Sadevesien keräys tynnyreihin

Reippis

Mistä porukat ovat hankkineet sellaisia parin sadan litran muovitynnyreitä sadevesien keräämiseen. Olen nähnyt monissa paikoissa ihmisillä talojen rännien alla sellaisia muovisia isoja tynnyreitä, niinkuin meilläkin on mökillä yksi sellainen sininen. Tynnyrit ovat ilmeisesti olleet aiemmin jonkinmoisessa teollisuus käytössä koska niihin on kannetkin olemassa.... mutta mistä sellaisia voisi kysellä?

24

6211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niitä vielä

Tattarisuolla ainakin Helsingin metalli ja rauta (köyhien stokka) ainakin syksyllä oli niitä myynnissä ja ei tainnut hintakaan olla paha itse ostin niitä 15v sitten ja hyvin kestävät ajanpatinaa , yksi vain jäätynyt halki.

Löytyy noita muiltakin kysy vaikka kalatehtaalta ovat vain 150 litrasia.

• tynnyrissä kasvanut
    • Reippis

Kiitoksia... pitääkin käydä katsomassa tuolta Tattarisuolta ensin kun täällä pääkaupunkiseudulla kerran on

• Tunnan

Vorssellin Onni taitaa olla varmin paikka

• - H2O -

Meidän firmassa aikoinaan kattilaveden ( voimalaitos ) käsittelyssä käytettävää hydratsiinia tuotiin tuollaisissa pytyissä. Vähän aikaa tyhjät tynnyrit luovutettiin henkilökunnalle, kunnes keksittiin, että kyseessä oli karsinogeeninen kemikaali. Kannattaa tarkistaa, mitä kemikaalia pytyissä on ollut, ennen kuin alkaa niitä käyttämään vesiastiana.

• Ananias Ananas

Muista laittaa vesitynnyriin joku kansi tai vastaava. Paljon on pikkulapsia hukkunut tynnyreihin ja joskus pikkueläimiäkin kun eivät pääse sieltä pois.

• äverky

minä ostin myös aikanaan köyhän stokkalta. haisivat säilykekurkulle tai vastaavalle joten lienee olleet elintarvikekäytössä. juomavesisäiliöksi en silti noita laittaisi kun ei ole varmaa tietoa mitä niissä on ollut. elintarvikekäyttöön tarkoitetuissa muoveissa pitäisi kyllä olla semmonen haarukka-lusikkamerkki.

• iso saavi

Etola eli kai nykysellään Etla myy kannellisia käyttämättömiä isojakin saaveja. Suurin saavi minkä ostimme oli 300 l ja toimii vesitornina mökillä. 200 l säiliö toimii kasvihuoneiden vesitornina automaattikastelussa. Eivät ole hinnalla pilattuja.

• tiätäjä

ETRA

• iso saavi

Kiitos kirjoitusvirheen korjauksesta.

• vettä...
        iso saavi kirjoitti:

Kiitos kirjoitusvirheen korjauksesta.

Luovuin aikanaan vesiastiasta ränneissä, olivat aikamoinen itikoidenkeruu laitos. En siis suosittele.

• paloruisku
        vettä... kirjoitti:

Luovuin aikanaan vesiastiasta ränneissä, olivat aikamoinen itikoidenkeruu laitos. En siis suosittele.

pointti joka puoltaa sadenveden keräämistä on paloturvallisuus
        eli ensisammutusvettä nopeasti saatavilla.

• Reippas

Meillä tuo tämänhetkinen sadevedenkeruuastia on lähinnä saunavedeksi aina kun sitä vaan saa koska tuo jokivesi josta veden yleensä otamme on aika humuspitoista ja ruskeaa... tosin kirkasta kyllä. Sinänsä ei kyllä mitään haittaa.

Tuohon mitä joku mainitsi että itikoiden keruuastia. Meillä on sellainen roskaverkko siinä päällä, aika tiheä sellainen, sanoisinko että silmäkoko lähes kymmenesosa normaalista hyttysverkosta (noita saa muuten ostaa valmiina kaupasta)

• kiva kysellä

Mistä porukat ovat hankkineet sellaisia kouruja räystäälle josta vesi valuu parin sadan litran tynnyreihin?

• Vastaan sitten

Vesivekiltä

• woterisgood

Sitten kun on tynnyrit saatu, minä voin auttaa rakentamaan sellaisen systeemin että kun sade alkaa, niin ensimmäinen ämpärillinen ei mene tynnyriin, vaan maahan. Tämä siksi että katolta ja kouruista tulee roskia ja siitepölyjä, jotka veden joukossa pilaavat sen nopeasti. Näin tulee hyvää pesuvettä saunaan, kirkasta ja roskatonta. Laitan ohjeet tänne sitten kun ehdin.

• suolatynnyreitä

Mulla olisi tuollaisia muovisia tynnyreitä tarjolla. Pirkanmaalla.

• Palstaviljelijä.
        suolatynnyreitä kirjoitti:

Mulla olisi tuollaisia muovisia tynnyreitä tarjolla. Pirkanmaalla.

Ovatko ne miten isoja ja minkä värisiä? Olisin kiinnostunut isommastakin määrästä.

• vettä

Laita ihmeessä tuo ohje millä saat nuo siitepölyt ohjattua muualle.

Vai meinaatko patentoida systeemin ?

• tynnyrimies
    • kynsikäs

Ja mistä saa niitä valmiita pyöreitä verkkoja sadevedenkeruutynnyrin päälle, jossa on reunassa painava lyijynauha?? Olen yrittänyt etsiä mutten löydä mistään!!

• 88789

MIstä saa sellaisia puukapuloita joita voi panna sadevesitynnyrin alle, jotta se pysyy suorassa ?? Entä mikä yritys tarjoaa pääkaupunkiseudulla sadevesitynnyreiden tyhjennystä ja talvisäilytystä ?

• vesitasku
      • Oravia pelastellut

Jos pitää sadevesitynnyrinsä avoinna, se on paha loukku kaikille pienille elukoille.
        Halpa ja yksinkertainen tapa korjata asia on laittaa vähän aukon yläpuolelle ulottuva tukeva keppi sisälle tynnyriin. Keppihän nojaa aukon laitaan.
        Eivätkä raadot pilaa vettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1344
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      161
      1152
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1027
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      872
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      198
      861
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      12
      792
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      786
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      771
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      758
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      724
    Aihe