Mietin sitä miten makrilli-säilykkeen voi käyttää. Seuraava oli aika hyvä: makrilli makaroni salaatti (venäläistyylinen)
Päärunko:
1) Keitä makaronit ja huuhtele, aseta kulhoon
2) Sekaan pilkotut makrillit (yksi purkki)
Lisukkeet:
3) Sipulimurskaa (1 dl), porkkanaraastetta (2dl), suolakurkun viipaleita
4) Maustepaprika/pepperoni silppua (1 dl)
5) Mausteeksi tabascoa
Eli periaatteessa kaikenlaisia säilöttyjä vihanneksia voi sinne lisätä maun mukaan, nehän on yleensä suht halpoja
Halpa ruoka (resepti)
6
3464
Vastaukset
- Säästöhemmo.
Toinen mauste jonka voi pistää tabascon sijaan on soijakastike. Se sopii tosi hyvin tähän.
- paras muna on raaka
Ihan hyvän makusta. Jos rahat on tiukilla, ni mielummin tota, kun näkkäriä.
Oma resepti on hieman yksinkertanen, mutta täyttävä.
Riko lasiin kolme kananmunaa, riko keltuainen ja sitten laita sekaan tonnikalaa sen verran kun syöt. Sitten paista kuin normi munakas ja mausta makusi mukaan.
Itse olen laittanut tonnikalahiutaleita vedessä, mutta ei maustettukaan varmaa paha olis.
Toi on oikeesti hyvää ja täyttävämpää kuin normi munakas. - säästäjä
Perustin blogin jonka tarkoituksena on auttaa ruokakulujen säästössä!
Opetan kädestä pitäen tekemään hyvää ruokaa,suurissa määrin.
Tervetuloa
http://saastajanruokablogi.blogspot.com/- Säästöhemmo.
Kävin katselemassa blogiasi, ja täytyy tunnustaa että kuvia katselemalla tuli vesi kielelle. On kyllä nälkä nyt sattumalta muutenkin, mutta nuo kuvat vain lisäsi nälkää.
- Säästöhemmo.
Tässä vielä yksi vinkki:
Ostat tuoremehua, se on kallista
Ostat appelsiini tiivistemehua, litrahinta on halvempi, mutta maku ei yhtä hyvä
Tässä sitten se itse säästövinkki
Jatka appelsiini tuoremehua tiivisteestä tehtydyllä (2dl 10dl) mehualla. Noin 5dl appelsiini tuoremehua 10 dl tiivisteestä tehtyä antaa aika hyvän makuista "melkein tuoremehua"
Näin yhdistät halpuuden (tiivistemehu) ja maun (tuoremehu). Tietysti appelsiinimehun jatkaminen vaatii appelsiini tiivistemehun. - Säästöhemmo.
Tänään säästin näin:
Ostin Lidlin Taco-satsin (pitaleipä, jalapeno, tacomaustepussi)
Mutta en ostanut salsa-kastikketta, sitä jossa on tomaattia. Salsakastike on kallein joten sen improvisoin. Salsakastiikeen tein itse tomaattimurskapurkista johon pistin grillimaustetta. Mukaan salaattia ja sipulimurskaa.
Toinen säästö syntyy siitä etten ostanut jauhelihaa, vaan broilerin koipireiden, josta irrotin lihat, ja pilkoin ne palasiksi, ja paistoin ja tacomaustepussi sekaan.
Eli säästövinkki oli: valmista itse salsakastike tomaattimurskapurkista ja grillimausteesta.
Jos jollakin idea siitä miten tuon salsakastikkeen (vai mikä sen nimi olikaan), voi valmistaa vielä paremmin, niin neuvoja otetaan vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289