinkaan.
        Eli jatketaan edelleen tämän omituisen tilanteen tarkkailemista.

        Justus


    • 1+1

      Vastaus avaajan kysymykseen: Hondan laatu on laskenut tasaisesti sitten 90-luvun.

      Honda on joutunut laskemaan valmistuskustannuksia ja näin nykyiset autot tehdään huonolaatuisemmista osista kuin aiemmin. Tuorein esimerkki tästä on uusi Honda Civic, joka on melkoinen vitsi edelliseen verrattuna ämpärimuovikeuloineen kaikkineen.

      • usb2

        Aika hyvä vitsi tuo laadun laskeminen :)
        Ja jos joku vielä painii diesel accordin kytkimen kanssa, niin 2006 mallissa alkaen oli kytkimen pääsylinterivika, joka aiheutti ajottaista kytkimen luistamista. Ja uudemmassa mallissa on ollut myös luistamisongelmia mutta vian aiheuttajaa en tiedä.
        Jos merkkikorjaamo väittää, ettei olis ollu, niin joku valehtelee.
        Älkää antako periksi. Honda on tiedottanut ongelmista ja niistä tietää lähes kaikki muut, paitsi suomen hondan edustajat :)


      • Hondassa
        usb2 kirjoitti:

        Aika hyvä vitsi tuo laadun laskeminen :)
        Ja jos joku vielä painii diesel accordin kytkimen kanssa, niin 2006 mallissa alkaen oli kytkimen pääsylinterivika, joka aiheutti ajottaista kytkimen luistamista. Ja uudemmassa mallissa on ollut myös luistamisongelmia mutta vian aiheuttajaa en tiedä.
        Jos merkkikorjaamo väittää, ettei olis ollu, niin joku valehtelee.
        Älkää antako periksi. Honda on tiedottanut ongelmista ja niistä tietää lähes kaikki muut, paitsi suomen hondan edustajat :)

        noita ongelmia riittää, siksi esim. Hyundai on ajanut Hondan ohi jo ajat sitten, sekä myynnissä että laadussa ja tekniikassa.


      • Noinkohan lie
        Hondassa kirjoitti:

        noita ongelmia riittää, siksi esim. Hyundai on ajanut Hondan ohi jo ajat sitten, sekä myynnissä että laadussa ja tekniikassa.

        Honda on kiistattomasti yksi luotettavimmista kulkupeleistä maailmanlaajuisesti . Mitä uudempi, sen parempi.
        Saksassa on tuo mainitsemasi Hyundai menny katsastustilastoissa edelle mutta sehän ei kerro laadusta juuri mitään.
        Vain siitä, miten autoa on hoidettu.
        Hyundai on kyllä loisto peli mutta se ei liity tähän asiaan nyt mitenkään.
        Kysäse suomen katsastusviranomaisilta tai hinauspalveluista asiaa.
        Honda on Toyotan kanssa niitä harvoja valmistajia, jotka myöntää virheensä ja se on sitä laatua, jos jokin.
        Takaisinkutsut tarvittaessa kruunaa koko valmistusprosessin laadun.
        Tätä laatua ei eurooppalaisista löydy vaikka tarve ois huomattavasti suurempi.


      • so simple!
        Noinkohan lie kirjoitti:

        Honda on kiistattomasti yksi luotettavimmista kulkupeleistä maailmanlaajuisesti . Mitä uudempi, sen parempi.
        Saksassa on tuo mainitsemasi Hyundai menny katsastustilastoissa edelle mutta sehän ei kerro laadusta juuri mitään.
        Vain siitä, miten autoa on hoidettu.
        Hyundai on kyllä loisto peli mutta se ei liity tähän asiaan nyt mitenkään.
        Kysäse suomen katsastusviranomaisilta tai hinauspalveluista asiaa.
        Honda on Toyotan kanssa niitä harvoja valmistajia, jotka myöntää virheensä ja se on sitä laatua, jos jokin.
        Takaisinkutsut tarvittaessa kruunaa koko valmistusprosessin laadun.
        Tätä laatua ei eurooppalaisista löydy vaikka tarve ois huomattavasti suurempi.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/eurooppalaisille-suunniteltuja-hyundain-malleja-myyty-miljoona-kappaletta

        Hyundai Audin ja Bemarin kanssa ainoita nousijoita vuonna 2012.

        Kaikki muut tekivät miinusta kuten Honda.

        Eihän kuluttaja tyhmä ole: ei Hondaa kannata ostaa, koska se on huonolaatuisempi, huonomman näköinen ja huonommalla moottorilla varustettu Hyundaihin verrattuna. Kaiken kukkuraksi HOnda on kalliimpi, ja se on hävinnyt Hyundaille kaikki koti- ulkomaan autovertailut.

        Siksi Hyundaita ostetaan ja Hondaa ei - so simple!


      • Noinkohan lie
        so simple! kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/eurooppalaisille-suunniteltuja-hyundain-malleja-myyty-miljoona-kappaletta

        Hyundai Audin ja Bemarin kanssa ainoita nousijoita vuonna 2012.

        Kaikki muut tekivät miinusta kuten Honda.

        Eihän kuluttaja tyhmä ole: ei Hondaa kannata ostaa, koska se on huonolaatuisempi, huonomman näköinen ja huonommalla moottorilla varustettu Hyundaihin verrattuna. Kaiken kukkuraksi HOnda on kalliimpi, ja se on hävinnyt Hyundaille kaikki koti- ulkomaan autovertailut.

        Siksi Hyundaita ostetaan ja Hondaa ei - so simple!

        Heh..:)) Sulla onkin varmasti tekniikka hallussa :)


    • Esko.he

      Kytkimen pääsylinteri 199 € veholla. tarvikeosana voi saada jostain satasella
      pieni purkki Dot 4 öljyä vaihtotyön hintaa en tiedä, mut iitsevaihdettuna 1-2 tuntia vaatii kyllä pienet kädet ku on ahdas paikka
      niin ja muista täyttää sylinteri öljyllä ennen paikalle laittoa ja varo ettei se pieni tiiviste rengas putoa.
      kytkimen ilmaus ei onnistu jos sylinterissä ei ole valmiiksi oljyä
      On toki mahdollista että kytkin asetelmakin on kulunut jos se on siellä kauan luistellut
      vaihtotyötä en suosittele itse tehtäväksi hinta veholla noin 1200 € kestää siellä 1,5 työ päivää, pitää purkaa tosi paljon .

    • Irvikurvi

      Itselläni sama ongelma, teetin kytkinrempan, jonka hinnaksi tuli 800, halvemmallakin pääsee, riippuu minkälaatuisia kytkinsarjoja korjaamo käyttää. Itselläni on v.2009 acco, diesel sellainen. Yksi mikä voi aiheuttaa kytkimen lustatuksen, on kaksoismassa vauhtipyörän jousen kuoleentuminen, eli koko hoidon vaihtaminen kytkinpakkoineen ja vauhtipyörineen voi hyvinkin kustantaa sen lähemmäs 2000 €. En ole koskaan luottanut kaksoismassavauhtipyörän kestävyyteen, taas yksi kallis kustannus keksitty autoilijan kiusaksi. Vauhtipyörän hinta pyörii 800-1050 välillä.

    • Petdki

      Sama vika täällä aina välillä riittääkö että vaihtaa pääsylinteri ? i-ctdi vm 2006

      • 07Accord

        Vika todennäköisesti juuri kaksoismassavauhtipyörässä. 07 accord 260 tkm ja jo toisessa remontissa. Massapyörässä välystä. Ja remontti maksaa noin sen 2000 euroa.


    • Pietu66

      Minulla vm.2011 Honda Accord 2.0i farmari eli bensa...Autolla ajettu 138000 ja ensimmäinen kytkin sökönä. Kytkin ei sinällään luistanut, mutta oli alkanut vinkumaan aina kun lähti liikkeelle niin vingahteli. Syy paljastui..kytkin oli jostain syystä umpiruosteessa! Laadukasta eikö totta? Nyt autolla ajettu 153000km ja kytkin toimii edelleen..täytyy varmaan vaihtaa auto ennenku tulee ajettua toiset 138000km ettei joudu veholle pulittaan uudestaan se 2000e euroa. Voi vähän kirpasta, kun myyjä ei enää maksakkaa puolia hinnasta! :D Honda Terveisin!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe