Alkaa olla käsillä katupölyn aika.

Kanto.

Nykyaikana se on paheneva riesa täällä suuremmissa kaupungeissa. Liikenne on lisääntynyt kymmenen vuoden aikana hyvin paljon. Auto kannassamme on tapahtunut merkittävä muutos, katuja on jouduttu hiekoittamaan enemmän kuin aiemmpina vuosina. Autojen mallit ovat kokeneet suuren muodon muutoksen tämän kymmenen vuoden aikana, merkittävää on että ne kaikki muistuttavat enemmän ja enemmän toisiaan. Varmaan moni muukin on huomannut ettei varsinaisesti ole oltu kiinitetty huomiota ajoturvallisuuteen eikä katupölyn pöllyämisen estämiseen. Autojen ajo ominaisuuksien huonontuessa talviajossa ollaan jouduttu teitämme ja katuja hiekoittamaaan runsaasti. Elikkä nyky autot pöllyyttävät maasta ja pakoputkesta ilmaan pölyä ja saastetta. Lada on kehitelty joka sään autoksi, siinä on otettu huomioon kaikki mahdollinen mitä autoilu vaatii. Soratiellä se on hyvä ajaa, eikä pölypilvi pölise Ladan takana niinkuin muissa autoissa tekee. Ladassa on rattaat auton alla eikä niin kuin muissa autoissa puolet rattaasta on auton ulkopuolella. Tälläisesta automallista nousee sakea pölypilvi ihmisten haitaksi. Kaupunkien ilmanlaatu oli Ladan kulta-aikan hyvä sitä on muistellut haikeana moni länsiautonkin omistaja yskiessään sisä tiloissa.

18

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoilu hukassa

      Uuudet autot on liian painavia, liian tehokkaita, kaliita ylläpitää, jne, Lisäksi ne kuluttaa liikaa teitä !
      Esim uusille katumaastureilla ja painaville autoille pitää säätää kaksinkertainen vero - teiden kulumisesta.

      Kevyt Lada tai vw kupla kukee paremmin ja halvemmalla kuin nämä turvotetut nykyautot !

    • TTX-M

      Jos Ladat ja muut kelvottomat autot poistuisivat teiltämme, ei hiekoitustakaan tarvittaisi. Ladoissahan ei ole edes raitisilmasuodattimia, joten ladistit vetävät kaikki katupölyjen myrkyt suoraan keuhkoihinsa.

      Ladojen valtavat pakokaasupäästötkin tuhoavat ympäristömme.

      • Kanto.

        Nythän Lada kanta on pienimmillään mitä se on koskaan ollut, ja ongelmat ovat heti tulleet. Pöly haitat olivat suurimpien kaupunkien haitta mutta nyt tuntuu siltä että jo hiljaisemmatkin kylät kärsii siitä.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Nythän Lada kanta on pienimmillään mitä se on koskaan ollut, ja ongelmat ovat heti tulleet. Pöly haitat olivat suurimpien kaupunkien haitta mutta nyt tuntuu siltä että jo hiljaisemmatkin kylät kärsii siitä.

        Jos sanoisit jotain järjellistä, sitä voisi kommentoida.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Jos sanoisit jotain järjellistä, sitä voisi kommentoida.

        Et sinä pysty mitään kommentoimaan, sen ovat kaikki huomanneet . Plussia ja miinuksia vain jaat kun olet sen oppinut. Katujen pölyämisen estymiseen olisi yksi sellainen varteen otettava keino että hiekotukseen käytettävä hiekka olisi karkeampaa, sellaista kuin nyt käytetään jalkakäytävillä. Rouhe voisi olla vieläkin karkeampaa, ainahan pito siitä paranee mitä karkeampaa sepeliä käytetään.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Et sinä pysty mitään kommentoimaan, sen ovat kaikki huomanneet . Plussia ja miinuksia vain jaat kun olet sen oppinut. Katujen pölyämisen estymiseen olisi yksi sellainen varteen otettava keino että hiekotukseen käytettävä hiekka olisi karkeampaa, sellaista kuin nyt käytetään jalkakäytävillä. Rouhe voisi olla vieläkin karkeampaa, ainahan pito siitä paranee mitä karkeampaa sepeliä käytetään.

        Nyt kirjoitit jotain järjellistä hiekoitushiekasta. Edellinen kirjoituksesi oli jotain täysin järjetöntä Ladasta. Ehkä olisi viisainta kirjoittaa vain silloin kun järki edes jotenkin juoksee.

        Tiedätkö mitä mieltä pyöräilijät ovat pyöräteille levitettävästä karkeasta murskeesta? Se puhkoo pyöristä renkaat.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Nyt kirjoitit jotain järjellistä hiekoitushiekasta. Edellinen kirjoituksesi oli jotain täysin järjetöntä Ladasta. Ehkä olisi viisainta kirjoittaa vain silloin kun järki edes jotenkin juoksee.

        Tiedätkö mitä mieltä pyöräilijät ovat pyöräteille levitettävästä karkeasta murskeesta? Se puhkoo pyöristä renkaat.

        Silloin kun minulla oli näitä länsiautoja oli minulla myös polkupyörä varalta mukana auton pyörätelineessä. Silloin sai Venäläisiä päälykumeja polkupyöriin saiskohan enään, on jäänyt pyöräily vähemmälle kun ajelen Ladallani kaikki ajot. Venäläiset pyörän kumit olivat hyviä ja keveitä ajella, lisäksi kestäviä. Saisipa autoihinki vielä Venäläisiä renkaita niillähän sitä ajelisi vaikka sepeli olisi minkalaista tahansa. Niissä renkaissa oli made in SSSR nyt ei taida olla.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Silloin kun minulla oli näitä länsiautoja oli minulla myös polkupyörä varalta mukana auton pyörätelineessä. Silloin sai Venäläisiä päälykumeja polkupyöriin saiskohan enään, on jäänyt pyöräily vähemmälle kun ajelen Ladallani kaikki ajot. Venäläiset pyörän kumit olivat hyviä ja keveitä ajella, lisäksi kestäviä. Saisipa autoihinki vielä Venäläisiä renkaita niillähän sitä ajelisi vaikka sepeli olisi minkalaista tahansa. Niissä renkaissa oli made in SSSR nyt ei taida olla.

        Juttujasi olisi mukavampi lukea kun kirjoitat niitä ollessasi suht.koht. järjissäsi. Nämä hölynpöly ja länsiautokateusjutut ovat aika säälittäviä.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Juttujasi olisi mukavampi lukea kun kirjoitat niitä ollessasi suht.koht. järjissäsi. Nämä hölynpöly ja länsiautokateusjutut ovat aika säälittäviä.

        No ei minua tarvitse sääliä. Olet aika aktiivisesti täällä lukemassa ja ottamassa kantaa asioihin, joten varmaan olet suht koht hyväkuntoinen, eikös meidän kahden pitäisi sääliä näitä pöly allerkikkoja jotka joutuvat kärsiin näiden ns. länsiautojen pöllyyttämästä likaisesta ilmasta.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        No ei minua tarvitse sääliä. Olet aika aktiivisesti täällä lukemassa ja ottamassa kantaa asioihin, joten varmaan olet suht koht hyväkuntoinen, eikös meidän kahden pitäisi sääliä näitä pöly allerkikkoja jotka joutuvat kärsiin näiden ns. länsiautojen pöllyyttämästä likaisesta ilmasta.

        Sinun kannattaisi käydä vetämässä syvään henkeen sitä katupölyä. Parempi sekin kuin kärpässienien syöminen.


      • Ladafever
        ladamiäs kirjoitti:

        Sinun kannattaisi käydä vetämässä syvään henkeen sitä katupölyä. Parempi sekin kuin kärpässienien syöminen.

        Henkilökohtaisia kokemuksia ko.asiasta ? Jos on ... niin maanpäällinen taipaleesi ei ole totisesti ollut herkkua ja on näyttänyt vain sen nurjan puolen. Kaikkia kirjoituksiasi täällä suol... on nyt helpompi ymmärtää näihin rankkoihin kokemuksiisi vedoten.


    • ladamiäs

      Minulla ei ole kokemuksia näistä. Sinun cocktailistasi en tiedä. Mukana on tietysti iso annos dementiaa, heikkoa älyä ja kemiallinen komponentti. Onko se kärpässieni vai joku muu, vain sinä tiedät.

    • rk

      Hoi pojat! Kaikki autot pölyyttävät katupölyä,jalankulkijat kärsivät eniten ja piste.

      • Lada-hörhö

        Kunnon kommunisti ei voi olla muuta mieltä kuin että muut autot paitsi Ladat pöllyttävät. Järjellistä selitystä tälle ei ole mutta eihän järjellistä selitystä ole sillekään miksi Ladalla ajamme.


      • Kanto.
        Lada-hörhö kirjoitti:

        Kunnon kommunisti ei voi olla muuta mieltä kuin että muut autot paitsi Ladat pöllyttävät. Järjellistä selitystä tälle ei ole mutta eihän järjellistä selitystä ole sillekään miksi Ladalla ajamme.

        Ei tarvitse olla mitään puoluetta kun huomaa Ladan paremmuuden muihin autoihin verrattuna. Ladan korimalli on vain suuniteltu sellaiseksi että Ladalla kun ajaa niin ilmavirta menee niin ettei se nostata pölyä kadusta ja tiestä ilmaan. Seuratkaapa farmari mallien takalasia Ladoissa ne ovat puhtaat koska ilmavirta ei nostata pölyä pyörimään sinne auton perään. Muissa autoissa on koko peräpää ravassa ja pölyssä. Tälle ilmiölle ei äkkipoika löydä järjellistä selitystä kun ei tiedä eikä ymmärrä miten korimalli vaikuttaa ilmavirtoihin korin alla ja sivuilla.


    • Lada-hörhö

      "Ei tarvitse olla mitään puoluetta kun huomaa Ladan paremmuuden muihin autoihin verrattuna"

      Ei tarvitse. Pitää ola avain äärimmäisen tyhmä ja Stalinin aivopesemä, että jotain näin typerää valetta saa kirjoitettua.

      • Kanto.

        Kun minä olen tyytyväinen omaan Ladaani ja kerron sen täällä Ladakeskustelu sivuilla hyvin hienovaraisesti muita automerkkejä loukkaamatta ja niiden vikoja kertomatta, ei se voi tarkoittaa sitä että Stalin olisi pessy minun aivoni. Mitä muuten tarkoitit tuolla "Pitää ola avain ....." mihin sitä avainta tarvitaan?


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Kun minä olen tyytyväinen omaan Ladaani ja kerron sen täällä Ladakeskustelu sivuilla hyvin hienovaraisesti muita automerkkejä loukkaamatta ja niiden vikoja kertomatta, ei se voi tarkoittaa sitä että Stalin olisi pessy minun aivoni. Mitä muuten tarkoitit tuolla "Pitää ola avain ....." mihin sitä avainta tarvitaan?

        Voithan sinä sanoa olevasi tyytyväinen Ladaan. Se ei muuta miksikään sitä, että Lada on maailman vaarallisin ja heikkolaatuisin auto. Kukaan ei olisi Ladaan tyytyväinen jos olisi joskus ajanut oikealla autolla. Fakta sekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe