Varajärjestelmät

Watti

Onkos kellään kokemuksia tilanteesta, jossa potteri sanoo sopimuksen irti. Kännyköissä alkaa olla gps- vastaanottimet läpi lijan ja iPhonessa glonas kaupanpäälle. Onkohan kännykkään saatavissa merikarttoja. Olis paljon varmempi olo jos tietäisi, että systeemin pettäessä on pahvikartan lisäksi vielä varajärjestelmä.

10

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beikku2350

      Meillä ainakin plotteri tipahtaa heti kun tulee vähän kovempi aaltotälli. Sitten mennään ulkomuistista tai tuurilla. Yleensä jos aurinko näkyy ja pitää en samassa suunnassa niin ei ainakaan harhaudu väylältä. Voi myös seurata edessä kulkevaa paattia jos ei muuten uskalla. Kepit kannattaa mennä ihan vierestä, niin ei ole väliä kummalta puolelta menee. Niissä on vähän toleranssia siellä karinkin puolella. Niin ja veneetkin joita seurailee, kannattaa ohittaa ihan vierestä! Ihan turha alkaa mitään kompasseja ja paperikarttoja veneeseen hommailemaan. Se on vaarien hommia!

    • murrosikäisen uhoa?

      "...Ihan turha alkaa mitään kompasseja ja paperikarttoja veneeseen hommailemaan. Se on vaarien hommia!"

      Onks tää joku periaatteellinen kysymys? Mieluummin otetaan riskejä kuin navigoidaan merikartan ja komnpassin avulla?

      Kompassi kartta ei paljoa maksa eikä petä. Plotteri pettää aina, ennemmin tai myöhemmin. Edellinen plotterini simahti takuuaikana ja korjattiin. Nykyinen on pari kertaa hyytynyt niin, että mikään nappula ei toimi ja sijainti on jähmettynyt paikoilleen. Viat tuntuvat olevan saman tyyppisiä kuin muussakin tietotekniikassa. Ongelmia ei tule plotterin häikästä eikä tarvitse ostaa lisää elektroniikkaa, jos osaa navigoida kompassin ja kartan avulla ja veneessä on "vaarien" välineet.

      Vaarien hommat siis toimii!!!

    • Välivalittaja_LKV

      Beikku2350
      18.3.2012 00:14
      "Yleensä jos aurinko näkyy ja pitää en samassa suunnassa niin ei ainakaan harhaudu väylältä".

      Ruikku2350 kai ajaa joka reissullaan vain etelään Suomenlinnasta ja lopulta karille? Väylät tuppaa kääntyilemään, mutta aurinko ei.

      Olen hinannut Pihlajasaaren takaa suihkuturbokiitäjäotuksen 100 000 euron paatin Lauttikseen, kun ritsisin poju ei uskaltanut ajaa metriäkään ilman toimivaa pottaa nenun alla.
      Oli jo soittanut pelastuslaitoksen, meripelastuksen, 16 kertaa, 112 een avuttomuuttaan. Poliisi tuli sentään hinauksessa kylkeen ja puhallutti pojun. Oli niin hilkulla ruorijuoppouteen, että fitutti hinata sellaista surkimusta.

      Veneilijä, joka ei osaa käyttää merikorttia ja kompassia, pitäisi sitoa vain laituriin katselemaan!

    • Kyllä Arska puhelimiin sekä Nolkialisiin saa Navioniscin kartat.

      Mutta kyllä paperit viivaimet pitää olla, ja niiden käyttö hallita, niinkuin sinulla näkyy olevankin. Gps käyttö kännykässä syö akkua ja jos taasen latausta ei ole saatavilla niin taas ollaan paperin äärellä..

      • Mistä tuon Navionicsin voi hankkia Nokialaiseen? Ainakaan heidän kotisivuiltaan löytyivät softat vain Applen tuotteisiin ja Androidille, mutta ei Symbianille (eikä muihinkaan Nokian käyttämiin käyttiksiin ts. Meegolle tai Windowsille).

        Minun E-seiskassa on kuitenkin 4" näyttö, joten voisi toimia hauskana leikkikaluna tylsillä legeillä (navigoisin kuitenkin pelkillä paperikartoilla kuten tähänkin saakka).


      • Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mistä tuon Navionicsin voi hankkia Nokialaiseen? Ainakaan heidän kotisivuiltaan löytyivät softat vain Applen tuotteisiin ja Androidille, mutta ei Symbianille (eikä muihinkaan Nokian käyttämiin käyttiksiin ts. Meegolle tai Windowsille).

        Minun E-seiskassa on kuitenkin 4" näyttö, joten voisi toimia hauskana leikkikaluna tylsillä legeillä (navigoisin kuitenkin pelkillä paperikartoilla kuten tähänkin saakka).

        Joku taisi sanoakkin että ovi kaupasta on kadonnut. Viineksi kun katsoin niin makso 10e, arskaan 9.9e. Arskaankin on tosin noussut 26ehen


      • i7yu
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mistä tuon Navionicsin voi hankkia Nokialaiseen? Ainakaan heidän kotisivuiltaan löytyivät softat vain Applen tuotteisiin ja Androidille, mutta ei Symbianille (eikä muihinkaan Nokian käyttämiin käyttiksiin ts. Meegolle tai Windowsille).

        Minun E-seiskassa on kuitenkin 4" näyttö, joten voisi toimia hauskana leikkikaluna tylsillä legeillä (navigoisin kuitenkin pelkillä paperikartoilla kuten tähänkin saakka).

        jos a.k.o. ajaa ja e.d.k ei poista maanvetovoimaan niin se lataa tietysti satelliitin sisäänsä ja Suorat Putket!


      • 656655656
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mistä tuon Navionicsin voi hankkia Nokialaiseen? Ainakaan heidän kotisivuiltaan löytyivät softat vain Applen tuotteisiin ja Androidille, mutta ei Symbianille (eikä muihinkaan Nokian käyttämiin käyttiksiin ts. Meegolle tai Windowsille).

        Minun E-seiskassa on kuitenkin 4" näyttö, joten voisi toimia hauskana leikkikaluna tylsillä legeillä (navigoisin kuitenkin pelkillä paperikartoilla kuten tähänkin saakka).

        Ymmärrämme motiivisi ja närkästyksesi joitain arvostelijoita kohtaan, jotka pikkumaisesti puuttuvat nyanseihin, kuten kuparointi, spiraalivaimennin, duoprop-planeetta, pronssiteräs , suolahapporadikaalit ym. pikkuseikkoihin, tajuamatta että proosaan ei tarvitse sisältyä faktaa, jos sisältö tai kiinnostavuus kielikuvien ohella kärsii.

        Pidämme siis kaunaasi välittäjään ymmärrettävänä, mutta :
        VOISITKO PAINUA HELVETTIIN TÄÄLTÄ VENEILYPALSTALTA RUIKUTTAMASTA JA HÄIRITSEMÄSTÄ.


    • bodderiharryyy

      Harry potteri sanoo irti mitä?

    • perkinssi

      mulla on tosi hyvä varajärjestelmä, sitä kutstaan kompassiksi ja navigointitaidoksi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe