Ottakaamme selvää, ONKO asia niin!

Semper.Fidelis

>>Jos joku voisi ystävällisesti koota oman topiikkin arvoisan Huutajan teksteistä ja niiden /- puolista. Odotan kiinnostuksella.>tietäisin nm. Huutajan kirjoituksia..

132

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotellessani HUUTAVAN uskon kulmakiviä ilmaantuvan palstalle huomautan siitä, että meillä on monesta keskeisestä pelastuksen perusasiasta sama näkemys, siis se näkemys, joka perustuu Jumalan iäti kestävään sanaan.

Saattaa jopa olla, että olen hänen, siis HUUTAVAN, kanssa samaa mieltä laajemmalti kuin riviluterilaisen tai rivihelluntailaisen kanssa. Niin saattaa olla sentakia, että korostamme kumpikin pyhityksen ja puhdistumisen ratkaisevaa osuutta Jeesuksen seuraamisessa.

Nyt maalasin ehkä liiankin ruusuista kuvaa samanmielisyydestä, mutta olkoon tuo lupaava kuva ja mahdollisuus kannustimena HUUTAVALLE ilmaantua paikalle rohkeasti oppinsa kulmakiviä selostamaan.

PS.
      Mitään elämäkerrallista kuvausta en odota HUUTAVALTA.
      Oppi ja opin kulmakivet esille, that's it, suoraan asiaan!

• "erämaassa"

Kokeile saada Huutavan Ääni paikalle siten että luovut tuosta provokatiivisesta ja pilkkaavasta HUUTAVA -termistä.

Jos jo nikkiä vääristelet pahantahtoisesti niin miksi ihmeessä hän ylipäätään haluaisi keskustella kanssasi?

• "erämaassa" kirjoitti:

Kokeile saada Huutavan Ääni paikalle siten että luovut tuosta provokatiivisesta ja pilkkaavasta HUUTAVA -termistä.

Jos jo nikkiä vääristelet pahantahtoisesti niin miksi ihmeessä hän ylipäätään haluaisi keskustella kanssasi?

En näe pilkkaa tai provokaatiota HUUTAVA-nimessä. Katsohan rauhassa, miten hän tähän mennessä 138 viestissä on esittäytynyt nimimerkillä HUUTAVAN ÄÄNI.

Jos lyhennän nimmaria, niin samaa tehdään minunkin kohdallani, enkä ole siitä koskaan pahastunut.

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3899 sort_name:"HUUTAVAN ÄÄNI"?sort=created&perpage=25&term_keywords=

PS.
        Voisitko sinä auttaa omalta osaltasi ja luvata HÄ:lle karkkia palkkioksi paikalle saapumisesta ;)). Ymmärräthän humööriä;)?

• "erämaassa" kirjoitti:

Semperin kirjoituksista näkee läpi hänen suunnattoman vihansa.

Viha on tunne joka ei sovi mihinkään, eikä varsinkaan keskustelupalstoille, kohteena toiset ihmiset.

Vihasta voi päästä päästä eroon kun menee vaikkapa halkoja hakkaamaan ja kohdistaa vihansa oksaisiin koivupölkkyihin.

• ...
        Semper.Fidelis kirjoitti:

En näe pilkkaa tai provokaatiota HUUTAVA-nimessä. Katsohan rauhassa, miten hän tähän mennessä 138 viestissä on esittäytynyt nimimerkillä HUUTAVAN ÄÄNI.

Jos lyhennän nimmaria, niin samaa tehdään minunkin kohdallani, enkä ole siitä koskaan pahastunut.

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3899 sort_name:"HUUTAVAN ÄÄNI"?sort=created&perpage=25&term_keywords=

PS.
        Voisitko sinä auttaa omalta osaltasi ja luvata HÄ:lle karkkia palkkioksi paikalle saapumisesta ;)). Ymmärräthän humööriä;)?

Pääsiäisenä sitten.

• Vastausta

PS.

Hienoja kirjoituksia, mutta voitko sinä omin sanoin kertoa, mikä niissä on sitä niin väärää, että ihmistä on pitänyt vainota siihen asti mitä olet tehnyt?

• `v....
        Vastausta kirjoitti:

Hienoja kirjoituksia, mutta voitko sinä omin sanoin kertoa, mikä niissä on sitä niin väärää, että ihmistä on pitänyt vainota siihen asti mitä olet tehnyt?

Noo, pistä suurin harmistuksen aiheesi...Eli mikä oli tai on fiba...?

• v....
        Pe.ku kirjoitti:

Viha on tunne joka ei sovi mihinkään, eikä varsinkaan keskustelupalstoille, kohteena toiset ihmiset.

Vihasta voi päästä päästä eroon kun menee vaikkapa halkoja hakkaamaan ja kohdistaa vihansa oksaisiin koivupölkkyihin.

Aivan, mutta et vastannut Otsikkon...saati sitten aiheessen...?

• ...
        `v.... kirjoitti:

Noo, pistä suurin harmistuksen aiheesi...Eli mikä oli tai on fiba...?

Taitaa olla se ettei Huutavan Ääni saavu paikalle.

• Pe.ku kirjoitti:

Peku, sinun kiiluvan vihaiset ja suvaitsemattomuutta loimuavat silmäsi suorastaan paistavat näyttöruudultani, heh ;)))).

Näkisitpä minut leppoisana ja hyväntuulisena ja niin kiitollisena siitä pelastuksesta, josta saan olla osallinen Kristuksessa Jeesuksessa.

Sinun vihankylvöstäsi saattaa ylläpito vielä kiinnostua, ellet herkeä vihastasi. Tämä ystävällisenä opastuksena sinulle, Peku.

PS. Joko muuten itse kävit puunhakkuuhommissa?

• 1717

Peku, sinun kiiluvan vihaiset ja suvaitsemattomuutta loimuavat silmäsi suorastaan paistavat näyttöruudultani, heh ;)))).

Näkisitpä minut leppoisana ja hyväntuulisena ja niin kiitollisena siitä pelastuksesta, josta saan olla osallinen Kristuksessa Jeesuksessa.

Sinun vihankylvöstäsi saattaa ylläpito vielä kiinnostua, ellet herkeä vihastasi. Tämä ystävällisenä opastuksena sinulle, Peku.

Jumalan lapsilla ei onneksi ole tuota imelyyttä. Tuo on pahempaa kuin mikään muu. Joku sanoo Semperin kosivan tuolla imelyydellä ja se on tosi. Yäk.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Sanot olevasi leppoisa ja hyväntuulinen ja seuraavassa lauseessasi jo kumoat sen alkamalla uhkailemaan.

• Pe.ku kirjoitti:

Sanot olevasi leppoisa ja hyväntuulinen ja seuraavassa lauseessasi jo kumoat sen alkamalla uhkailemaan.

http://www.youtube.com/watch?v=BETLkEyb2yw

En ole Lipposen miehiä niin sanotusti, mutta auttaisiko sinun fobiaasi yhtään helpottamaan tuo presidentinvaalimainoksen konsti.

Kerroppa palautteen muodossa, oliko Lippos-videolla tehoa! ;)

• greeeeen
        "erämaassa" kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta, että tuon HUUTAVA -nimityksen käyttäminen on taas yksi Semperin tapa pilkata ko. kirjoittajaa. Semper käyttää sitä esim. yhteyksissä 'HUUTAVA vääryys', 'HUUTAVA opettaja', 'HUUTAVA aloittaja' jne., eikä haluakaan ymmärtää, mihin nimimerkillä viitataan, puhumattakaan halusta käyttää sitä asiallisesti ja toista ihmistä kunnioittavasti!

Tässä vähän makua tästä Semperin harjoittamasta pilkkaamisesta ja vääristelystä noin muutenkin... ->

>>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
        saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.>Yritä nyt kestää minun kritiikkini, mutta oletko harkinnut pyhimyksen titteliä? :). Tuntuu kaikki menneen niin nappiin, niin nappiin. Ja nythän sinä olet jo läpitte synnitön ns. valmis tapaus, eikö totta? :)).>Eli kaikki pelittää ja workkii oikein hyvin ;) HUUTAVA ÄÄNI.

Hienoa, ehkäpä ne voimalliset teotkin vielä sieltä irtoaa!

Rauhallista illan jatkoa sinulle - ihan hiljaa, huutamatta,

toivoo SF

• greeeeen kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta, että tuon HUUTAVA -nimityksen käyttäminen on taas yksi Semperin tapa pilkata ko. kirjoittajaa. Semper käyttää sitä esim. yhteyksissä 'HUUTAVA vääryys', 'HUUTAVA opettaja', 'HUUTAVA aloittaja' jne., eikä haluakaan ymmärtää, mihin nimimerkillä viitataan, puhumattakaan halusta käyttää sitä asiallisesti ja toista ihmistä kunnioittavasti!

Tässä vähän makua tästä Semperin harjoittamasta pilkkaamisesta ja vääristelystä noin muutenkin... ->

>>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
        saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.>Yritä nyt kestää minun kritiikkini, mutta oletko harkinnut pyhimyksen titteliä? :). Tuntuu kaikki menneen niin nappiin, niin nappiin. Ja nythän sinä olet jo läpitte synnitön ns. valmis tapaus, eikö totta? :)).>Eli kaikki pelittää ja workkii oikein hyvin ;) HUUTAVA ÄÄNI.

Hienoa, ehkäpä ne voimalliset teotkin vielä sieltä irtoaa!

Rauhallista illan jatkoa sinulle - ihan hiljaa, huutamatta,

toivoo SF

Jos ei noin vetoavilla ilmauksilla saada itsensä kieltävää Sanan opettajaa kateederille, niin millä sitten, parahin greeen.

HUUTAVAN Ä:n voimakas itsekorostus ansaitsee arvoisensa vastavoiman, jotta hänen väkevät (?) uskonnolliset muskelinsa saadaan luotettavaan puntariin.

Maallisissakin asioissa tunnetaan sääntö; joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Eikö sitten nöyrän Herran palvelijan pitäisi ottaa vastaan arvostelua?

En ole itsekään mikään kovis ja olen kestänyt palstalla varsin railakasta meininkiä. Voisitko ehdottaa HÄ:lle, että hän hyppäisi niille jalaksille, joilla minä olen kaikessa heikkoudessani pärjäillyt?

• greeeeen

Jos ei noin vetoavilla ilmauksilla saada itsensä kieltävää Sanan opettajaa kateederille, niin millä sitten, parahin greeen.

HUUTAVAN Ä:n voimakas itsekorostus ansaitsee arvoisensa vastavoiman, jotta hänen väkevät (?) uskonnolliset muskelinsa saadaan luotettavaan puntariin.

Maallisissakin asioissa tunnetaan sääntö; joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Eikö sitten nöyrän Herran palvelijan pitäisi ottaa vastaan arvostelua?

En ole itsekään mikään kovis ja olen kestänyt palstalla varsin railakasta meininkiä. Voisitko ehdottaa HÄ:lle, että hän hyppäisi niille jalaksille, joilla minä olen kaikessa heikkoudessani pärjäillyt?

Semper, juurihan sinä itse väitit, että kyseessä ei ole pilkka tai provokaatio! Olet näköjään jo todella syvällä omassa likaisessa suossasi, etkä pysy enää mukana edes omissa jutuissasi, puhumattakaan muiden asiasta.

'Huutavan ääni' korostaa Jumalaa ja Jumalan voimaa ihmisessä, ei itseään! Sinä taas korostat jatkuvasti itseäsi ja koet selvästikin ko. kirjoittajan uhaksi.

• greeeeen kirjoitti:

Semper, juurihan sinä itse väitit, että kyseessä ei ole pilkka tai provokaatio! Olet näköjään jo todella syvällä omassa likaisessa suossasi, etkä pysy enää mukana edes omissa jutuissasi, puhumattakaan muiden asiasta.

'Huutavan ääni' korostaa Jumalaa ja Jumalan voimaa ihmisessä, ei itseään! Sinä taas korostat jatkuvasti itseäsi ja koet selvästikin ko. kirjoittajan uhaksi.

Green yllä::
        >>>'Huutavan ääni' korostaa Jumalaa ja Jumalan voimaa ihmisessä, ei itseään!>Misikähän minun uskoni ei vedä vertaa Paavalin uskolle:), (:.
        Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut kaikki mahdolliset armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta yhtä paljon kuin Paavalikin sai, mutta silti minä en ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni sijasta, kuten Paavali oli.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Green yllä::
        >>>'Huutavan ääni' korostaa Jumalaa ja Jumalan voimaa ihmisessä, ei itseään!>Misikähän minun uskoni ei vedä vertaa Paavalin uskolle:), (:.
        Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut kaikki mahdolliset armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta yhtä paljon kuin Paavalikin sai, mutta silti minä en ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni sijasta, kuten Paavali oli.

Niin, kun uskova kertoo Jumalan voimasta ihmisessä, ja siitä, mitä Jumalalta saa/voi saada, näyttää se ilmeisesti kateellisten silmissä itsensä korottamiselta.

Yleensä 'Huutavan ääni' korostaa sitä, miten ihan kaikki hyvä on lähtöisin Jeesuksesta ja tuossakin lainauksesi alussa, kun ko. henkilö kirjoittaa suoraan itsestään, hän sanoo, ettei oma uskonsa vedä vertoja Paavalin uskolle.

Myös Paavalin olisi joku kateellinen/ymmärtämätön saattanut sanoa korottavan itseään:

4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,

5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.

6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,

7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.

(2. Kor. 6:4-7)
        _______

10 Siksi kestän mitä tahansa Jumalan valittujen tähden, jotta hekin saavuttaisivat pelastuksen, jonka Kristus Jeesus on hankkinut, ja sen mukana ikuisen kirkkauden.

(2. Tim. 2:10)
        _______

12 Tunnen köyhyyden ja hyvinvoinnin, olen tottunut kaikkeen ja kaikenlaiseen, syömään itseni kylläiseksi ja näkemään nälkää, elämään runsaudessa ja puutteessa.

13 Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa.

(Fil. 4:12-14)

• Tuo on suvaitsemattomuutta.

Uskon ja omantunnon vapaudet on kirjattu lakeihin ja sinä vaan etsit liittolaisiakin haukkumaan toisia ihmisiä.

• kysymys.

Uskonrauhan rikkomista?

Hänhän ei hyväksy Huutavan Äänen uskoa, vaan meluamalla(Cabs Lock päällä)häiritsee.

• v....

Säähä olet ihan hakoteilla...OTSIKOSTA

On' nää nyt "24 jäsenten väliset pleijjarit...Å? Sori, mää en o niin pitkään ollut tällä saitilla...

• Velvollisuutesi!

Sehän on sinun velvollisuutesi. Sinähän häntä olet täällä mustamaalannut ja todella kauan. Tuoppas tänne ne viestit, joissa uskota hänen olevan väärässä. Arvostellaan niitä yhdessä.

• Höpöhöpö !

Semper ei ole mustamaalannut, vaan avoimesti ja rehellisesti
      tuonut esille sen epäkohdan, jonka jokainen uudestisyntynyt
      ymmärtää tai jos joku ei ymmärrä, niin pahasti on mennyt
      itsekin harhaan.

• MISSÄ KOHTAA?

Missä kohtaa harhaan meno on tapatunut. Sen minkä ymmärrän Huutavan Ääni kertoo, että kaikki kutsutut eivät pelastu. Se on Raamatun mukaista. Samoin kuin se, että kaikki ihmiset eivät pelastu. Huutavan Äänellä on pelastukseen kriteerit ja ne ovat täysin Raamatusta. Tuoppas tänne hänen synnittömyysoppinsa, josta täällä jatkuvasti valehdellaan. Oletko edes uskaltanut lukea hänen tuomaa kirkasta sanomaa. Tosin häntä ei saa mahtumaan minkään lahkon alle, mutta Raamatun Sanan alla hän on.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuokoon sitten sen näytille, mistä syyttää!

• Toistat samaa
        MISSÄ KOHTAA? kirjoitti:

Missä kohtaa harhaan meno on tapatunut. Sen minkä ymmärrän Huutavan Ääni kertoo, että kaikki kutsutut eivät pelastu. Se on Raamatun mukaista. Samoin kuin se, että kaikki ihmiset eivät pelastu. Huutavan Äänellä on pelastukseen kriteerit ja ne ovat täysin Raamatusta. Tuoppas tänne hänen synnittömyysoppinsa, josta täällä jatkuvasti valehdellaan. Oletko edes uskaltanut lukea hänen tuomaa kirkasta sanomaa. Tosin häntä ei saa mahtumaan minkään lahkon alle, mutta Raamatun Sanan alla hän on.

"Sen minkä ymmärrän Huutavan ääni kertoo, että kaikki
        kutsutut eivät pelastu."

"Se on Raamatun mukaista. Samoin kuin se, että kaikki
        ihmiset eivät pelastu."

Synnittömyysoppi on siinä, että kukaan uskova ei lankea.

Jos uskot tuollaiseen, niin olet harhassa ja mielestäsi
        hyvä- eli kertakaikkisen täydellinen uskovainen !

Oma uskoni on se, että vasta taivaassa olen täydellinen.

• synnistä pelastetut
        Toistat samaa kirjoitti:

"Sen minkä ymmärrän Huutavan ääni kertoo, että kaikki
        kutsutut eivät pelastu."

"Se on Raamatun mukaista. Samoin kuin se, että kaikki
        ihmiset eivät pelastu."

Synnittömyysoppi on siinä, että kukaan uskova ei lankea.

Jos uskot tuollaiseen, niin olet harhassa ja mielestäsi
        hyvä- eli kertakaikkisen täydellinen uskovainen !

Oma uskoni on se, että vasta taivaassa olen täydellinen.

Tarkoitatko sitä, että uskovainen TEKEE SYNTIÄ? Jos niin on, on Jeesuksen työ aivan turha ja veri häpäisty. Huutavan ääni kertoo selvästi jokaisen olevan ensin synnin tekijä, mutta saavan armosta kasvun täysi-ikäiseksi, joka saa elää rauhan valtakunnassa rikkomatta valtakunnan sääntöjä. Se on oppia, jossa on armo mukana ja antaa toivon kaikille. Jeesus sanoo aivan itse, että mikään liha ei pääse Jumalan valtakuntaan. Tarkoittaa sillä, että ihmisen pitää ensin syntyä Jumalan Hengestä. Tämän on opettanut oikeat Jumalan opettajat ja sen löytää jokainen raamatusta. Opettaja on Jeesus, jota myös Jumalan Sanaksi kutsutaan.

• Juuri näin
        synnistä pelastetut kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että uskovainen TEKEE SYNTIÄ? Jos niin on, on Jeesuksen työ aivan turha ja veri häpäisty. Huutavan ääni kertoo selvästi jokaisen olevan ensin synnin tekijä, mutta saavan armosta kasvun täysi-ikäiseksi, joka saa elää rauhan valtakunnassa rikkomatta valtakunnan sääntöjä. Se on oppia, jossa on armo mukana ja antaa toivon kaikille. Jeesus sanoo aivan itse, että mikään liha ei pääse Jumalan valtakuntaan. Tarkoittaa sillä, että ihmisen pitää ensin syntyä Jumalan Hengestä. Tämän on opettanut oikeat Jumalan opettajat ja sen löytää jokainen raamatusta. Opettaja on Jeesus, jota myös Jumalan Sanaksi kutsutaan.

mutta kun minä olen saanut sen käsityksen Huutavan äänestä
        että hän olisi pyhittynyt ja kasvanut uskoon, ennenkuin kohtasi
        Herran ?

Sellaista en usko voivan tapahtuvan kenenkään kohdalla.

Ensin uudestisyntyminen ja sitten vasta kasvu ja pyhitys.

• Mitä kummaa
        Juuri näin kirjoitti:

Herran ?

Oho, mitä pilkkaa. Hänhän on kertonut monia kertoja tulleensa uskoon lapsena ja saaneensa jo hyvin nuorena kutsun usko Raamattuun. Sen kautta hän on saanut kohdata Herran ja saanut Herran kasvatuksen. Miten kummassa te luette, vai luetteko laisinkaan. Uskotteko vain pahan väitteet ottamatta niistä selvää?

• Kyssäriä
        Juuri näin kirjoitti:

Herran ?

Tuo on todella paha syytös. Et ole lukenut yhtäkään huutavan äänen kirjoitusta, vaan syytät pimeydestä. Oletko sama, joka teki tuota jaikalille?

• Lapsen uskoontullut
        Mitä kummaa kirjoitti:

Oho, mitä pilkkaa. Hänhän on kertonut monia kertoja tulleensa uskoon lapsena ja saaneensa jo hyvin nuorena kutsun usko Raamattuun. Sen kautta hän on saanut kohdata Herran ja saanut Herran kasvatuksen. Miten kummassa te luette, vai luetteko laisinkaan. Uskotteko vain pahan väitteet ottamatta niistä selvää?

ja nyt täydellinen uskovainen, joka ei lankea koskaan, eikä
        mihinkään syntiin.

Taidat olla itse todella pimeä, jos luulet, että ainoastaan
        näkyvät asiat ovat syntiä ! Jokaisessa meissä on synti
        lihassamme ja me hairahdumme tekemään väärin
        tavalla tai toisella.

Se, että joku on lapsena tullut uskoon ei takaa sitä,
        etteikö hän koskaan eikä missään hairahtuisi ja
        tekisi syntiä - hengellistä sokeutta se on, jos väittää,
        ettei enää koskaan lankea syntiin.

• greeeeen
        Juuri näin kirjoitti:

Herran ?

Toinen väärinymmärtäjä/valehtelija/vääristelijä on siis taas kerran peesaamassa Semperiä, vai onko sittenkin niin, että tämä kaiken ihan samalla tavalla Semperin kanssa väärin ymmärtävä (valehteleva/vääristelevä), nimimerkistä viestinsä aloittava henkilö onkin itse Semper..?!!

• greeeeen kirjoitti:

Toinen väärinymmärtäjä/valehtelija/vääristelijä on siis taas kerran peesaamassa Semperiä, vai onko sittenkin niin, että tämä kaiken ihan samalla tavalla Semperin kanssa väärin ymmärtävä (valehteleva/vääristelevä), nimimerkistä viestinsä aloittava henkilö onkin itse Semper..?!!

Höpö, höpö luulottelija.

Aikoinaan nimimerkkiasiassa syytit minua luulottelijaksi, kun toin esille moninikki HUUTAVAN ÄÄNEN monet nimimerkit.

Myöhemmin moninikki itse tunnusti käyttämänsä nimimerkit. En siis ollutkaan luulottelija.

Todista puheesi Semperistä, kieroileva sisar greeen.

• Jonah kirjoitti:

Höpö, höpö luulottelija.

Aikoinaan nimimerkkiasiassa syytit minua luulottelijaksi, kun toin esille moninikki HUUTAVAN ÄÄNEN monet nimimerkit.

Myöhemmin moninikki itse tunnusti käyttämänsä nimimerkit. En siis ollutkaan luulottelija.

Greeenillä on todella 'vakava' ongelma: hän on löytänyt muutamia viestejä, joissa ei hänen mielestään olla riittävällä tarmolla hus-hus-hätyyttelemässä Semperiä; onpa joku rontti rohjennut osoittaa peräti ymmärtämystä SF:n näkemyksille;). Ennenkuulumatonta, oerhörd, schrecklich, sairasta ;)).

No, huumoria joukkoon, ettei mene liian totiseksi tämäkään ketju. Sister Greeen on omalla tavallaan hyvin herttainen kirjoittaja; eräs palstan ilopillereistä.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Höpö, höpö luulottelija.

Jonah, äläpä valehtele, kyse oli NIISTÄ nimimerkeistä, joita 'Huutavan ääni' EI OLLUT käyttänyt ja siitä, että syytit minuakin moninikiksi! 'Huutavan ääni' ei ole salaillut nimimerkkejä, joita on OIKEASTI käyttänyt!

Minä KYSYIN, onko noiden viestien takana itse Semper ja kerroin perusteetkin kysymykselleni. Sinä taas VÄITIT minusta näin VALHEELLISESTI (luulottelit):

Jonah 27.11.2010 18:46

>>Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
        Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.>Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni?

• greeeeen

Greeenillä on todella 'vakava' ongelma: hän on löytänyt muutamia viestejä, joissa ei hänen mielestään olla riittävällä tarmolla hus-hus-hätyyttelemässä Semperiä; onpa joku rontti rohjennut osoittaa peräti ymmärtämystä SF:n näkemyksille;). Ennenkuulumatonta, oerhörd, schrecklich, sairasta ;)).

No, huumoria joukkoon, ettei mene liian totiseksi tämäkään ketju. Sister Greeen on omalla tavallaan hyvin herttainen kirjoittaja; eräs palstan ilopillereistä.

Sanohan sitten, Semper, rehellisesti, oletko kirjoittanut nuo nimimerkistä aloitetut viestit, joihin viittaan!?

Perusteena kysymykselleni oli myös se, että sinä jäit jo kerran kiinni siitä, että esitit minua kohtaan paikkansapitämättömiä syytöksiä puskanikeillä. Asiahan paljastui siten, että toivoit (kirjautuneena) Jumalan armahtavan sinua, jos olet väärässä tietyissä väitteissäsi minusta, mutta olitkin syytänyt ne niskaani puskasta. Tahdotko, että kaivan asian esille vanhoista viesteistä?

• Älä murehdi
        greeeeen kirjoitti:

Meitä on täällä palstalla muitakin, kuin vain sinä ja Huutavan
        ääni - ja minä en ole Semper, eikä Semper kirjoittele puskista.

• greeeeen kirjoitti:

Sanohan sitten, Semper, rehellisesti, oletko kirjoittanut nuo nimimerkistä aloitetut viestit, joihin viittaan!?

