En uskalla syödä kun en saa sitä loppumaan

Ahdistunut1967

Joka ainoa aamu päätän että TÄNÄÄN syön monta kertaa päivässä PIENEN annoksen ....mutta miten käy....illan ja yön ahmiminen aiheuttaa sen etten pysty syömään aamulla mitään kun on aivan kuin krapula ylensyömisestä.

Sitten juon iltapäivällä pari proteiinipirtelöä tai syön kevyen salaatin ja heti tekee mieli jatkaa syömistä..... kotiin kun pääsen se alkaa......syön ensin terveellisesti proteiinipitoisen salaatin ja sitten leipää, hedekmiä, ihan mitä vaan löytyy kaapista.

ENKÄ pysty lopettamaan.

Mistä apua tai kohtalontovereita?

3

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bedistä selvinnyt

      Voi sinua. Tarinasi kuulostaa tutulta. Itse kamppailin bediä vastaan vuosia, ja se oli helvetillistä. Kerron kuitenkin miten selvisin. Yksinkertaisesti sinun täytyy antaa itsellesi LUPA syödä. Älä kiellä itseltäsi ruoka aineita, vaan kaikkea kohtuudella.
      Syö silloin kun on nälkä tietyin ajoin terveellisesti, ja lisänä voit vaikka tehdä kävelyjä kun jaksat.
      Sairaudesta ei parane päivässä, en minäkään ja olin menettää toivoni niin monta kertaa, kunnes tajusin että ihmisen TÄYTYY syödä ja nauttia elämästä. Sä ET saa antaa periksi, vaikka repsahdat. Niin pääset sieltä ojasta pois. Sinun on uskottava itseesi, vaikka helppoa se ei aluksi ole. Kannattaa keksiä vaikka mukava harrastus ja tehdä mukavia asioita, että mieli ei ole koko ajan ruuassa.
      Pysy lujana!

      • aloittaja1967

        Kiitos vastauksestasi.

        Harrastan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa. Olen saanut painoani putoamaan nyt yhteensä 7 kg.

        Olen 168 cm ja painan nyt 79 kiloa.

        Olen yrittäjä ja esim tänään ehdin syömään proteiinipirtelön vasta puoli yksi päivällä. Sen jälkeen olen syönyt kaksi palaa kinkkupiirakkaa ja 1,5 l vettä.

        Kotiin päästyäni söin 200 g kanaa ja salaattia. Illalla yritän syödä vielä rahkaa ja mehukeittoa sekä salaattia.

        Voi kuinka toivon pystyväni siihen!!


    • Bettina86

      Pitää muistaa, ettei ahmimisen takana ole aina kyse siitä mitä syö ja kuinka usein jne, tottakai nälkäsenä ahmii helpommin, mutta aina ei ole kyse ainoastaan siitä.

      Vaikka söisit kuinka terveellisesti, mutta jos et ole selvittäny syytä MIKSI ahmit, niin ei sitä ongelmaa ole ratkaistu. Yleisin syy löytyy sillä, että ruoalla tukahdutetaan tunteita, ettei niitä tarvis käsitellä.

      Selvitä syy MIKSI haluat ahmia? Jos kyse on oikeasti pelkästä nälästä niin ongelma on helppo ratkaista terveellisellä ruokavaliolla. Mutta jos takaa löytyy tukahdettuja tunteita, ahdistusta, surua, masennusta niin se ei enää olekaan niin yksinkertaista.

      Seuraavan kerran ku tekee mieli repiä kaapit auki ja syödä kaikki mitä löydät niin pysähdy hetkeksi. Istahda vaikka lattialle. Mieti mitä tunnet ja tuliko ahmimisen olo yhtä-äkkiä, oliko se seurausta jostain tapahtumasta tms.

      Ahmiminen on yhtä helvettiä ja toivon todella, että löydät tien sieltä pois. Itselläkin vielä paljon tekemistä, mutta hiljaa hyvää tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe