Liika nukkuminen laukaisee migreenin?

tuula-neiti

Käykö teillä samoin kuin minulla eli jos nukkuu normaalia pidempään saa migreenin?
Hassua kyllä, liian vähäinen nukkuminen ei laukaise minulla migreeniä. Pitäisi joskus tehdä sellainen koe että pakottaisi itsensä nukkumaan tunnin normaalia lyhyempiä unia vaikkapa pari kuukauden ajan, seuraisi sitten miten käy migreenikohtausten määrän sinä aikana.

6

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenipotilas

Kyllä vain. Minulla tuli aina lauantaisin migreeni ja lääkäri kertoi, että ihmisen pitäisi olla kuin ropotti joka herää ja menee nukkumaan joka ikinen päivä samaan aikaan. Minä siis heräsin joka arkiaamu ennen klo 5:00 ja lauantaisin ja sunnuntaisin nukuin klo 8 asti.

Nykyisin nousen ylös (arkiaamuisin) klo 5:40 ja lauantaina nousen ylös klo 7 sunnuntaina ehkä klo 9 eikä migreen iske enää lauantaisin.

Menen arkisin nukkumaan aikaisintaan klo 20 - 20:30 välisenä aikana ja vikonloppuna ehkä klo 22.

• nimimerkki äiti

Hei! Onko kenelläkään migreenikohtausta ihan joka toinen päivä? Tyttäreni poikaystävällä on, kaikkea on kokeiltu , monenlaisia lääkkeitä. Olen huolissani , miten kauan he jaksavat tätä. Raskasta henkisesti.
        Nimim. Äiti

• Nyt paistaa aurinko
        nimimerkki äiti kirjoitti:

Hei! Onko kenelläkään migreenikohtausta ihan joka toinen päivä? Tyttäreni poikaystävällä on, kaikkea on kokeiltu , monenlaisia lääkkeitä. Olen huolissani , miten kauan he jaksavat tätä. Raskasta henkisesti.
        Nimim. Äiti

Onko kokeiltu sinkki, b-vitamiinit ja magnesium?

Mulla oli JOKAPÄIVÄINEN migreeni 3 kk ajan. Kaikkea kokeiltiin mulle myös, kaikki mahdolliset estolääkkeet päättyen viimeiseen mahikseen eli Botox-pistoksiin. Apua ei vaan näistä mistään löytynyt, päinvastoin monesta lääkkeestä oli enenmmän haittaa. Myös Botox aiheutti mulle haittoja.

Aloitin sitten netistä löytämäni vinkin perusteella sinkki-lisän käytön (isommalla 50-90 mg/pv annoksella) sekä lisäsin kaikkien B-vitamiinien käyttöä tuplaan, niin migreenin selkä alkoi hiljalleen taittua. Vaikutus ei näkynyt hetkessä, vaan alkoi tulla viikkojen kuluessa niin, että kohtaukset harvenivat.

Nyt ei ole kokonaiseen viikkoon ollut yhtäkään kohtausta. Aivan mahtavaa kun vertaa siihen, että ekat kk:t olin jatkuvasti vuodepotilaana.

• Neiti Hedari

Myös minulla liian pitkät yöunet laukaisevat migreenin. Ei elämäänsä aina pysty suunnittelemaan niin että nukahtaa sillä kellonlyömällä kun migreeni vaatisi. Joskus kertyy univelkaa ja kun sitten nukut pari tuntia kauemmin mitä yleensä, migreeni tulee varmasti. Toinen takuuvarma keino hankkia migreeni itselleen on päiväunet. Ne kun menee ottamaan niin aivan taatusti saa migreenin...

• aurapaura

KYLLÄ. Varma nakki saada v..tumainen ole ja migreeni on nukkua liikaa.

• ajoissa ylös

Aivan.. tänä aamuna heräsin vasta 11:30 ja 13:15 surahti kierrevilkkuvälkky vasempaan silmään ja siitä se lusti alkoi. Nyt alan olla jo toipunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3266
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1539
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1146
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe