Hei! Voisiko joku auttaa, kun itse en keksi ratkaisua, enkä löydä mitään neuvoa netistä.
Ongelmani on tulostimessani HP Color Laser Jet 1600. Kun tulostimesta alkoi loppua värit, niin tilasin sinne HP:n vastaavat värikasetit (koska olivat paljon halvemmat kuin originaalit). Kun pikkuhiljaa vaihdoin yksi kerrallaan originaalivärikasetin korvaavaan, niin kaikki oli OK ja tulostus oli moitteeton, KUNNES vaihdoin viimeisenkin HP:n värin korvaavaan (se oli keltainen). Heti sen jälkeen värit eivät enään täsmää toistensa paikkoja. Eli värit ei tuu samaan kohtaan, vaan niillä on joku 0,5-1mm ero, jolloin kuva on suttuinen ja sekava.
Olen yrittänyt kalibroida printterin värejä (printterissä sellainen toiminto). Olen ottanut niitä väripatruunoita ulos, puhaltanut pölyt, tehnyt printterin puhdistuksen.... Yhtenä päivänä värin olivatkin taas kohdillaan ja se kesti vähän aikaa, mutta kun printteri kalibroi ittensä aina kun mä laitan sen päälle - niin yhtenä päivänä värit olivatkin taas sijoiltaan ja nyt en saa korjattuu sitä millään. Kun kalibroin, värit siirtyvät aina johonkin suuntaan, mutten tasoitu keskenään. MITÄ MINÄ TEEN????? PLEASE HELP!!!! Kiitti etukäteen vinkeistä!
HP Tulostimen värit sijoiltaan, help
7
622
Vastaukset
- 3Mice
Eipä tuossa varmaan ole kysymys muusta, kuin että pitäisi käyttää valmistajan omia
värejä. Nämä kaikenlaiset "vastaavat" tuotteet aiheuttavat kummallisia ylläreitä.- pertsa p
Ebaystä olen tilannut omaan HP:n printteriin musteita. Kiva kun yhden valmistajan oman värin hinnalla saa ebaystä kymmenen. Vielä ei onneksi ole ollut ongelmia. Eikä ainakaan mun silmä huomaa eroa valokuvatulostuksessakaan.
- pertsareikä
pertsa p kirjoitti:
Ebaystä olen tilannut omaan HP:n printteriin musteita. Kiva kun yhden valmistajan oman värin hinnalla saa ebaystä kymmenen. Vielä ei onneksi ole ollut ongelmia. Eikä ainakaan mun silmä huomaa eroa valokuvatulostuksessakaan.
No tuohon hinnan suuruuteen on yksi syy ja se on se, että printterit myydään miinuskatteella ja tuotto otetaan patruunoista. Laserilla kai ei kovin hyviä valokuvia saa ihan perusvärilasereilla joten ei sun silmä sitten kovin tarkkaan näe. Jos taas puhut mustesuihkarista niin se ei kuulu lasertulostinketjuun millään tasolla
- printtaaja
No niin joo... elän vain edelleen siinä toivossa, että se vika olisi jossakin muussa ja sen saiti jollain tavall korjattu... tekihän se välillä hyvää jälkeä. Nyt olen kalibroinu sitä jo varmaan 50 kertaa... ja tuloksetta - värit vaan liikkuvat, muttei asetu kohdilleen.. :´(
- HP 1600 valehtelee
HP 1600 laitteestani loppuivat laitteen ilmoituksen mukaan sininen ja keltainen väri samaan aikaan. En uskonut, että niin voisi käydä. Googlasin ongelmaa ja sain tietää, että laite ilmoittaa näin aina tietyn tulostusäärän jälkeen. Alla olevan ohjeen mukaan toimittuani pytyin jatkamaan tulostusta. Siis värit eivät välttämättä ole loppu kun laite niin ilmoittaa. Jos teillä on sama ongelma niin kokeilkaa tämän linkin ohjeita joilla ongelma voidaan ohittaa. http://www.ehow.com/how_6974588_override-color-laserjet-1600-printer.html
- TOLLOOOO KAS YKS
TÖRPPÖÖÖÖÖÖ.
hp tulostimet ilmoittaa että väri ON VÄHISSÄ.
- -------
Kokeiles näin, ota kaikki kasetit irti ja laita takaisin. Varmista että ovat todella kunnolla paikallaan, eikä esim heilu. Kasettia saatetaan kierrättää useita kertoja jolloin pidikkeet voivat kulua tai jopa lohjeta.
Jos laite toimii tyhjällä kasetilla, niin pistäs vanha keltainen takaisin ja kokeile. Ja kokeile myös tulostaa sekoitevärejä joissa ei käytetä keltaista.
Oman laserin manuaalissa
Värit ovat epäyhdenmukaiset, sekoittuvat tai vaihtelevat sivukohtaisesti.
Yläkansi ei ole kunnolla kiinni.
Varmista, että yläkansi on kiinni.
Rumpukasetti on asennettu väärin.
Irrota rumpukasetti ja asenna se uudelleen paikoilleen.
Ainakin yksi värikasetti on viallinen.
Irrota värikasetti ja tarkista vahingot. Jos se on vaurioitunut, vaihda se
Tulostusmateriaali on kosteaa.
Poista kostea materiaali ja vaihda tilalle uutta kuivaa materiaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171