Jhoo, eli omistan vakion Derbi Senda X-Race -05. Sillä on ajettu 13 000 km ja olen huomannut yhden todella vittumaisen vian.
Vikana on se, että jos mopon käynnistää kylmänä, se alkaa huutamaan täysillä kierroksilla. Se loppuu vähän ajan päästä, mutta tuo huutaminen alkaa kyrsimään kun sitä joutuu joka päivä kuuntelemaan.
Toivottavasti joku viisas mopo ihminen tietää syyn ja ratkaisun tähän vikaan. Itse en oikein tiedä mopon moottorista mitään.
Derbi moottori vika! D:
7
741
Vastaukset
- dfg4
Liian pieni pääsuutin kaasuttimessa. Kylmille säille pitäisi AINA vaihtaa hieman isompi suutin. Ilman kylmetessä sen tiheys kasvaa. Käytännössä sun mopos saa nyt huomattavasti enemmän ilmaa suhteessa bensaan, koska on näin kylmät kelit ja sun bensansaanti on säädetty kesäkeleille.
En suosittele ajamaan ennen kuin ilmat on lämmenneet tai olet vaihtanut suuttimen isompaan, tai muuten mopos todennäköisesti leikkaa kiinni. Sori kun vastaan vasta nyt...
Se kyllä alkaa huutamaan kesälläkin, ja tää vika on ollut jo aivan liian pitkään eikä ole kertaakaan leikannut kiinni.
Auttaisiko jos vain laittaisi suuremman pääsuuttimen?- Vilmi
itellä sama ongelma mut ei se suuttimesta johdu :DD imu vuotoa jossaki kaasarin lähettyvillä :D
- PaskainenJonnePerse
Vilmi kirjoitti:
itellä sama ongelma mut ei se suuttimesta johdu :DD imu vuotoa jossaki kaasarin lähettyvillä :D
Vie se paska kaatopaikalle vitun jonne.
- hiukanoutoa
Vilmi kirjoitti:
Voi se olla noinkin. Ihan hyvä ajatus.
Jotta kierrokset nousevat, se tarvitsee syyn. Syitä ei ole monia.
Magneetto ? - nostattaa kipinänopeutta ja näin kierroksia.
Ilma- (vuoto) nostattaa imua ja nopeutta.
polttoaine - työntää lisää ja lisää myös ilman määrää kipinää ?
Itse olisin samoilla linjoilla. Ilmavuotoa. Mutta rauhoittuu lämmetessään?
Outo juttu. Imuilma on sama vaikka lämpenee. Samoin polttoaine.
Kipinä eli magneetto? ja katkojan kärjet? - nääin
Suuttimesta tai imuvuodosta kiinni. Selviää parhaiten kun menee itse rassaamaan.
Ja mitenkä magneetto nostattaa itestään hetkellisesti kipinänopeutta kun siihen vaaditaan se että vauhtipyörä nostaa pyörimisnopeutta. Ja se on muuten sitten rip kone jos sytkä kusee niin pahasti.
Ap:ta meidän nyt on turha enää neuvoa kun tää lanka on vuodelta 2012 - HIHIHIIHHII
Itellä nosti kierroksia kylmällä mut sit vaihoin putken ja suuttimen nii lopetti kierrosten noston kylmällä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203