Tykkäätkö Hohto-elokuvasta?

fanni&%&

Minusta ei kummosempi, ei nappaa.
Lapsellinen.

36

166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torupahrut

Hyvät elokuvat eivät ole rahvaalle
      tarkoitettuja. On katsottava paljon
      erilaisia elokuvia, ennenkuin oppii
      niitten kielen.
      Suuren mestarin, Aki Kaurismäen-
      kään elokuvat eivät ole Suomessa
      suosittuja.
      Kyllähän meille jää Turhapurot ja
      Puupäät. Nauttikaamme niistä!

• tiinaex...

hohto oli hyvä siitä on vaan niin kauan kun oon kattonu sen ja paras suomalainen katsomani elokuva koskaan on kaurismäen mies vailla menneisyyttä puupään katoin tänä aamuna koska se on meillä kesäteatteri esityksenä ei ollu hääppönen toivotaan että saadaan teatteri esityksestä parempi.

• Ajat sitten katsonut kerran, kauhuleffat eivät ole suosikkejani. Sellaiseksi ihan kelvollinen mutta tyypilliseen tapaan sillä on ihan liian kiire päästä kiinni siihen kauhuun...

• Hei kun keikuskelen

Päähän tuli oikosulku, en näet kertakaikkisesti yhtään muista, mimmonen se on.

Käyn hyvin paljon elokuvissa, itseasiassa älyttömän paljon. Minulla ei ole televisiota ja ehkä sen takia tulee mentyä elokuviin.
      Kolmen viikon sisällä oon käynyt katsomassa kolmea elokuvaa. Tänään olisin myös mennyt, ellei minulle olisi tätä yllätysvierasta tullut.

3D- elokuviin oon ihastunut. Vitsien vitsi, kun ne on makeita.

Vikko sit kävin katsomassa John Carter-elokuvan, se oli 3D ja todella hyvin tety.

Sitä edellisellä viikolla olin kaks kertaa elokuvis. Matka2, myös 3D. Ehkä himpun verran lapsellinen, mutta menetteli. Sitten olin katsomassa Saapasjalkakissaa. Heh, sekin oli hyvä. Yli-hyvin tehty ja mielikuvitus mainiota.

Kohta on tulossa ensi-iltaan kaksi 3D-elokuvaa ja niitä meen ehdottomasti katsomaan. Teatteriin puolestaan meen ens kuus. Mielensä Pahoittaja. Luulen, että on hyvä.

• * *

Eilen näkyi telkasta viimeksi.Vanha hotelli, johon saapuu kirjailija perheinen, Jack Nicolsson. Eilen opiskelin, että leffan aiheena on mielen maailma, siinä sekoittuu entinen ja tuleva, kuviteltu ja totuus.

En vieläkään, tuskin koskaan, ymmärrä, mikä status on avaruusseikkailuilla, veren tahrimilla kauhuelokuvilla, muilla osin lapsellisuuteenkin pohjaavilla elokuvilla.
        No, enhän älyä monta muutakaan asiaa.
        Vaativatko katselijat moista, vai ovatko ne ehkä ohjaajiensa omiin maisemiin perustuvia?
        Amerikkalaisilla, monilla leffoilla, on juoni lapsekas, toteutus ääriväkivaltainen, minun mielestäni.

• Hei kun keikuskelen
        * * kirjoitti:

Eilen näkyi telkasta viimeksi.Vanha hotelli, johon saapuu kirjailija perheinen, Jack Nicolsson. Eilen opiskelin, että leffan aiheena on mielen maailma, siinä sekoittuu entinen ja tuleva, kuviteltu ja totuus.

En vieläkään, tuskin koskaan, ymmärrä, mikä status on avaruusseikkailuilla, veren tahrimilla kauhuelokuvilla, muilla osin lapsellisuuteenkin pohjaavilla elokuvilla.
        No, enhän älyä monta muutakaan asiaa.
        Vaativatko katselijat moista, vai ovatko ne ehkä ohjaajiensa omiin maisemiin perustuvia?
        Amerikkalaisilla, monilla leffoilla, on juoni lapsekas, toteutus ääriväkivaltainen, minun mielestäni.

Hyvä kun mainitsit elokuvasta. Nyhämmmmmäää muistankin sen elokuvan. Piirtyi mieleeni tuolta unhon maastosta. Voi jee, että mä tykkään Jack Nicolssonista. Yli-hyvä näyttelijä. Kerran oli yhden tuttavan kans puhe kyseisestä näyttelijästä ja siitä, miten hyvin hän näyttelee jotakin Hullua, niin ystäväni sanoi, että Jack on jotenkin ihka elävänäkin hullumaisen oloinen (näköinen), että ehkä sen takia saa näyteltäväkseen hullua. Heh.

Monen moisia amerikkalaisia elokuvia tehdään, on mistä valita. En nyt tiedä miten paljon kokonaismäärästä on lapsekkaita ja ääriväkivaltaisia. Minä en tykkää kauhean väkivaltaisista.

• ritta,.,

Mitkä mielestänne on tosi hyviä elokuvia?
      Tykkään Pianistista, Titanicista ja Villistä joesta, esim.

• Hei kun keikuskelen

Kamala määrä erilaisia elokuvia alkoi pyörimään mielessä. Hyviä elokuvia on Niiiiiiin hirmuisen paljon. Ja eri tyylisiä ei oikein voi verrata, kun jokaisessa on jotakin hyvää.
        Villi joki, joo ja JEP, TYKKÄÄN.
        Avatar (3D), hitto ku oli hyvä. Kehtaanko sanoa, no okei sanon. Olin katsomassa sen KOLME kertaa. :))
        Papillon, tosi hyvä.
        Sitte yks jonka nimeä en tähän hätään muista, mutta siinä elettiin nykyaikaa ja unta ja unen unta. Olin lopen uupunut, kun elokuva loppui, sitä piti koko ajan katsella aivot ylikierroksilla, että pysyi peräs:)
        Taru Sormusten herrasta oli kans hyvä.
        Sitten on pakko mainita Hella W, elokuva Hella Wuolijoen elämästä -40 luvulta. Todella hyvä ja vähän erilainen kuvaustyyli.

Äsh, tästä tulis aivan liian pitkä pötkö jos kaikki pistäisin.
        Jätän siis tähän.

• Noo, mie tykkään hauskoista. Aloitusta sivuten niistä kauhulefofista jotka ovat hauskoja eivätkä mitään tosikkomaista ihmisten pelottelua...

• Avukole
        yohuuhkaja kirjoitti:

Noo, mie tykkään hauskoista. Aloitusta sivuten niistä kauhulefofista jotka ovat hauskoja eivätkä mitään tosikkomaista ihmisten pelottelua...

Tyypillistä suomalaiselle elokuvan katsojalle:
        Oli tosi hyvä elokuva! Sai nauraa koko ajan!

• Hei kun keikuskelen
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Kamala määrä erilaisia elokuvia alkoi pyörimään mielessä. Hyviä elokuvia on Niiiiiiin hirmuisen paljon. Ja eri tyylisiä ei oikein voi verrata, kun jokaisessa on jotakin hyvää.
        Villi joki, joo ja JEP, TYKKÄÄN.
        Avatar (3D), hitto ku oli hyvä. Kehtaanko sanoa, no okei sanon. Olin katsomassa sen KOLME kertaa. :))
        Papillon, tosi hyvä.
        Sitte yks jonka nimeä en tähän hätään muista, mutta siinä elettiin nykyaikaa ja unta ja unen unta. Olin lopen uupunut, kun elokuva loppui, sitä piti koko ajan katsella aivot ylikierroksilla, että pysyi peräs:)
        Taru Sormusten herrasta oli kans hyvä.
        Sitten on pakko mainita Hella W, elokuva Hella Wuolijoen elämästä -40 luvulta. Todella hyvä ja vähän erilainen kuvaustyyli.

Äsh, tästä tulis aivan liian pitkä pötkö jos kaikki pistäisin.
        Jätän siis tähän.

Lisään tän asian mun omaan vastaukseeni.

Toissapäivänä en "tähän hätään muistanut" sen yhden elokuvan nimeä, jossa pujahdettiin uneen ja unen uneen.Asia on niin, että se tuli yhtäkkiä mieleeni.
        Elikkä kyseinen elokuva oli Inception ja pääosassa oli Leonardo DiCapio. Hyvä näyttelijä mun mielestäni.
        Tässä elokuvassa "leikiteltiin" perspektiivillä ja muilla outouksilla. Kummallinen elokuva.

• Avukole kirjoitti:

Tyypillistä suomalaiselle elokuvan katsojalle:
        Oli tosi hyvä elokuva! Sai nauraa koko ajan!

Noooo, enemmän suomalaiset elokuvantekijät ovat profiloituneet ihan päinvastaisissa tuotannoissa, ainakin ne, jotka ovat tunkeneet ulkomaille. Ja täälläkin myyyvät samat tuotteet kuin muualla, ei mitään eroa...

• Hohto ei ole mun makuun.
      Eilen tuli myös Monte Criston kreivi, tai yks niistä elokuva versioista. Vähän aikaa katsoin sitä mutta kun olen nähnyt niin usein niin en viitsinyt kokonaan katsoa.
      Paras versio on se missä Gerard Debardieu on Monte Kriston kreivi.

• En ole katsonut, enkä varmasti katso vahingossakaan, kauhuleffat eivät ole minua varten, jännitystarinatkin ovat joskus liian jännittäviä..yh

• Uhuak

Lähinnä naurettavia ovat nuo kauhuleffat.
      Aina samoilla kauhuelementeillä pelotel-
      laan. On vähän niinkuin Jenkkihuumori
      ja omenapiirakka.

• hohhohyöks

Niin, tai synti ja sunnuntainen jumalanpalvelus.

Ketä innoittavat jotkut kauhuoliot, rinnasta ponnistavat, takaa-ajavat, ihmisiä syövät.

Minusta ne ovat kuin tekijöidensä eräänlaisia mielikuvitusmaailman asukkaita.

• Marja Puska

Elokuva on ahistava. En tykännyt.

• Leffa vuodelta 1980. Esitetty telkussa ties kuinka monta kertaa.. ehkä pari kertaa katsonut, en viime lauantaina.
      Se eka kerta, oli pelottava, toisen katsomiskerran jälkeen jo tuntuu että muistaa sen.
      Usein draama-komdia, jos jostain pidän.

• laahustava2

Ihan katsottava kauhuelokuva.Minä pidin aikoinaan Freddy Krueger leffoista varsinkin siittä kohdasta kun ollaan unessa ja juuri kun pelastus tulisi niin uni alkaa uudestaan.Myöskin PIINASSA oli mieleen painuva kohta kun se hullu akka lyö lekalla nilkat niks naks niin hyvin tehty kohtaus,että sattui omiin nilkkoihin.

• Hei kun keikuskelen
      • --

Hitsi, kö :)) oli upeaa.

• Hei kun keikuskelen
        -- kirjoitti:

Hitsi, kö :)) oli upeaa.

Joo, niin oli. Oon nyt katsonut sen ainaki kuus kertaa.:)

Ihan ääneen äidyin nauramaan.
        Huvittavaa, kun se taaimmainen koira nostaa tassuaan niiiiin ylös ja pienen odotuksen jälkeen laskee tassun alas.

Kuinkahan kauan aikaa on mennyt tuohon opettamiseen.
        Koirat tykkää, kun niille annetaan kaiken maailman virikkeitä.
        Ja kun niiden kans jaksaa touhuta.

Vai olisko toi koko homma jollakin tavalla "käsitelty"?
        Vaikea sanoa.

Tämän päivän naurut on nyt naurettu. Jos lisää naurua pukkaa, niin se menee kiintiön yli:)))) Mikä ei tietenkään haittaisi.

• --

Joo, niin oli. Oon nyt katsonut sen ainaki kuus kertaa.:)

Ihan ääneen äidyin nauramaan.
        Huvittavaa, kun se taaimmainen koira nostaa tassuaan niiiiin ylös ja pienen odotuksen jälkeen laskee tassun alas.

Kuinkahan kauan aikaa on mennyt tuohon opettamiseen.
        Koirat tykkää, kun niille annetaan kaiken maailman virikkeitä.
        Ja kun niiden kans jaksaa touhuta.

Vai olisko toi koko homma jollakin tavalla "käsitelty"?
        Vaikea sanoa.

Tämän päivän naurut on nyt naurettu. Jos lisää naurua pukkaa, niin se menee kiintiön yli:)))) Mikä ei tietenkään haittaisi.

Epäilevänä Tuomaana tuo toi samoin epäilyksen "käsittelystä", käsikäppänöiden asetelmasta.

Mutta, jos tuo on oikeista oikeinta, ihmettelen, olen ällikällä, mikähän se lie, lyöty.

Ällikälli.

• Hei kun keikuskelen
        -- kirjoitti:

Epäilevänä Tuomaana tuo toi samoin epäilyksen "käsittelystä", käsikäppänöiden asetelmasta.

Mutta, jos tuo on oikeista oikeinta, ihmettelen, olen ällikällä, mikähän se lie, lyöty.

Ällikälli.

Ällikkä on varmaan Klapin veli.

Mikäs sen "Tuntemattomassa Sotilaassa" olleen nimi olikaan, joka sanoi jotenkin näin: "Oon niin hämmästyny ku Klapil päähä lyäty.." Se oli sama henkilö, joka meni anelemaan sitä suolasilakkaa tai muikkua. Hitto ku tämän muorin muisti pätkii:)

• laahustava2

Ällikkä on varmaan Klapin veli.

Mikäs sen "Tuntemattomassa Sotilaassa" olleen nimi olikaan, joka sanoi jotenkin näin: "Oon niin hämmästyny ku Klapil päähä lyäty.." Se oli sama henkilö, joka meni anelemaan sitä suolasilakkaa tai muikkua. Hitto ku tämän muorin muisti pätkii:)

Vai muisti pätkii olisiko syy tuossa:

http://tiedebasaari.wordpress.com/2011/09/22/e-pillerien-kaytto-muuttaa-naisen-muistia/

• Hei kun keikuskelen
        laahustava2 kirjoitti:

Vai muisti pätkii olisiko syy tuossa:

http://tiedebasaari.wordpress.com/2011/09/22/e-pillerien-kaytto-muuttaa-naisen-muistia/

Mielenkiintoinen tutkimus. Mistähän on tullut idea ruveta tutkimaan tuollaista.

Itse en ole koskaan, en kuunaan, en ikinä ikuna milloinkaan syönyt E-pillereitä. En minkäänlaisia hormoonilääkkeitä. Olen nimittäin sitä mieltä, että ihmiskehon Omaa hormoonitoimintaan ei pidä mennä ronkkimaan.

Pätkämuistillakin on muuten hyötynsä:)
        Jos tallentaa vain pieniä pätkiä, niin päähän mahtuu Enemmän asioita. Monien asioiden pieniä pätkiä. Noh, annas ku selitän.... Jos nyppään jostakin asiasta Pätkän muististani, niin mietiskellen sitä pikku pätkää, mieleen juolahtelee sen pätkän loppuosakin ja näinollen pystyn hallitsemaan huomattavasti enemmän tietoa, kuin normi-ihminen:)
        Se ongelma on vielä ratkaisematta, että miten saisin käyttööni pätkien loppuosan JUURI sillä hetkellä, kuin sitä tarvitsen. Joskus en muista NYT, vaan vasta Huomenna:) Mut parempi sekin, kuin ei muistaisi ikinä. Sitäpaitsi itseni kehittäminen on vasta kesken, tullen ratkaisemaan "pakko-muistaa-juuri-NYT"-ongelmankin. En ole huolissani:)

• laahustava2

Mielenkiintoinen tutkimus. Mistähän on tullut idea ruveta tutkimaan tuollaista.

Itse en ole koskaan, en kuunaan, en ikinä ikuna milloinkaan syönyt E-pillereitä. En minkäänlaisia hormoonilääkkeitä. Olen nimittäin sitä mieltä, että ihmiskehon Omaa hormoonitoimintaan ei pidä mennä ronkkimaan.

Pätkämuistillakin on muuten hyötynsä:)
        Jos tallentaa vain pieniä pätkiä, niin päähän mahtuu Enemmän asioita. Monien asioiden pieniä pätkiä. Noh, annas ku selitän.... Jos nyppään jostakin asiasta Pätkän muististani, niin mietiskellen sitä pikku pätkää, mieleen juolahtelee sen pätkän loppuosakin ja näinollen pystyn hallitsemaan huomattavasti enemmän tietoa, kuin normi-ihminen:)
        Se ongelma on vielä ratkaisematta, että miten saisin käyttööni pätkien loppuosan JUURI sillä hetkellä, kuin sitä tarvitsen. Joskus en muista NYT, vaan vasta Huomenna:) Mut parempi sekin, kuin ei muistaisi ikinä. Sitäpaitsi itseni kehittäminen on vasta kesken, tullen ratkaisemaan "pakko-muistaa-juuri-NYT"-ongelmankin. En ole huolissani:)

Jos minä rupeaisin "pätkä muistilla"leikkimään niin siittä tulisi kaaos.Muistasin kuitenkin aina sen väärän loppuosan minkä liittäisin.Muutenkin toi pää on ihan riittävän sekaisin jo nyt.

• Hei kun keikuskelen
        laahustava2 kirjoitti:

Jos minä rupeaisin "pätkä muistilla"leikkimään niin siittä tulisi kaaos.Muistasin kuitenkin aina sen väärän loppuosan minkä liittäisin.Muutenkin toi pää on ihan riittävän sekaisin jo nyt.

Niin joo joo joo, mutta sinä oletkin mies:))
        On ymmärrettävää, että pienoiset kaaoksenpoikaset vilistelevät miehen aivoissa, niin on aina ollut ja niin tulee olemaankin.
        Onneksi me Naiset olemme mainioita järjestelemään myös miesten pätkätoimintaa heidän päissään. Että ongelmaa ei ole oikeastaan laisinkaan.

*naurua*

• laahustava2

Niin joo joo joo, mutta sinä oletkin mies:))
        On ymmärrettävää, että pienoiset kaaoksenpoikaset vilistelevät miehen aivoissa, niin on aina ollut ja niin tulee olemaankin.
        Onneksi me Naiset olemme mainioita järjestelemään myös miesten pätkätoimintaa heidän päissään. Että ongelmaa ei ole oikeastaan laisinkaan.

*naurua*

Siinä se taas paljastui naiset ne ukkoja vie.Kehtaavat vielä olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.Ukko siinä vain raapii päätään ja miettii miten tässä taasen näin kävi.

• Hei kun keikuskelen
        laahustava2 kirjoitti:

Siinä se taas paljastui naiset ne ukkoja vie.Kehtaavat vielä olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.Ukko siinä vain raapii päätään ja miettii miten tässä taasen näin kävi.

Miehet tykkää vaan, jos heidän oma kulta-naisensa vähän Ohjailee heitä.:)
        Molemmat ovat tyytyväisiä.
        Sitäpaitsi viisas nainen antaa sopivin välein ohjata myös itseään, emmemememe nyt sentään mitään tyranneja olla, hyi sentäs sentäs.

Mies ja nainen erilaisuudessaan on aivan Ihastuttava pakkaus, kun ne pistetään yhteen. Pussauskoppiin tai mihin vaan. Näin se vaan on, eikä mitään voi. Hyvä ku ei voi.

• turppeinen

Tuostapa tuli mieleeni se Oululainen
      kysymys, että ookkonä nähäny hohon?

• hää?

Ookko nää!! Pittää olla.

• Nooo....en mä silleen tykkää pitasi että maailman paras elokuva ja parhaat näyttelijät. Stanley teki hyvää työtä ja sai aikaan legenda-elokuvan.

Mutta en mä noin muuten siitä tykkää :))

• Apinakapinoi

Hieno leffa, kuten Kingin kirjan pohjalta myös tehty Christine, tappaja-auto. Hohdosta vei hohtoa kuitenkin äskettäin teemalta näytetty vanha, n 40 -luvun jenkkileffa, jonka juoni tuntui olevan pitkälle samanlainen. Jäi käsitys, että King onkin matkinut juonen vanhemmasta leffasta, jonka kirjoittajaa en tiedä.

Teeman leffassa kirjailija tuli hulluksi suuressa vanhassa talossa ja uhkasi lähimpiensä henkeä. Hohdon juoni oli aivan samankaltainen ja King voisi tunnustaa edes saaneensa vaikutteet tuosta 40 -luvun leffasta. Muutenkin apinointi on niin ala-arvoista, jos ei voi rehellisesti tunnustaa vaikutteita.

• verditti¨¨

Hohdon pilaavat yliluonnolliset näyt.
      Ikään kui se pikkupoikakin olisi sairas mieleltään.
      Nicholson on loistava näyttelijä, mutta hohto paljasti
      ilmeitten vähälukuisuuden, loppujen lopuksi.
      Nauratti karmeimpien irvistysten kohdalla.
      Käsittääkseni näyttelee "omaan lukuunsa'", karkaa ohjauksesta

• -

Pilaavat?

Nehän ovat leffan perusidea, mennyt limittyneenä olevaan.
        Lopussakin oli ryhmäkuva, edessä Nicholson, Uusi Vuosi 1921.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2149
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      426
      2030
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1400
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1012
    8. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      990
    10. 131
      898
    Aihe