Hyvä kasvain olikin paha? Kokemuksia, tietoa, keskustelua..

Emppuliini10

Moikka! Löysin kyhmyn rinnasta joulukuussa. Mammografia, ultra ja paksuneulanäyte otettiin heti perään, ja minulle sitten ilmoitettiin että kaikki on hyvin. Nyt kuukausi sitten soitti tk lääkäri, että olisi syytä sittenkin vielä ottaa magneettikuva, että tulokset ovat jotenkin epäselviä. Sitten tuli kirje kotiin, ja selvisi että olen menossa keskustelemaan leikkauksesta lääkärin kanssa. Kirurgi soitti minulle, ja sanoi ettei magneetista ole hyötyä, vaan leikataan. Mitä ihmettä?? Onko ketään jolle olisi käynyt samoin, tai että ns. hyvästä kasvaimesta löytyykin syöpää?

6

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffrrhjo

      Hei!

      Minulla itselläni arvottiin melkein vuoden verran hyvä vai paha. ensin hyvä sitten paha jne. Ja ne pääty siihen pahaan kasvaimeen sitten loppupeleissä...
      ;(
      Kannattaa leikata jos mahdollisuus on ja siitä sitten patologit katselee mikä on tilanne...

      • jppp

        Tuttavalleni kävi niin, että ultra, mammografia ja neulanäyte otettiin Sanottiin, ettei syöpä.

        Tuttuni hermostui muutaman kuukauden kuluttua ja vaati leikkausta. Syöpä hänellä oli ja ajoissa leikattiin


      • Emppuliini10
        jppp kirjoitti:

        Tuttavalleni kävi niin, että ultra, mammografia ja neulanäyte otettiin Sanottiin, ettei syöpä.

        Tuttuni hermostui muutaman kuukauden kuluttua ja vaati leikkausta. Syöpä hänellä oli ja ajoissa leikattiin

        Tiedätkö muuten, otettiinko tuttavaltasi paksuneulanäyte myös?


      • vaastasin
        Emppuliini10 kirjoitti:

        Tiedätkö muuten, otettiinko tuttavaltasi paksuneulanäyte myös?

        Hämärästi muistelen, että olisi tuttavaltani juuri otettu se paksuneulanäyte, mutta en uskalla varmasti sanoa. Siksi en tähänkään sitä laittanut.

        Kysyin röntgenlääkäriltä kerran tuosta tapauksesta. (Nehän ottaa näytteitä ultran avustaessa) Hän sanoi, että rintasyövät ovat mustekalamaisia ja saattaa olla, että neulaan tuleekin siitä lonkeroiden välistä, ja sitten näyttääkin väärin. Sanoi, että se on tyypillistä juuri rintasyövässä. (Sain sen käsityksen, että joidenkin muiden paikkojen syövistä nuo neulanäytteet ovat uskottavampia, mutta esim rintasyövässä ei.)


    • Emppuliini10

      Kiitos vastauksista :) Viikon kuluttua leikkaus, sitten nähdään.. Tekeekö ne jonkun jääleikkeen siinä leikkauksen aikana?

      • mertsuko

        Kokemuksia hyvästä ja pahasta on. Kysta vain kaulalla, tutkittiin, paksuneulanäytteet otettiin, todettiin vaarattomaksi. Lääkärin kysymys haluanko leikkaukseen ja nainenko olen niin turhamaisuus voitti kuka sitä nyt kananmunankokoisen patin kanssa haluaa elää.

        Leikkaus sujui hienosti ja arvesta jäi vain pieni viilto iholle mutta jälkitarkastuksessa, en tiedä kumpi yllättyi enemmän minä vai lääkari, patalogin tuomio SYÖPÄ.

        Siitä alkoi 4kk syövän metsästys, kokeita ja kokeita, lopuksi päätettiin leikata nielurisat ja löytyihän se syöpäpesäke. Samanlaista matokuuria en kyllä toivo kenellekään, 7 viikon sädehoidot (kaulalle) ja sytostaatit, kiitos mahaletkun en kuollut nälkään.

        Tästä alkaa olla kohta kolme vuotta aikaa. edelleen olen seurannassa ja toivon joka kuvauksen jälkeen kaikki sormet ja varpaatkin ristissä ettei tarvitsisi käydä niitä uudelleen läpi.

        Positiivista minusta on tullut mummi ja en ehkä olisi ensimmäistä lapsenlastani nähnyt jos patologi ei olisi antanut sitä huonoa tuomiota ja hoidot aloitettu ajoissa.

        Niin onko olemassa sitä hyvää vai huonoa uutista?

        Elämä jatkuu myötä ja vastoinkäymisissä, hitsi kun itsekin jaksais nauttia tosissaan noista myötäkäymisista :)

        Tsemppiä kaikille kanssa kulkijoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe