Voitteko kuvailla että minkälainen olo siitä tulisi ?
Jos keliaakikko vaikkapa pistelee ranskanleivän ja pizzan (ei gluteenittomalla pohjalla) ja juo pari olutta päälle.
Mitkä on seuraukset ? ja kuinka kauan kestää ?
Kuvitelkaa syövänne vaikkapa joku vehnäpatonki, pizzaa jne.
4
276
Vastaukset
- kelik.akikko
ei vaikuta
koska terve suolinukka pystyy jotenki sulattamaan kertarysäyksen,viikon syönnit jo vaikuttais pikkuhiljaa tulehduttaen suolinukkaa - gluukkunen
Vaikuttaa kovastikin. Suolinukka vaurioituu aika pahoin noin suuresta gluteenimäärästä. Sen paraneminen kestää viikkoja ellei kuukausia ja sillä on omat seuraksensa. Oireet voivat olla laidasta laitaan, se on yksilöllistä. Mutta suolinukka menee joka tapauksessa.
- ylistäkää herraa
No kerron mitä mulle kävis.
Ekaks vatsa turpois hyvin pian syömisen jälkeen tajuttomaks palloks.. saattais vähän vihloakin, pierettäis ja vatsa olis kova.
Sitten alkais ahdistus ja päänahan kutina. Siis sairaalloinen kutina. Sitten ahdistus olisi niin paha että haluisin vaan nukkua sen olon pois mutta en sais unta pitkään aikaan ku sydän hakkais ja hengitys katkonaista (anafylaktinen shokki). Näin mulle kävis.
Kiitti Jumala, rakastan sua ku annoit mulle tän ! - gemmania
Seurauksena suolinukkaa todennäköisesti jonkun verran tuhoutuisi ja sen korjaantuminen on yksilöllistä. Oloni olisi karsea, aivan kuten olisi jos nauttisin samanlaisen satsin gluteenittomana! Gluteenista en saa mitään oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937