Jalaton nainen

alma.p

Ette voi uskoa kuinka kornilta tuntuu kun ei voi liikkua normaalisti. Nilkka on taivutettu levyillä ja ruuveilla uuteen uskoon ja päällystetty pinkillä kipsillä.Miten ihminen joka on tottunut liikkumaan oppii olemaan aloillaan kuusi viikkoa?

Harmittaa niin ettei veri kierrä aivoissa, edes runoilu ei lohtua tuo tähän ankeuteen. Mulla alkaa olla kipsi täynnä runoja vaikka se on ollut paikoillaan vasta kolme päivää, suurinosa värssyistä alkaa kirosanalla...

Kunhan pääsen tästä "jalkineesta" joskus, heitän sen jorpakkoon jonkun uljaan metsämiehen luettavaksi ja huudan perään toiveen ettei kukaan tule etsimään sille sopivaa kinttua...

Aurinkoista päivää kaikille tasapuolisesti!

28

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ´Cloetta...

Minulla murtui nilkka muutama vuosi sitten - tuli pakollinen pysähdyksen paikka. Hoksasin, ettei minulla ole mihinkään kiire ja kaikki asiat saa ja voi tehdä hitaammin ja arkipäivä voi rakentua myös pelkästä hissukseen olosta. KUusi viikkoa oli lyhyt aika ja nautin itse asiassa siitä kiireettömyydestä ja rauhallisuudesta, minkä kipsijalka mahdollisti.

• alma.p

Totta. Tämä on melkoinen pysähtyminen.Sanan varsinaisessa merkityksessä, opettelen kävelemään sauvojen kanssa, ekan päivän jälkeen lonkkaakin vihloi kuin muistutuksena että mikään ei ole helppoa, ei edes hyppelyn harjoittelu:

)Minä olen tottunut olemaan aina tien päällä tai menossa sinne tänne tai tonne..nyt en voi ja se kait kismittää eniten.Tiedän että tarttis osata heivata ja ottaa relax mutta entä jos en osaa? Se pelottaa.

Minulle tehtiin viime syksynä todella iso operaatio, silloin toipuminen oli ilmiömäistä koska oli jalat käytössä. Tänään toinen niistä on poissa pelistä. Lohduttaa kun muillakin on näitä kokemuksia ja kunhan "totun" tähän ehkäpä ajatusmaailmani löytää taas oikeanlaiset värisävyt, ei pelkkää mustaa ja harmaata. Kiitän sinua kun vierailit:)

• rygseck

Piits !

Pahin mahdollinen aika - meinaan, pääsiäinenkin tulossa :O
      Mites luutalennot sujuu, kysyn vaan ??

Ol akka huoleti, suuvärkki sulla toimii kuiteski ihan samallalailla ku ennenki !

*pakoon*

• alma.p

No piits akka!

Luudalla komiasti lensin päin leikkaussalin seinää, sitenhän koipenikin murtui. Onneksi oli tuhattaituri urologi leikkausvuorossa ja taituroi kinttuni liki lentokuntoon taas. No joo, suuvärkki toimii kyllä mutta miten sitä käyttää täällä mettänperällä? En halua megapuhelinlaskuja, (se lienee ainoa keino pitää sosiaalisia kontakteja yllä tällähetkellä) mutta aikas arvokas näin sairaslomalaisen näkökulmasta..

Hmm entäs jos rupean antamaan lentovinkkejä netin kautta? Kas tässäpä miettimistä (moneksi viikoksi:)

Kai tällä on taas joku tarkoitus jota tässä kiukutellessani en vielä ole tullut hiffanneeksi.

Kais sä hoitelet pääsiäisen ruuhkanoituudet, mä kun en ny kykene?

Piits ja pöh!

• rygseck
        alma.p kirjoitti:

No piits akka!

Luudalla komiasti lensin päin leikkaussalin seinää, sitenhän koipenikin murtui. Onneksi oli tuhattaituri urologi leikkausvuorossa ja taituroi kinttuni liki lentokuntoon taas. No joo, suuvärkki toimii kyllä mutta miten sitä käyttää täällä mettänperällä? En halua megapuhelinlaskuja, (se lienee ainoa keino pitää sosiaalisia kontakteja yllä tällähetkellä) mutta aikas arvokas näin sairaslomalaisen näkökulmasta..

Hmm entäs jos rupean antamaan lentovinkkejä netin kautta? Kas tässäpä miettimistä (moneksi viikoksi:)

Kai tällä on taas joku tarkoitus jota tässä kiukutellessani en vielä ole tullut hiffanneeksi.

Kais sä hoitelet pääsiäisen ruuhkanoituudet, mä kun en ny kykene?

Piits ja pöh!

Noup !
        Mä oon päästäisen vapaalla... =)

Tarvii kehittää joku itkijänaisten tuurarilista tänne... luulis sieltä ny jonkun löytyvän !

Lopeta se kiukuttelu ja ala ajatella mitä kaikkea sä nimenomaan et voi tehdä - huomaat että tekemättömien töiden vuori kasvaa infernaaliseksi - mut so not, sä makaat vaan kyökin lepotuolissa ja jakelet ylhäisesti ohjeita =)

Pidä huoli et kaffetta on aina lähistöllä riittämiin...

*wirn*

• alma.p
        rygseck kirjoitti:

Noup !
        Mä oon päästäisen vapaalla... =)

Tarvii kehittää joku itkijänaisten tuurarilista tänne... luulis sieltä ny jonkun löytyvän !

Lopeta se kiukuttelu ja ala ajatella mitä kaikkea sä nimenomaan et voi tehdä - huomaat että tekemättömien töiden vuori kasvaa infernaaliseksi - mut so not, sä makaat vaan kyökin lepotuolissa ja jakelet ylhäisesti ohjeita =)

Pidä huoli et kaffetta on aina lähistöllä riittämiin...

*wirn*

Guule, niin mägi:)

Enkä mää oo pillittäny, enkä pillitä! (nieleskelee silmistä valuvaa Viscotearsia)

Ja kiukkuki on jo laantunu, mää oon balansissa kintun, keppien ja pyörätuolin kanssa..mutta toi infernaalinen sanahirviö mua pelottaa helvetillisesti..varsinkin kun mun perhe on kuuroja täynnä, mä saan huutaa äänihuulet käheiksi eikä kukkaan tee mittä. Että revippä tästä si!

Kaffe on ainoa asia joka säilyy termarissa...piits..:)

• kipsi-kin

En halua olla loukkaava, sori, mutta lyhyt aika elämän mitassa mitattuna.
      Lapsena vierailin lastensairaalassa, vierailemassa serkkuni luona.
      Viereisessä huoneessa istui lattialla, yksinään, pieni tyttönen.
      Hänellä oli käsiä kyynärpäihin saakka, jalkojakaan ei ollut varpaisiin asti, varmaan Talidomidin seurauksena?

Kunkin surut toki ovat omia.

Paranemista, muistan kun itse raavin kipsin alle, punaisella päällystetyn.
      Älä tee samaa, sitä enemmän kutittaa, ja iho voi rikkoontua, mikä onkin sitten
      aika paha juttu.,

• alma.p

Totta myös tämä. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka syntymästään jo ovat olleet raajattomia, silti ovat kiitollisia elämän edessä. Kiitollinen minäkin olen, en ehkä niin paljon kuin olin kun minut viimeksi operoitiin mutta toki olen, minulla on jalka jonka paranemista on nyt tovi odotettava. Kunhan saisin malttamattomuuteni kuriin ja säädettyä mielialani taajuuden oikeille lukemille..

Ehkä jo huomenna sanon että kyllä tämä tästä, tänään vielä ottaa kupoliin ja siksi kait tämä avauskin tänne tuli kirjoitettua. Helpottaa kun saa edes vähän puhallettua "harmistumista" ilmoille...

Yritän olla raapimatta, vaikka jo nyt kutittaa niin että tekisi mieli laittaa pulloharja ihon ja kipsin väliin:)) Sinua kiitän myös:)

• kipsi-kin
        alma.p kirjoitti:

Totta myös tämä. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka syntymästään jo ovat olleet raajattomia, silti ovat kiitollisia elämän edessä. Kiitollinen minäkin olen, en ehkä niin paljon kuin olin kun minut viimeksi operoitiin mutta toki olen, minulla on jalka jonka paranemista on nyt tovi odotettava. Kunhan saisin malttamattomuuteni kuriin ja säädettyä mielialani taajuuden oikeille lukemille..

Ehkä jo huomenna sanon että kyllä tämä tästä, tänään vielä ottaa kupoliin ja siksi kait tämä avauskin tänne tuli kirjoitettua. Helpottaa kun saa edes vähän puhallettua "harmistumista" ilmoille...

Yritän olla raapimatta, vaikka jo nyt kutittaa niin että tekisi mieli laittaa pulloharja ihon ja kipsin väliin:)) Sinua kiitän myös:)

Minullä oli raapimiseen järeämpi ase, mutten varppina sitä sinulle paljasta. ;))

Tämä palsta on oiva varaventtiili päästellä liikapuhkuja ilmoille.

• alma.p
        kipsi-kin kirjoitti:

Minullä oli raapimiseen järeämpi ase, mutten varppina sitä sinulle paljasta. ;))

Tämä palsta on oiva varaventtiili päästellä liikapuhkuja ilmoille.

Höh!

Mikset muka paljasta?

Et kai oo patentoinu sitä?

Kerro! (mut jos se on kipsin räjäyttäminen mun lääkäri ei välttis tykkäis moisesta ja mä oisin taas hankalan potilaan maineessa...)

• kipsi-kin
        alma.p kirjoitti:

Höh!

Mikset muka paljasta?

Et kai oo patentoinu sitä?

Kerro! (mut jos se on kipsin räjäyttäminen mun lääkäri ei välttis tykkäis moisesta ja mä oisin taas hankalan potilaan maineessa...)

Nyt vaikenen kuin kivi, etten puhu sivu suuni. :))
        En ole patentoinut, ihan muitten vanha keksintö.
        Alahan harjoitella "kepittelyä", saat hyvät käsivoimat, ja allit, joita sinulla ei tietenkään ole, pullistuvat upeiksi hauiksiksi!
        istuissasi vielä nostele lieviä painoja, niin, kas sitäkin voi tehdä istuillaan.

• alma.p
        kipsi-kin kirjoitti:

Nyt vaikenen kuin kivi, etten puhu sivu suuni. :))
        En ole patentoinut, ihan muitten vanha keksintö.
        Alahan harjoitella "kepittelyä", saat hyvät käsivoimat, ja allit, joita sinulla ei tietenkään ole, pullistuvat upeiksi hauiksiksi!
        istuissasi vielä nostele lieviä painoja, niin, kas sitäkin voi tehdä istuillaan.

No huh!

Varsinainen kuntokokeilu, mahtaaks mun kroppa kestää...vaikka eipä silti
        kehitystä on jo tapahtunut, hyppäsin yhen korkean rappusen tänään ja pysyin jopa tasapainossa

Onkelma vaan on etten pysty kepitteleen kauaa, jalka alkaa oitis turvota kun laahaan sitä hipaisten maassa..Mutta pikku etappeja joka päivä, tunnen jo kuinka käsivarret pullistelee...heh

• kipsi-kin
        alma.p kirjoitti:

No huh!

Varsinainen kuntokokeilu, mahtaaks mun kroppa kestää...vaikka eipä silti
        kehitystä on jo tapahtunut, hyppäsin yhen korkean rappusen tänään ja pysyin jopa tasapainossa

Onkelma vaan on etten pysty kepitteleen kauaa, jalka alkaa oitis turvota kun laahaan sitä hipaisten maassa..Mutta pikku etappeja joka päivä, tunnen jo kuinka käsivarret pullistelee...heh

Tiedän tunteen, kun kuin jalka pamahtaisi. Kumpikin jalka on ollut kipsissä, toinen monen monta kuukautta. Silti on saanut olla ja elää.
        Ei elämä vaadi täydellisyyttä ollakseen ihanaa ja jopa autuaallista.

Siksipä hiukka ärsyttää, kuinka pienestä ihmiset vetävät herneitä nenuunsa.
        Tärkeintä on, josko on mitään korvien välissä. Kaikki muu on ekstraa.
        Alahan kopsutella kepeillä! :))
        Vähänkin kerrallaan.

• alma.p
        kipsi-kin kirjoitti:

Tiedän tunteen, kun kuin jalka pamahtaisi. Kumpikin jalka on ollut kipsissä, toinen monen monta kuukautta. Silti on saanut olla ja elää.
        Ei elämä vaadi täydellisyyttä ollakseen ihanaa ja jopa autuaallista.

Siksipä hiukka ärsyttää, kuinka pienestä ihmiset vetävät herneitä nenuunsa.
        Tärkeintä on, josko on mitään korvien välissä. Kaikki muu on ekstraa.
        Alahan kopsutella kepeillä! :))
        Vähänkin kerrallaan.

Hienoja, kannustavia sanoja, kiitos!

Kopsutellen olen mennyt, pikkuhiljaa. Lonkka vähän kiukuttelee mutten anna sen häiritä. Olen päättänyt löytää jokaisesta päivästä pisaran positiivistä, pisaroistahan ne meretkin koostuvat. Tämän aamun positiivisuuspläjäys on että olen keppeillyt jo monta metriä enemmän kuin aikaisemmin:)

• Sellainen "väkipakolla " pysähtyminen, opettaa arvostamaan kroppaansa.
      Kun tajuaa et joku raaja on pois pelistä ja kuinka paljon siitä on harmia.

Silloin kun on terve, tulee väistämättä mieleen et katselee kroppaansa ja miettii mistä kaikesta se on sinut auttanut.

Arvostan omaani, se on vienyt läpi harmaan kiven.Auttanut remontoimaan talon jo kahteen kertaan, ajamaan mitä erilaisimmilla vehkeillä, pitänyt pace päällä puutarhassa niin kauan et meinas pyörtyä.

Katseles käsiäsi ja jalkojasi, mieti mistä saat olla kiitollinen niiden moitteettomalle toiminnalle :)
      Lämpimälle iholle, verisuonien sinisyydelle, hermojen moitteettomalle toiminnalle.

Ihmisellä on paljon kiitollisuuden velkaa, omalle kropalleen ja sille miten se toimii ja mitä on sille itse velkaa...hyviä vitamiineja, kuituja ja kivennäisä...

• alma.p

Ymmärrän pointin ja kunhan muutama päivä kuluu ymmärrän sen vielä paremmin. Aikaahan minulla on nyt ajatustyölle ja kaikelle sille mitä se pakottaa minut näkemään. Tämä vain tuli hiukan liian pian kun en ole oikein toipunut edellisestä kolauksestakaan täysin. Sitä miettii vaan että miksi taas?

Kyllä minä vastaukset salaa sieluni syövereissä tiedostan mutta on niin helpompaa paeta katkeruuden viitan alle murjottamaan kuin alkaa tosissaan miettimään syitä ja sen seurauksia.

Tämä oli tapaturma joka olisi luultavasti tapahtunut vaikka olisin tehnyt kaikki tosin, vahinkohan ei kulje kello kaulassa toitottamassa "mä tulen ny, väistä"

Koitan pitää mielessäni mitä sanoit ja kiitoksen sanon nyt ensin sinulle:)

• alma.p kirjoitti:

Ymmärrän pointin ja kunhan muutama päivä kuluu ymmärrän sen vielä paremmin. Aikaahan minulla on nyt ajatustyölle ja kaikelle sille mitä se pakottaa minut näkemään. Tämä vain tuli hiukan liian pian kun en ole oikein toipunut edellisestä kolauksestakaan täysin. Sitä miettii vaan että miksi taas?

Kyllä minä vastaukset salaa sieluni syövereissä tiedostan mutta on niin helpompaa paeta katkeruuden viitan alle murjottamaan kuin alkaa tosissaan miettimään syitä ja sen seurauksia.

Tämä oli tapaturma joka olisi luultavasti tapahtunut vaikka olisin tehnyt kaikki tosin, vahinkohan ei kulje kello kaulassa toitottamassa "mä tulen ny, väistä"

Koitan pitää mielessäni mitä sanoit ja kiitoksen sanon nyt ensin sinulle:)

Miks ihmeessä? Katkeruus ;)

Ole hyvilläsi kun voit levätä ja teet asiat niinkuin voit.
        Muistan oman polvivammani, alastullessa portaissa sen sähkötoiminnot petti, onneks kädet toimi ja tarpeeks aikaisin sain kiinni kaiteista.

Sit seuraavaks koitin kasvimaalle polvistua jäykällä jalalla, no huono menestys ;)
        Sit seuraavkas kieltäydyin tunnustamasta etten saa amppeleita kattoon.Kiipesin tikkaille ja ähättelin et no niin...tänne päästiin.
        Joo niin päästiin, mut tuleppa alas jäykällä jalalla, kun et voi pitää mistään kii...

Kroppa ja sen toiminnot, on aa ja o.
        Jollei se toimi, hetkeen, ni se ei toimi....ymmärrän hyvin niitä, jotka kaatuu saappaat jalassa ;) Ne on niitä jotka kieltäytyy tunnustamasta, että minusta ei ole enää...puiden kaatoon.

Ihmisel on mieli ja sielu, mut sillä on kroppakin ;) ja jollei se kroppa toimi, niin pitää hidastaa ja odottaa...kunnes toimii taas...

Älä ihmees ota kirouksena, teet vaan mitä voit?
        Harva asia maailmas on niin kiireellinen ettei voi odottaa...muutamaa kuukautta, tai sitä et joku muu tekee ;)
        Myö ei olla korvaamattomia ;)

• alma.p
        anja_ninja kirjoitti:

Miks ihmeessä? Katkeruus ;)

Ole hyvilläsi kun voit levätä ja teet asiat niinkuin voit.
        Muistan oman polvivammani, alastullessa portaissa sen sähkötoiminnot petti, onneks kädet toimi ja tarpeeks aikaisin sain kiinni kaiteista.

Sit seuraavaks koitin kasvimaalle polvistua jäykällä jalalla, no huono menestys ;)
        Sit seuraavkas kieltäydyin tunnustamasta etten saa amppeleita kattoon.Kiipesin tikkaille ja ähättelin et no niin...tänne päästiin.
        Joo niin päästiin, mut tuleppa alas jäykällä jalalla, kun et voi pitää mistään kii...

Kroppa ja sen toiminnot, on aa ja o.
        Jollei se toimi, hetkeen, ni se ei toimi....ymmärrän hyvin niitä, jotka kaatuu saappaat jalassa ;) Ne on niitä jotka kieltäytyy tunnustamasta, että minusta ei ole enää...puiden kaatoon.

Ihmisel on mieli ja sielu, mut sillä on kroppakin ;) ja jollei se kroppa toimi, niin pitää hidastaa ja odottaa...kunnes toimii taas...

Älä ihmees ota kirouksena, teet vaan mitä voit?
        Harva asia maailmas on niin kiireellinen ettei voi odottaa...muutamaa kuukautta, tai sitä et joku muu tekee ;)
        Myö ei olla korvaamattomia ;)

Katkeruus oli ehkä kuvaileva ylisana mutta ei kovin kaukana totuudesta. Onneksi se alkaa painua jo tottumisen puolelle, kyllä tämä tästä, aurinko nousee taas huomenna ja minähän sinnittelen itseni ulos...olen sen jo päättänyt...:)Kiitos muuten kannustuksesta, kyllä se tästä lähtee...

Korvaamattomia ei olla, se on niin....:)

• verditti

Pinkkiä kipsiä!
      Huomenta!
      Olen odottanut viestejä majakaltasi.
      Ajatukseni sekoittavat majakan ja luostarin.

...sinä ja sun majakan rännit,
      minä ja mun nunnien nännit.

paranemisia!

• alma.p

Voi Verdi, sinä ilahduttava tapaus tähän aamuuni.
      Kyllä minä viestin olen kirjoittanut, kukaan ei vain halua tarttua siihen,
      ajattelevat varmaan minun olevan hullu (voitko kuvitella?)
      Löydät sen samaisen osoitteen alta ajankulun henkilökohtaisista
      kirjekaveripyynnöistä, nikki on tämä sama....Avunhuuto majakalta olisi sopinut paremmin otsikoksi, olin liian hätäinen myönnän, en tajunnut että en voi parhaillaan kiirehtiä yhtikäs mihinkään vaikka haluaisinkin.Aamusta jo olin keppien kanssa jättisolmussa, mieti nyt ihminen joka ei ole ollut hetkeäkään paikoillaan tässä joutuu istumaan, tietokone parhaana kaverina. Eikä se niin paha jos luostari on mielessä, se on vähän kuin majakan katollakin (rännien vieressä) tuntee olevansa lähempänä jotakin suurta...(sun tapauksessa nunnilla lienee olevan D-kupit:)))) Kiva kun käväsit!

• Haloo Almap...mitäs emännänlänkyrä?
      Jotta tapaturpaan olet joutunu... hmm.. kenkkua sanon, olen itekin ollut kahden vasemman jalan kanssa kylillä joskus aikoinaan ja humps vaan, meni elämä uusiksi kertaheitolla.
      Kattelin tossa, että pääsiäislennot on ny vaarassa, siks kun et muka voi lentää. Ja hah...käyt kahelle kepille vaan jalat haralleen, ni vot jo kuule helmat saapi tuuletusta ja mirripakana miukuu hädissään.:D Mutta mikäs sen turvallisempaa kuin lentää rollaattoriluudalla, kjäh;DDD et ainekaan heti kaadu, josset pöhnäpäissäs lentele:D

Pistän tulemaan mennävuotista simaa pari pulloa, niin saat tehdä hyvällä omallatunnolla kolme volttia kerien ja viuhdot kepeillä tahtia=)
      Eikun zemppiä, vilkuttaa kapunakka:D

• alma.p

No gatos gatos, kukas vanha tuttava se siellä huuteloo! Huhut kertoo et siunki oppipoikais on männy ja sammunu tavaratalloon, eppäilenpä että simat on juatu jo!Ja rollattoriluuta kuulostaa ni pal lupaavalta jotta vosit mulle simmosen lähättää, postimaksuja en tieten maksa, turha ruinata..

Pääsiäiseks yks muija, tuttu tältäkii palstalt, lupas laittaa jonku itkijänaisryhmä liikenteese, soppii hyvinkii pääsiäsisteemaan, eihän ne päivä ol kurjuuttaa kummempii..

Oisit voinu kyssyy et tarviinks mie appuu?? No tarviin palokunnan ja torvisoittokunnan ja siut sotkemaan tänne ku tääl o nii interferiniisti (mikä se sanahirviö ol?) siistii..

Vattu mie oon ihan näppylöil, oon varmaan allegrinen jo tälle vaaleenpunaselle tuhkimo ja sata kääpiöö saapikkaal..Lahjotan tään siul jahka eroon pääsen, sie voit sitte valehella sille rinsille joka siul niit vällyje välyskirjei lähettellöö jotta se oon siun karonnu/löytyny siro kenkäis, soppii sovitella, ku mie en sit kyl takasi ennää huali!

Kepeillä viuhron siul vauhtii sinne mis ikinä ootki! (iskee silmää)

• Saahan tuossa ainakin näkökulmaa niihin, joilla ei ehkä koskaan ole mahdollisuutta poukkoilla sinne ja tänne normaalisti. Toisekseen elämään saa hyvän näkökulman kun jotuu tarkkailemaan pysähdyksissä asioita joita ei muulloin näe sisikunnassaan. Kuusiviikkoa on hujahdus ja uso pois, tuota aikaa tulee viellä usein ikävä.

• alma.p

Kyllä näkökulma laajenee:) Joutuu puntaroimaan mielensä saloja.Mutta pakko tunnustaa nyt jo ikävä "poukkoilua" ehkäpä juuri siksi näin pitikin käydä.Olen ihminen jolla on nopea tempo ja yhtäkkiä kaikki pitäsi tehdä kuin hidastetussa elokuvassa, ettei vaan satu vaurioita lisää. Yksi tuttu ilmaisi asian hyvin: Jaaha et siis ole vielä oppinut läksyjä tarpeeksi..

Niin se varmaan sitten on, elämähän on jatkuvaa oppimista muuttumista tottumista vallitseviin tilanteisiin.Kun vielä osaisin hyötykäyttää tämän hetkisen tilanteen ja uskaltaisin luottaa siihen että jonakin päivänä koepaperissa lukee hyväksytty.

Sinulle kiitokseni ja aurinkoista päivän jatkoa:)

• Voimia sulle sinne hitaaseen liikkumiseen.
      Itsellä aikoinaan oli polven takia useinkin koko kipsi jalassa.
      Sen jälkeen kun se sitten vihdoin leikattiin niin en ole kipsin kanssa joutunut kävelemään. Tosin ei se ihan uutta korvaa.
      Tanssimaan en ole lähtenyt sen jälkeen kun ei tykkä kierroista.
      Ja tanssi oli mulle tärkeää ennen.

• alma.p

Sinua kiitän voimia antavista sanoistasi!

Ja toi tanssi juttu muakin vähän arveluttaa, mulla oli tarkoitus että tänä kesänä opettelen tanssimaan koska en ole sitä taitoa tähän ikään vielä tullut opetelleeksi, nyt jää nähtäväksi tuleeko sitä edes hankittua.

Olen pahoillani että jouduit luopumaan sinulle tärkeästä harrastuksesta, arvaan että se kismitti kauan. Onneksi minun harrastukset liittyvät lähinnä kirjoittamiseen ja valokuvaamiseen (joka kyllä toisaalta vaatii hyvää liikuntakykyä)voi mennä jonkin aikaa ennenkuin pystyn ihan suolla tai muussa vaikeassa maastossa kävelemään.

Kaikella lienee tarkoituksensa ja ehkä minulle annettiin täten tarkoitus kirjoittamiselle:)

Ilahtunut olen että kävit!

• Tsau.

Otan osaa...tiedän tunteen...minultakin meni jokunen vuosi sitten nilkka täysin ympäri luut menivät kolmesta eri kohtaa poikki..Kirurgi ihmetteli silloin kuka oli tehnyt ensiavun..kun se oli niin hyvin tehty. Saan kiittää rakasta miestäni joka osasi vetää jalkateräni oikeaan asentoon..ilman häntä..tuskin enää kävelisin.. Tässä yks juttu. Itse kudoin silloin parikin villapaitaa koska en päässyt ilman pyörätuolia myöskään kävelemään. Asuimme silloin asunnossa joka oli kahdessa tasossa...no. portaat tulivat kyllä tutuksi...aluksi piti kontata portaiden yläpäähään sitten tulla istualtaan porras-portaalta alas...toisaalta sitten mies kantoi aamiasen joka aamu sänkyyni..Asioilla...hmm..jälkeenpäin niillä on aina puolensa..

Kyllä se siitä...rauhallisesti nyt..mieti..joka päivä sitten minkä tuon kipsin kanssa jaksat konkata eteenpäin on aina takanapäin...eli väliaikaista kaikki on vaan aina elämässä kipsitkin..;))

Tsau:Friidu

• alma.p

Tsau Friidu!

Arvaa onko minulla surkea käsityötaito, siis noin kutomisen ja virkkaamisen puiolesta. Osaan kutoa villasukan ja pipoja mutta niiden aika alkaa kohta olla ohi
        (villasukkiakaan en voi kutoa kuin omaan käyttöön koska kantapäät tuppaa jäämään ilmastointiaukkoja täyteen.Tosin luin aika lupaavan uutisen tossa aamulla, Jorvin sairaalan ppipotalkoot vastasyntyneille, varteenotettava juttu muuten...

Tiedän ton rappuskävelyn keppien kanssa, mä ainakin pelkään kokoajan satuttavani toisenkin kintun niitä loikkiessani. Yritän kovin varovasti vaan, tarkkaavaisuus kasvaa kympillä..

Mukava kun poikkesit, tämä on tietynlaista terapiaa, vastaaminen ja se että saa kirjottaa aikansa kuluksi :)))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      59
      2945
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      134
      2131
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1798
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      164
      1405
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      73
      1341
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      63
      1319
    7. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      79
      1262
    8. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1132
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      73
      1069
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      33
      1017
    Aihe