Rajoituksista

matkaaja

Olen ihan pihalla näistä tuontirajoituksista. Miksi virosta saa tuoda rajoituksetta esim.alkoholia, ruotsista ei. Ranskastakaan emme kerran saaneet tuoda, oli teipattu hyllyt ja vain eu:n ulkopuoliset sai tuoda. Entä venäjä, saako tankkausreissulla tuoda kun ei ole kuin muutaman tunnin. Tupakkaa saa kartongin tuoda, mites viinat? Entäs jos on yötä, onko rajoituksia? Venäjäkään ei ole eu-maa, miten eroaa virosta?

10

5648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattus on rautaa

      Nyt urpo se korkki kiinni!!! (tai vaihda edes lääkityksesi)

    • Ilman lääkkeitä

      Virostakaan et saa tuoda verovapaita alkoholeja rajattomasti, niin kuin ei Ranskastakaan. Verollisia, jotka ovat käytännössä halvempia kuin Suomessa, saa tuoda enemmän

    • qwewrty13

      Mistä Virosta saa ostaa verottomia alkoholijuomia?
      Ymmärtääkseni Ruotsista saa tuoda alkoholijuomia, kunhan on esittää Systembolagetin kuitti.

      • Ei Viinarannasta

        Vaikkapa lentoasemalla niitä myytäneen EU:n ulkopuolelle matkaaville.


    • enempimatkaaja

      "Olen ihan pihalla näistä tuontirajoituksista. Miksi virosta saa tuoda rajoituksetta esim.alkoholia, ruotsista ei."

      Mistä olet saanut päähäsi, ettei Ruotsista saa tuoda samaa määrää alkoholia kuin Virosta?

      Kokeile - mene Systembolagiin ja osta niin paljon kuin jaksat kantaa! Varmasti saat tuoda Suomeen (huom. säilytä kuitti!).

      P.S. Laivalta ostaminen ei ole Ruotsista tuomista.

    • Taxduty

      Niin Virosta kuin Ruotsista ja muualta EUsta saa tuoda kerralla itselle vuoden käyttöä vastaavan määrän ja jos on vaikka juhlia tulossa, niin enemmänkin...

      Sen sijaan tax- ja duty-free tuonnille on ne rajoitukset (mm. laivaliikenne Ahvenanmaan kautta ja Kanaria). Lentokentillä voi olla kaksihintasysteemi tai ei myydä EU-lennoille ollekaan, lipunhan joutuu näyttämään karkkiostoksistakin.

      Tupakka on sitten eri juttu tai jos olet ottamassa vaikka "matkaeväitä" mukaan Norjaan lomareissulle.

      PS. II-oluen eli ns. FolkeÖlin (mikä tulee kohta myyntiin täälläkin) ystäville se on edukasta Ruotsin marketeissa verrattuna kotimaan keppanaan. Siis kuorma Folkkea ja sisäfilettä hakemaan...

    • otappa selvää

      sinä sotket normaalikaupan ja taxfree kaupan...siitä tuo sinun tietämättömyys johtuu. Normaali hintaista alkoholia saat tuoda vaikka pakettiautollisen mutta jo ostat vaikka laivasta taxfree niin siitä on enimmäismäärät. Lentokone on ihan sama juttu.

    • perusteita

      Näytät olevan pahasti hukassa, mutta älä huoli, tällaisia kysymyksiä varten tämä palsta on. Lähdetään liikkeelle ihan alkeista:
      1) Kaikista eu-maista saat tuoda toiseen eu-maahan käytännössä rajatta tuotteita omaan käyttöön, mikäli niistä on maksettu ko. maan lainsäädännön mukaiset verot ja muut maksut. Voit siis painalle vaikkapa alkoon tai tupakkakauppaan Ruotsissa tai Saksassa ja tuoda tavarat Suomeen, mutta MUISTA SÄILYTTÄÄ KUITIT, jotta voit Suomessa todistaa, että niistä on maksettu ko. maan verot.

      2) Helsingin/Turun ja Tukholman välillä risteileviltä aluksilta voit tuoda rajoitetetusti tavaraa verovapaasti, koska nuo alukset pystätyvät Ahvenanmaalla ja Ahvenanmaa on Suomen mukana osa Euroopan unionia, mutta ei kuulu Euroopan unionin veroliittoon, joten tämä mahdollistaa verovapaan myynnin.

      3) Eu:n ulkopuolelta, kuten Venäjältä saat rajoitetusti tuoda tutteita verovapaasti. Eu:n ulkopuolelta saat tuoda tuotteita 430 eruon arvosta, jos matkustat lentäen tai laivalla, jos matkustat muulla tavoin, raja on 300 euroa.

      4) Tupakkaa ja alkoholia saat tuoda Eu:n ulkopuolelta omaa käyttöä varten 200 savuketta, 50 sikaria, 100 pikkusikaria ja 250 grammaa piippu- tai savuketupakkaa.

      Yöpymiset tms. eivät vaikuta asiaan.

    • matkaaja

      No nyt rupes lyyti kirjottamaan...todellakin sotkin verottomat ja verolliset!
      Kiitos kaikille vinkeistä!

    • kari-eka

      Maahan ei saa tuoda enempää kuin kartongin tupakkaa - mistään - ellet ala liimaamaan jokaiseen rasiaan kuvalliset ja sanalliset varoitukset - molemmilla kielillä !
      Narisivat eilen Länsisatamassa ja ottivat kuusi askia pois.
      Toki HE (hallituksen esitys) selvittää, ettei tuo määrä ole niin tarkkaa - omaan käyttöön, koska minä itse en osaa lukea tai ymmärrä kuvien merkitystä, mutta johtavalla tullimiehellä on oikeus tehdä tehtäviä - ihan vittuillakseen, koska harva viitsii aloittaa rikosprosessia niinkuin minä aion tehdä. Eihän ne muuten mitään usko !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe