Näyttely ja juoksut?

tiina8889

Onko ehdottomasti kiellettyä viedä narttu juoksussa näyttelyyn?

5

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablo

      Ei kai se virallisesti ole, mutta minä ainakin uroksen omistajana kiroan kaikki juoksuset nartut alimpaan rakoon kun tulevat häiritsemään toisten suoritusta,. Ei tietenkään kaikki vanhemmat näyttely menestyjä-konkarit ota häiriötä, mutta esim. nuorukaiset joilla on huonohko itse hillintä ja vähän kokemusta, niitä ne haittaa aika lailla..

    • näytelmävuffe

      Viralliseen näyttelyyn voi viedä, koska nykyään ei saa rahoja takas jos koiralla on juoksut. Match showhin ei saa viedä.

    • Suomi-rodun edustaja

      Mulle itseasiassa sopisi, että juoksussa oleva narttu tulisi kehän laidalle. Meidän uros ei oikein tykkää näyttelyistä ja on aina kehässä viimesen päälle EVVVVVK asenteella ja ilme sen mukainen. Jos olisi hemaiseva narttu lähellä, niin johan oltais skarppina ja komeana! :D

      Muitten tapauksessa kyllä ymmärrän, ettei olisi oikein suotavaa sellaista narttua tuoda paikalle. Urokset voivat siitä jopa äityä tappelemaan. Lisäksi, lyhyempikarvainen narttu tötterö töröllään ei kyllä välttämättä ole kauneimmillaan... ;)

      • Suomi-rodun edustaja

        Niin ja tosiaan kun meidän Karjalankarhukoirilla tärkeintä on vain se, että seisovat omilla jaloillaan, niin siihen sopii kyllä häiriötä vähän ehkä enemmän kuin niillä roduilla, joilla kaikki mahdollinen asetellaan millilleen kohdalleen ja seistään hievahtamatta paikallaan...


    • jyu7

      Juoksuisen ja jopa kiimaisen nartun saa nykyään viedä virallisiin näyttelyihin ja kyllä mun mielestä mätsäreihinkin jos ei erikseen asiasta mainita.
      Kuitenkin pitää muistaa olla kohtelias ja ei sitten mene sitä torttu turvoksissa olevaa narttua viemään urosten nenän eteen ;) pitää sitten vaikka vähän sivummalla tai häkissä (on muuten olemassa ihan feromoni haihdutin suihketta,minkä pitäisi nartun lemmen hajuja hälventää).

      Itse uroksia omistavana/omistaneena (tällä hetkellä kotona uros ja narttu),niin ei ole väliä onko näyttelyissä juoksuinen narttu vai ei. Oikeastaan pidän näitä tilanteita uroksille ihan hyvänäkin,koska onhan noita juoksuisia/kiimaisia narttuja varmaan jokaisella naapurusto pullollaan (jos ei nyt ihan perämettässä asu),että kyllä uroksen pitää pystyä toimimaan/olla hanskassa vaikka joku narttu persus turpeessa nyt sattuisi paikalla olemaankin.. monesti treeneissäkin annetaan juoksuisen nartun treenata samassa paikassa,että urokset oppivat siihen,että täytyy pitää ohjaajalle korvat höröllään vaikka olisi kuinka mielenkiintoisia hajuja ympäristössä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe