Turkulaiset venetarvikeliikkeet

Matti seilaaja

Olemme muuttaneet talven aikana Turunseudulle ja nyt olisi hakusessa venetarvikeliike täältä päin. Pitäisi saada vene kesäkuntoon ajoissa.

20

2497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.D.

      Turussa alalla on lähiaikoina tapahtunut aika paljon muutoksia:
      - Osa Meredinin henkilökuntaa pitää nykyään omaa venetarvikekauppaa Raisionlahden venesataman yhteydessä
      - Captain's shop on lopettanut Raisiosta
      - Raisioon on avattu uusi vene- ja tarvikekeskittymä (mm. Mikmarine) Myllyn alueelle
      - Turun lukko on lopettanut venetarvikemyynnin
      - Entisellään jatkavat Turun keskustassa Nautikulma ja Raisiossa venesatamaa lähellä oleva Kea sekä siis Meredin, mutta vähän eri miehityksellä

      Itse olen asioinut Meredinissä sen jälkeen kun Captain's shop lopetti. Siellä on hyllyssä hyvä valikoima aina saatavilla, mutta palvelusta ja takuuasioista on tällä palstalla valiteltu. Keassa on hyvä palvelu ja edulliset hinnat, mutta valikoima on suunnattu pienempiin moottoriveneisiin. Jos tarvitsee vaatteita, sinne kannattaa mennä katsomaan. On hyviä alennuksia ympäri vuoden. Nautikulmasta olen saanut niin huonona palvelua, että en enää astu ovesta siihen liikkeeseen jos ei ole aivan pakko. Uusista yrittäjistä ei ole vielä kokemusta.

    • KaitsuL

      Olen asioinut Marinestoressa ja Turun lukossa (kuten edellinen mainitsikin Turun lukko on lopettanut venetarvikemyynnin) . Molemmista olen saanut hyvää asiantuntevaa palvelua.

    • Rappe

      Turussa on tosiaan tullut uusia yrittäjiä, ja kokemusta niistä ei ole vielä varmaan monellakaan, eli ehkä kannattaa lähteä pienelle kiertoajelulle turkulaisiin venetarviliikkeisiin
      Itse olen käynyt näissä kahdessa.
      Molemmissa tällä hetkellä ainakin vaatteista hyvät alennukset.

      http://www.kea.fi/fin.htm
      http://www.marinestore.fi/www/

      • 17

        Marinestore/Baltic Rautatehtaankadulla on hyvä kunnostustarvikkeissa ja perusvarusteissa. Hviä tarjouksia ja palvelu pelaa.


    • Jaskajolla

      Turun lukossa minäkin olen käynyt ja nyt tuli näköjään myymälän vaihto. Pieni kiertoajelu on näköjään edessä.

    • .,mmnn

      Bilteman ja Motonetin tarvikkeilla varustaa ja huoltaa venettä melko hyvin. Loppu pikkuhilpe löytyy Meredinistä. Kalliimmat postissa kulkevat tavarat saa järkevimmin netistä. Nautikulmalle pisteet järkihintaisista purjevenepukeista.

      • Abaoensis

        Lisäisin tuohon sarjaan vielä Bauhausin ja Clas Ohlsonissakin on jotain veneeseen menevää tavaraa. Venemaaleja löytyy maalikaupoistakin.


      • 17
        Abaoensis kirjoitti:

        Lisäisin tuohon sarjaan vielä Bauhausin ja Clas Ohlsonissakin on jotain veneeseen menevää tavaraa. Venemaaleja löytyy maalikaupoistakin.

        Vaatetuspuoli on ehkä Lauttasaaressa paremmin, muuten Turusta löytyy kaikki oleellinen. Kunnon köysitalo ja venesähköihin erikoistunut palvelu huonommalla kantilla.


      • 20+9
        Abaoensis kirjoitti:

        Lisäisin tuohon sarjaan vielä Bauhausin ja Clas Ohlsonissakin on jotain veneeseen menevää tavaraa. Venemaaleja löytyy maalikaupoistakin.

        halvimmat myrkkymaalit löytyy marinestoresta


    • VillePekka

      Biltemassa ei ole halvempia hintoja vaikka joku outo käsitys ihmisillä on siitä. Tietenkin sieltä voi ostaa jos ei tarvitse palvelua.

      • Frgf

        Ainakin tässä, sama impelleri Meredin 109€, Captain's Shop 88,50€ Biltema 32,50€ enpä miettinyt sekuntiakaan mistä hain. Sama materiaali ja laatu kuin Jabscon omassa.


    • 17 ja 7

      Sen jälkeen kun Turun Lukko lopetti venetarvikekaupan, on vähän huonosti ollut vaihtoehtoja.

      Itse olen ensin etsinyt netistä, sitten tarpeen, asian ja aiheen mukaan liikkeistä, jotka eivät varsinaisesti ole just niitä venetarvikeliikkeitä, vaan ovat erikoistuneet kuka mihinkin, oman alansa asiaan. Niitähän on vaikka kuinka paljoin.

      Yksi asiallisista hankintalähteistäni on ollut radan Varissuon puoilella Kupittaan asemaa vastapäätä firma, josta näkyy suuri teksti että TOOLS.. jos nyt en väärin muista.

      Vanha herra P. Siltala Nautikulmassa, Nautikattiensa illansuuloisteessa jaksaa vielä olla asiassa mukana. Motiiveistaan en tiedä, ehkä vain haluaa vielä muistella menneitä, tekee kauppaakin, mutta jotenkin ulkokohtaisesti; osta jos ostat, sama mulle..

    • lkjlkjkljlkjlkjlk

      Impellerit, polttoaine- ja öljynsuodattimet, tiivistesarjat jne. kannatta hankkia US-Partsista! Ainakin Volvo Penta -koneisiin...

    • Kallekippari*

      Itse olen käynyt 'ennen vanhaan' vuosia Turun Lukossa ja kun se lopetti suositeltiin Marinestorea. Sieltä olen käynyt hakemassa köysiä, maalia ja muutama vaate on tarttunut myös mukaan.
      Monessa paikassa on vähennetty valikoimaa, ja olen huomannut, että monessa nettikaupassakin toimitusaika on aika pitkä eli varastotilanne on varmaan aika huono.
      Kuten joku mainitsi, ihmisillä on yleensä ihan väärä kuva, että biltemassa tms olisi halvempaa, se ei kyllä pidä läheskään aina paikkaansa. Vertailu kannattaa ja se laatu on kaiken a ja o.

    • Anonyymi

      Onko Turussa yhtään Jäljellä Venetarvikekauppaa, siis muitakin kuin Biltema tms isoja myymälöitä?

      • Anonyymi

        Nautikulma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautikulma

        On nykyään piispamristin risteyksessä, turussta tultaessa vasemmalla heti.

        Pena rules, jos vielä mukana!


      • Anonyymi

        Marinestore on ainakin vielä hengissä.
        Just tilasin heidän nettikaupasta ja noudin myymälästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinestore on ainakin vielä hengissä.
        Just tilasin heidän nettikaupasta ja noudin myymälästä.

        Marinestore taitaa olla ainoa liike nykyisin joka myy venetarvikkeita Turussa siis pieni myymälä


    • Anonyymi

      Turun seudulta löytyy myös uusi venetarvikkeiden verkkokauppa https://duckandsail.com/ joka tuo etelä-Euroopasta venetarvikkeita. Jos noin parin viikon toimitusaika ei haittaa niin hinnat on aika kohdallaan! Liikettä heillä ei ole.

      - purjehtija -

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe