Hellurei! Millaista (minkä firman ja minkä hintaista) mokkulaa suosittelisitte minulle, kun olen tällainen "perusnettisurffari", joka ei pelaa mitään tietokonepelejä tms, mutta haluaa kuitenkin, että netti pelittää suht nopeasti surffatessa. Merkkejä on monia ja etenkin erihintaisia/erinopeuksisia tarjouksia, eikä tällainen tavallinen tallaaja tajua, mikä kannattaisi valita. :)
(Ja huomasin kyllä, että alempana on keskutelua nettitikusta, mutta kysyjä tarvitsi nettitikkua väliaikaiseen käyttöön, minä taas pysyvään.)
Kiitos avusta!
Mistä ja minkä hintainen mokkula
27
1434
Vastaukset
- hrahrjs
http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php
Tuolta: MobiililaajakaistaPaketti Nopsa
ja Nettitikku MF668a (0 €)
Tai sitten MobiililaajakaistaPaketti 4G
ja Nettitikku E392 (4 €/kk)
Huomio 4G:n kattavuus! - ::Aloittaja::
Kiitos sinulle, tuo Nopsa kuulostaa hyvältä ja on varmasti ihan tarpeeksi nopsa. :)
- hmm.
riippuu täysin siitä, millä alueella yhteyttä tarvitset. täällä esim dna ei kuulu juuri ollenkaan, mutta saunalahdella yhteysnopeus on jatkuvasti 10 megaa tai parempi.
- dfvr46
Ei toimi nuo mokkulat, usko vaan. Etkö saa normaalia piuhanettiä paikkaasi ?
Itselläni on ollut Saunalahti käytössä jo monia vuosia ja ei ole ollut mitään valittamista! Yhteys on ollut hyvä etenkin kaupunkialueella.
- Adsl kannalla
Se on aika paljon paikasta kiinni toimiiko mokkula joustavasti. Katvealueita voi olla myös isoissa kaupungeissa. Kokeilemalla se selviää. Pyydä vaikka joku tuttu kylään ja kokeilen sen kannettavalla toimiiko hänen mokkula ongelmitta. Tähänkin tosin vaikuttaa myös operaattori.
Paras olisi langallinen ADSL. 2mt yhteys riittää loistavasti suurempaankin käyttöön.
Itsellä on 2mt adsl ja netinkautta toimii urho total Soneralla pätkimättä. - rhdtrhrt
Jokaisella operaattorilla on kartat mokkulan nopeuksista.
- eljii
Kartan tiedosta poiketen DNA ei toiminut, putoili 2G-nopeuksiin.
30 tuhannen asukkaan kaupungin keskustassa Uudellamaalla!
Soneralta saa 14 vrk:n kokeilun, Saunalahdelta ei
Suomi24:ssä on erikseen "Laajakaista"-alue, kannattaa lueskella
- ::Aloittaja::
Asun 5 km:n päässä ison kaupugin (Jyväskylä) keskustasta. Tai itse asiassa olen juuri muuttamassa upouuteen asuntoon, ja ainakaan heti en saa sinne tuota normaalia piuhanettiä, valitettavasti. Mutta kiitos vinkeistä! Ja pitääpä pyytää ensin sinne joku mokkulallinen (jestas mikä sana :D) kaveri kylään.
- tyrytr
Eli se on varmaan kaikilla 3g aluetta...Hinnat perus nopeudella pyörii siinä 10€ tietämillä.
Yx vaihtoehto on käyttää 3g puhelinta modeemina,kuin minä mökillä 0,5 meganen yhteys 2€ kuussa ja tietysti toimii myös netti puhelimessa,ainoa huonopuoli on jos puhelimeesi soitetaan paljon "katkaisee yhteyden silloin". - <<>>
Muista aina kysyä, onko sillä mokkulaliittymällä gigatavurajoitus! Saunalahdella ei niitä ole, mutta kilpailijoilla on joissakin yhteyksissä - niitä karta!
- mikä hinta ?
"Muista aina kysyä, onko sillä mokkulaliittymällä gigatavurajoitus! "
itse olen jatkuvasti netissä, teen huutonet kauppaa laitan videoita Yotubeen tavarositani yms, kk käyttö on yleensa 4000 GT,
on sonera täysnetti jossa rajoitus on 20 GT, eli ei rajoitus koske tavallista käyttäjää jos ei useita SUURIKOKOISIA elokuvia lataa, youtube;sta ja sinne saa ladata mielin määrin eikä ole koskaan mmennyt yli 6 GT
https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/raatali/liikkuva_laajakaista.aspx
12.90 kk mikä olis Saunalahden hinta ? eikä varmaan ainakaan paremmin toimi muutakuin jossain erikoispaikassa,
sillä minulla on Saunalahti ja Sonera, Soneralla aina täys antenni ja täydet nopeudet, koko asunnossa ja muuallakin Suomessa ja automatkoilla.
Saunalahdella korkeintaan vain puolet tolpista ja autotallissa ja saunakamarissa ei yhteyksiä.
Saunalahden tikku on 1,5 vuotias, Soneran 3,5 vuotias. - 20+5
mikä hinta ? kirjoitti:
"Muista aina kysyä, onko sillä mokkulaliittymällä gigatavurajoitus! "
itse olen jatkuvasti netissä, teen huutonet kauppaa laitan videoita Yotubeen tavarositani yms, kk käyttö on yleensa 4000 GT,
on sonera täysnetti jossa rajoitus on 20 GT, eli ei rajoitus koske tavallista käyttäjää jos ei useita SUURIKOKOISIA elokuvia lataa, youtube;sta ja sinne saa ladata mielin määrin eikä ole koskaan mmennyt yli 6 GT
https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/raatali/liikkuva_laajakaista.aspx
12.90 kk mikä olis Saunalahden hinta ? eikä varmaan ainakaan paremmin toimi muutakuin jossain erikoispaikassa,
sillä minulla on Saunalahti ja Sonera, Soneralla aina täys antenni ja täydet nopeudet, koko asunnossa ja muuallakin Suomessa ja automatkoilla.
Saunalahdella korkeintaan vain puolet tolpista ja autotallissa ja saunakamarissa ei yhteyksiä.
Saunalahden tikku on 1,5 vuotias, Soneran 3,5 vuotias.Kuukausikäyttö sulla 4000 GT? Soneran täysnetti 20 GT rajoituksella? Rajoitus ei koske tavallista käyttäjää? WUT!?
Itse en paljon harrasta mitään erityistä tiedostojen latailua, normaalikäytöllä tiedonsiirto minulle päin on kuukaudessa 400 - 600 GB. - eljii
20+5 kirjoitti:
Kuukausikäyttö sulla 4000 GT? Soneran täysnetti 20 GT rajoituksella? Rajoitus ei koske tavallista käyttäjää? WUT!?
Itse en paljon harrasta mitään erityistä tiedostojen latailua, normaalikäytöllä tiedonsiirto minulle päin on kuukaudessa 400 - 600 GB.Soneran viidestä sopimuksesta kaksi halvinta ovat datarajoitettuja
- hwq
Et yhtään kertonut mistäpäin suomea olet, ja oletko kaupungin keskustassa vai maaseudulla.
minulla esim. tuollainen, 3,5 vuotta ja 2 v jälkeen hinta laski 9.90 € kk.
voin myös kertoa etä aloitin vanhalla koneella tuola samalla tikulla suomikin hidasteli, kun on paljon liikkuvia mainoksia, viime kesänä ostin i7 koneen 8 gt muistulla,
nettikin tuli todella nopeaksi, esim yle Areenakaan ei koskaan pätki ja suomi nopea, eli konekin vaikuttaa miten netti tulee.
http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/laajakaistat/nettitikku/
Sonera toimii kaikkialla melko luotettavasti, DNA kai keskimäärin heikoin
aina kannattaa harkita muutama yö, kun useissa on 2 v määräaika,
Dna ei kulu kai maaseudulla, mutt siinä on myös pelkkiä kortteja eikä määräaikaa,
mutta pitää huomioide myös että pelkkä nopea kortti ei riitä pitää olla nopea tikkukin.
Minulla kun on 3,5 v tikku, on sen maksiminopeus 6 Mbs ja sitä aina tulee latauksissa ei koskaan alle 4 Mbs, olen eteläsuomen pikkulaupungin keskustassa omakotitalo - Mokkuloissakin..
on eroa. Esim sauniksen tarjoama mokkula prepaind-liityymässä on järkyttävn huono.
No halvalla ei hyvää saa. Jos joutuu jostain syystä käyttämään 3G yhteyttä niin kannattaa panostaa modemiin. - trhtrthr
Poijaatha on oikeen kunnon varettajia "4000 gigaa" kuussa.
Kyllä tuohon gigaan saa jo surffailla reilusti mikä on etuoikeutettua datan siirtoa mun puolmegases yhteydes.- Painovirhe?
Tuolla määrällä voi käytännössä koko ajan ladata elokuvaa - yötäpäivää - se riittää siihen, joten kyllä se on painovirhe! Jotain muuta siinä tarkoitetaan.
- Elena_87
Hei, minäkin olen vailla mokkulaa ja nyt mietin, että mistä tuollaisen Soneran tai Saunalahden mokkulan saisi hankittua? Myykö esim Gigantti noita vai mistä menisin kysymään? Pitäisi saada heti kaupasta matkaan.
Saunalahtian kuuluu Elisaan joten luulisin että Saunalahden mokkuloita myydään Elisan liikkeissä.
- cev.com.fi
Ärrältä ne mokkulat saunikseen ja soneraan saa, ja niillä sitten tietoa jaa.
- kytky_vai_ei
Netistäkin voi tilata. Posti tuo nettitikun ja sim-kortin
Mokkula on halvin kytkysopimuksessa, mutta vaikea päästä irti sopimuksesta
- nostan >>>>
Hankin itse juuri käytöön dna:n nettitikun, ja 21Mt liittymän 12,90, tosin alkuun nyt 2 viikon ilmaisella kokeiluajalla.
Jäi vähän epäselväksi että onko siis nuo tarjoukset mitä monilla sivuilla näkee että esim. vain 1-6e kuussa maksava, joka otetaan määräajaksi 12, 24 tai 36 kk sopimuksella, niin onko se siis pelkkä tikun hinta? Ja sitten ilmeisesti liittymä vielä lisäksi? Kuuluukohan sekin tähän määräaikaan, eli ei vois irtisanoo liittymää ja maksaa pelkkää tikkua?
Olen myös vertaillut noiden tikkujen kertahintoja, että yleensä on vähintään 40e paikkeilla.. mutta ton dna liittymän ottaessa se olikin vaan 10e?! Miten se voi olla noin halpa? Niin se myyjä väitti että se maksu ois vaan kerran eikä mitään kuluja siitä enää sen jälkeen ja sen saa siis omaks. Ja se liittymä ei oo mikään määräaikanen eli vois irtisanoo millon tahansa.
Alun pari tuntia se oli ihan kelvottoman hidas, putos jatkuvasti johonkin 2G verkkoon ja latas sivua jonkun puoli minuuttia, sitten kuitenkin toiminu hyvin. Vanha ketju mutta luulen että liittymä tulee mukana.
Senhän voi tarkistaa DNA sivuilta.- nostan >>>>>>>>>
En löydä selkeää tietoa tältä sivulta, tuossa ei kyllä mainita liittymästä..
https://kauppa3.dna.fi/sopimus/?offering=441
Ja miksi tuo kertamaksu on kalliimpi kuin pienissä erissä, vai pakottaako tuo määräaikainen sopimus ottamaan mukaan liittymän? Koska eihän siinä oikein mitään järkee kai muuten oo...? että miks kenenkään kannattas maksaa muuten kerralla ja enemmän. - nostan >>>>>>
Selvitin hiukan asioita... eli tosiaan ne halvat kuukausihinnat 1e ym. on pelkän tikun hinta. Ilmeisesti kalliimmalla kertamaksulla ei ole pakko ottaa määräaikaista liittymää, minkä taas joutuu liittämään siihen halpaan kk-osamaksulliseen.
Uusi tikku maksaa sen 39e, mutta "asiakaspalautus"-tikun (siis jo ties monestikko koekäytetyn) saa 10e:lla. Näihin ei kuulema kuitenkaan sisälly minkäänlaista takuuta vaikka kuitissakin luksi että 24kk takuu, jonka siis saa vain uusiin! Että tarkkana saa olla näiden kanssa.... itse olen kallistumassa sittenkin toiseen vaihtoehtoon. Toivottavasti ei nyt tule jotain ongelmaa tikkua palauttaessa.. ainakin se 10e luvattiin myös takasin jos tikun palauttaa. - Edullinennettiyhteys
Mikä on tilanne mokkula-tietokone-yhteyksien suhteen, nyt 2018 Suomessa ? Mikä on edullisin hyvä liittymä, hankittavissa mokkulalle ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829