Minulla takana IVF ja alkionsiirto, ja muutaman päivän päästä voi tehdä raskaustestin. Onko teitä muita alkionsiirrossa olleita ohjeistettu ottamaan testi verikokeissa, vai oletteko voineet tehdä kotitestin?
Mietin vaan, että pitääkö raskaustestiä varten varata aika labraan, vai näkyykö siellä tiedot tilanteestani, eli se ja se päivä täytyy ottaa raskaustesti? Olen siis julkisella puolella hoidoissa. Jos terveyskeskus ei kuulu samaan sairaanhoitopiiriin niin sitten tietysti täytyisi varata aika, mutta minä kävisin ihan samassa paikassa missä oon käynyt hoidoissakin.
Jäi vaan epäilyttämään, kun en saanut alkionsiirron jälkeen mitään dokumenttia jatkotoimenpiteistä! Päivämäärän raskaustestiin tiedän kyllä, mutta en saanut ainakaan lähetettä labraan.
Raskaustestin tekeminen alkionsiirron jälkeen
9
7977
Vastaukset
- pinkku-84
Mulle ainakin ilmoitettiin että pitää mennä tyksiin tekemään (antaa verinäyte) testi silloin kun on sen määrä tehdä, vaikka menkat alkaisivatkin. Meinaan luultavasti tehdä kyllä kotitestinkin. Mutta tosiaan minun pitää siis mennä antamaan vertakin jotta he saavat kaiken ylös, luulis niillekkin olevan tuo hcg arvo tärkeä. Eli siis suosittelen soittamaan sinne missä siirto on tehty ja varmistamaan vielä.
- Hunajabubu
Minulla hoito menossa ja samaa sanoivat
- anannias-72
kyllä se kannattaa juu käyä kysymässä. mullekin annettiin testi lappu,missä oli ohjeet verikoetta varten. siellä ne tulekoset on kuitenkin varmimmat.kotitestejä tein kuitenkin jo kuusi ennenkuin menin oikeaan verikokeeseen.en meinannut uskoa haaleeseen plussaan :) onnea ja kerro meille tulos.millon siis testipv on? mulla on ivf hoidoilla tyttö ja odotan toista lasta rv 23. onnea sinulle
- 1714
Minulle annettiin päivämäärät sekä verikokeeseen että kotitestiin. Koska verikokeen pvm on jo 5 päivää aiemmin, aion luonnollisesti mennä siihen. Veritestin pitäis näyttää siis jo 11. pvn kohdilla.
- verna-orvokki
Kiitos teille vastauksista!
Luulen kyllä, että voin mennä labrassa käymään samassa paikassa kuin missä olen käynyt hoidoissakin. Aiemmin vaan on ollut pakko mennä sinne verikokeisiin ultria varten, mutta nyt sanottiin, että voi käydä omalla terveysasemalla. Siksi rupesin miettimään, että kai voin käydä tuollakin, vaikken tiedä onko sinne annettu kirjallista lähetettä, eikä se ole oma terveysasemani. Päivämäärä verikokeille kyllä annettiin. Tuo labra jossa olen käynyt on vain kyseisen poliklinikan asiakkaille, eikä sinne siis edes voi varata aikaa, jos ei ole lähetettä annettu... Mutta koska siis olen siellä käynyt hoidoissa ja olen asiakas, niin kaipa ne siellä siis näkevät edelleen tietoni, että raskaustestistä on kyse? Ehkä hiukan hassuja kysymyksiä pyörittelen, mutta kaikkeen pitää varautua hyvissä ajoin etukäteen...
Anannias-72, testipäivään on vielä jonkun verran aikaa. Hienoa kuulla, että sinulla on IVF-hoidoista tullut toivottu tulos. :) Kiitos onnen toivotuksesta, sitä tarvitaan. :) - plussannut
Mä plussasin ensimmäisestä ivf-hoidosta eilen :-) Olen julkisella puolella ollut hoidoissa ja siellä sanoivat ettei verikokeisiin tarvitse mennä. Apteekin testit ovat kuulemma täysin luotettavia. Jos vuotoa tai kovaa kipua ilmaantuu, niin sitten saan lähetteen verikokeisiin. Näin siis täällä...
Tsemppiä hoitoihin! - verna-orvokki
Hei taas, kävin sitten labrassa tosiaan verikokeessa eikä siinä mitään ongelmaa tokikaan ollut. Tulos kertoi, että olen raskaana. :) Minullakin (kuten nimim. plussannut) tämä oli ensimmäinen IVF-hoito, joten toivottavasti tämä antaa toivoa joillekin muille, joilla hoito alkamassa tai vastikään ollut, että ekalla kerralla tosiaan voi tärpätä.
- anannias-72
voi,onnea onnea onnea :)
ihanaa että täällä kuulee tälläisiä uutisia.
pidetään peukut että kaikki sujuu hyvin.
- verna-orvokki
Kiitos paljon, anannias-72. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835