Näyttely ja juoksut?

tiina8889

Onko ehdottomasti kiellettyä viedä narttu juoksussa näyttelyyn?

5

237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablo

Ei kai se virallisesti ole, mutta minä ainakin uroksen omistajana kiroan kaikki juoksuset nartut alimpaan rakoon kun tulevat häiritsemään toisten suoritusta,. Ei tietenkään kaikki vanhemmat näyttely menestyjä-konkarit ota häiriötä, mutta esim. nuorukaiset joilla on huonohko itse hillintä ja vähän kokemusta, niitä ne haittaa aika lailla..

• näytelmävuffe

Viralliseen näyttelyyn voi viedä, koska nykyään ei saa rahoja takas jos koiralla on juoksut. Match showhin ei saa viedä.

• Suomi-rodun edustaja

Mulle itseasiassa sopisi, että juoksussa oleva narttu tulisi kehän laidalle. Meidän uros ei oikein tykkää näyttelyistä ja on aina kehässä viimesen päälle EVVVVVK asenteella ja ilme sen mukainen. Jos olisi hemaiseva narttu lähellä, niin johan oltais skarppina ja komeana! :D

Muitten tapauksessa kyllä ymmärrän, ettei olisi oikein suotavaa sellaista narttua tuoda paikalle. Urokset voivat siitä jopa äityä tappelemaan. Lisäksi, lyhyempikarvainen narttu tötterö töröllään ei kyllä välttämättä ole kauneimmillaan... ;)

• Suomi-rodun edustaja

Niin ja tosiaan kun meidän Karjalankarhukoirilla tärkeintä on vain se, että seisovat omilla jaloillaan, niin siihen sopii kyllä häiriötä vähän ehkä enemmän kuin niillä roduilla, joilla kaikki mahdollinen asetellaan millilleen kohdalleen ja seistään hievahtamatta paikallaan...

• jyu7

Juoksuisen ja jopa kiimaisen nartun saa nykyään viedä virallisiin näyttelyihin ja kyllä mun mielestä mätsäreihinkin jos ei erikseen asiasta mainita.
      Kuitenkin pitää muistaa olla kohtelias ja ei sitten mene sitä torttu turvoksissa olevaa narttua viemään urosten nenän eteen ;) pitää sitten vaikka vähän sivummalla tai häkissä (on muuten olemassa ihan feromoni haihdutin suihketta,minkä pitäisi nartun lemmen hajuja hälventää).

Itse uroksia omistavana/omistaneena (tällä hetkellä kotona uros ja narttu),niin ei ole väliä onko näyttelyissä juoksuinen narttu vai ei. Oikeastaan pidän näitä tilanteita uroksille ihan hyvänäkin,koska onhan noita juoksuisia/kiimaisia narttuja varmaan jokaisella naapurusto pullollaan (jos ei nyt ihan perämettässä asu),että kyllä uroksen pitää pystyä toimimaan/olla hanskassa vaikka joku narttu persus turpeessa nyt sattuisi paikalla olemaankin.. monesti treeneissäkin annetaan juoksuisen nartun treenata samassa paikassa,että urokset oppivat siihen,että täytyy pitää ohjaajalle korvat höröllään vaikka olisi kuinka mielenkiintoisia hajuja ympäristössä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe