Olen 16-vuotias nuori nainen. En ole koskaan ollut seurustelusuhteessa, oikeastaan en ole edes kamalasti jutellutkaan tuon vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kukaan ei ole myöskään koskaan näyttänyt minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan.
Tiedän kyllä mistä tämä johtuu; olen lyhyt (153cm), hirveä akne ja täysin lauta. Yritän saada itseni näyttämään hieman paremmalta käyttämällä muotivaatteita, nättejä koruja, korkkareita, meikkaan jne... En ole kuitenkaan koskaan saanut yhtään negatiivista kommenttia ulkonäöstäni, pellkiä kehuja.
Tiedän ettei ulkonäkö ole kuitenkaan syy siihen miksen kelpaa kellekkään, olen nähnyt rumempienkin ihmisten löytäneen itsellensä seurustelukumppanin.
Olen luonteeltani erittäin hiljainen ja ujo. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, masennuksesta ja minulla on lievä asperger, joiden takia minulla ei ole ollenkaan kavereita, ei edes "hyvänpäiväntuttuja" joiden kanssa voisi vaihtaa kuulumisia silloin tällöin. Aspergerin takia sosiaaliset taitoni ovat lähes olemattomat.
Tämän lisäksi olen melko nirso, en voisi kuvitella olevani suhteessa kenen tahansa kanssa. Viimeeksi muistan olleeni ihastunut johonkuhun n. 13-vuotiaana, jolloin ihastuin helposti pelkän ulkonäön perusteella mutta näin ei ole enää. Haluan löytää jonkun joka on samanlainen kuin minä, yksinäinen ja sosiaalisesti täysin retardi. Tälläinen ihminen voisi ehkä jopa ymmärtää minua. En ole niinkään nirso ulkonäön suhteen, se mitä korvien välistä löytyy on tärkeintä.
Poikaystävän löytäminen ei ole minulle mikään pakkomielle, olen vain
huolissani että mitä jos löydän itseni vielä 20 vuoden päästäkin tästä samasta tilanteesta.
Löydänkö ikinä poikaystävää?
30
1795
Vastaukset
- yksimyksi90
eiköhän tuo ole vielä suht normaalia.
Olet vielä niin nuori, että ulkonäkö ehtii muuttua aika paljon.
Ainakin itse olin 16-vuotiaana ihan lapsen näköinen ja pidin itseäni silloin todella rumana.
Ja toi on kyllä totta, ei ulkonäkö ole niin tärkee juttu.
röökiä vetävät, lihavat punkkarimuijat löytävät itelleen komeat poikaystävät, joten tuskin toi on ulkonäöstä kiinni. Se on se persoona.... - Viola Tricolor
Voi tyttö kulta, vaikutat varsin tervejärkiseltä ja viehättävltä naiselta, jolla elämä edessä. Älä pidä kiirettä. Aikaahan sinulla on. Katsele rauhassa ympärillesi.
Kukapa mies ei tahtoisi pientä ja siroa vaimoa ja tyttöystävää? isoimmilla ne isoimmat ongelmat ovat. Olen iloisen näköinen, älä murjota, ole huomaavainen toisille ja pian sinut huomataan. Vakinainen seurustelu ei sinun iässä kannata kuin ystäväpohjalta.
Tänä päivänä kuuntelijoista ja kuulijoista on kova pula, aina on suun soittajia ja hölöttäjiä. Yritä tutustua ihmisiin kuuntelemalla heitä.
Ei se ulkonäkö ainakaan näin vanhempana ja kokeneempana ole kovin tärkeää. Kuten sanoit, ihminen on siellä sisällä. Jossain. Löydät varmaan mielenkiintoisia ihmisiä. Yritä opiskella ja olla kiinnostunut elämän ilmiöistä ja maailman tapahtumista. - hirveetäkauheeta
Mä ainakin löysin ekan naisystävän 36 vuotiaana.
nojoo mulla on ollu huonoo tuurii ja nyt löyty kiteeltä mutta en ole nähnyt livenä en tiedä millainen hän on oikeasti
- tuplavanha mies
Minusta on kurjaa, että jo 16-vuotiaalla on kauheat paineet parisuhteen löytymisestä/löytymättömyydestä. Nykyään kai jo tuossa vaiheessa elämää lasketaan ehdottomaksi plussaksi, jos on seukannut ainakin kerran ja mielellään takana on myös jotain seksikokeiluja. Koko maailma on vinksahtanut epämiellyttävään asentoon.
- myöskin tuplavanha M
Itse aloitin seurustelemaan 17 vuotiaana, tyttö oli 16:sta.
Etenimme hieman hitaasti sinne sängyn puolelle. Tyttö vähän pitkitti, 3 kk.
Tuntui silloin sietämättömältä, mutta kun vauhtiin päästiin varsin ihanalta. Se oli varsin toistuvaa ja intoihimoista .aimista. Päivääkään en vaihtaisi pois !
Yhä edelleen vitsailen hänelle asiasta, ja kehun häntä "ihanan tuntuiseksi".
Nyt olen 32 ja kihloissa, pari lasta, saman naisen kanssa. Hyvät ammatit tms hankittuna.
En suosittele paineen ottamista, mutta kyllä jos kumppani on oikea ja kunnollinen sekä samalla aaltopituudella, niin miksi ne tunteet pitäisi kahlita ?
En syyttäisi maailmaa vinksahtaneeksi.
- 457769
Lyhyys ei ole mikään ongelma naiselle. Käy hakemassa akneen iholääkäriltä roaccutania. Iho myös paranee - ainakin useimmilla - mitä vanhemmaksi tulet. Tissien puutekaan ei haittaa. Ensinnäkin varmasti kasvat vielä jonkin verran. Toiseksi, pienille naisille sopii pienet rinnat paremmin. Ja kaikista olennaisinta on, että otat ihan rauhassa. Sinulla on aikaa seurustella vielä vaikka kuinka kauan. Kehitä ensin itsetuntoasi rauhassa.
- DI-kosmetologi
Tai mielummin e-pillerit. Roaccutan vähän turhan vahva ja sivuvaikutteinen lääke. Pillerit auttavat akneen ja naishormonin ansiosta myös rintojen kavuun. Ja 16-vuotias on vielä niin nuori, että ei mitään kiirettä.
P.S, Tuplavanhamieheltä loistava kommentti!
- ^^
Kyllä se siitä. Ei kaikki ole 16-vuotiaana itsevarmoja eivätkä löytäneet kunnolla itseään vielä. Itsevarmuus yleensä paranee ikää tullessa lisää, samoin itsevarmuutta tullessa lisää sitä aletaan olla enemmän "oma itsensä", koska uskalletaan. Kymmenessäkin vuodessa tuosta 16-v iästä ehtii tapahtumaan melkoisia muutoksia.
Minä itse olin 16-vuotiaana täysin avuton, finninaama, sosiaalisesti täysin kyvytön. Vasta selkeästi yli 20-vuotiaana aloin pikku hiljaa aukeamaan. Toki ei edelleenkään ole kavereita, mutta olen ymmärtänyt, että en oikeasti niitä kaipaakaan.
Joten kukin tavallaan. Tärkeää on, että löytää tasapainon ja rauhan sisältään, rakastaa itseään. Siitä on hyvä jatkaa. Mitä muut sinusta ajattelee pitäisi olla toissijaista.
Poikaystävä varmasti löytyy jossain vaiheessa :) - happygirl_1554
Hei! Minä oon 17 vuotias tyttö ja en mielestäni ole kovin kaunis. Ajattelin vielä uuden vuoden aikaan katsoessani parasta kaveriani ja hänen poikaystäväänsä, etten itse varmaan ikinä löydä ketään. Seurustelin viimeksi joskus 13 vuotiaana ja ne suhteet ei kyllä olleet mitään vakavia. uuden vuoden jälkeen kuitenkin tapasin hänet.. elämäni miehen! nyt ollaan siitä asti seurusteltu ja onnellisia ollaan :) maltahan vain oottaa niin kyllä sinäkin sen kumppanin varmasti löydät!
unohat koko asian..jatkat elämää stressaamatta pojista..jajaja..nykymaailma antaa nykynuorille liikaa paineita.....kukaan ei jää yksin pelkästään suomessa on 5000 000 ihmistä kyllä sä ajallas jonkun löydät..tsemppiä ja ei mitää kiirettä nii jonkun saat /kiitos ja anteeks
- mami vaan
Näin on! Ei ole sulla mitään kiirettä vielä.Kyllä se poikaystävä vielä sulle löytyy-ole rauhassa.Oletko käynyt kouluterkalla aknen takia? Hän voisi puhua koululääkärille ja kirjoittaa reseptin.Toki vosit mennä jos vanhempasi maksavat-ihotautilääkärille.Omat lapseni eivät vielä seurustele vaikka nykymaailmassa tunnutaan jo hätiköivän kapalosta suoraan parisuhteeseen! Nauti kavereista-aloita uusia harrastuksia ja katsele ympärillesi..ps omat lapseni 15v ja pian 18v..
- asdsadad
mee viroon ostaa silikonit ja botoxii huuleee!!!
- täähh??
Oot vasta 16 vuotias? Sit kun 20 tulee eikä kukaan ole pyytänyt ees treffeille..sit voi huolestuu. No joo vähän aikasemmin mutta oot kuitenkin vasta 16 vuotias. Ei meillä silloin aikoinaan..ysärillä tuo mikään ihme ollut. Eikä pitäs olla vieläkään.
- hthhygh
Ei sittenkään tarttee huolestua. Jos 35-v ei ole kukaan iskenyt, niin ehkä sitten vasta...
- nainen20v
No kiva. Itse olen pian 20 ja täysin samassa tilanteessa kuin aloittaja.
- dfghdfgh
No nyt pitäisi kyllä huolestua!
Jos on 20 vuotta eikä kukaan ole kysynyt treffeille niin hälytyskellot pitäisi soida!
Mutta kysytääs, kuinka montaa miestä olet itse kysynyt treffeille?
Ai et yhtään? Niin no eihän se ole naisen tehtävä kysyä treffeille vaan miehen. Naisena sen sijaan saat antaa pakit kun mies kysyy, ihan vain karsiaksesi huonoimmat yksilöt pois ja näyttääksesi tyttöystäville ettet huoli ketä tahansa. Jos huolisit kenet tahansa, osoittaisi tämä että olet helppo saalis ja epätoivoinen nainen joka on tyrkyllä. Etenkin jos itse menisit kysymään jotain miestä treffeille, tällöin vasta olisitkin epätoivoinen. Ja luonnollisesti myös ne miehet ovat epätoivoisia jotka kysyvät naisia treffeille. Paitsi tietysti pelimiehet jotka pyörittävät monen naisen rinkiä dumpaten aina huonomman yksilön kun parempi suostuu lähtemään treffeille.
Onneksi meillä kuitenkin tasa-arvo lisääntyy jossa ihmiset hakevat omia oikeuksiaan, kuten naiset ovat viime vuosikymmeninä hakeneet. Tämä on sinänsä tehnyt ihmisistä itsekkäämpiä jolloin naiset eivät halua kysyä miehiä treffeille, mutta naisista on tullut nirsompia miesten suhteen. Miehistä taas on tullut yksineläjiä koska naisille kelpaa lähinnä ne parhaat miehet. Onneksi tämä kuitenkin vähentää ihmisten lisääntymiskykyä jotta maailma pelastuu. Paitsi että kehitysmaissa väestö ei tunnu kuin lisääntyvän.
Jos olette huolestuneita jostain niin tehkää asioille jotain. - toinen nainen 20v
Olen kanssa samassa tilanteessa.
- sosadmylife
16vee poika aivan samassa tilanteessa.....(lähes)
- bujashaca
Rima liian korkealla? Itse muistan kouluaikoina kuinka moni tyttö ei halunnut antaa edes mahdollisuutta, 23v. löysin vihdoin ja nyt 9 kk tyttö saatu.
- risto.r
elä hätäile ensinnäkin tytöille toi pituus ei ole ongelma itse täytin tänään 30 olen 157 pitkä poika joten tiedän kyllä mite pituus rajoittaa elämää!itse en ole ikinä kunnolla seurustellut tai ollut sängyssä naisen kanssa mutta tunnen monia ikäisiäni ja itseäni pienempiä naisia joilla ei ole ollut seuralaisista puutetta joten älä murehdi turhaan!!
- uhgbyikgbkuj
Varmasti löydät poikaystävän. Älä stressaa liikaa ja varsinkaan noin nuorena.
- hhhyyyyy
et.
Voimia sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi! Noin nuorella on vielä paljon aikaa kokea niin iloja kuin surujakin. Älä ota paineita ulkonäöstäsi. Kunhan löydät ystäviä, joiden kanssa voit vaihtaa ajatuksia, kumppani saattaa osua kohdalle täysin odottamatta. Niin on käynyt monelle - minullekin.
- hahahahaaa
Toivottavasti et.
Keskity itseesi ja unohda pakkopoikaystävänhankinta..Se tulee sitten kun aika on..
Kyllä se kai löytyy kun sen aika on:) Itsekin kiva olisi joku löytää:)
- ashasjkasklaskl
Hanki e-pillerit. Tasoittavat hormonitoimintaa ja monilla -myös itselläni- vähentävät reilusti finnejä. Monilla e-pillerit myös kasvattavat rintoja jonkin verran, itselläni Diane Nova e-pilsut kasvatti rintoja kuppikoon verran, oikeesti! Ei kun kokeilemaan, ei se ainakaan mitään ota jos ei annakaan.
- yksin kotona
Kyllä joku juoppo sinutkin vielä haluaa vaimokseen. ja sinä kun olet nainen niin suostut ilman muuta
- wetyhshfhgf
Olen 15v poika ja luulen, että voisit sopia elämänkumppanikseni. Olen ollut oikeastaan aina ilman ystäviä/kavereita. Lapsena viihdyin yksin, mutta nyt murrosiässä olen alkanut kärsiä yksinäisyydestä. Oikeastaan olen edelleen vähän tällainen erakko, mutta jotenkin tunnen että yksi toveri elämän ajaksi voisi sopia minulle. Minua kiinnostaisi tavata muutenkin muita yksinäisiä, mutta en tiedä, missä niitä on! En ole koko 15 vuoden ikäni aikana havainnut pienintäkään merkkiä siitä, että joku muukin fyysisessä ympäristössäni olisi edes jollain tapaa porukoista ulkopuolinen =(
Ja minullakin on ainakin sellainen Asperger-piirre, että olen aina ollut kiinnostunut älykkyyttä vaativista asioista. Lapsena tiesin kaikesta paljon enemmän kuin muut, suunnittelin omia bussilinjoja kotikaupunkiini ja piirtelin asuntojen pohjapiirrustuksia.
Ongelma on vain se, että en oikein osaa luottaa näihin Suomi24:n seuranhakujuttuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195920- 173396
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192986Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6392216Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1642175Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711474Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421435Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31238Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061156Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641127