K.Tuovila/Tuorila maalaus, maksoin liikaa?

qoni

"Ostin" maalauksen antiikkiliikkeestä. Kuvassa kukkia saunakiulussa. kaunis maalaus, hyvin maalattu ja hyvät värit. Siksi heittomerkeissä koska raha ei vielä vaihtanut omistajaa vaan sovittiin että huomenissa tapahtuisi maksaminen. Nyt tosin netistä tutkin kyseisellä nimellä, niin taululla ei juurikaan taida kaupallista arvoa paljon olla. Myyjä arvioi että taulu maalattu 70-luvun loppu tai 80-luvun alkupuolella.
Taulun hinnaksi sovittiin 550€.

Mielipiteitä?
Taulun siis "ostin" sisustus ja sijoitusmielessä. Eli tauluun sijoitetun rahan saisi tarpeen tullen pois myymällä samaan hintaan tai pienellä voitolla vuosien päästä... Nyt kyllä epäilen vahvasti

Taulu on kaunis, muttei niin kaunis että alkaisin siitä "liikaa" maksamaan.

Tällä hetkellä fiilikset on sellaiset että huomenna palautan taulun myyjälle ja pahoittelen ettei raha vaihda omistajaa. Myyjä todella asiallinen ja tuntuu olevan asiantuntemusta, joten tuskin on estettä että palautan taulun jos epäilee että tuohon hintaan saa sen myytyä kuitenkin.

3

2243

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qoni

Kiinnostaisi muiden mielipiteet mikäli kenelläkään yhtään on asiantuntemusta (enemmän tai vähemmän). Jokatapauksessa vahvasti sitä mieltä että taulun palautan huomenna. Kiitos jo valmiiks jos joku vastailee!

• palauta_vaan

Hei!

Taideteoksia ei kannata ostaa sijoitusmielessä. Jos haluat sijoittaa johonkin, niin sijoita johonkin muuhun kuin maalaukseen. Taide ei oikein liiku ja ilman asintuntijaa on vaikea arvoida millainen ja kenen teos säilyttää arvonsa.
      Kannattaa ostaa teos josta pidät, joten jos tämä ei ole sellainen, niin palauta. Valitettavasti en oikein tunne ko.taiteilijan tuotantoa, eli en osaa sanoa mitään tarkentavaa sijoituskysymykseen.

Viisisataa euroa on erittäin edullinen hinta maalauksesta. Maalaus ei synny hetkessä joten työmäärä materiaalit eivät kohtaa tuossa hinnassa. Mutta en tiedä tulisiko asiaa ostajan näkökulmasta ajatella näin. Tekijänä asiaa pohdin itse tästä näkökulmasta.

Eli lyhyesti, taide ei ole helppo / vakaa sijoitusmuoto. Antiikkikauppias on eri asia, kuin taideasintuntija. Kannattaa teos ostaa muusta syystä, eli osta sellainen teos joka vetoaa sinuun. Luultavasti teit oikein palauttaessasi maalauksen, kuullostaa siltä, että et syttynyt itse teokselle.

Parempaa onnea ensi kerralla ja jos haluat panostaa edullisempaan taiteeseen, niin kannattaa tutkia suomalaisten graafikoiden teoksia, niitä saa jopa muutamalla kympillä, joten voit tehdä hyviä löytöjä.

T:Kuvataiteilija

• qoni

jeps kiitos vastauksesta. taulun kävin palauttamassa eikä siinä ollut mitään ongelmaa. hihaan tarttuikin sitten taidelasia. paljon paremmat ja sijoitusmielessä varmemmat kaupat tuli tehtyä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      61
      699
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      665
    7. 51
      652
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    10. 76
      566
    Aihe