Olen ostamassa -58 vuonna rakennettua rintamamiestaloa, paljon on remontteja jo tehty taloon ja eilen oli kuntotarkastus, joka siis kaupan ehtona. Tarkistaja suositti sokkelin peruskorjausta, sanoi että yhdessä kohtaa hieman pientä kasvua (mikrobi?) olevan ja muutamasta kohdasta sokkeli haurastunut/murentunut. Talossa siis Rossi?pohja ja tarkistaja pääsi kömpimään talon alle. Yhdestä talon nurkasta tulleet puruja sokkelin alle eristeitä--> eristeet fuskanneet? Kokonaisuudessaan sanoi että paljon on hyvää, mutta muutama kohta tarvitsee kunnostusta ja tarv. lattiat auotaan myös sisältä päin jotta saa eristykset kuntoon, uskon että näin myös paras ratkaisu, kommentteja? Halkemia yms ei ole. Lisäksi tarkistaja kehoitti ulkoapäin poistamaan pehmeän maa-aineksen sokkelin tyvestä ja täyttämään sen soralla/sepelillä.
Naisena olen yrittänyt tutustua sokkelin korjaukseen ja mahdolliseen hintakustannukseen, itse voin toimia vain avustamana kätenä (vaikka tavaroiden siirroissa yms). NYT TARVITAAN NOPEASTI APUA:)
Sokkeli peruskorjaus??
1
402
Vastaukset
- ohikulkija jjjjj
Olisi hyvä jos saisit jostain avuksesi kokeneen rakennusmestarin tai korjausneuvojan joka pystyisi arvioimaan tuon kuntotarkastusraportin perusteella niitä kustannuksia. Näin internetin välityksellä kukaan ei pystyi kyllä sanomaan asiasta mitään järkevää.
Toinen vaihtoehto voisi olla että viet sen raportin jollekin osaavalle rakennusalan yrittäjälle ja pyytäisit tarjousta näiden kohtien korjaamisesta? Tosin kovin nopeasti ei hintataso välttämättä aukea tuota kautta...
Jos tuohon remppaan lähdet niin ihan huono ajatus ei välttämättä olisi palkata ulkopuolinen valvoja pitämään silmällä että kaikki tarvittavat asiat tehdään oikein, ja että myöskään ei aleta tekemään sellaista mitä ei oikeasti ole tarvetta korjata. Meinaan vaan että jos et itse ymmärrä rakentamisesta tuon taivaallista.
Ja jos/kun palkkaat tekijöitä niin varmista että heillä on kokemusta nimenomaan saneerausrakentamisesta. Uuden tekeminen on paljon helpompaa ja suoraviivaisempaa kuin vanhan korjaaminen.
Henkisesti kannattaa varautua myös siihen, että 50 vuotta vanhassa rintsukassa saa todennäköisesti olla vasaraa heiluttamassa (tai heiluttajaa palkkaamassa) myös jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005167733- 2312682
- 262581
- 1611940
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51502Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621178IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155