http://fi.wikipedia.org/wiki/Nivelrikko.
Luulin artroosia vain reuman sukulaissairaudeksi. Wikipedia kertoo sen kyllä olevan synonyymi nivelrikko nimelle.
Ehdotin joskus vuosia sitten terv. keskuslääkäriä kirjoittamaan lähetteen pahasti nivelrikkoisen sormeni kirurgista korjausta.
Naislääkäri näytti omia nivelrikkoisia sormiaan. Katsotaan nyt, sanoi...Käytännössä suositus yksityiselle puolelle.
Erityisen kipeä, erityisen häijy on sormi nytten, mutta vaivahan on jo 15v. vanha. Yksityiselle en kuitenkaan mene.
Onko kukaan teistä korjauttanut vaikkapa käsienne nivelrikon runtelemia niveliänne?
Nivelrikot, myös sormien kiusoina.
4
116
Vastaukset
- Lorena*
Kyllä sormien nivelrikkoa hoidetaan ihan samalla tavalla kuin muitakin niveliä, sekä operatiivisesti että paikallishoidolla. Varaa aika TK:sta ja v a a d i lähetettä ortopedin vastaanotolle esim Keskussairaalaan. Kipeät sormien niveliä kuuluu hoitaa samalla tavalla kuin muitakin niveliä.
Olin rikkoutuneen polvinivelen takia kipulääkettä saadakseni lääkärin vastaanotolla. Lääkäri sanoi, että näytä leikkausarpi. Kovat kivut ja muodottomaksi turvonnut polvi.
Lääkärit eivät mielellään lotkauta korviaan useamman vaivan valittajille.
Kun nivelrikkoisella sormella on kivuttomiakin päiviä niin vasta viimeisenä keinona menen siitä lääkäriin.
Silmien kaihileikkausta päiväkirurgisesti olen aikonut kokeilla...jäisikö tämä silmälaseilla pelleily vähemmäksi.- Lorena*
Ei ole omaa kokemusta asiasta, mutta ne jotka ovat kaihileikkauksessa olleet, ovat hyvin tyytyväisiä tulokseen. Silmätippojen tiputus muutama päivä ennen toimenpidettä ja toimenpiteen jälkeen jonkun aikaa.
Ymmärrän hyvin miten aina pohtii operaatioihin menoa lääkärin vastaanoton jälkeen. Kun toimenpide on ohi, joku sanoi ihan turhaa vetkuilin vaivan kanssa.
- beduiinin sandaali
Tästä tulikin mieleen kysyä näiltä kaihileikkauksessa olleilta, että mahtaneeko tuo leikkaus lasertekniikalla vähentää silmien kuivumistakin.
Etenkin vasen silmä suorastaan tulvii näin keväällä. Kyynelvesi tuhrii lasit aina ulkona ollessa. Ikävä haitta sekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973607Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91258Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651058- 1021048
- 851023
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975