öljyn imuvaihto on kätevää

helppoa ainakin

Hommasin tollasen öljyn imuvaihtimen ja vaihto sujui leikiten. Ei ähellystä auton alla ja propun kierteelle asettelua jne. Tästä on sitten montaa mielipidettä että onko ko. tapa aivan yhtä hyvä kuin alakautta vaihtaen. Jääkö esim. öljypohjaan imussa jotain ylimääräistä ryönää? Ja eikös suodatin ole sitä varten että se suodattaa nuo moskat?

6

1405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveriile kävi näin

-onhan yläkautta tietenkin helepompaa imeskellä, elä sitten ihmettele kun jossakin vaiheessa menee öljypumpun imusiivilä tukkoon (limottuu talvella), siinäpä tuppaa "ne"säästöt hupeneen moottori remontiin....

• peruspentti---

On se kumma , kun kavereille käy aina vahingot. Se on ihan sama mitä kautta ne öljyt vaihtaa. Minun autoni (ajettu 550000 km) kuluttaa öljyä sen verran ettei erillistä öljynvaihtoa tarvitse tehdä.

• helppo homma
        peruspentti--- kirjoitti:

On se kumma , kun kavereille käy aina vahingot. Se on ihan sama mitä kautta ne öljyt vaihtaa. Minun autoni (ajettu 550000 km) kuluttaa öljyä sen verran ettei erillistä öljynvaihtoa tarvitse tehdä.

Itekkin imen välillä pumpulla,,, helppo homma Monista veneistäkin imetään aina öljyt pois vaikka olis miljoona jahti :: kaikkee ne kuvittele menee siivilät tukkon heh
        sen 10v tehnyt sillen jo....

• Tuhansia imenyt

Imupumppu ainakin imee öljypohjan tarkemmin puhtaaksi vanhoista öljyistä. Proppu ja reikä kun usein on tehty niin että tyhjäysreiän reuna on muutaman millin ylempänä kuin öljypohjan alin osa. Eli ei koskaan valu ihan tyhjäksi. Mutta imulla tyhjenee tarkemmin kun ei hätäile. Onko sitten mitään merkitystä moisella, onkin toinen juttu. Mielestäni ihan makuasia ja miten itselle helpompi se parempi.

• hirhgirhiu

Aivan se on koko mutterin vahvuuden ei vain muutama mm. mikä sinne jää öljyä. Kun pohjaroppu on auki ja öljyt valutettu pois voi kaataa puolilitraa vaikka dieseliä tai jotain halpaöljyä jolloin öljypohja huuhtoutuu.

• vaihto kannattaa

Tyhjensi ne öljyt sitten propusta tai imupumpulla, niin kumpikaan käytäntö ei sen paremmin "pese" öljypohjaa töhnästä. Sitä töhnän muodostumista voi torjua riittävän tiheillä öljynvaihtoväleillä. Mikäli ajaa öljyt aina ihan "tervaksi" asti, niin sitä töhnääkin kertyy moneen paikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1758
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1036
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      926
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe