Olen kuullut, että kuntoutustuen päätöksen saaminen voi kestää monta kuukauttakin. Kauanko teillä on mennyt?
Jos kuntoutustuen ensimmäisen päätöksen saaminen kestää niin kauan, että ehdin saamaan ennen kuntoutustukea ja eläkkeensaajan asumistukea työmarkkinatukea ja yleistä asumistukea, niin peritäänkö jo maksettu työmarkkinatuki ja yleinen asumistuki pois maksettavasta kuntoutustuesta ja eläkkeensaajan asumistuesta, jos aiemmin maksetut etuudet ovat olleet euromääräisesti suurempia?
Vastaavasti, jos kuntoutustukeni ja eläkkeensaajan asumistukeni ovat suurempia, kuin minulle päätöksentekoa odottaessani maksettu työmarkkinatuki ja yleinen asumistuki, niin maksetaanko minulle takautuvasti puuttuva euromäärä siltä ajalta, kun olen ollut oikeutettu kuntoutustukeen ja eläkkeensaajan asumistukeen?
Oletan siis, että työmarkkinatuki ja kuntoutustuki ja yleinen ja eläkkeensaajan asumistuki eivät ole täysin saman suuruisia.
Jos minulle myönnetään kuntoutustuki, niin ilmoittaako Kela minulle automaattisesti, että minun pitää hakea eläkkeensaajan asumistukea yleisen asumistuen sijaan?
Voinko saada eläkkeensaajan asumistukea siitä lähtien, kun oikeuteni kuntoutustukeeni on alkanut, vai vasta esim. edeltävän kuukauden ajalta?
Tukien siirtymäaika
1
224
Vastaukset
- Köyhän eväät
Liikaa vastattavaa, mutta tässsä jotakin: mikäli kuntoutustuki on suurempi kuin työmarkkinatuki, siitä maksetaan sinulle jo maksetut tuet takaisin ja itse saas sen erotuksen. Toisinpäin ei maksettais tietenkään mitään.
Ja niin, eka päätös voi kestää kuukausia, näin oli minullakin. Oma hulabaloonsa tulee siitä, jos hakemusta ei hyväksytä. Sitten vaan työkyvyttömäksi työnhakijaksi työkkäriin. Näin mäkin jouduin tekemään. Sain kyllä uudella hakemuksella sitten taannehtivasti usealta kuukaudelta kuntoutustuen josta tosiaan työttömyyskassaja ja sossu otti ensin omansa pois.
Olet aika kuninkaallisessa asemassa jos ekalla hakemuksella hyväksytään ilman mitään turhaa hyppyyttämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1852392
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722090Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I442073Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia741782- 1281720
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1971580Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771291Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821229Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321174- 711133