TV-lupa ja verotus, kuinkas se meneekään?

kysyvä eksynyt...

Olen käsittänyt, että ensivuoden alusta TV-maksu peritään tulojen mukaan (lopullisessa verotuksesa) ja mielestäni se olisi itselläni saturaisen tuntumissa.

Kuitenkin sain laskun Viestintävirastolta 31.3.2013 asti. Kuinkahan se mahdetaan huomioida verotuksessa?

No, surkea aloitus tämäkin, mutta kysympähän vain kuinka te toiset tämän olette käsittäneet?

59

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet siis sopinut että maksat vuoden laskun aina kerralla? Mä ainakin sinuna soittaisin sinne ja sopisin että laskutetaan vain vuoden loppuun.

      • kysyvä eksynyt...

        Hyvä neuvo, kiitos siitä, mutta kun satuin lukemaan myös kääntöpuolen ohjeet, niin siellä ilmoitetaan, että muutos tulisi voimaan vasta seuraavan laskun yhteydessä.

        Toki voin ilmoittaa TV-n käytön lopettamisesta ja loppumaksu palautetaan, mutta peritään siitä 5,-€.

        Ajatteleppa, jos 5.000.000 milj. TV lupalaista tekee tämän, niin minäkin ottaisin nuo peruutus maksut, puhumattakaan, jos muutosta haluaisi puhelimitse!!! Perusmaksu noin 2,-€, jonotus saman minuutilta ja puhelimesta kuuluu vain;"Kaikki linjamme on nyt varattuja, olkaa hyvä ja odottakaa"!!!!!!

        Ompahan siinä se viimeinen rahastuskeino Viestintävirastolle.

        Lakia uudistellaan tuhannen komitean voimalla ja sitten siitä saadaankin taas tällainen "rahasampo"! Taisivat suomalaiset vihdoinkin keksiä, mikä oli Kalevalassa esiintynyt Sampo? Voisihan se olla myös "Nallen" pankki?


      • kysyvä eksynyt... kirjoitti:

        Hyvä neuvo, kiitos siitä, mutta kun satuin lukemaan myös kääntöpuolen ohjeet, niin siellä ilmoitetaan, että muutos tulisi voimaan vasta seuraavan laskun yhteydessä.

        Toki voin ilmoittaa TV-n käytön lopettamisesta ja loppumaksu palautetaan, mutta peritään siitä 5,-€.

        Ajatteleppa, jos 5.000.000 milj. TV lupalaista tekee tämän, niin minäkin ottaisin nuo peruutus maksut, puhumattakaan, jos muutosta haluaisi puhelimitse!!! Perusmaksu noin 2,-€, jonotus saman minuutilta ja puhelimesta kuuluu vain;"Kaikki linjamme on nyt varattuja, olkaa hyvä ja odottakaa"!!!!!!

        Ompahan siinä se viimeinen rahastuskeino Viestintävirastolle.

        Lakia uudistellaan tuhannen komitean voimalla ja sitten siitä saadaankin taas tällainen "rahasampo"! Taisivat suomalaiset vihdoinkin keksiä, mikä oli Kalevalassa esiintynyt Sampo? Voisihan se olla myös "Nallen" pankki?

        No joo, mutta silti soittaisin koska laskutustapahan kerran muuttuu. Kaikki on soviteltavissa, uskoisin tässäkin tapauksessa.


      • Jätä maksamatta !
        kysyvä eksynyt... kirjoitti:

        Hyvä neuvo, kiitos siitä, mutta kun satuin lukemaan myös kääntöpuolen ohjeet, niin siellä ilmoitetaan, että muutos tulisi voimaan vasta seuraavan laskun yhteydessä.

        Toki voin ilmoittaa TV-n käytön lopettamisesta ja loppumaksu palautetaan, mutta peritään siitä 5,-€.

        Ajatteleppa, jos 5.000.000 milj. TV lupalaista tekee tämän, niin minäkin ottaisin nuo peruutus maksut, puhumattakaan, jos muutosta haluaisi puhelimitse!!! Perusmaksu noin 2,-€, jonotus saman minuutilta ja puhelimesta kuuluu vain;"Kaikki linjamme on nyt varattuja, olkaa hyvä ja odottakaa"!!!!!!

        Ompahan siinä se viimeinen rahastuskeino Viestintävirastolle.

        Lakia uudistellaan tuhannen komitean voimalla ja sitten siitä saadaankin taas tällainen "rahasampo"! Taisivat suomalaiset vihdoinkin keksiä, mikä oli Kalevalassa esiintynyt Sampo? Voisihan se olla myös "Nallen" pankki?

        niin olen ite tehnyt aina Suomessa !

        Ja jopa yhden kerran joku nainen soitti ja väitti olevansa juuri Viestintävirastosta, ja kyseli miksi en maksa TV-lupa ?

        Sanoin että eikös se makseta TV:n katselusta, eikä suunsoitosta !

        Joten sen jälkeen ei olla kun lähetetty niitä Viestintäviraston maksulappuja joita en ole maksanut.


      • *
        Jätä maksamatta ! kirjoitti:

        niin olen ite tehnyt aina Suomessa !

        Ja jopa yhden kerran joku nainen soitti ja väitti olevansa juuri Viestintävirastosta, ja kyseli miksi en maksa TV-lupa ?

        Sanoin että eikös se makseta TV:n katselusta, eikä suunsoitosta !

        Joten sen jälkeen ei olla kun lähetetty niitä Viestintäviraston maksulappuja joita en ole maksanut.

        No nyt ei lähetetä, kun se peritään suoraan.


      • Jätä maksamatta !
        * kirjoitti:

        No nyt ei lähetetä, kun se peritään suoraan.

        Kuka sen voi suoraan periä vielä Viestintävirastoko. Oletko sinä oman tilisi haltia tai joku virasto tai pankki ?

        No ei voi mitään, ite ainakin hoidan vielä omat tilit ja asiat.


      • Pian linnassa?
        Jätä maksamatta ! kirjoitti:

        Kuka sen voi suoraan periä vielä Viestintävirastoko. Oletko sinä oman tilisi haltia tai joku virasto tai pankki ?

        No ei voi mitään, ite ainakin hoidan vielä omat tilit ja asiat.

        Minä aion jättää maksamatta. Katsotaan, mitä tekevät. Jos omaisuuttani aiotaan ryöstää, on minulla paitsi oikeus, myös velvollisuus puolustaa sitä kaikin käytettävissä olevin keinoin.

        Maksaako myös autottomat autoveroja ja jos, niin miten paljon?


    • :))

      Mitä TV-luvalla on verotuksen kanssa tekemistä?
      Meinaatko, että se on verotuksessa vähennettävää?

      Ans mun nauraa.
      Muutamalla sentillä päivässä saa nähdä ihmeet itämaan, jo on vähästä kii, jos ei sitä ole vara maksaa.

      • nauraa saa

        Naura nyt vaan, mutta ensi vuonna TV-lupa peritään veroina.


      • :))
        nauraa saa kirjoitti:

        Naura nyt vaan, mutta ensi vuonna TV-lupa peritään veroina.

        Minulla on aina ollut varaa ja omatuntoa maksaa se tähänkin asti.
        Liekö sinulla?


      • " Mediamaksu "
        nauraa saa kirjoitti:

        Naura nyt vaan, mutta ensi vuonna TV-lupa peritään veroina.

        tulee tosia ensivuonna ja samalla siirrymme kommunismin. Emme enää saa päättä itse mitä katsomme tai kuuntelemme SUOMESSA !
        Näin se vaan on, ja mitään et voi !

        Pahintahan tässä on se että kaikki Suomen poliittiset puolueet ovat tämän kommunismilain hyväksyneet.


      • ?
        " Mediamaksu " kirjoitti:

        tulee tosia ensivuonna ja samalla siirrymme kommunismin. Emme enää saa päättä itse mitä katsomme tai kuuntelemme SUOMESSA !
        Näin se vaan on, ja mitään et voi !

        Pahintahan tässä on se että kaikki Suomen poliittiset puolueet ovat tämän kommunismilain hyväksyneet.

        Mitähän kommunismia siinä on, että maksaa siitä, mitä saa?
        Ihmettelen?

        Pitäisikö aina toisen per*eellä tuleen saada istua?


      • nauraa saa
        " Mediamaksu " kirjoitti:

        tulee tosia ensivuonna ja samalla siirrymme kommunismin. Emme enää saa päättä itse mitä katsomme tai kuuntelemme SUOMESSA !
        Näin se vaan on, ja mitään et voi !

        Pahintahan tässä on se että kaikki Suomen poliittiset puolueet ovat tämän kommunismilain hyväksyneet.

        Se, että kaikille, täysi-ikäisille, tulee mediamaksu, ei poista sitä, ettenkö saisi valita mitä kuuntelen tai katselen.


      • " Mediamaksu "
        ? kirjoitti:

        Mitähän kommunismia siinä on, että maksaa siitä, mitä saa?
        Ihmettelen?

        Pitäisikö aina toisen per*eellä tuleen saada istua?

        Tuossahan se jo tuli kun mietit asian lopun.

        Ja mikäli ei pääse puuta pidemmäksi niin voinhan sen kertoakin sinulle.

        Meitä on tässäkin maassa sellaisia jotka ei tarvi YLEÄ !


      • ?
        nauraa saa kirjoitti:

        Se, että kaikille, täysi-ikäisille, tulee mediamaksu, ei poista sitä, ettenkö saisi valita mitä kuuntelen tai katselen.

        Voit vapaasti olla katselematta ja kuuntelemattakin, mikä useinmiten olisi se paras vaihtoehto.


      • ?
        " Mediamaksu " kirjoitti:

        Tuossahan se jo tuli kun mietit asian lopun.

        Ja mikäli ei pääse puuta pidemmäksi niin voinhan sen kertoakin sinulle.

        Meitä on tässäkin maassa sellaisia jotka ei tarvi YLEÄ !

        No, kukin kellii omalla tavallaan.

        Mutta, Ylellä on älyllisimmät ohjelmat. Ilman älytöntä usalaista oksennusta, yleensä.


      • " Mediamaksu "
        nauraa saa kirjoitti:

        Se, että kaikille, täysi-ikäisille, tulee mediamaksu, ei poista sitä, ettenkö saisi valita mitä kuuntelen tai katselen.

        Niinhän ne tekivät kuulemman mukaan Neuvostoliitossakin ja kuunteli ja katselivat ohi oman propakannan.

        Vai miten luulet että heillä on nykyään maailman vapain markkinatalous, kun vaan olet samaa mieltä kun Putin.


      • " Mediamaksu "
        ? kirjoitti:

        No, kukin kellii omalla tavallaan.

        Mutta, Ylellä on älyllisimmät ohjelmat. Ilman älytöntä usalaista oksennusta, yleensä.

        En ole tarvinnut mitään noista mistä puhut. Eikös ole kumma.

        Nyt kyllä ostan ainakin 50 tuumaisen taulun ja sen ensimmäisen tikipoksin tuonne olohuoneeseen, ja lupaan katsoa niitä sinun mainostamaasi älyllisiä ohjelmia YLE:ltä,(Koska se on pakko) siis mikäli jaksan.


      • ? :))
        " Mediamaksu " kirjoitti:

        En ole tarvinnut mitään noista mistä puhut. Eikös ole kumma.

        Nyt kyllä ostan ainakin 50 tuumaisen taulun ja sen ensimmäisen tikipoksin tuonne olohuoneeseen, ja lupaan katsoa niitä sinun mainostamaasi älyllisiä ohjelmia YLE:ltä,(Koska se on pakko) siis mikäli jaksan.

        Noops, meillä on vain neljä digiboxia, mutta silti ja sen tautta, Ylellä on, varsinkin Teemalla, ylen älykkäitä ohjelmia.
        Siellä ei aina ja jatkuvasti ajeta autoilla ylinopeutta ja/tai ylenmäärin ammuskella ympärillä olevia kansalaisia.


      • kysyvä eksynyt...

        Kerroppa Sinä mielipiteesi, kuinka ensivuoden alusta veloitetaan tämä "mediamaksu"?

        Itse olen käsittänyt, että sitä peritään verotettavien tulojen mukaan j o k a i s e l t a veroja maksavalta ansionsa mukaan.

        Silloin kun veroja p e r i t ä ä n , niin ei ne suinkaan ole vähennyskelpoisia, paitsi, jos maksat niistä liikaa.

        Minä jäin vain ihmettelemään, että maksan ennakkoon jo veroa kalleimman mukaan, koska tulojeni mukaan tämä uusi mediamaksu kattaisi jo maksamani ennakon, joka tulisi maksuun vasta vuoden lopussa.

        Ei minulla maksusta ole vaikeuksia, mutta entisenä kirjanpitäjänä tiedän myös tuon penninkin/euron arvon. Penni/sentti, sinnesuntänne on tunnetusti se miljoonan alku.


      • kysyvä eksynyt...
        " Mediamaksu " kirjoitti:

        tulee tosia ensivuonna ja samalla siirrymme kommunismin. Emme enää saa päättä itse mitä katsomme tai kuuntelemme SUOMESSA !
        Näin se vaan on, ja mitään et voi !

        Pahintahan tässä on se että kaikki Suomen poliittiset puolueet ovat tämän kommunismilain hyväksyneet.

        Näinhän se menee, että ensivuona, joka on 2013, eikä nyt. Rahaa on maksaa tuo lupa ja aikaakin muuttaa mukamas "luvan haltiana" laskutus ajankohta, mutta uskoisin sen hoituvan automaattisesti.

        Käsitin itse, että se olisi jo nyt (2012) vuodenalusta, mutta eipäs ollutkaan.

        Ainakin TV-ohjelmat ovat muuttuneet tarjonnassaan kovinkin nuorisopainoitteisiksi tosi-tv:n ja kokkiohjelmien myötä.

        Kukapa 60 jaksaa katsella, muuta kuin naureskellen, jos nämä "kokit" eivät osaa edes sipulia silputa, puhumattakaan sienien- ja kalojen tuntemuksesta ja kalojen viipaloinnista.

        Taitaisi olla myös hyvä kokkiohjelma, kuinka haudutetaan kunnon kaurapuuro ilman näitä "pikahiutaleita", kuten myös kunnon ohrapuuro uunissa haudutettuna.

        Tarpeellista olisi myös usein toistaa, kuinka puurot ja keitot voisi sähköä säästämällä kypsyttää vuoratulla "kotiuunilla", siis yliyön haudutetulla.

