Automerkit joita kannattaa välttää

huonoimmat

Eli etupäässä ranskalaiset ja italialaiset merkit kuten esim. Renault, Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo ovat kaikkein epäluotettavimpia automerkkejä. Näiden merkkien jälleenmyyntiarvo on kaikkein huonoin joka kertoo hyvin selkeästi että niissä on jotain vikaa kun arvo putoaa niin helposti. Ja se vika on juuri vikaherkkyys. Varsinkin kallilla korjattavat sähköviat ovat niiden vitsaus.

97

3874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keupeotisti

      Vieläkin huonompia ovat japsikinnerit, niissä ei ole minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia eikä mukavuuksia, muovisia pulkkia ovat. Siis täysin paskoja, samanlaisia kuin voortin romut. Siis ei voi autoiksi mainita.

      • Lapse lapset

        onkos äiskältä lupa olla koneella?


      • tiellä vai pajalla?

        minä koitan välttää audeja mersuja bemareita ja opeleita.


      • nitopeni

        Hitto että oot kyllä tyhmä. Japsit ovat parhaita käyttöautoja kauppa ja työreissuille, sillä niihin voi luottaa ympäri vuoden. Joten vain sen takia ettei niissä ole mukavuuksia ei voi sanoa että olisivat huonompia.
        Vältettävien listaan voisi laittaa Ooppelitkin.


      • Yualle

        VAG-sopulin ininää. Arvasinko oikein?


      • KIIREENVILKKAASTI

        RUOSTUNEET TOYOT TAKAISIN VINKU JAPANII.


    • Toyota huonoin

      Huonoin on Toyota. Lyhkäiset huoltovälit, ruosteherkkyys, paska ajettavuus ja yleiset laatuongelmat.

      Tojomiehet nousee taas takajaloilleen, mutta Dekran katsastustilasto ja ADAC:n tiellejättämis tilasto on mukavaa sunnuntai luettavaa.

      • Nitopeni

        Tämmösissä tapauksissa pitäis ain painottaa että kyse on uusista autoista. Niissä nyt on vikaa niin perkileesti merkistä riippumatta. 80-90 luvun Tojot toimivat hyvin huoltamattakin. Joten niissä oli piiiitkät huoltovälit ja yleisiä laatuongelmia vain ruoste. Jokainen auto ruostuu joskus, jossei siitä piä huolta.


    • vankka kokemus

      Joo tämä on totta. Ranskanpullat ja Italian ihmeet kannattaa jättää pois laskuista kun auton ostoa suunnittelee. Japsit on kaikkein luotettavimpia ja viattomimpia autoja. Esim. Toyota Hiluxia ja Hiacea kestävämpää autoa saa etsiä ts. sitä ei nimittäin löydy. Eipä ihme miksi juuri kyseiset automallit hallitsevat ja ovat hallinneet automarkkinoitamme vuosikymmenet.

      -30 vuoden kokemus autoalalta-

      • Huopasaapaskelit

        Eikös se ollut juuri Hiace, joka suljettiin Euroopan markkinoilta?


      • -H.a-Aisuli-
        Huopasaapaskelit kirjoitti:

        Eikös se ollut juuri Hiace, joka suljettiin Euroopan markkinoilta?

        Kyllä. Vihreällä hallinnollisella päätöksellä.

        Laadukkuudestahan ei otettu kantaa, mutta pakettiautoista se oli luotettavin ja kestävin. Nyt jatkossa joudutaan tyytymään vagin raatoihin ja turkissa väsättyihin mersun hyötyautoihin.

        Kyllä sillä elinkeinoa kummasti piristää kun korjaamolla ja hinauksessa saa jatkuvasti olla.


      • Monoa tuli
        -H.a-Aisuli- kirjoitti:

        Kyllä. Vihreällä hallinnollisella päätöksellä.

        Laadukkuudestahan ei otettu kantaa, mutta pakettiautoista se oli luotettavin ja kestävin. Nyt jatkossa joudutaan tyytymään vagin raatoihin ja turkissa väsättyihin mersun hyötyautoihin.

        Kyllä sillä elinkeinoa kummasti piristää kun korjaamolla ja hinauksessa saa jatkuvasti olla.

        Taitaa olla pikemminkin niin, että jos ei pysy teknisen kehityksen perässä, niin pitää väistyä markkinoilta. Tai sitten määrätään väistymään.


      • Kolahtikos pahasti?
        -H.a-Aisuli- kirjoitti:

        Kyllä. Vihreällä hallinnollisella päätöksellä.

        Laadukkuudestahan ei otettu kantaa, mutta pakettiautoista se oli luotettavin ja kestävin. Nyt jatkossa joudutaan tyytymään vagin raatoihin ja turkissa väsättyihin mersun hyötyautoihin.

        Kyllä sillä elinkeinoa kummasti piristää kun korjaamolla ja hinauksessa saa jatkuvasti olla.

        Niimpä. Turkissahan ne toyotan raadotkin kyhätään. HEH HEH.


      • japsi fani
        Huopasaapaskelit kirjoitti:

        Eikös se ollut juuri Hiace, joka suljettiin Euroopan markkinoilta?

        Ja vika on jossain muussa kun autossa.


    • Teutoners

      Kokemuksella kannattaa välttää kaikkea saksasta tulevaa niissä on kaikenmaailman vikaa mmm kalliit sähköviat ala bosch, muutenkin vikaa kaikissa saksalaisessa kamassa kuten stadin ratikoissa, myös muoviosat laaduttomia jopa polkimet on tehty halkeilevasta muovista, mm BMW,Audi ja Volkkari ovat ihme vikapesiä ja Mersussa vaivaa ruoste. Opelia ei tarvitse edes erikseen mainita. Suositelenn pysymään erossa näistä , tulee erittäin kalliikksi kun ostohintakin on jop osketon ja lisäksi päälle niäitä kalliita korjauksia.

      Japanisilaisia ei voi edes autoksi kutsua, ajo-imaisuudet ovat luokattomat ja pellit lähinnä ruostuvaa pahvia-

      • Pellit pahvia?

        nyt tässä ei joku juttu täsmää. Trabantissa oli aikoinaan. Muoviautoja on useita, on Corvettea, Ferraria ja Lamborghinia. Ajo-ominaisuuksista sinä et tiedä vielä mitään ja voi olla ettet tule tietämäänkään.


      • muoviauto??
        Pellit pahvia? kirjoitti:

        nyt tässä ei joku juttu täsmää. Trabantissa oli aikoinaan. Muoviautoja on useita, on Corvettea, Ferraria ja Lamborghinia. Ajo-ominaisuuksista sinä et tiedä vielä mitään ja voi olla ettet tule tietämäänkään.

        corvette on lasikuitua ei muovia ja todella hyvä ajaa.


      • fsdffff
        muoviauto?? kirjoitti:

        corvette on lasikuitua ei muovia ja todella hyvä ajaa.

        Corvette on lujitemuovia eli muovia on n.70 % ja lasia lujitteena n. 30 %


      • Tarkennusta DDR
        Pellit pahvia? kirjoitti:

        nyt tässä ei joku juttu täsmää. Trabantissa oli aikoinaan. Muoviautoja on useita, on Corvettea, Ferraria ja Lamborghinia. Ajo-ominaisuuksista sinä et tiedä vielä mitään ja voi olla ettet tule tietämäänkään.

        Vanhimmat trabantit olivat pahvilta näyttävää erikoista sekoitusta. Ominaisuudet enemmän muoviin kuin pahviin viittaavia. - Eivät missään mielessä pahvia. Uudemmat mallit lasikuitua.


    • hoppa on auto

      Vaihdan hiasen (vm.2004) heti johonkin muuhun kunhan saan siitä edes vähänkin kelvollisen hyvityshinnan, en halua menettää kuuluani sen peltilaatikon kanssa. Taidanpa ottaa Fordin tai Peugeotin...

    • EMW-39

      Mielipiteitä on yhtä monta kun automerkkejä ja joka merkillä on omat kannattajat
      ja puolestapuhujat mutta on aivan totta mitä aloittaja kirjoittaa että Ranskalaiset
      ja Italialaiset automerkit ovat kovin vikaherkkiä.Joten mitä niiden kanssa tappe-
      lemaan vaan ostaa sellaisen auton joka on hyvässä maineessa eikä Japsit ole
      suinkaan sieltä vikaherkimmästä päästä, eikä nyky Foordit pirun hyviä ajaa.

      Ja mitä tulee Saksalaisiin niin kyllähän Audi, BMW, VW, MB, ovat laatuautoja,
      esim.Korealaista Hyundaita nälvitään samaan malliin kun Japseja 50v sitten,
      totuus lienee toinen joku Sonata 2005-09 lienee vähävikaisimpia pirssejä.

    • DKW78

      Mielipiteitä on yhtä monta kun automerkkejä ja joka merkillä on omat kannattajat
      ja puolestapuhujat mutta on aivan totta mitä tuossa toi yksi kirjoittaa että Saksalaiset automerkit ovat kovin vikaherkkiä ja kalliita korjailla ja Japanilaiset ovat huonoja ajettavia.

    • ei karvalakkeja

      Monilla merkeillä on kestävempiä ja heikompia melleja jos ostat vaikka 10 vuotta vanhan auton joka on uutena maksanut 20tuhatta euroa ja vertaat sitä saman merkin toiseen malliin joka uutena maksanut 60000euroa niin eroa on kuin yöllä ja päivällä.

    • korroosio.

      Peugeot pärjännyt hyvin ADACIN testeissä.




      Ilta-Sanomat nostaa esiin uusien Peugeot-mallien kohoamisen kokoluokkiensa kärkikolmikkoon autojen luotettavuustilastossa. Saksalaisten autoilijoiden etujärjestön ADAC:n tiepalvelutilasto kertoo, että uudet Peugeotit ovat luotettavuudeltaan huipputasoa Peugeot 107:n, 207:n ja 308:n sijoittuessa kukin omassa kokoluokassaan kolmen parhaan joukkoon.


      Pikkuautoluokassa (B-segmentti) toiseksi vähiten apua kesken matkan tarvitsi Peugeot 207. Pienimpien pikkuautojen luokassa (A-segmentti) Peugeot 107 sijoittui kolmanneksi sisarmalli Toyota Aygon vietyä ykkössijan. Pienemmässä perheautoluokassa Peugeot 308 oli luokkansa kolmanneksi paras kaikkiaan 29 automallin joukossa ja ainoana ei-saksalaisena autona viiden parhaan joukossa.

      Peugeotin määrätietoisesta työstä laadun parantamiseksi kertoo myös se, että vastikään markkinoille tulleelle Peugeot 508 :lle ja lähiaikoina lanseerattavalle uudistuneelle 308-mallistolle myönnetään viiden vuoden takuu.

      Vuoden 2010 tilastossa ovat mukana 1-6 vuotta vanhat automallit, joita on valmistettu vähintään kolme vuotta ja joita on rekisteröity vähintään 10.000 kpl vuodessa. Uusimpien Peugeotien, 3008:n, 5008:n ja 508:n mukaantuloa tilastoon saamme siis vielä odottaa mallista riippuen 1-3 vuotta.

      ADAC:n tiepalvelutilaston tulokset perustuvat teknisiin vikoihin. Kuljettajien huolimattomuudesta johtuneet autojen simahtamiset, kuten polttoaineen loppuminen kesken ajon, on jätetty pois. Ajokilometrien erot on tasoitettu korjauskertoimella kokoluokittain. Autot on laitettu paremmuusjärjestykseen kuudessa eri kokoluokassa.

      ADAC (Allgemeneir Deutsher Automobil Club) on Saksan suurin autonkäyttäjien etujärjestö, jolla on yli 17 miljoonaa jäsentä. Tiepalvelun vikaraportti julkaistaan vuosittain ADAC Motorwelt-lehden toukokuun numerossa ja verkossa www.adac.de.

      ADAC-vikatilasto perustuu tiepalvelutapahtumiin Saksassa vuonna 2010. Autot ovat paremmuusjärjestyksessä kokoluokittain vikaindeksin perusteella. Tilastossa ovat vuosimallit 2005-2010. Vikaindeksi kertoo tielle pysäyttäneiden teknisten vikojen määrän tuhatta autoa kohden. Mitä pienempi luku, sitä varmempi auto. Jos arvosanaa ei ole annettu, kyseisestä vuosimallista ei ole tilastollisesti merkittävää aineistoa.

      http://www.peugeot.fi/files/peugeotfi/Liitetiedostot/Vikatilasto.pdf

    • audi,bmw,mersu...

      kaikkia aasialaisia eli japsiautoja ja etenkin KOREANPOJAN peltikanoottia tulee välttää!

    • aumebe

      jos ei halua vapaa-ajan ongelmia,eikä tylsistyä,niin silloin nuo edellä mainitut kolme merkkiä ovat number uno!!

    • Eri keskustelut

      Et sitten maltakaan pysyä tohjopalstalla.

      • ottakaa lääkkeet

        Jaaha, taas joku luulotautinen...


    • Forza Italia

      Joo pysykää kaikki erossa italialaisista automerkeistä ni olen ainoa joka kulkee omia polkujaan ja erottuu tuulipukumassasta fiatillani ja alfallani ja nautin todella ajamisesta ilman minkäänlaisia harmeja niin ku nytkin. Niin ja löydän autoni helpommin marketin pihasta kun siellä muut on noita"kansan autoja".

      • GrandePuntoClub

        Eka vuosi Grande Puntollani takana ja eilen käytin ensimmäisessä huollossa. Ei ollut mitään vikoja, ei polttimojakaan vielä palanut. Eli ainakin ensimmäinen vuosi ja 25000 tkm mennyt huolettomasti! Pysyn merkissä jos huoleton meno jatkuu!


      • asdawweq
        GrandePuntoClub kirjoitti:

        Eka vuosi Grande Puntollani takana ja eilen käytin ensimmäisessä huollossa. Ei ollut mitään vikoja, ei polttimojakaan vielä palanut. Eli ainakin ensimmäinen vuosi ja 25000 tkm mennyt huolettomasti! Pysyn merkissä jos huoleton meno jatkuu!

        Aja toi triplasti nyt perään ja tuu sitten riekkumaan niin kattellaan :)

        Mulla pikkuavensiksessa 13 vuotta ikää ja vasta 400 000 kilsoja. Toiset edessä :)


      • tohjo aina tallissa
        asdawweq kirjoitti:

        Aja toi triplasti nyt perään ja tuu sitten riekkumaan niin kattellaan :)

        Mulla pikkuavensiksessa 13 vuotta ikää ja vasta 400 000 kilsoja. Toiset edessä :)

        Tohjopalstalla jengi on keulinut, kun autolla on ajettu jopa 3 vuotta ja 40 tkm ilman vikoja. Katsastustilastoista näkee, että monella tohjon mallilla menee 100 tkm rikki vasta 7 vuoden iässä.

        Eli vialla on ainakin ajo-ominaisuudet, koska noiden autojen ratissa ei totisesti viihdytä.


    • morekuraa

      Niin no, listastasi puuttuu nämä paskat automerkit:
      Kia
      Hyundai
      Daewoo
      Ford
      Opel
      Dodge

      • Hupsheijaa

        Hei morekuraa.

        Näyttää, että et tiedä esimerkikis Opeleista mitään. Kannattaa lukea muillakin kielillä kuin suomeksi. Tässä tietoa Opel Insignia OPC:sta.

        Tässä:

        Essen/Rüsselsheim. For the second time in two years, the Opel Insignia OPC Sports Tourer took the “Best Sport Car of the Year” award Friday in the station wagon category at a ceremony sponsored by Auto Bild SportsCars, the sister publication of the German car magazine Auto Bild.

        Some 68,000 readers voted for their favorites from a palette of more than 170 vehicles. The Opel Insignia OPC Sports Tourer dominated the station wagon category, the German publishing house said. Second place was the Mercedes E 63 AMG T model The Audi RS6 Avant took third place. The winners were announced during the traditional Race Night on the sidelines of the Essen Motor Show.

        “Lightening strikes twice,” says Michael F. Meyer, Product Marketing Director at Opel. “This is a car that cut its teeth on the Nürburgring and that people simply have fun driving.”

        With 239 kW/325 horsepower and 435 Nm torque, the 2.8 liter V6 Turbo engine on the Insignia OPC is the most powerful motor installed in an Opel production car ever. It features high-tech elements like a lower, reworked mechatronic chassis with FlexRide, an Adaptive 4x4 transmission with an electronic rear limited slip differential (eLSD) and purpose-built Brembo brakes – all complemented by spacious station wagon functionality with 1530 liters of load capacity.

        Että silleen.


      • kaupparatsu

        Olen ajanut 40 vuoden aikana 10 Fordilla yhteensä 4000000 kilometriä,400000 km per auto
        huom.ilman ensimmäistäkään remonttia,ainoastaan määräaikaishuollot tehty mikä
        on halvinta remonttia autolle


    • Eikö mene jakeluun, että esim. Renault'n laatu on jo reilusti VW edellä! Uusimman sukupolven Renault'ssa, kuten; CLIO, MEGANE, LAGUNA ja SCENIC, on laatu OK. Tarkoitan näillä vuosimallia 2008 ja tuoreempia.
      Eikö tullut luettua tuota tuoretta A-katsastuksen listaa?
      - Googleen: A-katsastus > Ajankohtaista
      - LAGUNA oli kokoluokkansa kestävin! ...ja VW Passat vasta sijoiruksella 70.
      - Samoja tuloksia alkaa tulla myös Saksalaisten katsastustutkimuksista.

      Lisäksi kun otetaan huomioon, että 2000-luvun Renaultit eivät enää ruostu, niin ihan turha puhua niiden välttämisestä!
      - Kirjoita googleen: Vi Bilägare ja sieltä: TEST > ROST

      Renault valmistaa autoja ihmisen ehdoilla;
      - mukavia ajaa, runsaat varusteet (lukuisat varusteet ekana tuotu markkinoille)
      - ihana matkustaa ja turvallinen (=eniten 5-tähden törmäystestituloksia!)

      Esim. korelaiset valmistavat autoja vain siksi, että valmistaja saa maksimituoton, välittämättä ihmisistä!!!
      - Ovat pinnalta "koreita", mutta pinnan alta sekundaa...Hunikka i30 ruosteessa AutoBildin 100.000km:n testissä:-) :-)

      • 15:20

        Mitä tulee Laguna II 2001-08 niin kuoret koreat mutta tekniikka hepponen
        ainut eteivät ole kovin ruosteherkkiä ja pärjäsi törmäystestissä.


      • hjilphei

        Muutama ruostepikku i30:ssä, vertaa muihin testattuihin autoihin, ruosteessa on muutkin. Hunikkaan vaihdettiin vain POLTTIMOITA 100000 matkalla, ei muita vikoja. C-Meseen 2 jarruremonttia 102000 km matkalla, puhumattakaan muista testin läpäisseistä. Edellisinä vuosina ilmestynyt aina testi-extra jossa kootut testit, Lagunassa pientä vikaa, siellä sun täällä.Itsellä ollu nyt nimeenomaan i30:nen, vähiten ruosteessa tähänmenneessä samoilla km-lukemilla. Tällä vuosituhannella edelliset oli sakuja, Oooppelissa ruostui muovipuskuritkin. Taitaa i30:nen olla Sonatan veroinen, ajamalla ei hajoa. Maksimituotosta lue Auto-Bild 22 2011 artikkeli jossa kerrotaan ruosteesta, halpaosista ja Mersusta sekä autonvalmistuksen idealogista. Tosin uudemmat mallit tainneet muuttua parempaan suuntaan jonka aika sitten kertoo onko näin.


    • vinosilmä

      se huono japsi 320000km 3kertaa jakohihna,käsijarru nauhat,öljyt säännöllisesti,huonosti menee mut menköön.

    • c3A4ist

      Mikä oli eilen ei päde tänään eikä varsinkaan huomenna. A-katsastuksen yksi kaikkein vähävikaisemmista oli tämä nykyinen Renault Laguna vaikka sen edeltäjät melkoisia romuja. Nykyisin autojen laatu ei välttämättä ole eri mallisarjojen kesken identtinen. Saksalaiset oli ennen aika varmatoimisia toisin on tänään. Itselleni osui varsinaiset romut 2000-luvun alkupuolella, samaa kertoo Auto-Bildin laaturaportti. Oli sakuja kehuttu kuvien kera, omat kokemukset varsin samantyyppiset. Saksalaiset kierrän kaukaa seuraavat vuodet. Mistä autojen eletroniikka tulee, Japanin tsunami kertoi totuuden, Aasiasta. Mm. Hitachi hallitsee ilmamassamittareissa 60% maailmanmarkkinoita. Saksalaistehtaat joutui rajoittamaan tuotantoa silloin paljon kun osia ei saanut, muista aasian maista myös tulee osia. Saksalaiset siirtää runsaasti tuotantoa entisen itäblogin alueelle, Romaniaan, Unkariin jne. Joten turha kuvitellakaan kun uusi A3:nen kun tulee että Saksasta se tulisi. Autoissa ratkaisee se kuka osat on tehnyt, onko kilpailun seurauksena halvin voittanut. Edellä mainitun lehden eräässä numerossa mainio artikkeli Mersun johtajan kertomus kun osakkeen omistajan etu menee asikkaan edun ohi, mitä laadulle silloin tapahtuu. Saattaa ovet alkaa kukkimaan. Samassa numerossa C-mallin 200000 km väliraportti. Epäilivät alkaisko laatu palaantua, edelliset merkin laitteet eivät riemun kiljahduksia aiheuttaneet. Tämänpäivän totuus on toinen kuin eilisen mieli-tai muistikuva.

    • hohhoijaa taas

      Tämä vikaherkkyys on nyt korvien välissä... Ittellä ainakin 20 vuotias Alfa kulkee erittäin hyvin ilman suurempia vikoja... Niin ja noista sähkövioista voit syyttä muunmuassa Boschia. Niin ja toi jälleenmyyntiarvo johtuu ihan siitä kun ei ennakkoluuloinen muuten tommosta osta, kun ei tiedä mistä jää paitsi.

    • 206 SW.

      Peugeot 207 SW/Wagon pitää hintansa aivan liian hyvin ! Jos saisi edullisemmin olisin sen jo ostanut.

      Tuossa kokoluokassa farmaria tai hatsbakkaia ei oikein ole muuta varteen otettavaa.

      Ihmetyttää ihmiset jotka ostavat Variksia ja Microja . Niin kyllähän nuokin autot on Euroopassa tehty.

      Samaten Korealaisten autot tehdään Euroopassa, mitä tänne kauppaavat. i 20 tehdään Intiassa, joten sitä en ainakaan huoli.

    • ricky rikas

      taksi on paras - toimii kuin entinen vr:n vessa - suosittelen !

    • jokumuu.

      Tämä nyt on vähän miten asian haluaa nähdä. Minusta ranskalaisen tai italialaisen käytetyn auton ostaja saa rahalleen usein paremman vastineen kuin käytetyn saksalaisen tai japanilaisen ostaja. Uusi auto on sitten asia erikseen.

      Meillä on tällä hetkellä yksi Peugeot, yksi Renault ja kaksi Alfaa ja kaikkiin on oltu enempi vähempi tyytyväisiä. Eiväthän ne täydellisiä autoja ole mutta eipä toisaalta samalla rahalla löytynyt enemmän itseä miellyttäviä mallejakaan.

    • itkin koko yön...

      Mersun E-sarja, Volvon 70-sarja, 60-sarja ja Volvon "maasturit" on vikatilastoissa aina sielä viimeisellä neljänneksellä, että siitä voitte repiä itsellenne sitä preemiumia...Samarakin on varmempi ja laadukkaampi kulkine.

      tässä vain yksi esimerkki tilastosta: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201202325

    • höpö listat

      kato kuule,isot mersut ja volvot on paljon tien päällä! just kattelin
      v70 -06 ajettu melkein 600,000 km,ammattiajossa.
      Tojotat on kyllä myös luottettavia.kokemusta corollasta 300th,ei mitään
      vikaa.Hyvä auto.

    • viidakon tähtönen

      "just kattelin v70 -06 ajettu melkein 600,000 km,ammattiajossa."

      Mitähän sellasta skeidaa kattelit? max. tonnin auto. Meinaakko laittaa?

      • Kunnon pelejä

        Luin juuri jostakin taksikuskista, joka oli ajanut Mersulla yli miljoonan. Auto nätti ja kunnossa, koneesta ei noille kilometreille ollut avattu vielä venttilikopan kantta, edes. Auto jatkaa työkäytössä yhä. Ja samassa jutussa oli, että toinenkin miljoonakerholainen oli ilmoittautunut juuri.

        Tuttu kertoi ostaneensa aikanaan n. 300 000 km ajetun Mersun. Kävi ilmi, että miljoona km puuttui luvuista. Auto oli kuitenkin joka tavalla mukava eikä tieto auton historiasta aiheuttanut pettymystä tai auton vaihtoa.

        Hyvällä pääsee.


      • VAIN PARASTA
        Kunnon pelejä kirjoitti:

        Luin juuri jostakin taksikuskista, joka oli ajanut Mersulla yli miljoonan. Auto nätti ja kunnossa, koneesta ei noille kilometreille ollut avattu vielä venttilikopan kantta, edes. Auto jatkaa työkäytössä yhä. Ja samassa jutussa oli, että toinenkin miljoonakerholainen oli ilmoittautunut juuri.

        Tuttu kertoi ostaneensa aikanaan n. 300 000 km ajetun Mersun. Kävi ilmi, että miljoona km puuttui luvuista. Auto oli kuitenkin joka tavalla mukava eikä tieto auton historiasta aiheuttanut pettymystä tai auton vaihtoa.

        Hyvällä pääsee.

        ITSELLÄNI ON KOLMAS HONDA CIVIC. KOSKAAN EI MITÄÄN VIKAA. NYT ON -96 MENOSSA, AJETTU 360000 KILOMETRIÄ. MIKSI VAIHTAISIN MERKKIÄ.


      • Miksi ihmeessä niin
        VAIN PARASTA kirjoitti:

        ITSELLÄNI ON KOLMAS HONDA CIVIC. KOSKAAN EI MITÄÄN VIKAA. NYT ON -96 MENOSSA, AJETTU 360000 KILOMETRIÄ. MIKSI VAIHTAISIN MERKKIÄ.

        Luultavasti käykin niin päin, että merkki vaihtaa sinut. Joku kerta lumpsahdat hapertuneen lattian läpi tielle ja auto jatkaa muihin seikkailuihin.


      • W123
        Miksi ihmeessä niin kirjoitti:

        Luultavasti käykin niin päin, että merkki vaihtaa sinut. Joku kerta lumpsahdat hapertuneen lattian läpi tielle ja auto jatkaa muihin seikkailuihin.

        Mersu on vain varjo entisestään.


      • Honda Civic ex
        Miksi ihmeessä niin kirjoitti:

        Luultavasti käykin niin päin, että merkki vaihtaa sinut. Joku kerta lumpsahdat hapertuneen lattian läpi tielle ja auto jatkaa muihin seikkailuihin.

        Todellakin jokseenkin pitää paikkansa toi Honda Civikin lattian pettäminen.
        Minulla oli myös Honda Civic ja pidin siitä paljon ja katsastuksessa sitten katsastaja sanoi että voithan sinä ajella vielä ainakin vuoden ja toivotaan ettet putoa tielle:)
        Oli niin ruosteinen ja heikko se lattia.


      • C5
        VAIN PARASTA kirjoitti:

        ITSELLÄNI ON KOLMAS HONDA CIVIC. KOSKAAN EI MITÄÄN VIKAA. NYT ON -96 MENOSSA, AJETTU 360000 KILOMETRIÄ. MIKSI VAIHTAISIN MERKKIÄ.

        Jospa tarkastaisit helmapellit ja raottaisit etujalkatilan mattoja. Paistaako päivä läpi. Helma kannattaa tarkastaa myös sieltä sisäreunalta. Jos pohjalla on massassa ruskeita jälkiä, voi olla, etttei siinä muuta olekaan kuin massa reiän päällä.

        Minäkin olen muutaman Hondan kanssa pulannut. Muuten kestäviä autoja, mutta tuppaavat lahoamaan käsiin.


      • 121212121
        Kunnon pelejä kirjoitti:

        Luin juuri jostakin taksikuskista, joka oli ajanut Mersulla yli miljoonan. Auto nätti ja kunnossa, koneesta ei noille kilometreille ollut avattu vielä venttilikopan kantta, edes. Auto jatkaa työkäytössä yhä. Ja samassa jutussa oli, että toinenkin miljoonakerholainen oli ilmoittautunut juuri.

        Tuttu kertoi ostaneensa aikanaan n. 300 000 km ajetun Mersun. Kävi ilmi, että miljoona km puuttui luvuista. Auto oli kuitenkin joka tavalla mukava eikä tieto auton historiasta aiheuttanut pettymystä tai auton vaihtoa.

        Hyvällä pääsee.

        uskotko itsekkään noita juttujas vaan oletko niin hyvä valehtelee että uskot itsekkin noi sepostukset.


    • aree84

      Heh Hiace.. mikä kertoo auton laadusta kun peltikulhoon ei saa ajonvakautusta edes rahalla, väärin kuormattuna moinen on tavan tappoyhdistelmä. Muuten varmasti hyvä työjuhta

      • Muistojen kansio

        Oli itsellä Hiace. Liukkaalla oli hengelle hubaa. Ja on sekin ihme nähty, että tojofanaatikko tunnusti omasta Hiacestaan, että onhan se "aika" täpärä ajettava liukkailla. Nämä kumpikin autoyksilö tosin jo hieman vanhempia malleja.


    • terot-persseestä

      VÄLTTÄKÄÄ TOJOTAA JA HYUNDAITA... TYLSYYDELLÄÄN NE VIE ELÄMÄSTÄ ILON JA NAINENKIN LÄHTI

    • ainakin itäautoja

      skodaa, ladaa ja ranskalaisia kannattaa välttää.

    • sirturo

      omistamistani autoista taitaapi olla Rover paskin

    • Näin se on, pojat

      Järkevä ihminen välttää autoja jotka on valmistettu jossakin muualla, kuin Japanissa. Laaturaportit kertovat totuuden. Myös Amerikkalaiset ovat tätä mieltä, että ei paljon poikien sekoilut paina.

    • Korroosio.

      Toyotassakin taitaa olla vaan japanilainen merkki.

      Autot valmistetaan halvan työvoiman maissa.

      Toista ovat ne Toyotat, jotka ovat valmistettu Japanissa.

      Volkkariakin valmistetaan tosi eksoottisissa maissa.

      • JUSSIXA70

        TOYOTAN ROMUT, VÄLTTÄKÄÄ NIITÄ


    • C5

      Pitäsit vaan turpas kiinni tojotero.

    • Listaa.

      Peugeot,Citroen,RENAULT,Fiat,Alfa romeo,Chysler voyager,sebring,neon. Siinäpä merkkejä joissa vikoja löytyy ja auto saa levätä korjaamoilla tämän tästä.

      • 60 5d

        Ajoin -02 Fiat Puntollani noin 7 v. ja yli 180 tkm. Käynnistyi aina hyvin pakkasillakin, koskaan ei jättänyt tielle. Jokunen vika/kuluva osa meni 100 tkm:n jälkeen, mutta ei todellakaan asunut kirjaamolla Puntoni.


      • Ajomukavuutta

        Omistan tällä hetkellä kuudennen perättäisen ranskalaisen auton, kaikilla niillä olen ajanut noin 4 vuotta ja noin 80-100tkm jolloin vaihtanut uuteen tai vähän ajettuun, vikoja on aikuisten oikeesti ollu tosi vähän, ja nekin 90-luvun alkupään autoissa.
        Vaihdossa olen aina saanut mielestäni tarpeeksi hyvän hyvityksen. Joten en mitenkään voi allekirjoittaa väittämääsi.
        Olen aina autoa vaihtaessani kokeillut myös muun maalaisia merkkejä, mutta aina päätynyt ranskikseen, kai sitä on tottunut pehmeään ajomukavuuteen joten "pulkat" eivät vaan tunnu hyvältä


    • Toyota on p.ska

      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.
      Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.Toyota on p.ska.

    • Dona huolto

      Toyotan vihaajille sanoisin, että ainakin vanhemmat Corollat tehtiin kestämään! Eräs autonasentaja sanoi, että on uskomatonta, miten näissä vanhemmissa Toyota-autoissa kestävät esim. nivelet jne. verrattuna Ford, Peugeot jne. jatkuvasti korjaamolla oleviin merkkeihin!

      Uudet autot tehdään maanantai-autoiksi, joilla rahastetaan huolloilla ja varaosilla sumeilematta...käytetään lypsylehminä! Huollon tarpeesta ilmoittavat ärsyttävät ajotietokoneet vilkkuvine valoineen vain vauhdittavat kukkaron nyörien löysäämistä...maailman suurin kusetus nykyautoissa on konepellin alla oleva täyskate ja varoitustarrat, että älä vaan tee itse mitään...kannattaa vain varata se tonni tai kaks huoltoa varten!

      • xvnbfx

        toyotan alustasuunnittelu lähtee siitä että niveliin kohdistuu mahdollisimman pientä rasitusta, ajo-ominaisuuksien kustannuksella.


      • Elinan nokka-akseli
        xvnbfx kirjoitti:

        toyotan alustasuunnittelu lähtee siitä että niveliin kohdistuu mahdollisimman pientä rasitusta, ajo-ominaisuuksien kustannuksella.

        Voi olla, että on noin kuin sanot. Oma kokemukseni on, että alustan kuluvia osia saa Tojoonkin vaihtaa samaa tahtia kuin muihin. Ja ihan kaikkia muitakin kuluvia osia.

        "Eräs autonasentaja sanoi, että on uskomatonta, miten näissä vanhemmissa Toyota-autoissa kestävät esim. nivelet jne."

        Missä yhteydessä ko. asentaja tuon on todennut? Tojon fanikuntahan ei suosilla tunnusta, että Tojot kävisivät lainkaan korjaamoissa. Kuulemma paranevat vain kilometrien lisääntyessä ja hinta nousee.


      • Ihmeiden ihme
        Elinan nokka-akseli kirjoitti:

        Voi olla, että on noin kuin sanot. Oma kokemukseni on, että alustan kuluvia osia saa Tojoonkin vaihtaa samaa tahtia kuin muihin. Ja ihan kaikkia muitakin kuluvia osia.

        "Eräs autonasentaja sanoi, että on uskomatonta, miten näissä vanhemmissa Toyota-autoissa kestävät esim. nivelet jne."

        Missä yhteydessä ko. asentaja tuon on todennut? Tojon fanikuntahan ei suosilla tunnusta, että Tojot kävisivät lainkaan korjaamoissa. Kuulemma paranevat vain kilometrien lisääntyessä ja hinta nousee.

        "Eräs autonasentaja sanoi, että on uskomatonta, miten näissä vanhemmissa"

        Oliko asentaja myymässä koslaansa kun kehui? Kumma kun minulle ei ole osunut noita koskaan vikaantumattomia tojotia. Olen saanut vain ne tavalliset.


      • Minulle_on_sattunut
        Ihmeiden ihme kirjoitti:

        "Eräs autonasentaja sanoi, että on uskomatonta, miten näissä vanhemmissa"

        Oliko asentaja myymässä koslaansa kun kehui? Kumma kun minulle ei ole osunut noita koskaan vikaantumattomia tojotia. Olen saanut vain ne tavalliset.

        Omistin noin 10 vuotta Carina II:n ja sinä aikana ei autolle tarvinnut tehdä muuta kuin öljynvaihdot ja yhdet etujarrupalat. Autolla oli ajettu ostettaessa 65 tkm ja myytäessä n. 180 tkm. Takimmainen äänenvaimennin alkoi olla siinä kunnossa että se olisi pitänyt kohta vaihtaa tai korjata hitsaamalla mutta vaihdoin Volvoon. Isolla tiellä kyyti mukavampaa mutta polttoaine maistuu ja harmejakin on ollut. Automaattilaatikko, jarrut, ilmastointikompressori, ruostetta katon etureunassa ym pienempää häikkää. Silläkin autolla vasta vähän ajettu ikäisekseen, noin 230 tkm.


    • igorrus

      Audissa 460 000 km, ja hyvin vie perille ,ei oo ajotietokonetta eikä muita sähkö härpäkkeitä . Autoon on turha sijottaa euroja paljon kun hinta tippuu hetkessä,"halvallakin tuntuu pääsevän" .

    • Yualle

      Ei mikään auto kestä mitään, jos kuski on tomppeli eli kuoppamagneetti. Kiertäkää kuopat, niin autonne kestää, merkistä riippumatta.

    • koorti

      Kas kun yksi monellatapaa kuuluisa automerkki on jäänyt huomiotta? Saab.

    • CLIO 2006

      Kuuntelepass! Meillä on perheessä Clio 1.4 5 ov. VM 2006, koko aikana autossa
      ei ole ollut minkälaista vikaa. Autolla ajetaan joka päivä, että sellaista purukumia.

    • kokemustaonnexon

      Elä vain MAZDAa osta, takuun jälkeen alkaa isot remontit.
      Ne on tehty vain takuuajan toimiviksi.
      Pari kotteroa riitti miulle. Ei niitä oo tehty suomen oloihin. Kylmä talvella.
      Laaturaporteissa ei näy automerkkien määriä esim, 10-vuoden kestolle.
      Lue laaturaportit oikein.
      Hyvä laatu näkyy yli 10 v, vanhoissa autoissa.

    • eetu

      Toyota ota jos ett muuta saa!!!

    • Jos oletat

      saavasi auton, niin et kyllä Toyotaakaan ota. Niitä ostetaan ! Tollo....

      • Olet veikeä vinkeä

        Vaan jos käteinen ei riitä, niin osta Corolla.


    • nyky horse

      mitään merkkiä ei tarvitse välttämättä vältellä,jos sen ostaa uutena.niissä kaikissa on vähintään useamman vuoden takuu/100 000km.jos sen maksaa takuu aikana pois,ja vaihtaa uuteen,niin eikös se ole silloin yks,ja sama millä ajelee,kun mahdollisista remonteista ei tarvitse välittää.takuu korvaa.käytetyt ovat sitten eri asia.

      • Eurosamariini?

        Jos olet tuota mieltä, niin kipaiset varmaan ostamaan yhden niistä viimeisistä ladoista, joita Deltasta vielä (?) löytyy. Jos on ihan sama millä ajaa, niin siinähän saa ainakin halpaa...


      • Silkkaa pilkkaa
        Eurosamariini? kirjoitti:

        Jos olet tuota mieltä, niin kipaiset varmaan ostamaan yhden niistä viimeisistä ladoista, joita Deltasta vielä (?) löytyy. Jos on ihan sama millä ajaa, niin siinähän saa ainakin halpaa...

        ja jos ihan mitä tahansa uskoo, voi ostaa Tohjon. Se kuulemma ei mene koskaan rikki. Ei sitä varmaan tarvitse koskaan huoltaakaan. Miksi sellaista autoa huoltaa tarvitsee, joka ei ollenkaan mene rikki.


      • nyky horse
        Eurosamariini? kirjoitti:

        Jos olet tuota mieltä, niin kipaiset varmaan ostamaan yhden niistä viimeisistä ladoista, joita Deltasta vielä (?) löytyy. Jos on ihan sama millä ajaa, niin siinähän saa ainakin halpaa...

        mielummin uusi lada,kuin loppuun ajettu saksalais lintta,joka hajoilee,joka toinen viikko jostain,ja varaosat maksaa niin paljon,että jotkut ovat tehneet niiden takia henkilökohtaisen konkurssin.


    • Ranskalaiskokemuksia

      En oikein ymmärrä tätä ranskalais-fobiaa, joka näyttää näillä muutamilla kirjoittajilla olevan. Kyllä se kestää siinä missä muutkin, paremminkin. Oma ja perheen historia autojen osalta:
      - renault 19 TXE chamade 1990-1998 tilava perusauto, lämmin kuin mikä, ruostumisongelmia, mittarissa myyntihetkellä 420000 km. Sähkövikoja tuli lopussa kun seisoi 3 kk lumen alla, sen jälkeen oikutteli kaikki.
      - peugeot 405 break, dieselöity, nokalle oli nostettu joku Talbotin vanha kone. Ajoin autolla 320000 km, luopuessani mittarissa 508000 km. Vähäkulutuksellinen, mutta paljon pientä rempaa. Itse kone oli ja kesti, ei ruostunut.
      - peugeot 406 TDI vm96, 1998-2004. Ihana iso tilava auto, ajoin 350000km, mittarissa vaihtoon mennessä 395000km. Toimi kuin unelma, ei sähköongelmia tai muita ylläreitä. Suurin ongelma näppäiltävä koodi, jonka kytkin pois.
      -renault 21.2005-2006 Mannelta ostettu tonnin auto. Eräs parhaista ostoksistani, toimi kuin unelma, tankkaa ja aja. Pari öljynvaihtoa ja 30000km tuli mittariin parissa vuodessa. Harmittaa kun ruostui niin puhki, ettei mennyt enää katsastuksesta läpi. Ajamalla piti viedä romuuttamolle, sai siitä muutaman kympin. Kone toimi kyllä vielä mahtavasti.
      -Peugeot 406HDI vm 02, ost 2004, on edelleen. Ostettu 30tkm ajettuna, nyt mittarissa 390000km. Alun ongelmien jälkeen on nyt toiminut kun unelma jo pari vuotta. Ajan loppuun enkä anna vaihdossa pois.
      Peugeot 307 Wagon 1,6 bensa 04, ost 2006, on edelleen. Ongelma-auto, jonka hukkaan tänä keväänä.näppärä kesä-auto, oikeastaan loistava, mutta talvella onneton, ovet ei mene lukkoon, kässäri jäätyy joka talvi pari kertaa. Nyt mittarissa 160000km.

      Pihassa siis 2 pösöä, 306 ja 307. 307 on surkea talvella, menettelee kesällä. 406 on loistava auto jonka mittarissa kohta 400tkm. Ajan loppuun, sitten pitää vaihtaa merkkiä, uudet pösöt eivät houkuttele. Suunnitelmissa Passat tai A6, katsotaan nyt mitä kohdalle tulee. 307 katoaa tänä keväänä ja tilalle tulee farkku-golf, ajattelin ihan uuden ostaa, pääsisi kerrankin valitsemaan myös värin...

    • Kers-

      VÄLTÄ: ranskalaiset, italialaiset, korealaiset, japanilaiset (pl. Lexus)
      SUOSI: saksalaiset, ruotsalaiset

      tätä perusneuvoa kun noudattaa niin ei tule mitään yllätyksiä ja autoasiat on hoidossa

      • fggjhhgkjllk

        Älä jauha potaskaa. Saksalaiset aivan paskoja, muut hyviä... Ettäs tiedät!


    • VAG-941

      Älä osta: Toyota. On muuten sinulla Teron kohtalo. Tojo-tero, kehuu autojaan kovasti, sisimmässään ahdistunut vanha jätkä suree kohtaloaan, se on Tojo-miehen kohtalo, ajamaan joutuu harmailla ja tylsillä autoilla. Salaa katselee formuloita sunnuntaisin rivitalon sohvalla ja toivoo joskus kokevansa edes vähän vauhdin huumaa.

    • ExBMWnykOpel

      Katsastusrapottien mukaan auton ajettavuuden mukaan järkiostos on Insignia. Eli merkkikohtaisestikin laatueroja löytyy.

    • kyllähyvääkinon

      No jos itse sanon peugeot 208 on ollut tosi hyvä ostos. Hinnanpito ollut hyvä ja kiva ajaa ja omistaa. Ei vikoja ja olihan se pikkuvikaisimpien autojen joukossa. Kyllä ne pikkuauton osaa tehdä todella hyvin.

    • adf

      itse välttelsin audia,pemaria ja toyotaa

    • TottaOn

      Kylläpä aloittaja nyt osui naulankantaan tai härän silmään, ihan miten vaan.

    • Sayonaratojo

      Minä vältän Volkkaria ja Tojotaa.
      Ranskikset on nykyään paljon parempia kuin saksalaiset. Samoin japsia ei kannata ostaa kalliilla kun korean tuote on parempi.

      • Hongchi

        Entäs kun Kiinan tuote on vielä halvempi ja jopa parempi kuin nuo parahaimmista parhaat eli ranskikset?


    • ertttyyy
    • Nämäpahimmat

      Vältettävimmät:
      -Vw-ryhmän tekeleet, erityisesti TSI-moottori ja DSG-vaihteistot. Näistä kiinnostavimmat on Skoda ja Seat, Audissa on liikaa "ministerilisiä".
      -Toyota. Jos on pakko saada itäauto, yritä osua Mazdaan. Vältä erityisesti Toyotaa, ja aivan ehdottomasti älä huoli D4D-ongelmamoottoria.
      -Edelliseen liittyen: muista että hybridi ei pärjää uudenaikaiselle polttomoottorille sen paremmin suorituskyvyssä, kustannustehokkuudessa kuin ympäristövaikutuksiltaan.

      Kaikki muut menettelee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe