Liika nukkuminen laukaisee migreenin?

tuula-neiti

Käykö teillä samoin kuin minulla eli jos nukkuu normaalia pidempään saa migreenin?
Hassua kyllä, liian vähäinen nukkuminen ei laukaise minulla migreeniä. Pitäisi joskus tehdä sellainen koe että pakottaisi itsensä nukkumaan tunnin normaalia lyhyempiä unia vaikkapa pari kuukauden ajan, seuraisi sitten miten käy migreenikohtausten määrän sinä aikana.

6

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenipotilas

      Kyllä vain. Minulla tuli aina lauantaisin migreeni ja lääkäri kertoi, että ihmisen pitäisi olla kuin ropotti joka herää ja menee nukkumaan joka ikinen päivä samaan aikaan. Minä siis heräsin joka arkiaamu ennen klo 5:00 ja lauantaisin ja sunnuntaisin nukuin klo 8 asti.

      Nykyisin nousen ylös (arkiaamuisin) klo 5:40 ja lauantaina nousen ylös klo 7 sunnuntaina ehkä klo 9 eikä migreen iske enää lauantaisin.

      Menen arkisin nukkumaan aikaisintaan klo 20 - 20:30 välisenä aikana ja vikonloppuna ehkä klo 22.

      • nimimerkki äiti

        Hei! Onko kenelläkään migreenikohtausta ihan joka toinen päivä? Tyttäreni poikaystävällä on, kaikkea on kokeiltu , monenlaisia lääkkeitä. Olen huolissani , miten kauan he jaksavat tätä. Raskasta henkisesti.
        Nimim. Äiti


      • Nyt paistaa aurinko
        nimimerkki äiti kirjoitti:

        Hei! Onko kenelläkään migreenikohtausta ihan joka toinen päivä? Tyttäreni poikaystävällä on, kaikkea on kokeiltu , monenlaisia lääkkeitä. Olen huolissani , miten kauan he jaksavat tätä. Raskasta henkisesti.
        Nimim. Äiti

        Onko kokeiltu sinkki, b-vitamiinit ja magnesium?

        Mulla oli JOKAPÄIVÄINEN migreeni 3 kk ajan. Kaikkea kokeiltiin mulle myös, kaikki mahdolliset estolääkkeet päättyen viimeiseen mahikseen eli Botox-pistoksiin. Apua ei vaan näistä mistään löytynyt, päinvastoin monesta lääkkeestä oli enenmmän haittaa. Myös Botox aiheutti mulle haittoja.

        Aloitin sitten netistä löytämäni vinkin perusteella sinkki-lisän käytön (isommalla 50-90 mg/pv annoksella) sekä lisäsin kaikkien B-vitamiinien käyttöä tuplaan, niin migreenin selkä alkoi hiljalleen taittua. Vaikutus ei näkynyt hetkessä, vaan alkoi tulla viikkojen kuluessa niin, että kohtaukset harvenivat.

        Nyt ei ole kokonaiseen viikkoon ollut yhtäkään kohtausta. Aivan mahtavaa kun vertaa siihen, että ekat kk:t olin jatkuvasti vuodepotilaana.


    • Neiti Hedari

      Myös minulla liian pitkät yöunet laukaisevat migreenin. Ei elämäänsä aina pysty suunnittelemaan niin että nukahtaa sillä kellonlyömällä kun migreeni vaatisi. Joskus kertyy univelkaa ja kun sitten nukut pari tuntia kauemmin mitä yleensä, migreeni tulee varmasti. Toinen takuuvarma keino hankkia migreeni itselleen on päiväunet. Ne kun menee ottamaan niin aivan taatusti saa migreenin...

    • aurapaura

      KYLLÄ. Varma nakki saada v..tumainen ole ja migreeni on nukkua liikaa.

      • ajoissa ylös

        Aivan.. tänä aamuna heräsin vasta 11:30 ja 13:15 surahti kierrevilkkuvälkky vasempaan silmään ja siitä se lusti alkoi. Nyt alan olla jo toipunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe