Mistä porukat ovat hankkineet sellaisia parin sadan litran muovitynnyreitä sadevesien keräämiseen. Olen nähnyt monissa paikoissa ihmisillä talojen rännien alla sellaisia muovisia isoja tynnyreitä, niinkuin meilläkin on mökillä yksi sellainen sininen. Tynnyrit ovat ilmeisesti olleet aiemmin jonkinmoisessa teollisuus käytössä koska niihin on kannetkin olemassa.... mutta mistä sellaisia voisi kysellä?
Sadevesien keräys tynnyreihin
24
6211
Vastaukset
- on niitä vielä
Tattarisuolla ainakin Helsingin metalli ja rauta (köyhien stokka) ainakin syksyllä oli niitä myynnissä ja ei tainnut hintakaan olla paha itse ostin niitä 15v sitten ja hyvin kestävät ajanpatinaa , yksi vain jäätynyt halki.
Löytyy noita muiltakin kysy vaikka kalatehtaalta ovat vain 150 litrasia. - tynnyrissä kasvanut
Onni forssellilla Rajamäessä on ainakin myynnissä.
http://www05.turku.fi/ympto/ympto/hyotyjate/muovi.html - Reippis
Kiitoksia... pitääkin käydä katsomassa tuolta Tattarisuolta ensin kun täällä pääkaupunkiseudulla kerran on
- Tunnan
Vorssellin Onni taitaa olla varmin paikka
- - H2O -
Meidän firmassa aikoinaan kattilaveden ( voimalaitos ) käsittelyssä käytettävää hydratsiinia tuotiin tuollaisissa pytyissä. Vähän aikaa tyhjät tynnyrit luovutettiin henkilökunnalle, kunnes keksittiin, että kyseessä oli karsinogeeninen kemikaali. Kannattaa tarkistaa, mitä kemikaalia pytyissä on ollut, ennen kuin alkaa niitä käyttämään vesiastiana.
- Ananias Ananas
Muista laittaa vesitynnyriin joku kansi tai vastaava. Paljon on pikkulapsia hukkunut tynnyreihin ja joskus pikkueläimiäkin kun eivät pääse sieltä pois.
- äverky
minä ostin myös aikanaan köyhän stokkalta. haisivat säilykekurkulle tai vastaavalle joten lienee olleet elintarvikekäytössä. juomavesisäiliöksi en silti noita laittaisi kun ei ole varmaa tietoa mitä niissä on ollut. elintarvikekäyttöön tarkoitetuissa muoveissa pitäisi kyllä olla semmonen haarukka-lusikkamerkki.
- iso saavi
Etola eli kai nykysellään Etla myy kannellisia käyttämättömiä isojakin saaveja. Suurin saavi minkä ostimme oli 300 l ja toimii vesitornina mökillä. 200 l säiliö toimii kasvihuoneiden vesitornina automaattikastelussa. Eivät ole hinnalla pilattuja.
- tiätäjä
ETRA
- iso saavi
Kiitos kirjoitusvirheen korjauksesta.
- vettä...
iso saavi kirjoitti:
Kiitos kirjoitusvirheen korjauksesta.
Luovuin aikanaan vesiastiasta ränneissä, olivat aikamoinen itikoidenkeruu laitos. En siis suosittele.
- paloruisku
vettä... kirjoitti:
Luovuin aikanaan vesiastiasta ränneissä, olivat aikamoinen itikoidenkeruu laitos. En siis suosittele.
pointti joka puoltaa sadenveden keräämistä on paloturvallisuus
eli ensisammutusvettä nopeasti saatavilla.
- Reippas
Meillä tuo tämänhetkinen sadevedenkeruuastia on lähinnä saunavedeksi aina kun sitä vaan saa koska tuo jokivesi josta veden yleensä otamme on aika humuspitoista ja ruskeaa... tosin kirkasta kyllä. Sinänsä ei kyllä mitään haittaa.
Tuohon mitä joku mainitsi että itikoiden keruuastia. Meillä on sellainen roskaverkko siinä päällä, aika tiheä sellainen, sanoisinko että silmäkoko lähes kymmenesosa normaalista hyttysverkosta (noita saa muuten ostaa valmiina kaupasta) - kiva kysellä
Mistä porukat ovat hankkineet sellaisia kouruja räystäälle josta vesi valuu parin sadan litran tynnyreihin?
- Vastaan sitten
Vesivekiltä
- woterisgood
Sitten kun on tynnyrit saatu, minä voin auttaa rakentamaan sellaisen systeemin että kun sade alkaa, niin ensimmäinen ämpärillinen ei mene tynnyriin, vaan maahan. Tämä siksi että katolta ja kouruista tulee roskia ja siitepölyjä, jotka veden joukossa pilaavat sen nopeasti. Näin tulee hyvää pesuvettä saunaan, kirkasta ja roskatonta. Laitan ohjeet tänne sitten kun ehdin.
- suolatynnyreitä
Mulla olisi tuollaisia muovisia tynnyreitä tarjolla. Pirkanmaalla.
- Palstaviljelijä.
suolatynnyreitä kirjoitti:
Mulla olisi tuollaisia muovisia tynnyreitä tarjolla. Pirkanmaalla.
Ovatko ne miten isoja ja minkä värisiä? Olisin kiinnostunut isommastakin määrästä.
- vettä
Laita ihmeessä tuo ohje millä saat nuo siitepölyt ohjattua muualle.
Vai meinaatko patentoida systeemin ? - tynnyrimies
minulta löytyy:
http://www.huuto.net/kohteet/sadevesitynnyri/228612071 - kynsikäs
Ja mistä saa niitä valmiita pyöreitä verkkoja sadevedenkeruutynnyrin päälle, jossa on reunassa painava lyijynauha?? Olen yrittänyt etsiä mutten löydä mistään!!
- 88789
MIstä saa sellaisia puukapuloita joita voi panna sadevesitynnyrin alle, jotta se pysyy suorassa ?? Entä mikä yritys tarjoaa pääkaupunkiseudulla sadevesitynnyreiden tyhjennystä ja talvisäilytystä ?
- vesitasku
http://www.rakentaja.fi/artikkelit/9544/vesitasku_keraa_sadevedet.htm
Melko kallis, mutta toisaalta siisti ja turvallinen ratkaisu. Voiskohan jotain tuontyylistä tehdä itse?- Oravia pelastellut
Jos pitää sadevesitynnyrinsä avoinna, se on paha loukku kaikille pienille elukoille.
Halpa ja yksinkertainen tapa korjata asia on laittaa vähän aukon yläpuolelle ulottuva tukeva keppi sisälle tynnyriin. Keppihän nojaa aukon laitaan.
Eivätkä raadot pilaa vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491344- 1611152
- 611027
- 8872
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli198861- 12792
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27786Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51771- 346758
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti82724