Koiran pyllyn pyyhkiminen?

maijuli.

Olen jonkin aikaa nyt pyyhkiny koirani pyllyn sen kakkaamisen jälkeen. Tuntuu, että koti tuoksuu puhtaammalta! Oletteko muut tehneet tätä?

25

4787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kyllä

      kun samettiliinaan ruiskuttaa raikasta sitruuna- ruusu- tai pähkinäntuoksua, niin koiran pylly tuoksahtaa suorastaan taivalliselta. Sitähän kelpaa haistella. Tosi on, sano kop-pankin jaskakin.

    • kikkelitonttu

      Olen sanaton!

    • vauhtiraidat?

      Niin minäkin, ihan kikkelitontun sanoja lainaten. Onko ruikulla vai? Ja mitä koira hommasta tuumaa? Eikä koira ole yleensä varsin tarkka häntänsä seudusta. Jos ripulijälkiä joutuu pesemään, niin kyllä häntää alas vedetään ja karkuunkin yritetään.

    • rutiinilla menee

      Minulla on pitkäkarvaisia koiria ja takapuolen pyyhkiminen on osa päivärutiinia.

    • Puhdas koira on jees

      Voi kuule!! Ihan normaalia toimintaa... Monet tekevät näin!

      Meidänkin koirulla (saksanpystykorva) on kans semmonen "pitkä" karvasempi persaus ja mekin tykätään, että siellä/ sieltä ei kakkakökköreet heilu ja tippuile!!! Päiväaikaan ulkoilutuksen jälkeen koiralta tarpeen mukaan AINA pyyhitään takapuoli ja munat paperilla/ rätillä, sekä koiralta huuhtastaan vedellä iltaisin yö-käytön jälkeen molemmat varustukset ja kuivataan pyyhkeeseen. (Liikaa ei kuitenkaan pidä pestä!! Sekin aiheuttaa tulehduksia, jos ei koiran pohjavilla pääse kunnolla kuivumaan!!)

      On omistajista, vieraista ja koirastakin kivempi kun ei eritteen kasaannu, sekä ei haise ja putsauksen ansiosta tulehdusvaara on pienempi..! Semmosta puhdasta koirua on paljon kivempi rapsutella ja silitellä ( ja pussailla)...

      • Tuli pirut mieleen;D

        "Semmosta puhdasta koirua on paljon kivempi rapsutella ja silitellä ( ja pussailla)... "

        Et kai nyt sieltä sentään pussaa... ?


    • sairas nykymaailma

      Kyllä te olette ihan kipeitä. Pyyhkisitte vaan omaa pyllyänne... Voi elämän kevät

      • Koira nuolee

        mielellään ihmisen, niin kuin toisten koirienkin pyllyn, joten täytyyhän omistajien vastavuoroisesti nuolla koiran pylly.


    • hyväsuomih

      hahaha ois hienoa nähdä naapurin rekun ilme kun haistellessa teidän fifiä se ei tiedä että onko tyttö vai poika kun persaus haisee pähkinältä :D viekää ihmeessä myös koirapuistoon ja käyttäkää vaikka pekonintuoksua.

    • mummi

      Minäkin olen pyyhkinyt aina ja koiria on ollut vuodesta 1989.

      Eipähän tule mitään mattoon jos koira vetää takapuoltaan siihen. Pesen myös koirani useasti ja kuivaan föönillä.

    • Hhhahahah

      Hahahah taas sai päivän naurut! =D Kukaan normaali koiransa persettä joka kerta kakan jälkeen pyyhi! =D

      • ei pyyhi vaan

        nuolee! Mä ainaski nuolen mun ihqujen tanskandoggieni takapuolet ihan kielelläni ja teen sen mielelläni! Mieluummin mä nuolen koiran peffan ku miehen! :)

        Annastiina


    • vieskeri 1

      vai pyyhit,käykö koirasi potallaki?

    • koira "pyyhkii"

      Ruokavalio pielessä,jos uloste tarttuu koiran takapuoleen ja peräkarvoihin.Minulla Suomenlapinkoira enkä ole ikinä tarvinnut ripulia lukuunottamatta pestä tai leikata jotain kakkakokkareita takapuolesta.Sitäpaitsi jos koira ei siivoa takapuoltaan on A:liian lihava ei yletä
      B:Sairas eli heti vietävä eläinlääkäriin.
      C:Väärä ruoka eli mahdoton putsata kaikkea.

      • hyvä tapa!

        Pah ruokavalio mitään auta. Mulla ittellä on karvapersus ja pitää pestä aina vessapkalla käynnin jälkeen vedellä lavuaarissa. Muuten jää pelkällä paperilla pyyhkiessä kikkareita ja siis haisee.

        Onhan koirilla sentään vielä enemmän karvoja peffassa!


    • Hyi

      Mutta kädet yleisempi jää pesemättä.

    • Hämmästynyt!

      Min en oo ikimaailmassa edes kuullut koiran pyllyn peusta, saati itse sitä pessyt. Mutta tosin vasta 20-vuotta koirien kanssa touhunnut.

      • Hklhkojgv

        Minä olen pyyhkinyt pennusta asti :D rotu ranskanbulldoggi eikä ikinä nuole itse takapuoltaan


    • Pymppypyykki

      Et oikeesti voi olla tosissasi! Ei meillä ainakaan mennä "pymppypyykille", kuin vasta sitten, jos ripulipaskat roikkuu perskarvoista. Eli viimeksi pympykkä on pesty tuossa reilut puoli vuotta sitten.

    • Minä myös!

      Minä pyyhin kanssa koirieni pyllyt, ja koiria on 6 kpl. Koska asun kerrostalokaksiossa, niin eivät sitten pääse niin tahraamaan sänkyni vuodevaatteita tai sohvaa joka on kangasta. Ne haluavat aina tulla halittaviksi mun viereen ja nukkuvat aina yöt vuoteessani. Pyyhkimiseen käy soft embo-vessapaperi vedellä kostutettuna ja siihen hitusen saippuaa. Lopuksi vielä veteen kastetulla paperilla niin saippuat lähtee.

      Anna-Kaisa Tampereelta

    • Anonyymi

      Pyyhin paskaperseen vauvan persepyyhkeillä päivittäin. Halpoja ja monikäyttöisiä 👍

    • Anonyymi

      Aahhahhah.

    • Anonyymi

      Koti todellakin tuoksuu puhtaammalle. Olen aina pyyhkinyt omistamieni koirien pyllyt huolellisesti. Joskus minut valtaa himo nuolla koiran ripulia valuva peräreikä. Toimin välittömästi.

    • Anonyymi

      Oma koira hyvä kumppani. Nuolee mukana vaikka olisi sottaistakin touhua.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse, ne pyyhkii sen itse sohvaan ja lakanoihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe