Mikä tähän olisi edullinen työkalu?
Joku tasosirkkeli aluterällä?
Leikkaavatko nuo halpahallien vehkeet siististi?
1 - 2 mm:n alumiinin leikkaaminen siististi suoraan?
8
13057
Vastaukset
- 3-2
jos sun pitää leikata vähänkään enemmän niin vie ne levyt johonkin metallipajaan leikattavaksi, se 2mm pelti on parempi leikata kuin ohut ja kyllä se menee halpahallin sahallakin kun otat siihen alumiinille soveltuvan terän
- KKivelä
Ei se alumiinilevy tiedä minkä hintaisella sahalla sitä leikataan. Terä ratkaisee.
- ................
Kuten tuossa jo sanotaan: terä ratkaisee. Alumiinille on omat teränsä mutta menee hyvin millä tahansa tiheähampaisella katkaisuterällä.
- Leikkaa voita vain
Varmasti pitää olla oikea kierrosluku eikä värähtelyä terässä.
- ....................
Leikkaa voita vain kirjoitti:
Varmasti pitää olla oikea kierrosluku eikä värähtelyä terässä.
On noita erilaisia alumiiniprofiileja ja levynpaloja sahattu levysirkkelissä ihan normi kierroksilla ja normaaleilla puun katkaisuun tarkoitetuilla terillä. Menee kyllä. Jos enemmän sahaa niin sitten kannattaa hankkia terät ja pelit. Levysirkkeleihin (ja kaappoihin) myytävät alu-terät on tarkoitettu menemään ihan niillä koneiden vakiokierroksilla, kaapoissa kun sitä harvemmin voi säätää, eikä aina levysirkkeleissäkään. Joissakin hinnakkaammissa on muutama variaatio erikokoisille terille.
- iso Boshi
Vähän myöhässä kirjoitan, mutta sahasin 3 millin aluturkkia isolla kuviosahalla, suurihampaisella terällä. Kaikki tiheähampaiset menivät heti tukkoon. Kaatelin vähän tenua leikkuunesteeksi, jota joskus olin kuullut sorvareiden käyttävän alumiinille. Meteli ja värinä on korvia huumaava. Muutama teräkin meni, kun levyjä oli aika perhanasti. eikä työn kulun ja järjestyksen vuoksi voinut etukäteen leikata pläkkisepällä.
- Jyrsijä..
Mä olen sahaillut 2-millistä Bilteman "kuviosahalla" (28 €), johon ostin Bilteman alumiiniteriä. Eivät mene tukkoon ja heiluritoimintoa käytettäessä SUORASTAAN IMEE sitä levyä kitaansa. Siis menee lähes nollatyönnöllä eteenpäin.
Siistimiseen menee sitten aikaa. Viilaa ja hiomapaperia. :(
- käsisirkkelillä
Olen sahannut käsisirkkelillä jossa normaali kovapalaterä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690