Kaisla 525 ja Suzuki 5hv. Liian vähän tehoako??

SuzKaisla

Ostin ko. paketin ja nyt lueskeltuani näitä juttuja alkaa tuntumaan, että tuli ostettua liian pieni kone.
Veneessä ei ole trimmitasoa ja ajelu tapahtuu järvellä yksin, tai mamman kanssa kahdestaan. Paljon myös soudellaan.
Kiire ei ole minnekään, mutta saisihan se mateluvauhdin ylittää. Onkos kokemuksia?

7

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yammusetä

Laita suorat putket, ohjeita löytyy runsaasti tältä foorumilta. Ja jos tämä ei ollutkaan provo, vaihda potkuri loivempinousuiseen tai hommaa suosiolla isompi kone.

• Pierre Gontzales

Olen omassa Kaislassani pitänyt 10 15 ja nyt 20 heppasta konetta. Kymppi oli liian hidas tosipitkiin lenkkeihini. Käyn kalassa 40km päässä. Saatan päästellä vkl aikana 200km joskus vähän enempikin.
      Välillä vetelen uistinta soutamalla, pysyn lämpimänä kyllä syksynpakkasissakin.
      Voi olla, että laitan itsekkin kun "kiire" loppuu(työ) 5-6hv:n koneen. Kyllä sillä kerkiää.
      Olen paljon veneillyt "mamman" kanssa eri paateilla. Koskaan ei ole (eukko) sanonut, että vauhti olisi liian hidas. Mutta kovasta vauhdista on ainanen natina.
      Jos se paattisi kulkee 10-15km/h, niin varmasti riittää. Ei ne sen lujempaa kulje upporunkomatkaveneetkään. Saati sitten purkkarit.

• kaislalla mennään

Kysymys sinulle Pierre, oletko vahvistanut mitenkään perälautaa kun pistit siihen 20hv ? Olen itse miettinyt juuri samaa konetta 2-tahtisena , Nyt perälaudassa on 5hv ja se on kyllä liian tehoton värkki. Olen kokeillut 10 hv 2 ja 4 tahtisina ja niillä menee jo huomattavasti mukavammin . Onko sinulla pistää kuvaa veneestäsi ja mitä olet siihen laittanut ?

• Mieti vähä valheitas

"Käyn kalassa 40km päässä. Saatan päästellä vkl aikana 200km joskus vähän enempikin."

- No sä et kerkee muuta tekemään ku ajamaan yötäpäivää hana pohjassa!

• hyvä valinta

On kokemuksia, en ole omistanut vetouistellut kylläkin paljonkin saaristomerellä. Ostit ihan hyvän veneen, koko luokassaan erinomainen, ei kiemurtele, aallokossa mielyttävä ja riittävän vakaa. Koneesta: Riitävän kokoinen jos haluaa päästä lujempaa pitää vaihtaa venetyyppiä. Onnitelut loistavasta valinnasta, jos itse ostaisin tuon kokoluokan veneen valitsisin juuri Kaisla 525: den.

• Pierrre

Optimi kone siihen on 15 heppaa. Kulkee maks 30km/h. Kakskymppinen ei nosta enää huippunopeutta. 10-15-20 on mulla siinä ollut. ja eri nousulla olevia ropeleita on tullut testattua .Minä ajan todella paljon tänä kautena ja noin 4000km.(GPS)
      Vahvistin pohjaa ja hiukan kustomoin muutenkin , kyllä tällä paatilla ajaa kelissä kuin kelissä.

• en nielase 4000 km:ä

Oletko ammattilainen vai eläkeläinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe