Ostin ko. paketin ja nyt lueskeltuani näitä juttuja alkaa tuntumaan, että tuli ostettua liian pieni kone.
Veneessä ei ole trimmitasoa ja ajelu tapahtuu järvellä yksin, tai mamman kanssa kahdestaan. Paljon myös soudellaan.
Kiire ei ole minnekään, mutta saisihan se mateluvauhdin ylittää. Onkos kokemuksia?
Kaisla 525 ja Suzuki 5hv. Liian vähän tehoako??
7
397
Vastaukset
- Yammusetä
Laita suorat putket, ohjeita löytyy runsaasti tältä foorumilta. Ja jos tämä ei ollutkaan provo, vaihda potkuri loivempinousuiseen tai hommaa suosiolla isompi kone.
- Pierre Gontzales
Olen omassa Kaislassani pitänyt 10 15 ja nyt 20 heppasta konetta. Kymppi oli liian hidas tosipitkiin lenkkeihini. Käyn kalassa 40km päässä. Saatan päästellä vkl aikana 200km joskus vähän enempikin.
Välillä vetelen uistinta soutamalla, pysyn lämpimänä kyllä syksynpakkasissakin.
Voi olla, että laitan itsekkin kun "kiire" loppuu(työ) 5-6hv:n koneen. Kyllä sillä kerkiää.
Olen paljon veneillyt "mamman" kanssa eri paateilla. Koskaan ei ole (eukko) sanonut, että vauhti olisi liian hidas. Mutta kovasta vauhdista on ainanen natina.
Jos se paattisi kulkee 10-15km/h, niin varmasti riittää. Ei ne sen lujempaa kulje upporunkomatkaveneetkään. Saati sitten purkkarit.- kaislalla mennään
Kysymys sinulle Pierre, oletko vahvistanut mitenkään perälautaa kun pistit siihen 20hv ? Olen itse miettinyt juuri samaa konetta 2-tahtisena , Nyt perälaudassa on 5hv ja se on kyllä liian tehoton värkki. Olen kokeillut 10 hv 2 ja 4 tahtisina ja niillä menee jo huomattavasti mukavammin . Onko sinulla pistää kuvaa veneestäsi ja mitä olet siihen laittanut ?
- Mieti vähä valheitas
"Käyn kalassa 40km päässä. Saatan päästellä vkl aikana 200km joskus vähän enempikin."
- No sä et kerkee muuta tekemään ku ajamaan yötäpäivää hana pohjassa!
- hyvä valinta
On kokemuksia, en ole omistanut vetouistellut kylläkin paljonkin saaristomerellä. Ostit ihan hyvän veneen, koko luokassaan erinomainen, ei kiemurtele, aallokossa mielyttävä ja riittävän vakaa. Koneesta: Riitävän kokoinen jos haluaa päästä lujempaa pitää vaihtaa venetyyppiä. Onnitelut loistavasta valinnasta, jos itse ostaisin tuon kokoluokan veneen valitsisin juuri Kaisla 525: den.
- Pierrre
Optimi kone siihen on 15 heppaa. Kulkee maks 30km/h. Kakskymppinen ei nosta enää huippunopeutta. 10-15-20 on mulla siinä ollut. ja eri nousulla olevia ropeleita on tullut testattua .Minä ajan todella paljon tänä kautena ja noin 4000km.(GPS)
Vahvistin pohjaa ja hiukan kustomoin muutenkin , kyllä tällä paatilla ajaa kelissä kuin kelissä.- en nielase 4000 km:ä
Oletko ammattilainen vai eläkeläinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100