Keskenmeno, ei kai :-(?

Kaunokki84

Mulla on nyt viikkoja kertynyt 9 6 ja viime viikon keskiviikkona tuli hieman vaaleanpunaista valkovuotoa. La ja su iltana rusehtavaa vuotoa tuli vähän enemmän, mutta välissä on ollut myös päiviä kun minkäänlaisia vuotoja ei ole ollut. Neuvolasta ja terveyskeskuksesta lohduteltiin, että vuodot voi olla ihan normaaleja alkuraskaudesta, mutta aloin nyt kauhulla miettimään että minulla ei ole useampaan viikkoon ollut enää minkäänlaisia raskausoireita. Ei pahoinvointia, väsymystä tavallista enempää tai rintojen arkuutta. Viikonloppuna mulla oli vähän vatsa kipeä, mutta en enää muista minkälaista kipu oli.

Mulla on eka neuvola torstaina, mutta sielä ei ole ultravehkeitä, ja kuulemma sydänääniäkään ei välttämättä saada näillä viikoilla kuulumaan.

Kokemuksia vastaavasta, pitääkö minun odottaa pahimmillaan np-ultraan saakka että saan tietää onko vauva elossa?

2

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristel

Toivon parasta, voi olla vaaratonta, mutta voi kyllä olla myös keskeytynyt km, eli sikiö kuollut jo aiemmin ja vuodot alkaa myöhemmin, tai vasta tyhjennyslääkkeiden avustuksella.

Mulla alkoi molemmat keskeytyneet km (alkio oli menehtynyt rv 6 ja 8 ) tosi niukalla ruskealla vuodolla ja välillä oli päiviä jolloin ei tullut mitään vuotoa. Raskausoireet ehkä vähän hävisi, mutta mulla oli molemmissa niitä muutenkin niin vähän (ei esim. mitään pahoinvointia), etten osannut kiinnittää asiaan huomiota. Keskenmenot todettiin vasta viikkoja myöhemmin, ensimmäinen varhaisultrassa ja toinen niskapoimussa. Ekassa ruskea vuoto alkoi hetikohta ultran jälkeen, toisessa pari päivää ennen.

Jos vuoto yltyy viikon sisällä, voi hyvin olla keskenmeno. Toivottavasti ei! Itse menisin mielenrauhan takia omakustanteiseen ultraan.

• Kaunokki84

Kävin äsken neuvolassa, ja vauvan sydänäänet saatiin kuulumaan. Että kyllä sielä joku on elossa :-). Verta valuu tosin vieläkin iltaisin, mutta ehkä se todellakin on sitä normaalia vuotoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      156
      6384
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      74
      5296
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3330
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      133
      2577
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2306
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1526
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      82
      1245
    Aihe