GTV

Rotta

Aikeissa hankkia GTV vm. 2003 Konalasta. Saisinko asiantuntijoilta plussat & miinukset, kiitos!

32

6677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jönsson

      Perin harvalla täällä taitaa olla kokemuksia kyseisestä menijästä, mutta sen verran voisi veikkailla, että harva auto tuohon hintaan herättää yhtä paljon kateutta naapurissa.

      Moottorithan niissä ovat tuttua 156-tavaraa eikä niiden kestävyydessä ja ominaisuuksissa mitään ongelmia ole, jos vain muistaa sen jakohihnan vaihtaa.

      • Scuderia QV

        Oma GTV on kerännyt kylkeensä puolessatoista kuukaudessa saman verran ovikolhuja, joka 164:ään kertyi neljässä vuodessa. Osa johtunee siitä, että 164:n muovipaneelit ottavat jonkin verran iskuja vastaan GTV:n oven ollessa suojaton, mutta jotain saattaa mennä kateudenkin piikkiin? Tiedä hänestä, mutta päänkääntökerroin on auton hintaan nähden kohdallaan.

        TS:n voimalinja on tosiaan pitkälti 156:sta peräisin, joten palikoiden saatavuudessa ei pitäisi olla suurempia murheita. Pyöräntuennassa taas suurin osa kilkkeistä on uniikkia tavaraa, joten niitä on turha kysellä Motonetistä. Onneksi kusti polkee myös ulkomailta, Deltan tilikirjan paisuttaminen ei ole mitenkään välttämätöntä.

        Tässä vähän kokemuksia omasta '99 GTV 1,8 TS:stä.

        - 1,8 ompelukoneen alavääntö lähinnä säälittävä, kaasuvaste vain keskinkertainen
        - kiva pakoääni, mutta alkaa puuduttaa moottoritietaipaleilla
        - 225/45-17 fillareilla melkoinen rengasmelu, karmittomia sivuikkunoita tuskin saa suhinattomiksi
        - ketterä kuin öljytankkeri
        - Novitecin jousilla (tehtaan sporttialusta?) pohjakosketuksia syntyy tosi herkästi, matkustusmukavuus välttävä
        - naurettavan kokoinen tavaratila
        - autoon istuminen ja siitä nouseminen on ahtaalla parkkipaikalla jonkinmoinen urheilusuoritus
        - ilmastointi ilmeisesti vain puoliautomaattinen, suuntaus ei säädy automaattisesti
        - jakkaroiden sivutuet liian leveällä toisistaan, portaallinen selkänojien säätö, ei korkeussäätöä
        - verhoilukangas tuntuu olevan huonosti kulutusta kestävää sorttia
        - sisustuksen viimeistely välttävää
        - järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        1,8 kiertää iloisesti punarajalle seitsemään tonniin
        nopeasti lämpenevä moottori
        ohjaus on erinomaisen tunnokas ja nopea
        erittäin tasapainoinen ajettava
        rengaskoon huomioiden kohtuullisen tunteeton urille
        vääntöjäykkä kori
        moottoritilassa kohtuulliset tilat hääräämiseen
        parempi pyyhin- ja pesujärjestelmä kuin muissa uudehkoissa Alfoissa
        tee-se-itse-ylläpito ihan kohtuullisen hintaista
        design kaikenkaikkiaan, "looks the tits"
        järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        ->

        Jos tuskailet jokaista järjettömästi suunniteltua yksityiskohtaa (mm. hansikaslokeroon sijoitettu takakontin aukaisunappula) ja muutenkin suhtaudut autoiluun järkiperäisesti ja/tai mukavuudenhaluisesti, unohda koko juttu. Jos taas haluat auton, jossa on luonnetta ja jolla liikkumisesta voi nauttia, osta pois. Itse ostaisin toisenkin yksilön koska tahansa.


      • Scuderia QV
        Scuderia QV kirjoitti:

        Oma GTV on kerännyt kylkeensä puolessatoista kuukaudessa saman verran ovikolhuja, joka 164:ään kertyi neljässä vuodessa. Osa johtunee siitä, että 164:n muovipaneelit ottavat jonkin verran iskuja vastaan GTV:n oven ollessa suojaton, mutta jotain saattaa mennä kateudenkin piikkiin? Tiedä hänestä, mutta päänkääntökerroin on auton hintaan nähden kohdallaan.

        TS:n voimalinja on tosiaan pitkälti 156:sta peräisin, joten palikoiden saatavuudessa ei pitäisi olla suurempia murheita. Pyöräntuennassa taas suurin osa kilkkeistä on uniikkia tavaraa, joten niitä on turha kysellä Motonetistä. Onneksi kusti polkee myös ulkomailta, Deltan tilikirjan paisuttaminen ei ole mitenkään välttämätöntä.

        Tässä vähän kokemuksia omasta '99 GTV 1,8 TS:stä.

        - 1,8 ompelukoneen alavääntö lähinnä säälittävä, kaasuvaste vain keskinkertainen
        - kiva pakoääni, mutta alkaa puuduttaa moottoritietaipaleilla
        - 225/45-17 fillareilla melkoinen rengasmelu, karmittomia sivuikkunoita tuskin saa suhinattomiksi
        - ketterä kuin öljytankkeri
        - Novitecin jousilla (tehtaan sporttialusta?) pohjakosketuksia syntyy tosi herkästi, matkustusmukavuus välttävä
        - naurettavan kokoinen tavaratila
        - autoon istuminen ja siitä nouseminen on ahtaalla parkkipaikalla jonkinmoinen urheilusuoritus
        - ilmastointi ilmeisesti vain puoliautomaattinen, suuntaus ei säädy automaattisesti
        - jakkaroiden sivutuet liian leveällä toisistaan, portaallinen selkänojien säätö, ei korkeussäätöä
        - verhoilukangas tuntuu olevan huonosti kulutusta kestävää sorttia
        - sisustuksen viimeistely välttävää
        - järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        1,8 kiertää iloisesti punarajalle seitsemään tonniin
        nopeasti lämpenevä moottori
        ohjaus on erinomaisen tunnokas ja nopea
        erittäin tasapainoinen ajettava
        rengaskoon huomioiden kohtuullisen tunteeton urille
        vääntöjäykkä kori
        moottoritilassa kohtuulliset tilat hääräämiseen
        parempi pyyhin- ja pesujärjestelmä kuin muissa uudehkoissa Alfoissa
        tee-se-itse-ylläpito ihan kohtuullisen hintaista
        design kaikenkaikkiaan, "looks the tits"
        järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        ->

        Jos tuskailet jokaista järjettömästi suunniteltua yksityiskohtaa (mm. hansikaslokeroon sijoitettu takakontin aukaisunappula) ja muutenkin suhtaudut autoiluun järkiperäisesti ja/tai mukavuudenhaluisesti, unohda koko juttu. Jos taas haluat auton, jossa on luonnetta ja jolla liikkumisesta voi nauttia, osta pois. Itse ostaisin toisenkin yksilön koska tahansa.

        Lähes tärkein jäi pois:

        http://www.gtvv6.com

        Tuolta löytyvät niin käyttökokemukset, tyyppiviat kuin muutkin hyödylliset vinkit. Onpa tarjolla myös saksankielinen tehtaan korjaamomanuaali PDF:nä, noin 2600 sivua.


      • Rotta
        Scuderia QV kirjoitti:

        Oma GTV on kerännyt kylkeensä puolessatoista kuukaudessa saman verran ovikolhuja, joka 164:ään kertyi neljässä vuodessa. Osa johtunee siitä, että 164:n muovipaneelit ottavat jonkin verran iskuja vastaan GTV:n oven ollessa suojaton, mutta jotain saattaa mennä kateudenkin piikkiin? Tiedä hänestä, mutta päänkääntökerroin on auton hintaan nähden kohdallaan.

        TS:n voimalinja on tosiaan pitkälti 156:sta peräisin, joten palikoiden saatavuudessa ei pitäisi olla suurempia murheita. Pyöräntuennassa taas suurin osa kilkkeistä on uniikkia tavaraa, joten niitä on turha kysellä Motonetistä. Onneksi kusti polkee myös ulkomailta, Deltan tilikirjan paisuttaminen ei ole mitenkään välttämätöntä.

        Tässä vähän kokemuksia omasta '99 GTV 1,8 TS:stä.

        - 1,8 ompelukoneen alavääntö lähinnä säälittävä, kaasuvaste vain keskinkertainen
        - kiva pakoääni, mutta alkaa puuduttaa moottoritietaipaleilla
        - 225/45-17 fillareilla melkoinen rengasmelu, karmittomia sivuikkunoita tuskin saa suhinattomiksi
        - ketterä kuin öljytankkeri
        - Novitecin jousilla (tehtaan sporttialusta?) pohjakosketuksia syntyy tosi herkästi, matkustusmukavuus välttävä
        - naurettavan kokoinen tavaratila
        - autoon istuminen ja siitä nouseminen on ahtaalla parkkipaikalla jonkinmoinen urheilusuoritus
        - ilmastointi ilmeisesti vain puoliautomaattinen, suuntaus ei säädy automaattisesti
        - jakkaroiden sivutuet liian leveällä toisistaan, portaallinen selkänojien säätö, ei korkeussäätöä
        - verhoilukangas tuntuu olevan huonosti kulutusta kestävää sorttia
        - sisustuksen viimeistely välttävää
        - järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        1,8 kiertää iloisesti punarajalle seitsemään tonniin
        nopeasti lämpenevä moottori
        ohjaus on erinomaisen tunnokas ja nopea
        erittäin tasapainoinen ajettava
        rengaskoon huomioiden kohtuullisen tunteeton urille
        vääntöjäykkä kori
        moottoritilassa kohtuulliset tilat hääräämiseen
        parempi pyyhin- ja pesujärjestelmä kuin muissa uudehkoissa Alfoissa
        tee-se-itse-ylläpito ihan kohtuullisen hintaista
        design kaikenkaikkiaan, "looks the tits"
        järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        ->

        Jos tuskailet jokaista järjettömästi suunniteltua yksityiskohtaa (mm. hansikaslokeroon sijoitettu takakontin aukaisunappula) ja muutenkin suhtaudut autoiluun järkiperäisesti ja/tai mukavuudenhaluisesti, unohda koko juttu. Jos taas haluat auton, jossa on luonnetta ja jolla liikkumisesta voi nauttia, osta pois. Itse ostaisin toisenkin yksilön koska tahansa.

        Kiitokset erittäin asiallisesta vastauksesta! Tiedostan kyllä, ettei järkeä kannata tässä ostopäätöksessä liikaa käyttää, vaan tunnetta peliin. Taidanpa soittaa kauppiaalle... :)


      • Scuderia QV
        Rotta kirjoitti:

        Kiitokset erittäin asiallisesta vastauksesta! Tiedostan kyllä, ettei järkeä kannata tässä ostopäätöksessä liikaa käyttää, vaan tunnetta peliin. Taidanpa soittaa kauppiaalle... :)

        Eipä kestä!

        Kysy myös mahdollisuutta ostaa uusi GTV. Muistaakseni Hesarissa mainostettiin jokunen päivä sitten uutta GTV:tä ja Spideriä, hinnat olivat jossain 30 ja 40 tuhannen välillä. Siihen nähden 32950€ 51tkm ajetusta autosta tuntuu paljolta, varsinkin kun tuossa välissä on ehditty tekemään facelift. Konalassa oleva auto on siis vanhaa mallia.

        Jostain kumman syystä uusista GTV/Spidereistä ei kuitenkaan löydy Delta Motorin sivuilta mitään tietoa, ei sen paremmin autoista kuin hinnoistakaan. Mielenkiintoista markkinointipolitiikkaa.


      • Rotta
        Scuderia QV kirjoitti:

        Eipä kestä!

        Kysy myös mahdollisuutta ostaa uusi GTV. Muistaakseni Hesarissa mainostettiin jokunen päivä sitten uutta GTV:tä ja Spideriä, hinnat olivat jossain 30 ja 40 tuhannen välillä. Siihen nähden 32950€ 51tkm ajetusta autosta tuntuu paljolta, varsinkin kun tuossa välissä on ehditty tekemään facelift. Konalassa oleva auto on siis vanhaa mallia.

        Jostain kumman syystä uusista GTV/Spidereistä ei kuitenkaan löydy Delta Motorin sivuilta mitään tietoa, ei sen paremmin autoista kuin hinnoistakaan. Mielenkiintoista markkinointipolitiikkaa.

        Kiitos myös tuosta tiedosta. Samaa ihmettelin itsekin, pitänee kovistella vähän myyjää asian tiimoilta. ;)


      • lare
        Scuderia QV kirjoitti:

        Oma GTV on kerännyt kylkeensä puolessatoista kuukaudessa saman verran ovikolhuja, joka 164:ään kertyi neljässä vuodessa. Osa johtunee siitä, että 164:n muovipaneelit ottavat jonkin verran iskuja vastaan GTV:n oven ollessa suojaton, mutta jotain saattaa mennä kateudenkin piikkiin? Tiedä hänestä, mutta päänkääntökerroin on auton hintaan nähden kohdallaan.

        TS:n voimalinja on tosiaan pitkälti 156:sta peräisin, joten palikoiden saatavuudessa ei pitäisi olla suurempia murheita. Pyöräntuennassa taas suurin osa kilkkeistä on uniikkia tavaraa, joten niitä on turha kysellä Motonetistä. Onneksi kusti polkee myös ulkomailta, Deltan tilikirjan paisuttaminen ei ole mitenkään välttämätöntä.

        Tässä vähän kokemuksia omasta '99 GTV 1,8 TS:stä.

        - 1,8 ompelukoneen alavääntö lähinnä säälittävä, kaasuvaste vain keskinkertainen
        - kiva pakoääni, mutta alkaa puuduttaa moottoritietaipaleilla
        - 225/45-17 fillareilla melkoinen rengasmelu, karmittomia sivuikkunoita tuskin saa suhinattomiksi
        - ketterä kuin öljytankkeri
        - Novitecin jousilla (tehtaan sporttialusta?) pohjakosketuksia syntyy tosi herkästi, matkustusmukavuus välttävä
        - naurettavan kokoinen tavaratila
        - autoon istuminen ja siitä nouseminen on ahtaalla parkkipaikalla jonkinmoinen urheilusuoritus
        - ilmastointi ilmeisesti vain puoliautomaattinen, suuntaus ei säädy automaattisesti
        - jakkaroiden sivutuet liian leveällä toisistaan, portaallinen selkänojien säätö, ei korkeussäätöä
        - verhoilukangas tuntuu olevan huonosti kulutusta kestävää sorttia
        - sisustuksen viimeistely välttävää
        - järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        1,8 kiertää iloisesti punarajalle seitsemään tonniin
        nopeasti lämpenevä moottori
        ohjaus on erinomaisen tunnokas ja nopea
        erittäin tasapainoinen ajettava
        rengaskoon huomioiden kohtuullisen tunteeton urille
        vääntöjäykkä kori
        moottoritilassa kohtuulliset tilat hääräämiseen
        parempi pyyhin- ja pesujärjestelmä kuin muissa uudehkoissa Alfoissa
        tee-se-itse-ylläpito ihan kohtuullisen hintaista
        design kaikenkaikkiaan, "looks the tits"
        järkiperäisyyden johdonmukainen välttäminen suunnittelussa

        ->

        Jos tuskailet jokaista järjettömästi suunniteltua yksityiskohtaa (mm. hansikaslokeroon sijoitettu takakontin aukaisunappula) ja muutenkin suhtaudut autoiluun järkiperäisesti ja/tai mukavuudenhaluisesti, unohda koko juttu. Jos taas haluat auton, jossa on luonnetta ja jolla liikkumisesta voi nauttia, osta pois. Itse ostaisin toisenkin yksilön koska tahansa.

        Kiitos analyyttisistä kommenteista, ei ole itsellä GTV ajankohtainen mutta jos ei tuota perhettä tule riesaksi niin seuraava auto saattaisi hyvinkin olla... aivan upean näköinen ilmestys.

        Pari juttua vaan mietityttää, saapi vastailla jos jaksaa.
        Autohan saattaisi tuoda Saksasta, kun ei n. 20ke hintaan täältä kotomaasta moisia saa(kun ei ole edes kai tuotu muutama vuosi sitten?), niin mietitystä tulee korjaamis- ja huoltoasioista.
        Itse en ole minkääntason rasvanäppi eikä korjaushommat edes kiinnosta, joten huoltoliikkeitä pitäisi käyttää - tuleekohan ongelmia GTV:n suhteen siinä?

        Kuvissa GTV:n kontti näyttää jopa suht isolta, eikö näin ole tosiasiassa lainkaan? Jos vaikka vertaa 156:n konttiin?


      • Scuderia QV
        lare kirjoitti:

        Kiitos analyyttisistä kommenteista, ei ole itsellä GTV ajankohtainen mutta jos ei tuota perhettä tule riesaksi niin seuraava auto saattaisi hyvinkin olla... aivan upean näköinen ilmestys.

        Pari juttua vaan mietityttää, saapi vastailla jos jaksaa.
        Autohan saattaisi tuoda Saksasta, kun ei n. 20ke hintaan täältä kotomaasta moisia saa(kun ei ole edes kai tuotu muutama vuosi sitten?), niin mietitystä tulee korjaamis- ja huoltoasioista.
        Itse en ole minkääntason rasvanäppi eikä korjaushommat edes kiinnosta, joten huoltoliikkeitä pitäisi käyttää - tuleekohan ongelmia GTV:n suhteen siinä?

        Kuvissa GTV:n kontti näyttää jopa suht isolta, eikö näin ole tosiasiassa lainkaan? Jos vaikka vertaa 156:n konttiin?

        Kyllä alle kahdella kympillä Suomestakin GTV:n saa kunhan sellainen vain sattuu kohdalle. Riippuu tosin siitä minkälaisia speksejä autolta edellyttää, V6-malleja en ole juuri nähnyt kaupan.

        Itse asiassa joutunen jossain vaiheessa omastanikin luopumaan, ei nimittäin ole varaa ajella 50 tuhannen vuotuisia kilometrimääriä bensakoneella. Siitäkään huolimatta, ettei TS ole mikään kauhea syöppö. Ja jos tuon oman autoni jossain vaiheessa myyn, hinta tulee olemaan alle 20 tuhatta.

        GTV:n huolto ja korjaaminen onnistunee pajoilta siinä missä 156:nkin tapauksessa, tekniikassa ei ole mitään omituisuuksia ja osiakin saa tilaamalla. Alustan palikoita ei kylläkään löytyne hyllystä monestakaan paikasta, mutta posti raijaa niitä keski-Euroopasta muutamassa päivässä.

        Takakontti on minusta kaikkea muuta kuin iso, kavereilta on helppo saada spontaaneja naurunpyrskähdyksiä vain avaamalla luukkua. Normikokoisen kylmälaukunkin saa sisään vain hiukan vinottain, ei nimittäin mahdu lastausaukosta suorana.

        Toisaalta ruuma kyllä oikein pakattuna vetää hyvin kahden ihmisen viikonloppukamat ja jos ongelmia kuitenkin tulee niin "takapenkkiä" voi käyttää lisätilana. Eihän siellä oikeasti voi kuitenkaan ihmisiä kuljettaa, ellei halua joutua Amnestyn mustalle listalle.


      • Alfista
        Scuderia QV kirjoitti:

        Eipä kestä!

        Kysy myös mahdollisuutta ostaa uusi GTV. Muistaakseni Hesarissa mainostettiin jokunen päivä sitten uutta GTV:tä ja Spideriä, hinnat olivat jossain 30 ja 40 tuhannen välillä. Siihen nähden 32950€ 51tkm ajetusta autosta tuntuu paljolta, varsinkin kun tuossa välissä on ehditty tekemään facelift. Konalassa oleva auto on siis vanhaa mallia.

        Jostain kumman syystä uusista GTV/Spidereistä ei kuitenkaan löydy Delta Motorin sivuilta mitään tietoa, ei sen paremmin autoista kuin hinnoistakaan. Mielenkiintoista markkinointipolitiikkaa.

        Joo, siksi kun Delta ei ole saanut vieläkään myytyä testierää GTV:tä ja Spidereitä, joita tuli myyntiin kun maahantuoja hankki erän vanhanokkaisia malleja. Näyttävät kiertävän liikkeestä toiseen kun pyynti on älytön.

        Niin on pienet ympyrät, että pitää saada myytyä omat romut (maahantuojan esitelyvehkeet) pois ennen kuin muut Alfasta kiinnostuneet saavat ostaa GT:n tai uushintaisen (edullisen) GTV:n

        ((Päätimme juuri odotella muutaman kuukauden ja hankkia hyvät polkupyörät säästyneellä hinnalla joilla mankeloimme muutaman kilon pois))


      • AR 8C
        Scuderia QV kirjoitti:

        Eipä kestä!

        Kysy myös mahdollisuutta ostaa uusi GTV. Muistaakseni Hesarissa mainostettiin jokunen päivä sitten uutta GTV:tä ja Spideriä, hinnat olivat jossain 30 ja 40 tuhannen välillä. Siihen nähden 32950€ 51tkm ajetusta autosta tuntuu paljolta, varsinkin kun tuossa välissä on ehditty tekemään facelift. Konalassa oleva auto on siis vanhaa mallia.

        Jostain kumman syystä uusista GTV/Spidereistä ei kuitenkaan löydy Delta Motorin sivuilta mitään tietoa, ei sen paremmin autoista kuin hinnoistakaan. Mielenkiintoista markkinointipolitiikkaa.

        Vaikka Delta-Auton sivuilta uuden GTV:n hintaa ei löydy, niin täältä löytyy. Pitäneeköhän ko. lista paikkansa?

        http://www.mainio.net/app_cars_list.asp?path=1;1132;1137;5695;18861


      • cabrio
        Scuderia QV kirjoitti:

        Kyllä alle kahdella kympillä Suomestakin GTV:n saa kunhan sellainen vain sattuu kohdalle. Riippuu tosin siitä minkälaisia speksejä autolta edellyttää, V6-malleja en ole juuri nähnyt kaupan.

        Itse asiassa joutunen jossain vaiheessa omastanikin luopumaan, ei nimittäin ole varaa ajella 50 tuhannen vuotuisia kilometrimääriä bensakoneella. Siitäkään huolimatta, ettei TS ole mikään kauhea syöppö. Ja jos tuon oman autoni jossain vaiheessa myyn, hinta tulee olemaan alle 20 tuhatta.

        GTV:n huolto ja korjaaminen onnistunee pajoilta siinä missä 156:nkin tapauksessa, tekniikassa ei ole mitään omituisuuksia ja osiakin saa tilaamalla. Alustan palikoita ei kylläkään löytyne hyllystä monestakaan paikasta, mutta posti raijaa niitä keski-Euroopasta muutamassa päivässä.

        Takakontti on minusta kaikkea muuta kuin iso, kavereilta on helppo saada spontaaneja naurunpyrskähdyksiä vain avaamalla luukkua. Normikokoisen kylmälaukunkin saa sisään vain hiukan vinottain, ei nimittäin mahdu lastausaukosta suorana.

        Toisaalta ruuma kyllä oikein pakattuna vetää hyvin kahden ihmisen viikonloppukamat ja jos ongelmia kuitenkin tulee niin "takapenkkiä" voi käyttää lisätilana. Eihän siellä oikeasti voi kuitenkaan ihmisiä kuljettaa, ellei halua joutua Amnestyn mustalle listalle.

        Kantsisi kysäistä tuoko catamount Alfaa halvalla

        http://www.autotehdas.fi/index.php


      • myös

    • want to be alfisti

      Hienoa! Joku valitsee sitten GTV:n! Erittäin personallisuutta korostava ja hieman erilainen valinta. - Sitten joskus - hankin vielä sen klassikon viimeisiä Alfa alfoja GTV V6 2,5 tai 3,0
      Se on tyyliä, ja upea ja siinä on se jokin -tekniikasta nyt sitten puhumatta - siinäkin piilee upea idologia! Toivottavasti nähdään joskus Alfan ratissa!ciao; jj

      • Rotta

        Tuli se GTV sitten ostettua! Tää on parempaa ku seksi Rakel Liekin kanssa... :)

        Rotta


      • GTV fani
        Rotta kirjoitti:

        Tuli se GTV sitten ostettua! Tää on parempaa ku seksi Rakel Liekin kanssa... :)

        Rotta

        Ajattelin hakea auton saksasta ja aika korkealla sijalla suosikeissa on GTV - kertokaapa GTV:n omistajat mitä kannattaa tsekata mahdollisesta tarjokkaasta koeajon ohessa ?


      • lare
        Rotta kirjoitti:

        Tuli se GTV sitten ostettua! Tää on parempaa ku seksi Rakel Liekin kanssa... :)

        Rotta

        Oho, onnea uudelle autolle :)


      • Jönsson
        Rotta kirjoitti:

        Tuli se GTV sitten ostettua! Tää on parempaa ku seksi Rakel Liekin kanssa... :)

        Rotta

        Tuollaisella autolla on sitten melkoinen karninaalimunaus olla tervehtimättä muita alfisteja; niitäkin, jotka eivät älyä morjenstaa takaisin. Onnea yhteiselle taipaleelle. Raportoihan kokemuksistasi.


      • Rotta
        Jönsson kirjoitti:

        Tuollaisella autolla on sitten melkoinen karninaalimunaus olla tervehtimättä muita alfisteja; niitäkin, jotka eivät älyä morjenstaa takaisin. Onnea yhteiselle taipaleelle. Raportoihan kokemuksistasi.

        On jo morjesteltu. Eka yhteinen yö takana ja elämä hymyilee... ;)


      • Scuderia QV
        Rotta kirjoitti:

        Tuli se GTV sitten ostettua! Tää on parempaa ku seksi Rakel Liekin kanssa... :)

        Rotta

        Eipä paljon työmatkatkaan harmita enää, vai mitä? :-D


      • Scuderia QV
        GTV fani kirjoitti:

        Ajattelin hakea auton saksasta ja aika korkealla sijalla suosikeissa on GTV - kertokaapa GTV:n omistajat mitä kannattaa tsekata mahdollisesta tarjokkaasta koeajon ohessa ?

        Parhaiten ne viat löytyvät tuolta tyrkyttämästäni gtvv6.comista yläreunassa majailevan Problems-kohdan takaa, mutta laitetaan nyt tähänkin jotain:

        - takapään poikittaistukien puslat väsähtävät varsinkin TS-koneisissa yksilöissä
        - airbagin merkkivalo hörhöilee
        - ilmamassa-anturit ovat lyhytikäisiä, varsinkin V6-koneissa (ei turboissa)
        - TS:n imunokka-akselin ajoituksenmuunnin alkaa jumittelemaan
        - ilmastointi tarvitsee usein kylmäaineen täytön
        - kytkin ei irrota, vika usein työsylinterissä
        - pyyhinmekanismissa on ollut ongelmia
        - jakohihnanvaihto etenkin 24v V6:seen maksaa hunajaa ja ON TEHTÄVÄ AJALLAAN, mieluummin vähän ennen!

        Päälle tietysti kaikki muutkin käytetystä autosta normaalisti tsekattavat kohdat kuten iskareiden ja pakoputkiston kunto. Nuo yllä luettelemani kannattaa kuitenkin tutkia erityisen tarkkaan.


      • Rotta
        Scuderia QV kirjoitti:

        Eipä paljon työmatkatkaan harmita enää, vai mitä? :-D

        Ei tunnu sitten missään! Taidankin muuttaa Keravalle, jotta työmatka kasvaisi... ;)


      • GTV fani
        Scuderia QV kirjoitti:

        Parhaiten ne viat löytyvät tuolta tyrkyttämästäni gtvv6.comista yläreunassa majailevan Problems-kohdan takaa, mutta laitetaan nyt tähänkin jotain:

        - takapään poikittaistukien puslat väsähtävät varsinkin TS-koneisissa yksilöissä
        - airbagin merkkivalo hörhöilee
        - ilmamassa-anturit ovat lyhytikäisiä, varsinkin V6-koneissa (ei turboissa)
        - TS:n imunokka-akselin ajoituksenmuunnin alkaa jumittelemaan
        - ilmastointi tarvitsee usein kylmäaineen täytön
        - kytkin ei irrota, vika usein työsylinterissä
        - pyyhinmekanismissa on ollut ongelmia
        - jakohihnanvaihto etenkin 24v V6:seen maksaa hunajaa ja ON TEHTÄVÄ AJALLAAN, mieluummin vähän ennen!

        Päälle tietysti kaikki muutkin käytetystä autosta normaalisti tsekattavat kohdat kuten iskareiden ja pakoputkiston kunto. Nuo yllä luettelemani kannattaa kuitenkin tutkia erityisen tarkkaan.

        kiitoksia, tuolta antamastasi forumistakin löytyy hyviä juttuja.

        Elokuun alkuun on nyt varattu lennot ja katsotaan löytyykö sakemannilta ja mitä.


      • Matti
        GTV fani kirjoitti:

        Ajattelin hakea auton saksasta ja aika korkealla sijalla suosikeissa on GTV - kertokaapa GTV:n omistajat mitä kannattaa tsekata mahdollisesta tarjokkaasta koeajon ohessa ?

        Joo, mikä ettei... Itse saksalaisen GTV:n omistajana olen vähän kyyninen - kannattaako sitä nyt sieltä?

        Saksassa saa ajaa lujaa ja GTV on jonkin sortin urheiluauto. Todennäköisesti GTV siis moottorinsa puolesta kuluu ihan toiseen sorttiin kuin aitosuomalainen GTV. Täällähän ei lujaa saa ajaa. No, Suomessa GTV:itä ei liene kamalasti toistaisesksi ostetun, mutta ehkä nyt niitä alkaa mennä myös Delta-Autossa, kun nintakin on Suomessa julkaistu. Ei se GTV mikään kovin kallis ole.

        Oma kokemukseni saksalaisesta GTV:stä on nimittäin huono - moottorista meni kampiakselin laakeri. Kun kone avattiin, huomattiin nokka-akseleidenkin kuluneen lähes pyöreiksi. Koneella oli luultavasti ajettu kolminkertainen määrä, mitä mittarin 84 000 kilometriä osoitti. No Muukkoselta saatiin tehtaan paketissa oleva iskemätön kone tilalle, mutta autosta tuli näin tietty "hieman" kalliimpi kuin alunperin kuviteltiin.

        Sai jäädä mun osaltani viimeiseksi Saksasta haetuksi autoksi. Ns. urheiluautoa en ainakaan sieltä lähtisi hakemaan.


      • GTV 3.0 V6
        Matti kirjoitti:

        Joo, mikä ettei... Itse saksalaisen GTV:n omistajana olen vähän kyyninen - kannattaako sitä nyt sieltä?

        Saksassa saa ajaa lujaa ja GTV on jonkin sortin urheiluauto. Todennäköisesti GTV siis moottorinsa puolesta kuluu ihan toiseen sorttiin kuin aitosuomalainen GTV. Täällähän ei lujaa saa ajaa. No, Suomessa GTV:itä ei liene kamalasti toistaisesksi ostetun, mutta ehkä nyt niitä alkaa mennä myös Delta-Autossa, kun nintakin on Suomessa julkaistu. Ei se GTV mikään kovin kallis ole.

        Oma kokemukseni saksalaisesta GTV:stä on nimittäin huono - moottorista meni kampiakselin laakeri. Kun kone avattiin, huomattiin nokka-akseleidenkin kuluneen lähes pyöreiksi. Koneella oli luultavasti ajettu kolminkertainen määrä, mitä mittarin 84 000 kilometriä osoitti. No Muukkoselta saatiin tehtaan paketissa oleva iskemätön kone tilalle, mutta autosta tuli näin tietty "hieman" kalliimpi kuin alunperin kuviteltiin.

        Sai jäädä mun osaltani viimeiseksi Saksasta haetuksi autoksi. Ns. urheiluautoa en ainakaan sieltä lähtisi hakemaan.

        Pistin itsekin tässä tilauksen menemään -99/00-mallisesta GTV 3.0 V6:sta. En siis hae itse, vaan haetutan liikkeellä, joka on luvannut tarkastaa ajoneuvon kunnon ja suositella parasta yksilöä.
        Raportoin, kunhan edistyy.


      • Matti
        GTV 3.0 V6 kirjoitti:

        Pistin itsekin tässä tilauksen menemään -99/00-mallisesta GTV 3.0 V6:sta. En siis hae itse, vaan haetutan liikkeellä, joka on luvannut tarkastaa ajoneuvon kunnon ja suositella parasta yksilöä.
        Raportoin, kunhan edistyy.

        Odotellaan raporttia.


      • mth
        Matti kirjoitti:

        Joo, mikä ettei... Itse saksalaisen GTV:n omistajana olen vähän kyyninen - kannattaako sitä nyt sieltä?

        Saksassa saa ajaa lujaa ja GTV on jonkin sortin urheiluauto. Todennäköisesti GTV siis moottorinsa puolesta kuluu ihan toiseen sorttiin kuin aitosuomalainen GTV. Täällähän ei lujaa saa ajaa. No, Suomessa GTV:itä ei liene kamalasti toistaisesksi ostetun, mutta ehkä nyt niitä alkaa mennä myös Delta-Autossa, kun nintakin on Suomessa julkaistu. Ei se GTV mikään kovin kallis ole.

        Oma kokemukseni saksalaisesta GTV:stä on nimittäin huono - moottorista meni kampiakselin laakeri. Kun kone avattiin, huomattiin nokka-akseleidenkin kuluneen lähes pyöreiksi. Koneella oli luultavasti ajettu kolminkertainen määrä, mitä mittarin 84 000 kilometriä osoitti. No Muukkoselta saatiin tehtaan paketissa oleva iskemätön kone tilalle, mutta autosta tuli näin tietty "hieman" kalliimpi kuin alunperin kuviteltiin.

        Sai jäädä mun osaltani viimeiseksi Saksasta haetuksi autoksi. Ns. urheiluautoa en ainakaan sieltä lähtisi hakemaan.

        liikkestä vai yksityiseltä? ilmeisesti huono tuuri tai sitten et ollut kovin huolellinen autoa tarkastaessasi.

        Mutta täytyy kyllä kysyä että mikä mielestäsi kovaa ajettaessa moottoria niin kovin kuluttaa?

        Joissain vanhemmissa 3litraisissa oli kuulemma hiukan alimitoitettu öljynjäähdytin tai ei sellaista ollenkaan jolloin öljyt pääsivät turhan kuumiksi ja jos oli vielä käytetty liian alhaisen kuumaviskositeetin öljyjä niin sitten...

        Mutta noin yleensä tasaisesti kovaa ajaminen ei ole erityisen haitallista moottorille.


      • GTV 3.0 V6
        Matti kirjoitti:

        Odotellaan raporttia.

        Nyt on lopullinen kohde valittu ja kauppakirja tulisi allekirjoittaa sekä maksaa kauppahinta.

        Tällä palstalla on käyty myös keskustelua GTV:n ja Spiderin moottorivaihtoehdoista, mm. tuon Konalan Delta-Autossa myynnissä olleen GTV 2.0 TS:n tiimoilta (jonka joku on jo ostanut, koska ei ainakaan oikotiellä enää näy).

        Oma ja täysin subjektiivinen mielipiteeni on, että jos on kerran ostamassa "urheiluautoa", kannattaa (ainakin tässä tapauksessa) ottaa se kunnon moottorilla. Itselläni on ollut nyt kolme vuotta 156 2.5 V6 ja kun vaimo hankki tässä taannoin vm. -04 2.0 JTS Sportwagonin, on tuon moottorin tuomaa eroa pystynyt aika hyvin tarkastelemaan. Eihän tuossa jälkimmäisessä todellakaan mitään vikaa ole, pirteähän sekin on. Jos jotain olen jäänyt kaipaamaan, niin 6-koneen tuomaa ohituskiihtyvyyttä ja ennen kaikkea sitkeyttä ja vääntöä. Mutta kuten sanottu, tämä on makuasia ja vain minun mielipiteeni. Totta kai kulutuskin on sitten omaa luokkaansa. Urheiluautohan ei millään muotoa muutenkaan ole kovin rationaalinen valinta.

        Valituksi tuli siis 3.0 V6 vm. -02, ajettu reilut 16tkm. Kilometrit täsmäävät, se tarkistettiin. Lisäksi huoltokirja, autoa ei ole kolaroitu ja siinä ei ole tupakoitu. 1 omistaja. Autoliike myy.

        Kuljetus sille saadaan toivottavasti jo ensi viikoksi kunhan rahat ovat siirtyneet Saksanmaalle.

        Muutamia kokemuksia tähän saakka valintaprosessista:

        - Oman näkemykseni mukaan kannattaa valita autoliikkeen myymä auto. Autoliikkeet kärsivät kovemman sanktion mikäli km-määrää on ruuvattu alaspäin eivätkä he siitä ilmoita. Siksi ne harvemmin viitsivät tuohon hommaan lähteä. Dealer-raportit tulevat nopeasti (saat 1 pv viiveellä tiedot auton kunnosta).

        - Edullisimmilta näyttävät ovat huonoja. Itse valitsin ensin kolme vaihtoehtoa, joista yksi oli yksityisen myyjän, toinen autoliikkeen kautta asiakastoimeksiantona ja kolmas autoliikkeestä. Kaikki näyttivät edullisilta siihen nähden, että oli 4-putkisarjaa, levikesarjaa ja spoileria yms. Kun tiedot tulivat, kaikki olivat kolaroituja. Itse tätä olisin tuskin huomannut, vaikka olisin käynyt paikan päällä katsomassa.

        Mutta tämä tältä erää, odotellaan että saan auton maahan ja tarina jatkuu.


      • Matti
        mth kirjoitti:

        liikkestä vai yksityiseltä? ilmeisesti huono tuuri tai sitten et ollut kovin huolellinen autoa tarkastaessasi.

        Mutta täytyy kyllä kysyä että mikä mielestäsi kovaa ajettaessa moottoria niin kovin kuluttaa?

        Joissain vanhemmissa 3litraisissa oli kuulemma hiukan alimitoitettu öljynjäähdytin tai ei sellaista ollenkaan jolloin öljyt pääsivät turhan kuumiksi ja jos oli vielä käytetty liian alhaisen kuumaviskositeetin öljyjä niin sitten...

        Mutta noin yleensä tasaisesti kovaa ajaminen ei ole erityisen haitallista moottorille.

        ... ostettu, joo. Kinkkiseksi homman teki se, että kampiakselin laakerivika ilmeni vasta noin 5000 kilometrin ajon jälkeen ja noin puolen vuoden päästä ostohetkestä. Ei pitänyt ääntä tai muuta sitä ennen.

        Kun kone avattiin, sen todettiin olleen auki hiljaittain. Kone oli ollut "remontissa". Sieltä täältä oli kierretty ruuvien vastakappaleiden jenkoja sököksi ja mm. ölypumpun imuputki oli tästä syystä irti. Oireet, ensin sivuääni tietyllä kierrosalueella ja sitten jo massiivisempi kolina, ilmaantuivat heti öljynvaihdon jälkeen. Mieleen tuli, että onko todellakin olemassa joku öljyn joukkoon pantava lisäaine, jolla pystyy peittämään viallisen laakerin ääntä.

        En ole tekniikkamiehiä. Autoista en tiedä juuri mitään syvällistä, enkä näin myöskään suurella nopeudella ajamisen vaikutuksista. Maallikkona tulee vaan mieleen, että jos ajetaan runsaasti korkeilla kierroksilla, kone kuluu toiseen malliin kuin matalammilla kierroksilla ajettaessa. Meikäläisillä 100-120 km/h -nopeuksilla kone kiertänee hitaammin kuin Saksan moottoriteillä kahtasataa huristettaessa. Kylkiäisenä ns. urheiluautoissa tullee usein halu ajaa kovaa ja kiihdyttää ripeästi maksiminopeuteen. Toki kaikenlaisia kuskeja löytyy kaikenlaisten autojen rattien takaa, mutta kuvittelen urheiluauton ratin takana keskimääräistä useammin istuvan kiihdyttelyyn ja nopeaan ajoon mieltyneen ratinvääntäjän.

        Sikäli kyllä GTV:n hankinta oli opettavainen kokemus, että tähän saakka olen pitänyt itseäni aika tarkkana poikana käytettyä autoa ostaessani. Mukana oli nytkin lista tarkastettavista kohteista ja yksi niistä oli moottorin käyntiäänen kuuntelu eri kierrosalueilla. Satuin kuitenkin ostamaan auton, joka oli hiljattain ennen myyntiä kärsinyt syystä tai toisesta konevaurion ja joka oli korjattu ajokuntoon vain myyntiä varten. Ei kamalan reilua.

        No, nyt kyseinen GTV on puoliksi uusi; moottorilla on ajettu 3000 kilometriä. Ulkoisesti auto on koko ajan ollutkin priimakunnossa, joten toki sen ajaminen nyt mielihyvää tuottaa. Kannattavaksi kaupaksi tämän saksalaisen GTV:n ostoa ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa.


      • Matti
        GTV 3.0 V6 kirjoitti:

        Nyt on lopullinen kohde valittu ja kauppakirja tulisi allekirjoittaa sekä maksaa kauppahinta.

        Tällä palstalla on käyty myös keskustelua GTV:n ja Spiderin moottorivaihtoehdoista, mm. tuon Konalan Delta-Autossa myynnissä olleen GTV 2.0 TS:n tiimoilta (jonka joku on jo ostanut, koska ei ainakaan oikotiellä enää näy).

        Oma ja täysin subjektiivinen mielipiteeni on, että jos on kerran ostamassa "urheiluautoa", kannattaa (ainakin tässä tapauksessa) ottaa se kunnon moottorilla. Itselläni on ollut nyt kolme vuotta 156 2.5 V6 ja kun vaimo hankki tässä taannoin vm. -04 2.0 JTS Sportwagonin, on tuon moottorin tuomaa eroa pystynyt aika hyvin tarkastelemaan. Eihän tuossa jälkimmäisessä todellakaan mitään vikaa ole, pirteähän sekin on. Jos jotain olen jäänyt kaipaamaan, niin 6-koneen tuomaa ohituskiihtyvyyttä ja ennen kaikkea sitkeyttä ja vääntöä. Mutta kuten sanottu, tämä on makuasia ja vain minun mielipiteeni. Totta kai kulutuskin on sitten omaa luokkaansa. Urheiluautohan ei millään muotoa muutenkaan ole kovin rationaalinen valinta.

        Valituksi tuli siis 3.0 V6 vm. -02, ajettu reilut 16tkm. Kilometrit täsmäävät, se tarkistettiin. Lisäksi huoltokirja, autoa ei ole kolaroitu ja siinä ei ole tupakoitu. 1 omistaja. Autoliike myy.

        Kuljetus sille saadaan toivottavasti jo ensi viikoksi kunhan rahat ovat siirtyneet Saksanmaalle.

        Muutamia kokemuksia tähän saakka valintaprosessista:

        - Oman näkemykseni mukaan kannattaa valita autoliikkeen myymä auto. Autoliikkeet kärsivät kovemman sanktion mikäli km-määrää on ruuvattu alaspäin eivätkä he siitä ilmoita. Siksi ne harvemmin viitsivät tuohon hommaan lähteä. Dealer-raportit tulevat nopeasti (saat 1 pv viiveellä tiedot auton kunnosta).

        - Edullisimmilta näyttävät ovat huonoja. Itse valitsin ensin kolme vaihtoehtoa, joista yksi oli yksityisen myyjän, toinen autoliikkeen kautta asiakastoimeksiantona ja kolmas autoliikkeestä. Kaikki näyttivät edullisilta siihen nähden, että oli 4-putkisarjaa, levikesarjaa ja spoileria yms. Kun tiedot tulivat, kaikki olivat kolaroituja. Itse tätä olisin tuskin huomannut, vaikka olisin käynyt paikan päällä katsomassa.

        Mutta tämä tältä erää, odotellaan että saan auton maahan ja tarina jatkuu.

        Kiinnostavaa kuulla kokemuksestasi. Onko liian intiimiä kysyä kärryn hintaa ja välittäjäliikkeen nimeä?

        Entä miten kuluttajansuojalainsäädäntö toimii tässä tapauksessa? Onko auton välittävä liike auton myyjä - palkkion toiminnastaan se varmasti ottaa (Minkähän suuruisen?) - vai pelkkä välittäjä. Mikä on välittäjän vastuu? Toisaalta autosi on niin uusi, että tuskin mitään harmeja sen yhteydessä ilmaantuukaan.

        Löytyykö uusi autosi muuten joltain hakukoneelta ja jos, niin mistä osoitteesta?

        Siinä tuli pari kysymystä. Ymmärrän hyvin, jos et viitsi vastata. Mukava kuitenkin seurata projektisi edistymistä.


      • GTV 3.0 V6
        Matti kirjoitti:

        Kiinnostavaa kuulla kokemuksestasi. Onko liian intiimiä kysyä kärryn hintaa ja välittäjäliikkeen nimeä?

        Entä miten kuluttajansuojalainsäädäntö toimii tässä tapauksessa? Onko auton välittävä liike auton myyjä - palkkion toiminnastaan se varmasti ottaa (Minkähän suuruisen?) - vai pelkkä välittäjä. Mikä on välittäjän vastuu? Toisaalta autosi on niin uusi, että tuskin mitään harmeja sen yhteydessä ilmaantuukaan.

        Löytyykö uusi autosi muuten joltain hakukoneelta ja jos, niin mistä osoitteesta?

        Siinä tuli pari kysymystä. Ymmärrän hyvin, jos et viitsi vastata. Mukava kuitenkin seurata projektisi edistymistä.

        Vastaan mielelläni, kunhan auto on onnellisesti maassa ja ensimmäiset käyttökokemukset saatu. Mikäli kaikki sujuu hyvin, voin sitten nimetä käyttämäni välitysliikkeen lämpimästi suositellen.

        Hinnaltaan se osui haarukkaan 18.000 - 22.000 (siis ilman veroa). Ihan halvalla ei siis päästy. Tosin tuomalla GTV:n Saksasta en ensisijaisesti pyrikään massiiviseen rahansäästöön vaan pikemminkin saamaan itselleni auton, jota ei tule kotimaassa vastaan jokaisessa kadunkulmassa.

        Kauppakirjaan on myyjäksi merkitty välitysliike,joka on Suomen kaupparekisterissä oleva osakeyhtiö. Siispä käsitykseni mukaan kotimainen kuluttajansuoja pätee normaalisti.


      • Matti
        GTV 3.0 V6 kirjoitti:

        Vastaan mielelläni, kunhan auto on onnellisesti maassa ja ensimmäiset käyttökokemukset saatu. Mikäli kaikki sujuu hyvin, voin sitten nimetä käyttämäni välitysliikkeen lämpimästi suositellen.

        Hinnaltaan se osui haarukkaan 18.000 - 22.000 (siis ilman veroa). Ihan halvalla ei siis päästy. Tosin tuomalla GTV:n Saksasta en ensisijaisesti pyrikään massiiviseen rahansäästöön vaan pikemminkin saamaan itselleni auton, jota ei tule kotimaassa vastaan jokaisessa kadunkulmassa.

        Kauppakirjaan on myyjäksi merkitty välitysliike,joka on Suomen kaupparekisterissä oleva osakeyhtiö. Siispä käsitykseni mukaan kotimainen kuluttajansuoja pätee normaalisti.

        Kiitos tiedoista tähän asti. Jäädään kuulolle.


      • ,,,
        Matti kirjoitti:

        Kiitos tiedoista tähän asti. Jäädään kuulolle.

        ,,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe