Olen ostamassa -58 vuonna rakennettua rintamamiestaloa, paljon on remontteja jo tehty taloon ja eilen oli kuntotarkastus, joka siis kaupan ehtona. Tarkistaja suositti sokkelin peruskorjausta, sanoi että yhdessä kohtaa hieman pientä kasvua (mikrobi?) olevan ja muutamasta kohdasta sokkeli haurastunut/murentunut. Talossa siis Rossi?pohja ja tarkistaja pääsi kömpimään talon alle. Yhdestä talon nurkasta tulleet puruja sokkelin alle eristeitä--> eristeet fuskanneet? Kokonaisuudessaan sanoi että paljon on hyvää, mutta muutama kohta tarvitsee kunnostusta ja tarv. lattiat auotaan myös sisältä päin jotta saa eristykset kuntoon, uskon että näin myös paras ratkaisu, kommentteja? Halkemia yms ei ole. Lisäksi tarkistaja kehoitti ulkoapäin poistamaan pehmeän maa-aineksen sokkelin tyvestä ja täyttämään sen soralla/sepelillä.
Naisena olen yrittänyt tutustua sokkelin korjaukseen ja mahdolliseen hintakustannukseen, itse voin toimia vain avustamana kätenä (vaikka tavaroiden siirroissa yms). NYT TARVITAAN NOPEASTI APUA:)
Sokkeli peruskorjaus??
1
394
Vastaukset
- ohikulkija jjjjj
Olisi hyvä jos saisit jostain avuksesi kokeneen rakennusmestarin tai korjausneuvojan joka pystyisi arvioimaan tuon kuntotarkastusraportin perusteella niitä kustannuksia. Näin internetin välityksellä kukaan ei pystyi kyllä sanomaan asiasta mitään järkevää.
Toinen vaihtoehto voisi olla että viet sen raportin jollekin osaavalle rakennusalan yrittäjälle ja pyytäisit tarjousta näiden kohtien korjaamisesta? Tosin kovin nopeasti ei hintataso välttämättä aukea tuota kautta...
Jos tuohon remppaan lähdet niin ihan huono ajatus ei välttämättä olisi palkata ulkopuolinen valvoja pitämään silmällä että kaikki tarvittavat asiat tehdään oikein, ja että myöskään ei aleta tekemään sellaista mitä ei oikeasti ole tarvetta korjata. Meinaan vaan että jos et itse ymmärrä rakentamisesta tuon taivaallista.
Ja jos/kun palkkaat tekijöitä niin varmista että heillä on kokemusta nimenomaan saneerausrakentamisesta. Uuden tekeminen on paljon helpompaa ja suoraviivaisempaa kuin vanhan korjaaminen.
Henkisesti kannattaa varautua myös siihen, että 50 vuotta vanhassa rintsukassa saa todennäköisesti olla vasaraa heiluttamassa (tai heiluttajaa palkkaamassa) myös jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569