Eli meille synty esikoinen 3kk sitten.. Nyt alkaa pikku hiljaa ottaa nuppiin, kun mieheni on työtön ja olen mammalomalla.
Mieheni ei tee oikeen mitään vauvan kanssa..
Joudun itse syöttää, leikkiä jne..
Mieheni vaan treenaa taikka pelaa..
Oon sanonu sille että leiki sen kanssa, se vaan sanoo että ei noin pienen kans voi kuulemma leikkiä??
Nykkin vauva on rattaissa ja mieheni pelaa??
Ja aina tästä samasta asiasta tulee jumalaton riita!
Enää ei jaksa.
34
587
Vastaukset
- jhjhhh1
Kannatti muuten tehä kakara
- äityliini10
Ei se ole tollainen anteeksi vaan ollut!
Ja jos et osaa lukea (TOIVOTTU!)
NII OLE HILJAA JA LOPETA MOLLAAMINEN!- jjhjhjh
Jos "toivottu" niin siinähän paijaat, syötät ja leikit, sitähän sä halusit. Ja kerran lomalla oot mikä tais olla se toivotuin osio ni älä sit kitise
- ......
Luin itsekin tekstin uudelleen läpi, enkä huomannut missään kohtaa että olet sanonut lapsen olevan toivottu.
Eli joko ensimmäinen kirjoittaja on oikeassa tai minä sokea.
- odotantulevaisuutta
Olen kohtalontoverisi joskin mieheni on monivuotisella sairauslomalla. Mieheni tykkää pelata tai nukkua. Saan aina viedä vauvan (2kk) hänelle ja sanoa, että voitko olla vauvan kanssa, että pystyn tekemään kotitöitä. Samaa miehenikin sanoo, että ei voi leikkiä noin pienen kanssa. Kiukuttaa ja itkettää, mutta yritän vaan purra hammasta ja itkeä esim. suihkussa. Itse haluaisin keskustella, mutta mieheni sanoo vaan, että älä syyllistä. Täytyy vaan luottaa siihen, että sitten kun vauva on vanhempi, niin mieheni leikkii hänen kanssaa. Mieheni kyllä rakastaa vauvaa ja tykkää käydä lelukaupoissa katsomassa mitä vanhemman lapsen kanssa sitten pystyy leikkimään.
- kunhan kyselen
Nyt on ihan pakko kysyä, että mikä oli ajatus lapsen hankinnassa, jos mies on monivuotisella sairauslomalla. Ajattelin lähinnä taloutenne taloudellista mahdollisuutta pärjätä lapsen kanssa, jos molemmat on lopulta kotona. Tulevaisuutta olisi kannattanut ajatella ehkä hiukan aikaisemmin muutenkin kuin lelukaupan kautta.
- äityliini10
Toivottavasti leikkii..
En oikeen jaksa enään tällästä toiminta.. :(
Tzemppiä :) - dsafafdaf
joo, teidän vauvat ylipieniä.. mun mies ei oo tajunnut lapsista mitään eikä tehnytkään niiden kaa yhtään mitään (hoitanut sun muuta) ennen kuin ne on olleet vuoden ikäisiä, mutta sen jälkeen ollutkin ihan hyvä ja osallistuva isä... Miehille vaikeempi ottaa sitä kontaktia noin pieneen, naiselle se tulee luonnostaan... Antakaa aikaa, kyllä se siitä:)
- isontalon ana
ennenvanhaan ukot osallistu lapsen asioihin pelkän paneskelun ajan.siin ol heiän kortesa kekoon.pelloilla oltihin ja paskaa mätettihin. älkä'ä nyt enää niitä lapsia pakottako hoitamaan,jotain rotia sentään.akan hommaa se on.mies tuo leivän. joskus ainakin.
- llllllllllll
Ihan perussettiä. Saisitkos muilta sukulaisilta apua lapsen hoitoon?
Raskasta tulee olemaan jos ihan yksin joutuu hoitaan. Rankin vaihe on eka puoli vuotta. Sen jälkeen vauva ei ole enää niin avuton mutta muilla tavoin tulee vaativammaksi. Jos parisuhde kestää ekan vuoden niin se on hyvä pohja seuraavalle kahdellekymmenelle vuodelle. PS. En halunnut masentaa kuitenkaan... :) - ei liikaa
eikö teillä ole tuttua-tai ystävää,joka voisi jelpata näin aluksi,aluksi ensin syntymä on suuri muutos,annat ajan kulua,älä naputa,kyllä se pikkuhiljalleen huomaa sen,älä yritä liikaa teet vain kaiken pakolliset työt.ei maailma siihen kaatu.
ja onhan sinun saatava diakonilta-spr-yksityiiltä-kunnalta apua hoitamiseen.
kyselet ,pitä puolesi,kerrot miten asiat ovat. - .
Oletteko te miehesi kanssa liian samanlaisia eli sinäkin tulet paremmin toimeen vähän isompien lasten kanssa?
Minusta henkilökohtaisesti taas tuo vauva-aika oli helpoin, kun useimmiten vauvan sai tyytyväiseksi pelkällä imettämisellä tai sylissä kanniskelulla.
Eihän 3kk:n ikäisen kanssa vielä leikitä. Mitään ylivirikkeistä ympäristöä tuskin on edes suotavaa järjestää.
Kun sain ensimmäisen lapsen, en minäkään tiennyt, mitä tekisin vauvan kanssa, joten lainasin kirjastosta kirjan ja muistan esim. sellaisen, että pidin käsiäni vauvan jaloissa ja kun hän tunsi jalkapohjissaan jotain, niin ponnisti niistä ja lähti ryömimään.
Eräs hyvä lelu on pehmeä ja kevyt pallo. Niitä myytiin silloin R-kioskeissa. Se oli jalkapallon kokoinen ja puhallettava, mutta ei rikkoontunut, kuten ilmapallo. Siitä vauva tykkäsi pitää kiinni kaikilla raajoillaan.
Vauvalle voi lukea kirjoja. Itse luin jo, kun vauva oli kohdussa.
Äänen korottamista en suosittele, kun se ensimmäinen ikävuosi on aika tärkeä vauvan turvallisuudentunteen kehittymisen kannalta. Miehesikin alkaa pelätä, jos suutut ja vetäytyy enemmän peleihinsä.
Kyllä minä ymmärrän, jos ihminen ei keksi, mitä noin pienen kanssa tekisi. Miehesi on vielä sinuakin neuvottomampi, joten voisitko sanoa konkreettisesti, mitä hän vauvan kanssa tekee tyyliin "ota vauva syliisi ja kävele rauhallisesti ympäri huoneistoa". - Näin se vain on
Mitä varten vauvan hoito koetaan niin raskaaksi, kun hän ei tarvitse kuin ruuan, puhtauden ja levon. Jos hän on rattaissa ja isä pelaa, missä on ongelma? Huutaako vauva?
Kun lapsi alkaa liikkua, juosta, puhua ja vaatia jokahetkistä läsnäoloa, miten silloin meinaatte pärjätä? Viedä sen tarhaan?
Mikä ihme siinä on, että lapsenhoito koetaan nykyisin niin kamalan raskaaksi, että yksin ei millään pärjää! Jos mies olisi työssä päivät pitkät, olisi äidin selviydyttävä joka tapauksessa kaikesta omin avuin.
Se on näiden palstojen mukaan niin ylivoimaista, että työssä käyvät isoäidit on laumoina valjastettu lastenhoitoon vapaa-ajallaan, että äiti saa levätä vauvanhoidosta ja varjella parisuhdettaan.
Luonto on kuitenkin hoitanut asian ihmisen kohdalla siten, että nainen on terveimmillään ja virkeimmillään kun on lapsien tekoaika. Yli nelikymppisinä työ vauvojen kanssa on paljon raskaampaa, valvominen ja muu rasittavat paljon enemmän kuin nuorempaa äitiä. Isoäidistä puhumattakaan!
Asia nyt vain on niin, että lapset ovat äidin vastuulla monta kuukautta. Millään opitulla asenteen muutoksella siitä ei päästä. Lapsi on täystyöllistäjä.
Se pitäisi tietää, kun lasta suunnittelee. Koko elämä tulee muuttumaan lapsen myötä. Isille sen asian huomaaminen voi olla vielä oudompi kokemus kuin äidille.- ????????????????????
"Mikä ihme siinä on, että lapsenhoito koetaan nykyisin niin kamalan raskaaksi, että yksin ei millään pärjää!"
Olisiko siinä, että nyt vaaditaan naiselta sen lastenhoidon lisäksi palautumista synnytyksen jälkeen kolmessa päivässä, osallistumista 100 prosenttisesti lapsen hoitoon SEKÄ hoitamaan parisuhde(miehethän käyvät töissä, ei heidän tarvitse..) Harrastavan aktiivisesti, tienaavan vähintään 75% suhteessa miehen palkkaan (elintasohan ei saa laskea, ettei vain mies ahdistu siitäkin..) sisustavan kodin niin, että Loomannin Teukka on kateellinen jne jne..
Ja jos tuossa jossain kohdassa epäonnistuu, niin tietenkin se on naisen vika, kun on lapsen tehnyt. Eihän toista osapuolta voi valvoittaa lasta hoitamaan edes sitä kahta tuntia. - Sukupolvien ketju
???????????????????? kirjoitti:
"Mikä ihme siinä on, että lapsenhoito koetaan nykyisin niin kamalan raskaaksi, että yksin ei millään pärjää!"
Olisiko siinä, että nyt vaaditaan naiselta sen lastenhoidon lisäksi palautumista synnytyksen jälkeen kolmessa päivässä, osallistumista 100 prosenttisesti lapsen hoitoon SEKÄ hoitamaan parisuhde(miehethän käyvät töissä, ei heidän tarvitse..) Harrastavan aktiivisesti, tienaavan vähintään 75% suhteessa miehen palkkaan (elintasohan ei saa laskea, ettei vain mies ahdistu siitäkin..) sisustavan kodin niin, että Loomannin Teukka on kateellinen jne jne..
Ja jos tuossa jossain kohdassa epäonnistuu, niin tietenkin se on naisen vika, kun on lapsen tehnyt. Eihän toista osapuolta voi valvoittaa lasta hoitamaan edes sitä kahta tuntia.Aina se on noin ollut, paitsi että ennen vielä pestiin pyykit käsin ja leivottiin pullat joka viikko.
Kysy vaan äidiltäsi ja anopiltasi, ja kysy sitten myös isältä ja appiukolta, vaihtoivatko he koskaan vaippoja tai käyttivätkö pölynimuria.
Vastauksista voit sitten miettiä kummat valehtelivat.
Muistanpa 50 v. sitten, kun pyysin miestäni imuroimaan, kuinka hän ulvotti pölynimuria keskilattialla ja seisoi itse ikkunassa tupakalla. Kuulinhan minä imurin äänestä, ettei sitä käytetty ja kurkistin ovesta tilanteen.
Vuosien varrella asenne ei ole hänellä muuttunut.
Tänäkään päivänä hän esim. ei korjaa vaatteitaan pyykkikoriin, vaan saan poimia ne milloin mistäkin. Voi vain kuvitella, kuinka monta raivokohtausta asian tiimoilta on saatu, mutta mies ei opi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Oman poikani kohdalla epäonnistuin surkeasti, sillä isähän hänellä oli miehen mallina, ei siivousvimmainen äiti.
Miniäni on tietysti minulle hapan, kun en ole opettanut poikaani tavoille. Pojanpoikakaan ei ole kyllä suurestikaan innostunut taloudenpidosta. Mistä lienee esimerkin ottanut.
Entisaikojen kasvattajilla ei ollut sen parempia eväitä kuin tämänkään polven kasvattajilla. Mutta yrittäkää te parhaanne poikienne kanssa! - ei kenekään orja...
Sukupolvien ketju kirjoitti:
Aina se on noin ollut, paitsi että ennen vielä pestiin pyykit käsin ja leivottiin pullat joka viikko.
Kysy vaan äidiltäsi ja anopiltasi, ja kysy sitten myös isältä ja appiukolta, vaihtoivatko he koskaan vaippoja tai käyttivätkö pölynimuria.
Vastauksista voit sitten miettiä kummat valehtelivat.
Muistanpa 50 v. sitten, kun pyysin miestäni imuroimaan, kuinka hän ulvotti pölynimuria keskilattialla ja seisoi itse ikkunassa tupakalla. Kuulinhan minä imurin äänestä, ettei sitä käytetty ja kurkistin ovesta tilanteen.
Vuosien varrella asenne ei ole hänellä muuttunut.
Tänäkään päivänä hän esim. ei korjaa vaatteitaan pyykkikoriin, vaan saan poimia ne milloin mistäkin. Voi vain kuvitella, kuinka monta raivokohtausta asian tiimoilta on saatu, mutta mies ei opi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Oman poikani kohdalla epäonnistuin surkeasti, sillä isähän hänellä oli miehen mallina, ei siivousvimmainen äiti.
Miniäni on tietysti minulle hapan, kun en ole opettanut poikaani tavoille. Pojanpoikakaan ei ole kyllä suurestikaan innostunut taloudenpidosta. Mistä lienee esimerkin ottanut.
Entisaikojen kasvattajilla ei ollut sen parempia eväitä kuin tämänkään polven kasvattajilla. Mutta yrittäkää te parhaanne poikienne kanssa!Tommoiset miehet laitetaan ulkoruokintaan. Minä en ole aikuisen ihmisen palvelija, siksi asunkin lapsen kanssa kahden.....
- Sukupolvien ketju
ei kenekään orja... kirjoitti:
Tommoiset miehet laitetaan ulkoruokintaan. Minä en ole aikuisen ihmisen palvelija, siksi asunkin lapsen kanssa kahden.....
Siinäpä se. Joudut elämään yksin lapsen kanssa, koska sitä todellista kotiasioiden jakajaa ei taida olle olemassa.
Ainahan kerrotaan, kuinka meidän isi siivoaa ja hoitaa lapsia, mutta jos vähän tarkemmin katsotaan, niin kaikesta kuitenkin vastaa vaimo ja äiti, joka siivoaa loput jäljet ja pesee ne inhoimmat pyykit, järjestelee kaapit ja sulattaa jääkaapin ja tekee muut perusasiat.
Kun isästä tulee yksinhuoltaja josnkun yllättävän tapahtuman johdosta, tehdään hänestä esimerkki Tunnollisesta Isästä, joka raskaan työnsä lisäksi huolehtii lapsensa ja kotinsa.
Naiselta se käy luonnostaan ja moite tulee, jos siivouksessa on puutteita.
Kasvata nyt lapsesi taloustöihin!
- ommamomma
No miten itse leikit vauvanne kanssa? En minäkään tainnut tuon ikäisen kanssa varsinaisesti leikkiä. Sylissä pidin paljon, koska ei viihtynyt sitterissä (vatsavaivoja). Ehkä voisit neuvoa miestä, että mitä vauvan kanssa voisi tehdä. Ilmeisesti et enää imetä, jos imetät niin luonnollisesti syöttäminen on sinun hommiasi...? Mies voi vaihtaa vaippaa, kylvettää, vaihtaa vaatteet yms. Lykkäät lapsen vaan miehelle ja sanot, että vaihda vaippa.
Miehet ehkä alkaa olemaan enemmän lapsen kanssa sitten kun ne ovat isompia. - Cesimii
Minusta ei tarvitse hyväksyä tilannetta. Mies voi tehdä AIVAN KAIKEN SAMAN kuin äitikin PAITSI imettää. Lasta oppii molemmat hoitamaan ,tekosyitä ei ole olemassakaan.
- EK
Entä jos ei kiinnosta?
- hyvinvoiva
EK kirjoitti:
Entä jos ei kiinnosta?
Ei kai se äiti ole yksin sitä lasta saanut alulle? Kun lapsi syntyy niin paluuta entiseen ei ole. Ei se äitikään aina ilomielin vaihtele kakkavaippoja, mutta tehtävä se on. Väitän, että jos ei kiinnosta olla lapsen kanssa niin mies ei välttämättä ole kiinnostunut edes koko lapsesta.Jos mies todella välittäisi vaimonsa jaksamisesta niin kyllä hän osallistuisi vaikka se ei aina herkkua olisikaan.Ei elämässä voi koko ajan olla vain mukavaa ja helppoa, välillä joutuu näkemään vaivaakin. Kyllä miehenkin pitää mielestäni jollain tavalla osallistua lapsen elämään.
- EK
hyvinvoiva kirjoitti:
Ei kai se äiti ole yksin sitä lasta saanut alulle? Kun lapsi syntyy niin paluuta entiseen ei ole. Ei se äitikään aina ilomielin vaihtele kakkavaippoja, mutta tehtävä se on. Väitän, että jos ei kiinnosta olla lapsen kanssa niin mies ei välttämättä ole kiinnostunut edes koko lapsesta.Jos mies todella välittäisi vaimonsa jaksamisesta niin kyllä hän osallistuisi vaikka se ei aina herkkua olisikaan.Ei elämässä voi koko ajan olla vain mukavaa ja helppoa, välillä joutuu näkemään vaivaakin. Kyllä miehenkin pitää mielestäni jollain tavalla osallistua lapsen elämään.
Kyllä vaivaa pitääkin nähdä mutta ei kenenkään tarvi pakosta nähä vaivaa asian eteen mikä ei kiinnosta. Ja jos äiti on halunnu sen kakaran ni sit hoitaa kitisemättä
- 20+17
EK kirjoitti:
Kyllä vaivaa pitääkin nähdä mutta ei kenenkään tarvi pakosta nähä vaivaa asian eteen mikä ei kiinnosta. Ja jos äiti on halunnu sen kakaran ni sit hoitaa kitisemättä
Jos on ollut aktiivisena osapuolena saattamassa lasta alulle, ei mitenkään voi lapsen synnyttyä vedota siihen, "ettei kiinnosta". Jos isä on halunnu sen kakaran, niin sit hoitaa myös kitisemättä.
- Jjhjjjjj
20+17 kirjoitti:
Jos on ollut aktiivisena osapuolena saattamassa lasta alulle, ei mitenkään voi lapsen synnyttyä vedota siihen, "ettei kiinnosta". Jos isä on halunnu sen kakaran, niin sit hoitaa myös kitisemättä.
Vaikka vain toinen haluais kakaran niin sen tekemiseen tarvii kaks, älkää nyt esittäkö että kukaan ei ois painostanu ukkoa kakaran teköön että ite sais vuosia vain maata sohvalla.
- Vaakatasossa
Jjhjjjjj kirjoitti:
Vaikka vain toinen haluais kakaran niin sen tekemiseen tarvii kaks, älkää nyt esittäkö että kukaan ei ois painostanu ukkoa kakaran teköön että ite sais vuosia vain maata sohvalla.
Sohva on miehelle tärkeä paikka, niin ennen kuin jälkeenkin lapsen syntymän.
- totuus on toinen
EK kirjoitti:
"Kyllä vaivaa pitääkin nähdä mutta ei kenenkään tarvi pakosta nähä vaivaa asian eteen mikä ei kiinnosta. Ja jos äiti on halunnu sen kakaran ni sit hoitaa kitisemättä".
Komppaan 100% :sesti. Usein naiset haluaa sitä toukkaa väkipakolla vaikkei mies haluaiskaan. Hoitakoot tosiaan itse tekeleensä. Joitakin miehiä ei lapset kiinnosta, seksi vaan ja abortti on olemassa jos käy vahinko. Ei tarvi pakottaa miehiä väkisin isiksi.
- hyvinvoivat
Ymmärrän kyllä tuon ärtymyksen. Minuakin suututti vauva-aikana se kun mies tuli töistä kotiin ja hän istui koko illan koneen ääressä eikä edes paljon huomioinut vauvaa. Voihan sitä töiden jälkeen olla väsynyt, mutta onko miehellä oikeus istua vain koneen ääressä ja vaimo tekee kaiken?
Kyllä mieskin voi vaihtaa vaipat.
Tilanne muuttui noin vuoden ikäisenä tai oikeastaan vähän aikaisemmin. Minä vain lähdin käymään asioilla ja jätin miehen vauvan kanssa. Hän sai enemmän varmuutta kun minä en koko ajan ollut kotona. Jo aikaisemmin mies sanoi, että miksi et lypsä maitoa valmiiksi niin voisit käydä jossain? Kolmen ja puolenkuukauden iässä jätin miehelle ja menin ostoksille. Hyvin joi maitoa pullosta.
Itse jaksaa paremmin kun saa joskus hengähtää. Ei vanhempienkaan tarvitse olla mitään superihmisiä, niin että koskaan ei saisi tuntea väsymystä ja haluta edes juoda kahvinsa joskus rauhassa tai käydä vaikka yksin kaupassa! Hyvinvoivat vanhemmat ovat lapsen etu. Marttyyrikruunua ei tarvitse kantaa. - Viisas vaimo,.---
Kuullostaa ikävältä ja tavattoman lapselliselta. Jälkiviisaana voi ihmetellä, etkä oikeasti tiennyt miehesi luonteesta tai tavoista jo ennen kuin tulit raskaaksi? No, hän on nyt isä, tosin ilmeisesti hänellä ei ole minkään laista kä'sitystä isän roolista tai vanhemman vastuusta.
Jos olisin tilanteessasi, en viitsisi kontrolloida, vahtia tai vaatia miestä osallistumaan koska häntä ei selvästikään kiinnosta. Mitä hän siis antaa sinulle tai perheellesi, lisähuolen tai ärtymyksen, lisäksi? Ei niin mitään, olettaisin.
Mieti elämääsi ja sinun sekä lapsen tulevaisuutta. Onko mies niin tärkeä, että hänen löhöämistään ja passiivisuuttaan on siedettävä? Ellei, aloita uusi elämä omassa kodissasi ja toivota lapsen isä tervetulleeksi lastaan katsomaan ja hoitamaan milloin vain.
SInulla on tällä hetkellä kaksi huollettavaa ja tilanne ei miksikään muutu, ellet sinä muuta sitä kohdaltasi.- -)
He he he. Kasvata luonnetta, "selvännäkijä". Misi tyrkytät tapojasi (lue katkeruuttasi)?
- hyvinvoiva
Kyllä se elämä voi yllättää. Mieheni tykkäsi paljon lapsista ennen jo kuin saimme oman. Veljensä lapsien kanssa hän touhusi jatkuvasti. Pienen vauvan hoitaminen oli aluksi hänellä hyvin epävarmaa. Ja minä liikaa ehkä ominkin homman itselleni ja niin sain sitten hoitaa lähes kaiken.Ehkä naiset ovat vain nopeampia tarttumaan asioihin? Itkevää lasta kyllä myös mies kanniskeli ja tuuditteli silloin kun itkuviikot olivat pahimmillaan.
Miehen passiivisutta ei tarvitse sulattaa. Mutta kannattaa ottaa asia puheeksi, vaikka se ei helppoa olisikaan. Ja ei kannata mieheltä vaatia täydellisyyttä, vaikka hän tekee ehkä eri tavalla kuin itse. Puhumalla asiat voivat selvitä. Toista ei voi muuttaa väkisin eikä toinen ole ajatuksenlukija! Jos et itse sano mitä kaipaat tai tarvitset niin ei toinen ehkä tajuakaan sitä.
Tällä hetkellä mies osallistuu oma-aloitteisesti lapsen hoitoon ja pesee jopa kakatkin pyytämättä. Välillä jopa minä voin istua koneella kun mies leikkii lapsen kanssa. - harkintaa ajoissa
Lapsenhoidon vastuut pitää käsitellä ennen kuin alkaa lapsia tekemään. MIten hoito jaetaan ja miten sitten kun käy niin ja niin... miten vuorotellaan jne,. Moni vanhempi on täysin kypsymätön vanhemmuuteen ja vastuuseen kun lapsi on maailmassa.
- EK
Mutta kun pakkohan niitä töitä on vältellä jotenki ja lääkäristä ei saa 18 vuotta sairaslomaa
- Lapset tehty
Oi aikoja, oi tapoja. Kun kuopuksemme syntyi, mieheni jäi ilomielin isyyslomalle ja teki kaiken mitä lapsen hyväksi ja hoidoksi voi tehdä ; syötti (kun en pystynyt imettämään), vaihtoi vaipat, kylvetti, leikitti (vastasyntynytkin nauttii pienistä leikeistä ja jäsenten liikuttelusta). Minä syötin ja kuivatin vauvan öisin, se sopi meidän rytmiimme. Lapsi tehtiin mieheni toivomuksesta, eikä minulla ollut mitään sitä vastaan, rakastan kaikkia lapsia. Mieheni osoitti myös vauvan syntymän jälkeen välittämisensä ja heillä on erittäin läheiset välit edelleenkin.
Niin siis tytär on nyt 18-vuotias vanhempiensa rakastama. Onkohan se niin, että nämä nykyajan niinsanotut isät, eli pikkupojat eivät osaa isäksi kasvaakaan ? - nyt jo mummi
Tuntuu tosi kurjalta lukea välinpitämättömistä ja itsekkäistä vanhemmista, lapset on kuitenkin yhteisiä ja toivottavasti yhdessä suunnitellen tehty.
Olen saanut läheltä seurata anoppina erään onnellisen perheen toimintaa. Isä jäi vuorotteluvapaalle puoleksi vuodeksi äidin lakisääteisen äitiysloman jälkeen ja hoiti lapsen tosi mallikkaasti. On ihana katsella nyt 4-vuotiaan ja isänsä läheisiä välejä, äitiä tietenkään unohtamatta, he ovat hyvin tiivis perhe. Ei siellä ole koskaan riidelty siitä, kenen vuoro on vaihtaa vaippa tai antaa ruokaa, lapsen tarpeet ovat heille olleet selvät heti alusta asti. Nyt odotellaan jännityksellä toista kersaa ihan minä päivänä tahansa.
Toivon, että muidenkin perhe-elämä korjaantuu ja isät ymmärtävät mikä aarre heillä on ihan käsien ulottuvilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372993Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342228Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541726Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561464Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151430Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051174Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158896