        Olisi varmasti monenkin kotiäidin unelma, kun illalla voisi laittaa puurot ja keitot tähän ns. "lämpökaappiin", joka on vuorattu vaikka sanomalehdillä. Ennenhän se vuorattiin heinillä, mutta aamulla olikin uskomattoman hyvä puuro ja päivällä keitto.

        Vaikka asia muuttuikin asiasta aidanseipääseen, niin toivoisin kuitenkin kirjoittajien vastailevan myös tähän, sillä TV-lupani olen jo maksanut.
        Minua kiinnostaa ennekaikkea, mikä noista kanavista teitä eniten viehättää, jos teillä ei ole kotona valittavina näitä "taivaskanavia"?, joissa on erillinen lisämaksu?


      • *
        kysyvä eksynyt... kirjoitti:

        Näinhän se menee, että ensivuona, joka on 2013, eikä nyt. Rahaa on maksaa tuo lupa ja aikaakin muuttaa mukamas "luvan haltiana" laskutus ajankohta, mutta uskoisin sen hoituvan automaattisesti.

        Käsitin itse, että se olisi jo nyt (2012) vuodenalusta, mutta eipäs ollutkaan.

        Ainakin TV-ohjelmat ovat muuttuneet tarjonnassaan kovinkin nuorisopainoitteisiksi tosi-tv:n ja kokkiohjelmien myötä.

        Kukapa 60 jaksaa katsella, muuta kuin naureskellen, jos nämä "kokit" eivät osaa edes sipulia silputa, puhumattakaan sienien- ja kalojen tuntemuksesta ja kalojen viipaloinnista.

        Taitaisi olla myös hyvä kokkiohjelma, kuinka haudutetaan kunnon kaurapuuro ilman näitä "pikahiutaleita", kuten myös kunnon ohrapuuro uunissa haudutettuna.

        Tarpeellista olisi myös usein toistaa, kuinka puurot ja keitot voisi sähköä säästämällä kypsyttää vuoratulla "kotiuunilla", siis yliyön haudutetulla.

        Olisi varmasti monenkin kotiäidin unelma, kun illalla voisi laittaa puurot ja keitot tähän ns. "lämpökaappiin", joka on vuorattu vaikka sanomalehdillä. Ennenhän se vuorattiin heinillä, mutta aamulla olikin uskomattoman hyvä puuro ja päivällä keitto.

        Vaikka asia muuttuikin asiasta aidanseipääseen, niin toivoisin kuitenkin kirjoittajien vastailevan myös tähän, sillä TV-lupani olen jo maksanut.
        Minua kiinnostaa ennekaikkea, mikä noista kanavista teitä eniten viehättää, jos teillä ei ole kotona valittavina näitä "taivaskanavia"?, joissa on erillinen lisämaksu?

        Muistanet kuitenkin, kaikitenkin, että vain Yle saa lupamaksut?

        Noita kokkiohjelmia katsoen, ihmettelen, kun ei koskaan yleensä ole potturuokaa, vaan aina ja ikuisesti pas*aa, siis, pastaa.


      • "mediamaksu"
        kysyvä eksynyt... kirjoitti:

        Kerroppa Sinä mielipiteesi, kuinka ensivuoden alusta veloitetaan tämä "mediamaksu"?

        Itse olen käsittänyt, että sitä peritään verotettavien tulojen mukaan j o k a i s e l t a veroja maksavalta ansionsa mukaan.

        Silloin kun veroja p e r i t ä ä n , niin ei ne suinkaan ole vähennyskelpoisia, paitsi, jos maksat niistä liikaa.

        Minä jäin vain ihmettelemään, että maksan ennakkoon jo veroa kalleimman mukaan, koska tulojeni mukaan tämä uusi mediamaksu kattaisi jo maksamani ennakon, joka tulisi maksuun vasta vuoden lopussa.

        Ei minulla maksusta ole vaikeuksia, mutta entisenä kirjanpitäjänä tiedän myös tuon penninkin/euron arvon. Penni/sentti, sinnesuntänne on tunnetusti se miljoonan alku.

        Näin se tapahtuu !

        "On hyvä, että hankalasti valvottava televisiolupamaksu jää pian historiaan. Veroluonteinen mediamaksu kerätään jokaiselta yhtä varmasti kuin Manulta illallislautanen." Lähde Ilkka

        Ja tuo "mediamaksu" on sitten henkilökohtainen, Että silleen pääsevät mun pari naapuria maksamaan aika hyvät mediamaksut. Toisessa naapurissa on neljä aikuista, ja kaikki maksavat. vanhusten lisäksi kaksi aikamiespoikaa.
        Toisessa kolme ja kahdetta hyvät tulot, kolmas roikkuu vielä äidin helmoissa, mutta tulee silti sielläkin maksamaan mediamaksun.. ;)

        Joten noin yhtäkkiä ajatellen kyllä YLE saa paljon tuota uutta kommunismiveroa tästä mun lähiympäristöstä.
        Täällä kun on paljon niitä hyvätuloisia ja huonomielisiä !


      • Pirre*
        "mediamaksu" kirjoitti:

        Näin se tapahtuu !

        "On hyvä, että hankalasti valvottava televisiolupamaksu jää pian historiaan. Veroluonteinen mediamaksu kerätään jokaiselta yhtä varmasti kuin Manulta illallislautanen." Lähde Ilkka

        Ja tuo "mediamaksu" on sitten henkilökohtainen, Että silleen pääsevät mun pari naapuria maksamaan aika hyvät mediamaksut. Toisessa naapurissa on neljä aikuista, ja kaikki maksavat. vanhusten lisäksi kaksi aikamiespoikaa.
        Toisessa kolme ja kahdetta hyvät tulot, kolmas roikkuu vielä äidin helmoissa, mutta tulee silti sielläkin maksamaan mediamaksun.. ;)

        Joten noin yhtäkkiä ajatellen kyllä YLE saa paljon tuota uutta kommunismiveroa tästä mun lähiympäristöstä.
        Täällä kun on paljon niitä hyvätuloisia ja huonomielisiä !

        Jokaiseltako, eikös yksi mediamaksu per ruokakunta..vai?


      • "mediamaksu"
        Pirre* kirjoitti:

        Jokaiseltako, eikös yksi mediamaksu per ruokakunta..vai?

        Näinhän ne ovat hehkuttaneet Yle-verosta?

        "Pienituloisimmat – kuten monet opiskelijat ja eläkeläiset – sekä tulottomat vapautuisivat Yle-verosta kokonaan."

        Ja tulojen mukaanhan niitä tullaan perimään. Uudessa Yle-verossa järjestelyssä on siirrytty hiukan budjettirahoituksen suuntaan, mutta uusi maksu kerätään kuitenkin korvamerkittynä verona kuten sairausvakuutus- tai työeläkemaksu.
        Mediamaksusta > Yle-veron

        "Yle-vero

        Eduskuntaryhmien puheenjohtajat ja asunto- ja viestintäministeri Krista Kiuru sopivat 16. joulukuuta 2011 Yleisradion julkisen palvelun rahoituksesta ja sisällöstä sekä Ylen ohjauksesta ja valvonnasta.

        Yleisradion julkisen palvelun kustannukset katetaan vuoden 2013 alusta yleisradioverolla, jonka suuruus määräytyy ansiotulojen ja pääomatulojen mukaan.

        Vuonna 2012 televisiomaksu maksetaan entiseen tapaan.

        Yle-vero on 0,68 prosenttia tuloista, euroiksi muutettuna vähintään 50 euroa ja enintään 140 euroa vuodessa henkilön tulotasosta riippuen. Alaikäisiltä ja tietyn tulotason alittavilta veroa ei peritä lainkaan.

        Valmisteluun liittyvä julkinen materiaali tallennetaan HARE-hankerekisteriin."

        http://www.lvm.fi/yle-vero


      • vieläköhän korotetaa
        Pirre* kirjoitti:

        Jokaiseltako, eikös yksi mediamaksu per ruokakunta..vai?

        Verotettavaa tuloa vuodessa
        Yle-vero, euroa vuodessa

        0 - 7 813 euroa
        0 euroa

        7 813 - 21 875 euroa
        0,64 prosenttia eli 50 - 140 euroa

        yli 21 875 euroa
        140 euroa

        Jokaiselta ansiotuloja saavalta jotka asuvat samassa taloudessa.


      • Dearwolf
        ? :)) kirjoitti:

        Noops, meillä on vain neljä digiboxia, mutta silti ja sen tautta, Ylellä on, varsinkin Teemalla, ylen älykkäitä ohjelmia.
        Siellä ei aina ja jatkuvasti ajeta autoilla ylinopeutta ja/tai ylenmäärin ammuskella ympärillä olevia kansalaisia.

        Jos tyhmä pitää jotain älykkäänä, niin onko se älýkästä viisaankin silmiin?
        Kunhan kyselen


      • meeriamanda
        ? :)) kirjoitti:

        Noops, meillä on vain neljä digiboxia, mutta silti ja sen tautta, Ylellä on, varsinkin Teemalla, ylen älykkäitä ohjelmia.
        Siellä ei aina ja jatkuvasti ajeta autoilla ylinopeutta ja/tai ylenmäärin ammuskella ympärillä olevia kansalaisia.

        Maksukortilla voi katsoa Fakta kanavaa joka peittoo Teeman mennen tullen.

        Minä pidän vanhoista Sarjoista, joten sekin kanava on ok.

        Leffa -kanava on loistava, aamupäivällä tuli Beethovenista todellakin koskettava ellu.

        Urheilusta vastaa Max, silloin kun livenä tulevat, eikä joskus.

        Kukin tavallaan nauttii toosansa antimista, myös vanhenee eritavoin... se on tullut huomattua ://


      • Pirre*
        vieläköhän korotetaa kirjoitti:

        Verotettavaa tuloa vuodessa
        Yle-vero, euroa vuodessa

        0 - 7 813 euroa
        0 euroa

        7 813 - 21 875 euroa
        0,64 prosenttia eli 50 - 140 euroa

        yli 21 875 euroa
        140 euroa

        Jokaiselta ansiotuloja saavalta jotka asuvat samassa taloudessa.

        Kiitos, nyt selvisi, en ole oikein viitsinyt paneutua koko asiaan, ja tosiaan luulin että lupavero olisi vain per talous, mutta se onkin noin..


    • Niin minä tein

      Sano tv-lupasi irti. Nyt heti.

      • ?+?

        Mitä se hyövää, jos on tuloja verotukseen asti, kun lupa tullaan siitä perimään?


      • kysyvä eksynyt...
        ?+? kirjoitti:

        Mitä se hyövää, jos on tuloja verotukseen asti, kun lupa tullaan siitä perimään?

        Hyövää se ja sanoppa lupasi irti.

        Molemmissa tapauksissa Viestintävirasto on oikeutettu perimään 5,-€/per asiakas....niin paljonkos se tekeekään ja meneekö ne tulevan mediamaksun katteeksi. No, ei tietenkään mene.

        Viestintävirasto ilmoitti minulle, että ko. laista on tehty ehdotus, mutta ei kumoavaa lainsäädäntöä. He odottavat päätöstä.

        Senjälkeen he palauttavat ylimääräisen maksun ./, se 5,-€ ja jos sanon lupani irti, eikä laki tule voimaan, niin minun pitää tehdä itse uusi ilmoitus.

        Voin sanoa lupani irti, mutta silti menee se 5,€, samoin kun jos muutan maksuvälien muutoksesta...ei kun lukaisin uudestaan, muutos tulee voimaan vasta seuraavan laskun yhteydessä, siis minulle v-2013.

        Onkohan kuinka monta, jotka maksavat TV-lupansa 1.1.-31.12. Luvattomat eivät saa osallistua kyselyyn!

        Paljon on pokka pitänyt, mutta kuinka sitä näin vanhana herkistyy, että ei tekisi "syntiä"?


      • bessie*
        kysyvä eksynyt... kirjoitti:

        Hyövää se ja sanoppa lupasi irti.

        Molemmissa tapauksissa Viestintävirasto on oikeutettu perimään 5,-€/per asiakas....niin paljonkos se tekeekään ja meneekö ne tulevan mediamaksun katteeksi. No, ei tietenkään mene.

        Viestintävirasto ilmoitti minulle, että ko. laista on tehty ehdotus, mutta ei kumoavaa lainsäädäntöä. He odottavat päätöstä.

        Senjälkeen he palauttavat ylimääräisen maksun ./, se 5,-€ ja jos sanon lupani irti, eikä laki tule voimaan, niin minun pitää tehdä itse uusi ilmoitus.

        Voin sanoa lupani irti, mutta silti menee se 5,€, samoin kun jos muutan maksuvälien muutoksesta...ei kun lukaisin uudestaan, muutos tulee voimaan vasta seuraavan laskun yhteydessä, siis minulle v-2013.

        Onkohan kuinka monta, jotka maksavat TV-lupansa 1.1.-31.12. Luvattomat eivät saa osallistua kyselyyn!

        Paljon on pokka pitänyt, mutta kuinka sitä näin vanhana herkistyy, että ei tekisi "syntiä"?

        Muutamassa sekunnissa löysin 8.2.12 maksamani televisiomaksu/laskuni. Niin kauan, kun minulla on televisio ollut, olen säilyttänyt maksettua lupaa television alla.

        Maksut ajalta: 18.02.12 - 17.02.13 252,25 EUR

        Seuraavan laskun eräpäivä 18.02.13

        Laskusta löytyy kaikki mahdolliset tiedot ja neuvot, joita itse voisin kuvitella tarvtsevani.

        "ILMOITUKSET VIESTINTÄVIRASTOLLE

        Ilmoitukset Viestintävirastolle voi tehdä puhelimitse, Internetin kautta tai postitoimipaikasta saatavalla lomakkeella."

        Yhteystiedot löytyy laskun molemmilta puolilta.

        5 euron käsittely/palautusmaksu on mielestäni kohtuullinen.


      • maksoin lupani...
        bessie* kirjoitti:

        Muutamassa sekunnissa löysin 8.2.12 maksamani televisiomaksu/laskuni. Niin kauan, kun minulla on televisio ollut, olen säilyttänyt maksettua lupaa television alla.

        Maksut ajalta: 18.02.12 - 17.02.13 252,25 EUR

        Seuraavan laskun eräpäivä 18.02.13

        Laskusta löytyy kaikki mahdolliset tiedot ja neuvot, joita itse voisin kuvitella tarvtsevani.

        "ILMOITUKSET VIESTINTÄVIRASTOLLE

        Ilmoitukset Viestintävirastolle voi tehdä puhelimitse, Internetin kautta tai postitoimipaikasta saatavalla lomakkeella."

        Yhteystiedot löytyy laskun molemmilta puolilta.

        5 euron käsittely/palautusmaksu on mielestäni kohtuullinen.

        Haloo bessie," mummonmarkoissa" 30mk on liikaa, mutta onhan nyt tietenkin kaikki muuttuneet kahvikupista alkaen. Kahvihan muuten halpenee, mikäli uskoo näihin "maailamnmarkkinoihin", mutta suomalainen voi ei.

        Eurot ja sentit on näköjään menneet sekaisin, niin laskuttajilta, kuten maksajiltakin,kuten tuon 5,-€ suhteen.

        On minulla varaa maksaa lupani, mutta miksi tuo 5,-€ "sakkomaksu" Viestintävirastolle jokaiselta luvan maksaneelta??? Hehän palauttavat vain tuolla summalla ylittävän osuuden?

        Ja missäs se laki taas viipyy, kun mielestäni sen piti olla jo päätetty ja hyväksytty? Mutta onkin tehty joku e h d o t u s ja nyt pitäisi tehdä se lakipäätös? Hallitus vain hiihtelee tuolla Saariselällä ja miettii Kreikkapakettia, kuinka sinne voitaisiin rahaa antaa lisää.

        Sentti/penni se on pienikin, joka nyt "kupataan" kansankukkarosta, tulipa lakia tai ei?


      • bessie*
        maksoin lupani... kirjoitti:

        Haloo bessie," mummonmarkoissa" 30mk on liikaa, mutta onhan nyt tietenkin kaikki muuttuneet kahvikupista alkaen. Kahvihan muuten halpenee, mikäli uskoo näihin "maailamnmarkkinoihin", mutta suomalainen voi ei.

        Eurot ja sentit on näköjään menneet sekaisin, niin laskuttajilta, kuten maksajiltakin,kuten tuon 5,-€ suhteen.

        On minulla varaa maksaa lupani, mutta miksi tuo 5,-€ "sakkomaksu" Viestintävirastolle jokaiselta luvan maksaneelta??? Hehän palauttavat vain tuolla summalla ylittävän osuuden?

        Ja missäs se laki taas viipyy, kun mielestäni sen piti olla jo päätetty ja hyväksytty? Mutta onkin tehty joku e h d o t u s ja nyt pitäisi tehdä se lakipäätös? Hallitus vain hiihtelee tuolla Saariselällä ja miettii Kreikkapakettia, kuinka sinne voitaisiin rahaa antaa lisää.

        Sentti/penni se on pienikin, joka nyt "kupataan" kansankukkarosta, tulipa lakia tai ei?

        Kerran markka-aikaan jouduin maksamaan pienen laskun päälle muistaakseni "pienlaskutuslisä" nimisen maksun, joka oli suuruudeltaan 10 mk. Sitä pidin kohtuuttomana, koska syy siihen etten voinut alunperin maksaa k.o. laskua käteisellä, ei ollut minussa vaan laskuttajassa.

        Joutuuhan noita kaikenlaisia laskutuslisiä, tilinhoitomaksuja ynnämuita jatkuvasti makselemaan. Pystyn hyvin elämään sen asian kanssa. Parempi mielestäni, että ovat erikseen näkyvissä kuin hintoihin piilotettuna. Arvelen, että jotkut voisivat teettää hyvinkin paljon turhaa työtä, jos sen voisivat "ilmaiseksi" tehdä.
        Koskaan en ole halunnut liikoja miettiä, miten ja kenelle "kansankukkaron" sisältö jaetaan. Arvelen, että "kuppaajia" löytyy kaikista piireistä. Tiedän, etten itse kuulu niihin.


      • maksoin lupani...
        bessie* kirjoitti:

        Kerran markka-aikaan jouduin maksamaan pienen laskun päälle muistaakseni "pienlaskutuslisä" nimisen maksun, joka oli suuruudeltaan 10 mk. Sitä pidin kohtuuttomana, koska syy siihen etten voinut alunperin maksaa k.o. laskua käteisellä, ei ollut minussa vaan laskuttajassa.

        Joutuuhan noita kaikenlaisia laskutuslisiä, tilinhoitomaksuja ynnämuita jatkuvasti makselemaan. Pystyn hyvin elämään sen asian kanssa. Parempi mielestäni, että ovat erikseen näkyvissä kuin hintoihin piilotettuna. Arvelen, että jotkut voisivat teettää hyvinkin paljon turhaa työtä, jos sen voisivat "ilmaiseksi" tehdä.
        Koskaan en ole halunnut liikoja miettiä, miten ja kenelle "kansankukkaron" sisältö jaetaan. Arvelen, että "kuppaajia" löytyy kaikista piireistä. Tiedän, etten itse kuulu niihin.

        Minulla on taas muistissa silloin joskus 60-70 luvulta, kun firmamme tileille tuli aiheettomia maksuja, siis tuplana, mutta niistä ei saanut ilmoittaa, koska se oli johdon määräys.

        Itse joskus ilmoittelin niistä, vaikka ei minulle perintä kuulunutkaan, mutta kun se oli minusta niin väärin.

        Kostautuihan se firmalle, koska heiltä puuttui ostoreskontra ja kassanhoitaja oli keksinyt, että laskun voi laittaa hänen tililleen ja sitten toisen, useiden "karhujen" jälkeen oikealle saajalle.

        Vaan kerran hän meni sitten ns. "lankaan", sillä talouspäällikkömme muisti hyväksyneensä ko.laskun ja minä tunnollisena hain maksun ajankohdan

        No, se siitä ja seuraumuksista, mutta sitten vaihdoin työpaikkaa ja huomasin oitis, että firmassa oli maksettu laskuja lähetteistä ja laskuista, eikä todellakaan ollut vähäinen summa.

        Aikaisemminkin olen kertonut, kun annoin tyttärelleni 200,mk ja kysyin sitten ostoksen (pusero) hintaa. Aikansa kiemurtelun jälkeen hän ilmoitti, että jotain satasen. Kun hinta paljastui (190,mk), niin hän tokaisi, "mitäs tuo yks`rahaa, kaks rahaa`!!!!!

        Näinhän se menee, vitonen sinnesuntänne, mutta olisimmeko olleet valmiit 10-v sitten antamaan 30 mk mennä sinnesuntänne????


    • aina maksanut

      Muistan silloin media maksu kohun aikoina lukeneeni ja laskeneeni että joudun maksamaan huonotuloisena vain noin 140 euroa viime vuoden 245 euron sijasta, joten olen siitä hyvilläni.

      Hyvä että aloititte keskustelun. Olen aina maksanut vuoden ennakkoon ja seuraava suoraveloitus olisi syyskuussa, joten otan yhteyttä viestintävirastoon ja perun vuoden maksun, vai veloittavatkohan he automaattisesti minulta syyskuusta vuoden loppuun?

      • näin meillä

        Minäpä en ole maksanut 15 vuoteen!
        Olen joka vuosi pistänyt hakemuksen postiin.Kohta se se tulee takaisin hylättynä,koska vanhat maksut ovat rästissä ja uutta ei myönnetä.
        Mutta eihän ne tarkista sitä,ketkä ovat maksaneet,vaan ainoastaan lupaa hakeneet.
        Hyvin on toiminut tähän asti.Enkä edelleenkään ala maksamaan mainoksista.


    • Olisi kiva tietää mitä päädyit tekemään asian suhteen ja mitä ne siellä neuvoi tai sanoi. :)

    • Se siitä

      Tämä maksu on poliittinen päätös.
      Yle-verolla varmistetaan puolueiden mainostaminen ja muu piilomainonta(korruptiako?) kansalaisilla.
      Huomatkaa ketkä ovat noiden mediakonsernien johdossa.
      Siellä on Harkimoa, Lybeciä, ym. "hurreja" siis suomanruotsalaisia RKP:läisiä pitkä lista.
      Suomen tv, eli yle, on kohta kuin Berlusconin tv-italiassa lähitulevaisuudessa.

      Tuo koko laki pitäiskin saada purettua, ja panna yle budjettirahoitteiseksi, koska nyt tuo maksu on pakkopiilopuolutukea, ja pakko mainosrahaa.
      Demarien Kiuruhan tuosta muka itselleen kruunua alkoi väsäämään, kun kehui, kuinka se on köyhiä ja yksinasuvaa suosivaa.
      Eihän toki sitä ole koska siiitä ei voi kieltäytä, vaikka olisi kuurosokea mykkä dementikko.

      Kansaa on nyt viilattu jälleen linssiin kieroin sanankääntein.
      Syyttäkää asiasta demareita, kun eivät antaneet Lindenin rauhassa viedä maksua budjetirahoitteiseksi.Se meni poliittiseksi ääntenkalasteluksi, Urpilaisen osalta, ja saattoipa se olla sitä peroxiiniblondi Lindeninkin kohdalla
      Lindenhän yritti, että maksu tulee otettavaksi valtion budjetista, ja jätetään ihmiset rauhaan tuolta osin, niin Urpilainen hönki sitten pilaamaan asian, ja se jätettiin pöydälle yli vaalien.
      Suomenruotsalaisten eli hurrien osuus olisi voinut ehkä jäädä hieman oikeammalle tasolle.
      Poiliittinen rosvomafiamme tuolta taustalta löytyy.
      Päätelkää itse ketä tuohon kuuluu.
      Ei meidän poliitikoillamme ole mitään päätösvaltaa mistään, ne on vain napinpainajia.
      Miksi muuten Wallin sai painaa nappia itseään koskevassa äänestyksessä?
      Eli päätelkää tuosta tuon geelitukkaisen raitapukuherran todellista toimenkuvaa.
      Urpilainenhan myöskin on siirtynyt raitapukukastiin.

      Kansanediustajat tekivät nyt jälleen kansankeskuudessa ryöstöretken ökyriosvojen pussiin.
      Ja voitte olla varmoja, että maksu/vero nouse joka vuosi.


      Se mikä menee päällekkäismaksuna, huomioidaan automaattisesti JÄLKIKÄTEEN, jos muistavat. Voi olla, että osalta on jäänyt EPÄHUOMIOSSA vähentämättäkin, kuten noissa tuppa käymään, että tulee tietokonevirheitä:)

      • näin nähtynä

        Näin se piiri pieni pyörii.
        Wallinilla ja kumppaneilla on hyvä tukikoneisto takanaan. Heitä komppaa ruotsalaisomisteiset TV-kanavat MTV-3, SUB, AVA jne. joita juontaa suomenruotsalaiset Hjallis Harkimo, Ruben Stiller, Baba Lybeck yms. Tuo on ehkä myös yksi syy miksi kukaan ei uskalla vastustaa tätä suomenruotsalaista mafiaa?

        Joten maksellaan vaan, vaikka muualla maailmassa olis kansa jo kadulla.
        Demokratia toimii, kun 5-10%:a pompottaa koko kansaa.


      • näinkin...
        näin nähtynä kirjoitti:

        Näin se piiri pieni pyörii.
        Wallinilla ja kumppaneilla on hyvä tukikoneisto takanaan. Heitä komppaa ruotsalaisomisteiset TV-kanavat MTV-3, SUB, AVA jne. joita juontaa suomenruotsalaiset Hjallis Harkimo, Ruben Stiller, Baba Lybeck yms. Tuo on ehkä myös yksi syy miksi kukaan ei uskalla vastustaa tätä suomenruotsalaista mafiaa?

        Joten maksellaan vaan, vaikka muualla maailmassa olis kansa jo kadulla.
        Demokratia toimii, kun 5-10%:a pompottaa koko kansaa.

        nyt on rosvoporukka vallasa huomaa kaikesta.
        ajatelkaapa asiaa siten, että meitä on vain kaikkiaan 5,5miljoonaa ihmistä, mikä ei ole oikein kunnolla yhden suurkaupungin asukasmäärää vastaava, ja kuinka suuri ketkusakki meitä on johtamassa eri poliittisine järjestöineen.
        Mehän nuo kaiki joudumme elättämään, vaikkei olisi itsella tuloja 700euroa enempää.
        Miten tuosta maksaa sähköt yhtiövastikkeet, kiinteistäverot, vuokrat, lääkkkeet ruoat, kulkemiset, mahdolliset lehtitilaukset, hygienian, vedet, jne,. jne.
        Kyllä nyt on jossain matoja.
        jos tuo alin mahdollinen eläke olisi edes 1000euroa, niin se olisi pelkää säästöä yhteiskunnalle.


    • --- -----

      MItä te narisette kun saatte vielä koko tän vuoden siivellä ilmaiseksi katsoa mm. Olympialaiset ?
      Mesotkaa vasta ensi vuonna kun kohtalontovereita löytyy koko kansasta :)

      • *

        "Ilmaiseksi katsoa", itse olen kyllä koko ikäni katsellut TV-luvalla telkkaria, ja aikoinaan kuunnellut radiota.
        Ei ole tarvinnut toisten per*eellä tuleen istua.

        Sori, jos et sanaillutkaan aloittajalle.


      • meeriamanda
        * kirjoitti:

        "Ilmaiseksi katsoa", itse olen kyllä koko ikäni katsellut TV-luvalla telkkaria, ja aikoinaan kuunnellut radiota.
        Ei ole tarvinnut toisten per*eellä tuleen istua.

        Sori, jos et sanaillutkaan aloittajalle.

        Muistan ajan kun matkaradiota mukana kannettiin ja tarvi olla radionkuuntelulupa mukana. Taiteltiin se pattereiden koteloon sillä sitä saatettiin leirintäalueella kysellä :))
        Oltiin niin polleeta kun ´omistimme´ tuollaisen radion, sitäpä ei ihan jokaisella siihenaikaan ollut. Pentuja vielä oltiin.


      • siivellä joo

        Teillekö saa tulla katson niitä Olympialaisia ilmaiseksi ?

        Otan kyllä omat eväät mukaan.


    • parempi näin

      Voi kun inhottaa nämä kerskailijat jotka toisten siivillä elävät.
      Tämä media maksu tunnollisille vähätuloisille on oikeudenmukainen koska ei joudu maksamaan tätä täyttä 252 euroa ensi vuonna.

      • meeriamanda

        Ihan oikein menee, ei tasamaksua vaan tulojen mukaan. Ja nekin jotka vislasivat luvalle ovat kontrollissa... tuntuukin eniten heitä kiukuttavan :)))

        Vähätuloisen ei tarvitse maksaa, sekin tuntuu sapettavan joitakin. Nautin suunnattomasti ettei välistävetoja enää ensivuonna sallita.


      • Hokkus Pokkus
        meeriamanda kirjoitti:

        Ihan oikein menee, ei tasamaksua vaan tulojen mukaan. Ja nekin jotka vislasivat luvalle ovat kontrollissa... tuntuukin eniten heitä kiukuttavan :)))

        Vähätuloisen ei tarvitse maksaa, sekin tuntuu sapettavan joitakin. Nautin suunnattomasti ettei välistävetoja enää ensivuonna sallita.

        Miten niin ,ettei vähätuloisten tarvi maksaa?
        Oletkohan nyt käsittänyt asian oikein, vai minä väärin.
        Kerrohan nyt miten ei vähätuloisen tarvitse maksa?


      • + - 0
        Hokkus Pokkus kirjoitti:

        Miten niin ,ettei vähätuloisten tarvi maksaa?
        Oletkohan nyt käsittänyt asian oikein, vai minä väärin.
        Kerrohan nyt miten ei vähätuloisen tarvitse maksa?

        http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=tv -lupa ja verotus&source=web&cd=1&ved=0CCMQFjAA&url=http://www.digilelut.fi/2011/12/yle-vero-korottaa-monien-televisiomaksua/&ei=loNxT4vFLq6Q4gS46sGWDw&usg=AFQjCNHStVlBCet84ivyLf7PbPs8vshxNw

        Tuosta löytyy vastaus , mm. Kelan työmarkkinatukea saavan ei tarvitse tv -lupaa maksaa lainkaan.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Ihan oikein menee, ei tasamaksua vaan tulojen mukaan. Ja nekin jotka vislasivat luvalle ovat kontrollissa... tuntuukin eniten heitä kiukuttavan :)))

        Vähätuloisen ei tarvitse maksaa, sekin tuntuu sapettavan joitakin. Nautin suunnattomasti ettei välistävetoja enää ensivuonna sallita.

        "meeriamanda"

        Minä taidan olla välistävetäjä.
        15v ei ole telkkaria ollut, mutta netistä kyllä ohjelmia katsonut.
        Vaan omapa on se YLE:n syy.
        Nyt sitten alan minäkin maksamaan niistä.
        Telkkaria en tule hankkimaan vieläkään mutta saatan alkaa kiukuttelemaan jos ei nettitarjonta parane uudistuksen myötä.

        Muuten, miksi eivät laittaneet nettiohjelmiaan lupamaksun salasanojen taakse, ja laittaneet lähetykset maksukortin taakse, vaan pakottavat nyt ei-kiinnostuneetkin maksamaan?
        Kummallista leikkiinpakottamista homma on.



        H.


      • meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

        "meeriamanda"

        Minä taidan olla välistävetäjä.
        15v ei ole telkkaria ollut, mutta netistä kyllä ohjelmia katsonut.
        Vaan omapa on se YLE:n syy.
        Nyt sitten alan minäkin maksamaan niistä.
        Telkkaria en tule hankkimaan vieläkään mutta saatan alkaa kiukuttelemaan jos ei nettitarjonta parane uudistuksen myötä.

        Muuten, miksi eivät laittaneet nettiohjelmiaan lupamaksun salasanojen taakse, ja laittaneet lähetykset maksukortin taakse, vaan pakottavat nyt ei-kiinnostuneetkin maksamaan?
        Kummallista leikkiinpakottamista homma on.



        H.

        Hunksz... Niin kauan kun tästä tv -luvasta on väännetty milloin mihinkin suuntaan olen ollut vankasti sitä mieltä et kortille Ylen -ohjelmat... ken katsoo... maksaa, periaatteella.

        Miksi näin ei tehdä, olisiko suurin syy siinä ettei kortit menisi kaupaksi? Mainoskanavat kun pysyisivät maksuttomina. Maksukortillahan on nytkin entisiä ilmaiseksi nähtyjä ohjelmia uusin kanavin.

        Netistä en katsele joten en osaa sanoa hyviä vaiko huonoja on tarjottavat. useinhan mainitaan et voi jälkikäteen katsoa missatun ohjelman Areenalta tai Katsomosta.


      • Hokkus Pokkus
        + - 0 kirjoitti:

        http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=tv -lupa ja verotus&source=web&cd=1&ved=0CCMQFjAA&url=http://www.digilelut.fi/2011/12/yle-vero-korottaa-monien-televisiomaksua/&ei=loNxT4vFLq6Q4gS46sGWDw&usg=AFQjCNHStVlBCet84ivyLf7PbPs8vshxNw

        Tuosta löytyy vastaus , mm. Kelan työmarkkinatukea saavan ei tarvitse tv -lupaa maksaa lainkaan.

        Nyt mene muuten yli ymmärryksen, mutta kenellä, se onkin eri asia. myönnän kyllä, jos olen väärässä.

        Alin työmarkkinatuki on vuodessa 8088 euroa, ja maksuvapautus on vain 0-7813euron tuloista.

        Eli kaikki maksaa, kuurosokeista mykkiin dementikoihin asti.

        Ei pidä katsoa eikä ajatella asiaa poliittisesti, vaikka Krista Kiuru demari olisikin.
        Tuo vero on yksinkertaisesti vain suoramaista rosvousta, ja poliittista Piilopuolue/ehdokasmainostukea, kuten tuolla on kirjoitettukin.
        Lehdistötukeen verrattavaa, tosin kansan pakkomaksamaa. Tuotteiden salamainontaa liittyy myöskin taustalle.
        Urheilun osuus on tänäpäivänä liian suurta, ja kaikenmaailman höppäkokkijutut, kuin likaisenkodin siivousvouhutus, ja kaiken maailman vappupimiöintikin.
        Turhia julkkuvouhkia joka ohjelma aivan täynnänsä.
        ohjelmat ovat kaikenlisäksi liian Helsinki-keskeisiä, kyllä se olis sivistävää helsinkiläistenkin nähdä miten muukin maa/maakunta makaa.
        Väkivaltaa on myöskin liikaa, niinkuin se olisi jokin ihanne.

        Poliitiset nimiytykset pois ylestä, nin ehkäpä ohjelmien tasokin paranisi samalla.
        joka ikisesä pitää olla joku kiintiö sukupuolisuuntautunut lässytämässä omiaan ym.ta.
        minä heille suuntautuneisuutensa suon, mutta yliampuvuus joka hommelissa alkaa ällöttää.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Hunksz... Niin kauan kun tästä tv -luvasta on väännetty milloin mihinkin suuntaan olen ollut vankasti sitä mieltä et kortille Ylen -ohjelmat... ken katsoo... maksaa, periaatteella.

        Miksi näin ei tehdä, olisiko suurin syy siinä ettei kortit menisi kaupaksi? Mainoskanavat kun pysyisivät maksuttomina. Maksukortillahan on nytkin entisiä ilmaiseksi nähtyjä ohjelmia uusin kanavin.

        Netistä en katsele joten en osaa sanoa hyviä vaiko huonoja on tarjottavat. useinhan mainitaan et voi jälkikäteen katsoa missatun ohjelman Areenalta tai Katsomosta.

        "meeriamanda"

        Jotenkin, kultaseni, tuntuu kummalliselta.
        Tänään uutisoitiin että 13 kaupunkia nostaa pysäköintivirhe- "maksuja"
        Jos ajatellaan autoilijaa joka kolmannen kerran parkkeeraa samaan paikkaan, väärään paikkaan, niin tuskin hänen virheensä on laadullisesti kasvanut, hölmöilyn taso on hänellä pysynyt samana.
        Ihan oikea rosvo taas saa korotettua jos möhlii uudelleen.
        Musta tuntuu, sanovat naisetkin, että kyseessä on silkka kusetus, markkinamiesten naamiointi silkalle verotukselle.
        Hyvin huomioit nuo uusinnat, digi-aikana kaikki on halpaa, siihen ei tarvita kuin yksi ihminen, joskus ammattilainenkin ja tietokone.
        Tästä puuttuu enää se, että jokaiselta otetaan korvamerkitty parkkisakko,sanotaan että viisi sakkoa, jotka saa sit verotuksessa takaisin jos Poliisilta tulee tieto että vero on aiheeton. Korot jäävät tietysti valtiolle.
        Hoh, hoh....

        H.


      • meeriamanda
        Hokkus Pokkus kirjoitti:

        Nyt mene muuten yli ymmärryksen, mutta kenellä, se onkin eri asia. myönnän kyllä, jos olen väärässä.

        Alin työmarkkinatuki on vuodessa 8088 euroa, ja maksuvapautus on vain 0-7813euron tuloista.

        Eli kaikki maksaa, kuurosokeista mykkiin dementikoihin asti.

        Ei pidä katsoa eikä ajatella asiaa poliittisesti, vaikka Krista Kiuru demari olisikin.
        Tuo vero on yksinkertaisesti vain suoramaista rosvousta, ja poliittista Piilopuolue/ehdokasmainostukea, kuten tuolla on kirjoitettukin.
        Lehdistötukeen verrattavaa, tosin kansan pakkomaksamaa. Tuotteiden salamainontaa liittyy myöskin taustalle.
        Urheilun osuus on tänäpäivänä liian suurta, ja kaikenmaailman höppäkokkijutut, kuin likaisenkodin siivousvouhutus, ja kaiken maailman vappupimiöintikin.
        Turhia julkkuvouhkia joka ohjelma aivan täynnänsä.
        ohjelmat ovat kaikenlisäksi liian Helsinki-keskeisiä, kyllä se olis sivistävää helsinkiläistenkin nähdä miten muukin maa/maakunta makaa.
        Väkivaltaa on myöskin liikaa, niinkuin se olisi jokin ihanne.

        Poliitiset nimiytykset pois ylestä, nin ehkäpä ohjelmien tasokin paranisi samalla.
        joka ikisesä pitää olla joku kiintiö sukupuolisuuntautunut lässytämässä omiaan ym.ta.
        minä heille suuntautuneisuutensa suon, mutta yliampuvuus joka hommelissa alkaa ällöttää.

        Luin tuon linkin ja vielä senkin kohdan likkasin auki " maksamaan " ja siellä on lisää tietoa. Aiemmin korostettiin et ansiotuloista joutuu maksamaan, minun mielestä noi työttömän tulot ovay enempikin korvauksia. Vaan se pienimmillään on kuitenkin 50 euroa vuodessa, eli ei järin suuri kuitenkaan.

        Hyvä se vaan on kun tarkennetaan tietolaariamme, tulipa ainakin minulle selväksi tämä asia :))


      • hokkus pokkus
        meeriamanda kirjoitti:

        Luin tuon linkin ja vielä senkin kohdan likkasin auki " maksamaan " ja siellä on lisää tietoa. Aiemmin korostettiin et ansiotuloista joutuu maksamaan, minun mielestä noi työttömän tulot ovay enempikin korvauksia. Vaan se pienimmillään on kuitenkin 50 euroa vuodessa, eli ei järin suuri kuitenkaan.

        Hyvä se vaan on kun tarkennetaan tietolaariamme, tulipa ainakin minulle selväksi tämä asia :))

        Ei järin suuri, mutta suuri kuitenkin.
        Noita ei niin järin suuria kun kertyy tarpeeksi, niin siinä ollaan minimieläkkeiden kanssa lirisissä.
        Työkuntoisethan voivat mennä töihin, jos maksu rasittaa liikaa peruspäivärahalla olevaa.
        Jos menee töihin, niin kyllä siinä ainakin tuhat euroa tienaa, ja silä palkalla varmasti töihin pääsekin.
        Työttömyytemme on ay-väen itsensä tekemää.
        Eli koko kurjuutemme ja työtömyyden syy on itse sen korjaus-sepissä.

        Nyt joutuvat taatusti kohta töihin, tai eivät saa mitään.
        Ansiosidonnaisuuden päiviä jo pudotettiin, sillä herrat eivät suurista palkoistan luovu, senenempää kuin poliittisista suojatyöpaikoistakaan, joten se on se alin sakka, mikä pannaan pois kierätyksen, tai sitten slummiutumaan.
        Kohta lopetetan muitakin löhöilytukia, ja niitä maksetaan vain nille, jotka niitä todellisuudessa tarvitsee, tosin liian pieninä nekin.

        Peruseläke tuhanteen euroon ja heti, niin se toisi säästöä yhteiskunnalle.
        Kohta ei rittä edes se, että nostetaan tuhanteen euroon.
        Hyvin kieroja ovat jo nyt, nuo niinsanotut tuet.
        Niitä ei sa, jos sattuu asumaan jossain purkukuntoisessa omassa hatarasa mökkerössään pienelläkin tontilla, vaan sekin pitää pakosti myydä, muuttaa asumaan kalliile vuokralle, josta yhteiskunta joutuu siten maksaman hirveästi asumistukea.
        Matoja on järjestelmässä, ja paljon.
        vanhus kun joutuu hoitokotiin, niin ensin viedään vähäkin omaisuus, ja siten aletaan ilmeisesti "ehdottelemaan eutanasiaa". ;)


    • oikein menee

      Ja kaikista paras juttu kun ei tv luvan tarkastajat häiritse kotirauhaa, hyvä!

    • Jalmari Hollo

      Se TV-lupaverotus menee juuri silleen, että kohta maksetaan nykyinen tv-lupa
      tuplana. Katos herrojen pitää saada niitä työssäpysymisbonuksia ja tietysti hyvä
      olis saada omakotitalo, semmonen 500-neliötä, jonka kustantaa veronmaksajat.

      • kysyvä eksynyt...

        Jalmari Hollo ja kaikki Te osallistuneet aloitukseeni. Kiitos.

        Sanoin lupani irti ja minulta ei veloitettu sitä "viis eurosta", joten kaikki hyvin taas valtakunnassa.

        Uuden laskun sain perj.30.3 ja eräpv. oli aikaisemman mukaan 2.4 ja olikin onni, että tulin taas "kotona" käymään, sillä tarkoitukseni oli olla toisessa asunnossani. Niin, se viis euroa olisi sittenkin mennyt!!!!!

        Koska olen ns. "puska", niin olen kuitenkin sama, jonka auto on varastettu. Nyt tuli ilmoitus ja siitä sitten lisää, mikäli löydän sen alkuperäisen?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe