Goalla vai Helsingillä?

candolim,galangute

Heippas te Goankävijät!
Goa on yksi Intian osavaltioista. Sana osavaltio taipuu kuten sana valtio: sisäpaikallissijoissa -ssa , -sta,. Niin myöskin osavaltio Goan nimi taipuu sisäpaikallissijoissa eli Goassa, Goasta.
Miksi kirjoitan tästä typerästä kirjoitusvirheestä on: paikalliset ihmiset, jotka tuntevat oleansa jossain v:tun turistisaarella!
Kaikkihan muistavat tytön, joka kyseli, että miten sieltä Goan saarelta pääsee sinne pääkaupunkiin.

18

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielikello

      Tästä on väännetty aikaisemminkin. Suomen kielenhuoltotoimisto on aikaa sitten ilmoittanut että tässä tapauksessa molemmat muodot ovat hyväksyttyjä.

      • kunhan oon lomalla

        Hei vaan!
        Mistä löysit tuollaisen tiedon? Kävinpä minäkin uteliaisuuttani Kielitoimiston sivuilla ja löysin toisenlaista tietoa: http://www.kotus.fi/?s=1263.


    • whatever

      Kummallinen perustelu. Paikalliset tuskin seuraavat tätä keskustelupalstaa ja puistelevat päätään nähdessään väärän taivutusmuodon :)

    • hohhoijaa

      Hienoa että täällä on jo Suomen kielen kurssi menossa.
      akateemiset hei Goan-kävijät.

      sama minulle, kun vaan tulee ymmärretyksi, mitä kirjoittelee täällä

    • kiitti1

      Näin se menee hohhoijaa

      • sauer

        No entäs tällainen: Ketä on käynyt Goassa?


    • akateemitön

      Akateemiset on erikoisia.

    • Goa ei kiinnosta

      Minulle on ihan sama miten väännätte sitä Kooaa, siellähän te kuitenkin olette olleet, kun kerrotte matkastanne Suomeen tultuanne.
      Eikö Intiassa muuta paikkaa löydy, kuin Goa? Olen sentään oleillut Intiassa eräänkin kerran ja vielä en ole Goalle ehtinyt. Nuorempana teki mieli poiketa Goalla, mutta se oli joku pakettimatka ja matkatoimiston tädillä oli kaiketi huono päivä, niin en sitten päässyt tutustumaan Goan ihmeisiin.
      En ole sen jälkeen juuri tarvinnut matkatoimiston palveluita matkojeni suhteen, omilla matkoilla on menty yli 20v. ja olen joskus perheelle ehdottanut, että haluaako joku Goalle, eipä ole ollut heilläkään kiinnostusta. Intiaan halutaan kyllä, mutta ei me sinne ******* reikään mennä.

    • Pihalla1

      Goa ei kiinnosta
      vastaus

      Olet ihan väärällä palstalla ja ihan pihalla asioista täällä
      et ole Goalle ehtinyt ?
      erikoinen vastaus

      • Ihan oikea palsta

        Joo oikea on palsta, vai onko tämä palsta VAIN Goan kävijöille (jota tosin olen epäillyt jo pitkän aikaa!) , sillä Intiastahan täällä keskustellaan.
        En ole tosiaan Goalle ehtinyt, aina on muualta Intiasta löytynyt mielenkiintoista, että Goa on jäännyt. Tosiaan kerran olin sinne jopa menossa taikka päätöksen tehnyt, mutta matkatoimiston tädillä oli huono päivä ja jäi menemättä. Sen jälkeen olen matkaillut omatoimisesti ja nähnyt Intiaakin vuosien varrella useana talvena ja perhe mukana. Lapset olivat ihan pieniä kun aloitimme Intian reissut. Intiaan he kyllä kaipaavat, mutta ilmeisesti kavereiden kertomukset Goalta ovat olleet sen verran masentavia, että eivät hekään sinne halua. On sitten menty muualle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe