Pilssipumpun johdot tietenkin suoraan akusta mut kumpi menee uimurikytkimen kautta plus vai miinus ja vielä miksi? Epäilen että plus kytkimen kautta?
pilssikytkentä
20
234
Vastaukset
Ei ole merkitystä toiminnan kannalta.
- edt6g7uikolp
Taas Välittäjä-tietoa? Totta kai on tasavirrassa välia, kuinka rataspumppu pyörii mollo! Vai onko taas sitä maanvetovoiman kumoamista Suorilla Putkilla?
- nyrnyye5wt
Poist edkki! Poist edkki! Poist edkki! Poist edkki! Pian nyt ennekuin kuolemme taas nauruun...
- Hihhii !
edt6g7uikolp kirjoitti:
Taas Välittäjä-tietoa? Totta kai on tasavirrassa välia, kuinka rataspumppu pyörii mollo! Vai onko taas sitä maanvetovoiman kumoamista Suorilla Putkilla?
Eihän se napaisuutta muuta jos virtapiiri yhdistetään ennen tai jälkeen moottorin.
- Aulis Merenkulkija
edt6g7uikolp kirjoitti:
Taas Välittäjä-tietoa? Totta kai on tasavirrassa välia, kuinka rataspumppu pyörii mollo! Vai onko taas sitä maanvetovoiman kumoamista Suorilla Putkilla?
Kunhan kasvat
Ja siirryt pienoismalleista oikeisiin pilssipumppuihin, käsityksesi rataspumpuista ja kestomagneettimoottoreista laajenee lamelleihin ja virtamagnetoituihin tasavirtamoottoreihin.
- Tosi hupaisaa
Taas oli räkättäjälauma asialla, eivät edes ymmärtäneet kysymystä ja vielä vähemmän vastausta.
Kysyjä ei kysynyt kytkentäohjeita tai napaisuutta, vaan tarkoitti kulkeeko virta ensin kytkimelle ja sitten moottorille, vai päinvastoin.
Tähän ensimmäinen vastaus jo oli oikein, käytön kannalta sillä ei ole mitään merkitystä ja molempia vaihtoehtoja löytyy valikoimista.- lrui
Sovitaan, että moottori käy myötäpäivään saadessaan viran kytkimen kautta. Silloin se suoraan saadessaaan pyörii vastapäivään, eli mm. pumppaa pilssiiin lisää vettä, jos saa.
- Häh ? ?
lrui kirjoitti:
Sovitaan, että moottori käy myötäpäivään saadessaan viran kytkimen kautta. Silloin se suoraan saadessaaan pyörii vastapäivään, eli mm. pumppaa pilssiiin lisää vettä, jos saa.
Miksi se pyörisi eri suuntaan ?
Eihän ole kyse kestomagneettimoottorin napaisuuden vaihdosta. - Ahaa.
Häh ? ? kirjoitti:
Miksi se pyörisi eri suuntaan ?
Eihän ole kyse kestomagneettimoottorin napaisuuden vaihdosta.Tässäkö olikin kysyjällä se että meneekö ensin katkaisijalle, siitä moottorille ja sitten maahan (-)
Vai että meneekö virta moottorille ja katkaisija on maan (-) ja moottorin välissä. - Sovitaan niin
lrui kirjoitti:
Sovitaan, että moottori käy myötäpäivään saadessaan viran kytkimen kautta. Silloin se suoraan saadessaaan pyörii vastapäivään, eli mm. pumppaa pilssiiin lisää vettä, jos saa.
Että jos kupeessa on pistokkeet, niin laitetaan se plus siihen missä lukee .
Jos pumpusta tulee piuhat niin plus siihen punaseen piohaan.
Missä välissä se katkaisija on, siihen voit vaikuttaa vain jos se on erillinen,eikä sen paikka virtapiirissä vaikuta mihinkään mitään. - Reikä päässä
Sovitaan niin kirjoitti:
Että jos kupeessa on pistokkeet, niin laitetaan se plus siihen missä lukee .
Jos pumpusta tulee piuhat niin plus siihen punaseen piohaan.
Missä välissä se katkaisija on, siihen voit vaikuttaa vain jos se on erillinen,eikä sen paikka virtapiirissä vaikuta mihinkään mitään.Ei vaikuta toimintaa tosiaan. Sen sijaan itse laittaisin katkaisijan -napaan syystä että silloin pilssissä pyörii vähemmän jännitteellisiä osia silloin kun pumppu ei käy.
- hiiihiiihiii
Häh ? ? kirjoitti:
Miksi se pyörisi eri suuntaan ?
Eihän ole kyse kestomagneettimoottorin napaisuuden vaihdosta.googlaa edkki! taas googlaa edkki!
- ilmyjrtyuio
Reikä päässä kirjoitti:
Ei vaikuta toimintaa tosiaan. Sen sijaan itse laittaisin katkaisijan -napaan syystä että silloin pilssissä pyörii vähemmän jännitteellisiä osia silloin kun pumppu ei käy.
Vai ei vaikuta tasavirtamoottorissa virran tuolosuunta? Se on A.k.O ja välittäjä-tietoa parhaimmillaaan! Ha haaaqahaaaaaa ha aaaa
Ei vaikuta ei ei ei Reikä päässä kirjoitti:
Ei vaikuta toimintaa tosiaan. Sen sijaan itse laittaisin katkaisijan -napaan syystä että silloin pilssissä pyörii vähemmän jännitteellisiä osia silloin kun pumppu ei käy.
Niinhän se on, hyvä huomio, viallinen moottori voi vuotaa johonkin jos pilssiin pääsee vahingossa ei toivottu maadoitus, toisaalta taas - - puolella olevassa katkaisijassa on pienempi jännite joka säästää kontaktipintoja.
Niin tai näin, ehkä saivartelua, kumpiakin löytyy ja valintaa tarvitsee harvoin miettiä itse.- kuten hehkulamppu
lrui kirjoitti:
Sovitaan, että moottori käy myötäpäivään saadessaan viran kytkimen kautta. Silloin se suoraan saadessaaan pyörii vastapäivään, eli mm. pumppaa pilssiiin lisää vettä, jos saa.
Aivan juuri niin. Aivan kuten hehkulamppu alkaa imemään valoa, jos kytkimen asentaa miinusjohtimeen.
- Tää oli hyvä
kuten hehkulamppu kirjoitti:
Aivan juuri niin. Aivan kuten hehkulamppu alkaa imemään valoa, jos kytkimen asentaa miinusjohtimeen.
Harvoin saa nauraa yhtä makeesti.
- öä_l.kjh
Minä Edkki pannaan vaan töpseli sienään ja pilssissä tulee vauhtia. Joskus poraamme pari Suoraa Putkea pohjan läpi, joista toinen on, ns Välittäjän Tiivistämätön Vannasputki.
- 5
Yleensä nuo kytketään niin, että katkaisija on tulopuolella. Se on tietysti tavallaan "arkilogiikan" mukaista, mutta virtapiirin kannalta sillä ei ole merkitystä. Jännitehäviöitä ajatellen saattaisi miinusjohto olla edullisempi ratkaisu. Toisaalta sekin on totta, mitä joku tuossa sanoi, että jos katkaisija on miinuspuolella, niin vuotovirran mahdollisuudet kasvavat.
- pilssi+-+-+-
Kiitos vastauksista. Miinus katkaisimen kautta saattaa aiheuttaa todellakin vuototilanteessa ongelmia, onhan pilssissä usein jatkuvasti vähän vettä. Kytken plussan uimurikytkimen kautta.
Kiitos
- 96521
iskä ja äiskä hässii kokoajan - Äiti ja isä - Suomi24
22 henkilöä suosittelee tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483