Perusteena kysymykselleni oli myös se, että sinä jäit jo kerran kiinni siitä, että esitit minua kohtaan paikkansapitämättömiä syytöksiä puskanikeillä. Asiahan paljastui siten, että toivoit (kirjautuneena) Jumalan armahtavan sinua, jos olet väärässä tietyissä väitteissäsi minusta, mutta olitkin syytänyt ne niskaani puskasta. Tahdotko, että kaivan asian esille vanhoista viesteistä?

En ole niitä kirjoittanut; usko se, älä enää elättele epäilyksiä.

>>Nuo nimimerkistä aloitetut viestit

• greeeeen

En ole niitä kirjoittanut; usko se, älä enää elättele epäilyksiä.

>>Nuo nimimerkistä aloitetut viestit

Eli siinä tapauksessa, jos kirjoitat totta, on niin että tuo nimimerkistä viestinsä aloittava on vain ottanut ja niellyt vääristelysi kaikkine karvoineen. Hän on monet kerrat toistanut sinun valheitasi/vääristelyjäsi, jotka on perusteettomiksi näytetty. Hän on aina täsmälleen samaa mieltä kanssasi.

• greeeeen
        Älä murehdi kirjoitti:

Meitä on täällä palstalla muitakin, kuin vain sinä ja Huutavan
        ääni - ja minä en ole Semper, eikä Semper kirjoittele puskista.

Semper on kyllä kirjoitellut puskista!

• greeeeen kirjoitti:

Jonah, äläpä valehtele, kyse oli NIISTÄ nimimerkeistä, joita 'Huutavan ääni' EI OLLUT käyttänyt ja siitä, että syytit minuakin moninikiksi! 'Huutavan ääni' ei ole salaillut nimimerkkejä, joita on OIKEASTI käyttänyt!

Minä KYSYIN, onko noiden viestien takana itse Semper ja kerroin perusteetkin kysymykselleni. Sinä taas VÄITIT minusta näin VALHEELLISESTI (luulottelit):

Jonah 27.11.2010 18:46

>>Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
        Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.>Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni?

Tuon mainitsemasi viestin jälkeen peruin myöhemmin puheeni sinun osaltasi, green.
        Mutta siitähän sinä et tietenkään puhu mitään, kiero kun olet.

Peruin, kun ei-nimmari (nyk. Huutavan ääni) oli tunnustanut käyttämänsä nimimerkit, joita oli iso litania. En niitä tässä viitsi erikseen mainita.

Uudestisyntymättömyyttäsi en ole perunut tähän päivään mennessä, koska et ole itse sanonut olevasi nyt uudestisyntynyt. Päinvastoin sanoit myöhemmin ettet koskaan ole väittänytkään olevasi uudestisyntynyt.

Että se siitä.

Itse aloitit jälleen kerran keskustelun nimimerkkien käytöstä.
        Minä en aloittanut, enkä myöskään jatka, kirjoittele mitä kirjoittelet.

• leahimn(ei kirj.)

Kyseisellä nimmarilla on minä-keskeinen
      eli narsistinen usko!

• uskosta

Millainen usko se sinulla on? Ei siitä ole ollut näkyvissä muuta kuin samaa mitä semperin uskostakin. Toisten halveksimista ja syyttämistä.

• ...

Ei-ei-ei leahimn.... Tuosta Semper kutsuu poliisit palstalle. Sanoit kielletyn sanan.

Ps. Semper... kai ymmärrät huumoria?

• ... kirjoitti:

Ei-ei-ei leahimn.... Tuosta Semper kutsuu poliisit palstalle. Sanoit kielletyn sanan.

Toki ymmärrän huumoria ja myös käytän sitä, beibi..:)!

PS.
        Selvyyden vuoksi todettakoon, että beibi on tässä yhteydessä neutraali hyvän mielen sana, jolla osoitan pitäväni sinun aidosta ja rehellisestä ilmaisutavastasi.

• ... kirjoitti:

Nimim.kolme pistettä.
        Tarkoitin huutajaa......

• ...
        leahimn kirjoitti:

Nimim.kolme pistettä.
        Tarkoitin huutajaa......

Huutajan ääni, anteex Huutavan ääni ei mitä ilmeisimmin halua osallistua tähän ketjuun, eikä ole tähän mennessä vielä osallistunut. Joten mitäköhän tarkoitat?

• v....

Ihan vaan pekulle...
      Niin, mikä on suvaitsemuutta...
      Olin ymmärtänyt väärin...
      Missä menin harhaan,...

Terveisin : v....

• TOTUUS ULOS

SEMPER. FIDELIS
      TUO ESILLE KAIKKI SE MIKÄ SINÄ SANOT OLEVAN VÄÄRÄÄ HUUTAVAN ÄÄNEN KIRJOITUKSISSA. SINUT ON PANTAVA VATUUSEEN TEOISTASI! SINÄ TEET PYHÄN HENGEN PILKAA! SINÄ SAA MUSTAMALATA JUMALAN OPETTAJAA MIELIN MÄÄRIN. SANOIN, KUIN ENKELI MIIKAEL JUUDAN KIRJASSA. TUOMITKOON SINUT HERRA.

• puolustuksessa

Eipä kykene tuomaan. Huutavan ääni ei ole yhtäkään kertaa kehunut olevansa synnitön. Ei yhäkään kertaa ja silti Semper on niin väittänyt kuukaudesta toiseen. Hän on tehnyt sellaista pilkkaa, että se ei ole jäänyt huomiotta.

• Eikö ole tuonut
        puolustuksessa kirjoitti:

Eipä kykene tuomaan. Huutavan ääni ei ole yhtäkään kertaa kehunut olevansa synnitön. Ei yhäkään kertaa ja silti Semper on niin väittänyt kuukaudesta toiseen. Hän on tehnyt sellaista pilkkaa, että se ei ole jäänyt huomiotta.

Semper on tuonut useissa kirjoituksissaan esille sen,
        mitä on havainnut Huutavan kirjoituksista - ettekö te
        ymmärrä lukemaanne ?

• Miksi huudat ?

Onko sinulta unohtunut Raamatun luku muilta osin,
        kun otat tuollaisen tuomiovallan, nimim. TOTUUS ULOS ?

Raamattu sanoo myöskin : Mikä sinä olet tuomitsemaan
        toisen palvelijaa ? Oman isäntänsä edessä hän seisoo
        tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

• Vikaan meni!

Ei toisen nk. opettajan teksitien arvostelu ole Pyhän Hengen pilkkaaaa. Pyhän Herngen pilkka asiasta löytyy selvä opetus paavalin kirjeistä. Luepa sieltä!

• Rivka

"TOTUUS ULOS"

Semper.Fidelis EI VOI tehdä Pyhän Hengen pilkkaa, sillä hän on Jeesukseen uskova uskovainen.

Etkö tiedä, että ainoa Pyhän Hengen pilkka on se, ettei koskaan elämänsä aikana ota Jeesusta Kristusta Herrakseen, eikä siis myöskään Pyhää Henkeä.

Se on ainoa synti, mitä ei KOSKAAN anneta anteeksi, vaan sellainen pelastumaton ihminen menee helvettiin ilman Pyhää Henkeä.

• Joka pelkää, HUUTAA

No siinähän se huutaja taas huutaa, voi älytöntä... vai vielä Pyhän Hengen pilkka, kun arvostelee itsekorottavaa huutajan ääntä.
        Tuo huutaja ei tosiaankaan korota Jumalaa, vaan omaa itseään. Ei voi olla Jumalasta tuollainen narsistinen sairas ihminen.

• Tuomiota pukkaa tämän nimmarin ulosanti!
      Vieläpä jumalan nimeen!

• Tarkoititko minua, leahimn? Jos tarkoitit, niin laitappa näytille muutama tuomiopukkaus - vaikkapa tästä aloituksesta!

Ole reipas ja pistä muutama todiste näytille; yhtäkaikki vaikka olisit tarkoittanut jotain aivan muuta henkilöä kuin minua.

Terveisin,

SF

• TEE SE

Lehimn on takuulla samassa hengessä kuin sinä semperi. Mutta laitappas sinä esille ne viestit joissa syytät ihmistä, jota olet täällä jatkuvasti syyttänyt. Laita nyt esille ne joista katsot aiheelliseksi häntä syyttää! Esim. se synnittömyys, jolla olet sanonut kyseisen nimimerkin kerskanneen. Kyllästyttää tuo sinun löperyytesi. Haukut ihmisiä tehden sellaista hallaa, että sitä ei kukaan muu tee. Todistusta vain et kykene tuomaan, vaikka sitä kuinka pyydetään. Nyt tänne synnnittömyysopit.

• TEE SE kirjoitti:

Lehimn on takuulla samassa hengessä kuin sinä semperi. Mutta laitappas sinä esille ne viestit joissa syytät ihmistä, jota olet täällä jatkuvasti syyttänyt. Laita nyt esille ne joista katsot aiheelliseksi häntä syyttää! Esim. se synnittömyys, jolla olet sanonut kyseisen nimimerkin kerskanneen. Kyllästyttää tuo sinun löperyytesi. Haukut ihmisiä tehden sellaista hallaa, että sitä ei kukaan muu tee. Todistusta vain et kykene tuomaan, vaikka sitä kuinka pyydetään. Nyt tänne synnnittömyysopit.

>>Tarjoan tässä ja nyt HUUTAVALLE Äänelle, mieluusti nimenomaan hänelle, foorumia keskustelulle hänen oppinsa kulmakivistä.

• Minä luulen

>>Tarjoan tässä ja nyt HUUTAVALLE Äänelle, mieluusti nimenomaan hänelle, foorumia keskustelulle hänen oppinsa kulmakivistä.

että Huutava huutelee puskista, kun ei uskalla tulla esille.

• greeeeen
        Minä luulen kirjoitti:

että Huutava huutelee puskista, kun ei uskalla tulla esille.

Ja minä luulen, että sinä taas olet itse Semper. Tai sitten olet, sinä jatkuvasti Semperiä peesava, nimimerkistä viestisi aloittava henkilö, vain ottanut ja niellyt Semperin valheet ihan tuosta vain.

• greeeeen kirjoitti:

Ja minä luulen, että sinä taas olet itse Semper. Tai sitten olet, sinä jatkuvasti Semperiä peesava, nimimerkistä viestisi aloittava henkilö, vain ottanut ja niellyt Semperin valheet ihan tuosta vain.

Ja minä luulen, että sinä olet Huutavan äänen vaimo. Tai sitten olet, sinä jatkuvasti Huutavan ääntää peesaava, rekisteröitymättömällä nimimerkillä greeen viestisi aloittava henkilö, vain ottanut ja niellyt Huutavan valheet ihan tuosta vain.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Ja minä luulen, että sinä olet Huutavan äänen vaimo. Tai sitten olet, sinä jatkuvasti Huutavan ääntää peesaava, rekisteröitymättömällä nimimerkillä greeen viestisi aloittava henkilö, vain ottanut ja niellyt Huutavan valheet ihan tuosta vain.

Luule ja luulottele pois, Jonah. Itsesi saatat häpeään.

• Anteeksi Sember,en tarkoittanut sinua...:=))

• En odottanut aloituksen alle varsin tällaista älämölöä! Sen seasta löytyy vain harvoja asiallisia kommentteja aloituksen aiheeseen.

HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkin käyttäjä ei toistaiseksi ole tullut keskusteluun, ellei sitten ole mukana peitenimmareilla. Tottakai hänellä voi olla parhaillaan jotain aivan muuta kiirettä, niin ettei voi osallistua keskusteluun.

Asialliselta oppikeskustelulta tuo tuttu syyttäjäremmi vei jälleen kerran pohjaa ja harkitsen vielä, tuonko tähän aloitukseen itse poimittua pohjamateriaalia HÄ:n oppia esitelläkseni. Parempi olisi, että 'opettaja' itse vaivautuisi ja nöyrtyisi oppiaan esittelemään.

• Sanan saattaja

Vi sinua Semper turhia ovat sinun temppusi ja turhia on ne sanat joilla lyöt turha on myös se asenteesi, joka yrittää kaikilla tavoin kaataa opetukset, jotka Huutava Ääni tänne tuo. Tahtoisit varmaan, että sinä opetuksinesi vilä tällä olisit vääryytää tuomassa. Olenpa varma aiasta, että nyt on herännyt sellainen joukko, joka uskaltaa tulla jo näkyviin, jotka vuosia vaikenivat. Miksiköhän sinä olet tunut synnin näkyviin. Huutava Äääni on tonut totuuden esille ja totuus ei pala tulessakaan.

Lukihäiriöinen

• Huomaan, ettei nimim. HUUTAVA ÄÄNI ole aloittanut rakentavaa ja veljellistä keskustelua, jossa voisimme käydä läpi hänen oppiaan Berean uskovien tavoin vilpittömästi tutkien "onko asia niin".

Kuten aloituksessa jo ounastelin joudun nyt yrittää itse yhden 'topiikin' esille ottamista, syystä että HUUTAVA ei itse tee sitä. 1.Piet.3:15 kyllä kehottaisi häntä tulemaan esille.

Tämä on siis keskustelunavaus, eikä sillä ole mitään tekemistä tuomitsemisen kanssa, vaikka Pe.ku sellaisella väitteellä haluaa omassa avauksessaan torpedoida rakentavaa keskustelua.

Kysymyksiä HUUTAVALLE ÄÄNELLE uudestisyntymisestä:

Milloin ihminen uudestisyntyy; voiko ajankohdan määritellä?

Mikä on merkki uudestisyntymisestä; mitä siinä tapahtuu?

Mitkä Raamatunkohdat otat näkemystesi perustaksi?

Toivottavasti HUUTAVAN ÄÄNI antaa napakan selostuksen, jonka pohjalta päästään rakentavasti keskustelemaan aiheesta!

• HUUTAVAN vastausta odotellessa tuon oman näkemykseni uudestisyntymisestä niinkuin olen sen Jumalan Sanasta ja oman kokemukseni mukaan oppinut.

Tarkkaa ajankohtaa ei välttämättä voi määritellä, mutta jokainen uudestisyntynyt tietää, onko hän syntynyt uudesti vai ei. Se on minun käsitykseni, josta monet mahdollisesti ovat eri mieltä.

"Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia." Room.8:14-16

Kun sydämessään tuntee turvallisen lapseuden hengen, jossa voi huutaa "Abba, Isä!", silloin on uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.

Se ei ole mahdollista, ellei ihminen ole sydämessään ottanut vastaan Jeesusta omaksi Herrakseen ja Vapahtajakseen.

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä," Joh.1:12

• eenokki 12

Semper Pelagius Fidelikselle sanon:voitko selittää tyhjentävästi eikä kiemurrellen tämän kohdan Joh.1.12.

Luonnollisen ihmisen tahto on syntiin sidottu. Siksi luonnollinen ihminen ei voi vapaasti päättää uskoa. Vain Jumala voi antaa hänelle uskon lahjan ja vapauttaa hänen tahtonsa, jotta hän voi uskoa.
      Mutta Semper Pelagius Fidelis ei taida ymmärtää teologiaa, mutta siihen mahdollisuus annettakoon. Vastausta odotellen.

• En ole pelagiolaisuuden enkä muunkaan teologisen suuntauksen puolestapuhuja. Vielä vähemmän olen kirkkoisä Augustinuksen oppilaita. Augustinus katsoi, ettei kukaan voinut pelastua ilman kastetta ja kirkon jäseneksi tulemista. Siinä taitaa olla eenokille sopivaa teologiaa, jonka turvin hän luulee olevansa oikeutettu läpsimään elävään omakohtaiseen uskoon tulleita veljiään.

Joh.1:12 todistaa vakuuttavasti ja tyhjentävästi sen, että meidän ON otettava vastaan Herra Jeesus oman sydämemme valtiaaksi.

Vain siten me voimme syntyä Jumalasta, tulla Jumalan lapseksi ja syntyä uudesti, ylhäältä. Tämä riittänee eenokille todistamaan sen, että pelastus tulee yksin armosta, ilman tekoja, uskon kautta.

Sen eenokki kai myöskin voi myöntää, että Jumala ei kenenkään sydämessä asuinsijaa ota, ellei tämä henkilö vapaaehtoisesti avaa ovea ja tee tilaa Jumalan Hengelle.

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm.3:20

• eenokki 12

En ole pelagiolaisuuden enkä muunkaan teologisen suuntauksen puolestapuhuja. Vielä vähemmän olen kirkkoisä Augustinuksen oppilaita. Augustinus katsoi, ettei kukaan voinut pelastua ilman kastetta ja kirkon jäseneksi tulemista. Siinä taitaa olla eenokille sopivaa teologiaa, jonka turvin hän luulee olevansa oikeutettu läpsimään elävään omakohtaiseen uskoon tulleita veljiään.

Joh.1:12 todistaa vakuuttavasti ja tyhjentävästi sen, että meidän ON otettava vastaan Herra Jeesus oman sydämemme valtiaaksi.

Vain siten me voimme syntyä Jumalasta, tulla Jumalan lapseksi ja syntyä uudesti, ylhäältä. Tämä riittänee eenokille todistamaan sen, että pelastus tulee yksin armosta, ilman tekoja, uskon kautta.

Sen eenokki kai myöskin voi myöntää, että Jumala ei kenenkään sydämessä asuinsijaa ota, ellei tämä henkilö vapaaehtoisesti avaa ovea ja tee tilaa Jumalan Hengelle.

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm.3:20

Pelagius Semperin problema on juuri tämä:
        ...omakohtaiseen uskoon tulleita veljiään joööa Semperi tarkoittaa itse valittua, päätettyä ratkaisua uskoontulemiseksi mikä on aitoa Pelagiusta ja huudestikastajiin tarttunutta oppia.
        Augustinus on oikeassa, mutta en sitä ala selittelemään.

Joh.1:12 todistaa vakuuttavasti ja tyhjentävästi sen, että meidän ON otettava vastaan Herra Jeesus oman sydämemme valtiaaksi
        Tässä Semperi julistaa Pelagiuksen suulla että on ottanut vastaan jotain sellaista Raamatun ulkopuolista joka saattaa olla vaikka itse lusefeerus?

Kyllä läpsin ja olen aina läpsinyt että nk. lahkolaiset ajattelisivat sanojani eivätkä kiinnittäisi tihrusilmiään vauvakasteeseen, pappiin, Lutheriin jne...

• eenokki 12 kirjoitti:

...omakohtaiseen uskoon tulleita veljiään joööa Semperi tarkoittaa itse valittua, päätettyä ratkaisua uskoontulemiseksi mikä on aitoa Pelagiusta ja huudestikastajiin tarttunutta oppia.

Joh.1:12 todistaa vakuuttavasti ja tyhjentävästi sen, että meidän ON otettava vastaan Herra Jeesus oman sydämemme valtiaaksi
        Tässä Semperi julistaa Pelagiuksen suulla että on ottanut vastaan jotain sellaista Raamatun ulkopuolista joka saattaa olla vaikka itse lusefeerus?

Kyllä läpsin ja olen aina läpsinyt että nk. lahkolaiset ajattelisivat sanojani eivätkä kiinnittäisi tihrusilmiään vauvakasteeseen, pappiin, Lutheriin jne...

>>Semperin ovella on itse perkkele seisonut ja ei kauan tarvinnut odottaakaan kun kuulee Semperin erikoisen äänen: minulla on vapaa tahto, kykenen vastaanottamaan pelastuksen

• Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Semperin ovella on itse perkkele seisonut ja ei kauan tarvinnut odottaakaan kun kuulee Semperin erikoisen äänen: minulla on vapaa tahto, kykenen vastaanottamaan pelastuksen

Semper eenokille:
        >>>Jumala sinua siunatkoon ja totuuden tielle johtakoon!

• eenokki 12

Vanhurskauttamisopista etkä kasteesta tiedä mitään enkä tässä yhteydessä ala sitä kertomaan.
        Sidottu ratkaisuvalta on kyllä melko tuttu kirja joka on helpottanut taisteluissa uudestikastajia, hurmahenkiä ja Semper Pelagius- Erasmus ei näillä näkymin ole taivaspukuun pukeutunut ja niitä tahroja näkyy olevan jos ei nyt takaosassa niin etuosassa ainakin ja jos tarkkavaisesti katsoo, joku voi nähdä pedon merkit Semperin oikeassa kädessä ja otsassa.

ps. Jumala on antanut paljon käskyjä ja kuitenkin itse kuvittelet täyttäväsi käskyt ja mikä häpeällisintä, tuomitset Saviksen, HUUTAVAN Greeenin ja minutkin.
        Jotain on hukassa.? Ei kai se ole ..pullo?

• Miksi piruilet
        eenokki 12 kirjoitti:

Vanhurskauttamisopista etkä kasteesta tiedä mitään enkä tässä yhteydessä ala sitä kertomaan.
        Sidottu ratkaisuvalta on kyllä melko tuttu kirja joka on helpottanut taisteluissa uudestikastajia, hurmahenkiä ja Semper Pelagius- Erasmus ei näillä näkymin ole taivaspukuun pukeutunut ja niitä tahroja näkyy olevan jos ei nyt takaosassa niin etuosassa ainakin ja jos tarkkavaisesti katsoo, joku voi nähdä pedon merkit Semperin oikeassa kädessä ja otsassa.

ps. Jumala on antanut paljon käskyjä ja kuitenkin itse kuvittelet täyttäväsi käskyt ja mikä häpeällisintä, tuomitset Saviksen, HUUTAVAN Greeenin ja minutkin.
        Jotain on hukassa.? Ei kai se ole ..pullo?

eenokki 12 ?! Olen lukenut mielelläni myöskin sinun kirjoituksiasi,
        mutta nytten taisit mennä liian pitkälle..et taida itsekään tietää,
        kenen kirjoitukset palstalla ovat totta ja kenen eivät ja itse näyt
        sotkevan vain lisää !

• eenokki 12
        Miksi piruilet kirjoitti:

eenokki 12 ?! Olen lukenut mielelläni myöskin sinun kirjoituksiasi,
        mutta nytten taisit mennä liian pitkälle..et taida itsekään tietää,
        kenen kirjoitukset palstalla ovat totta ja kenen eivät ja itse näyt
        sotkevan vain lisää !

Ei ole kenelläkään oikeita aineksia eikä mielellään lueta minun kirjoittamaani.
        Pitkälle näytän menneeni koska se näkyy kirvelevän kovasti.
        Miksi väität totuutta vastaan?
        Nosta purjeet ylös, kiipeä mastoon niin sieltä näet kuinka synnittömät liitävät
        Minun kirjoitukseni hyväksyvät nk. tosi lutherilaiset muut eivät sitä tee koska joutuvat muuten kieltämään uskonsa.

• Häivy, tympäset!
        eenokki 12 kirjoitti:

Minun kirjoitukseni hyväksyvät nk. tosi lutherilaiset muut eivät sitä tee koska joutuvat muuten kieltämään uskonsa.

Menehän eenokki sinne omalle foorumillesi. Mitä täällä aina mouruat ja riitaa haastat.

• Rivka
        eenokki 12 kirjoitti:

Eenokki, tuo sinun kirjoituksesi tuntuu todella epäloogiselta ja sekavalta - kuvaako se sinun uskonelämääsi tosiaan???

Olet todella harhassa ja se on tosi ikävää.

Rukoile Jeesusta Kristusta elämääsi, niin pelastut ja pääset selville vesille noista sotkuistasi, loppuu myös oikeiden uskovien syyttely ja vihapuheet.

• eenokki 12
        Rivka kirjoitti:

Eenokki, tuo sinun kirjoituksesi tuntuu todella epäloogiselta ja sekavalta - kuvaako se sinun uskonelämääsi tosiaan???

Olet todella harhassa ja se on tosi ikävää.

Rukoile Jeesusta Kristusta elämääsi, niin pelastut ja pääset selville vesille noista sotkuistasi, loppuu myös oikeiden uskovien syyttely ja vihapuheet.

Lahkolaisten tuomitseminen ei ole vihapuhetta vaan lutherilaisuutta ja puhdasta raamatullisuutta.
        Epäloogisuus ja sekavuus löytyy sinun pitkien korviesi välistä, minun kanssa eivät pellet kauan aikaa jaksa painia.
        Mikähän epämääräinen horsmankukka sinäkin olet? Lahkoruusu?

• eenokki 12
        Häivy, tympäset! kirjoitti:

Menehän eenokki sinne omalle foorumillesi. Mitä täällä aina mouruat ja riitaa haastat.

Minulla ei ole omaa foorumia, valitettavasti ja minähän vain tuomitsen kaikki lahko-opit ja selitykset.
        Lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa ja esivallan tehtäviin kuuluu POISTAA kaikki lahkokunnat maasta.

• niin vain on
        eenokki 12 kirjoitti:

Vai Eenokki kuvittelee, että tosiluterilaiset hyväksyisivät sinun kirjoituksesi, ainoastaan Kylliäisen papin kanssa voit olla samalla aaltopituudella uskosi kanssa.

• kukkaisseppele

Vain yksin Jumalassa meillä on varma tienviitta. Kaikessa muussa vaanii petos.

• Rivka

Kukkaisseppelen jumala tuntuu olevan mielipiteittensä mukaan joko Vartiotornin jumala tai sitten Myöhempien aikojen jeesus.

Kolmiyhteiseen Jumalan hän ei nimittäin usko. Valitettavasti.

• Olen viestissäni tänään 25.3.2012 klo 07:58 nostanut esille ensimmäisen 'topiikin': kysymyksen uudestisyntymisestä.

Olen ehtinyt antaa tuohon ykköstopiikkiin jo oman vastaukseni viestissäni tänään Marianpäivänä 25.3.2012 klo 08:41.

HUUTAVAN ÄÄNI ei ole toistaiseksi suostunut tulemaan esille ja
      mikä vielä hämmästyttävämpää, HUUTAVAN puhenainen greeeen
      ei myöskään ole uskaltanut ottaa kantaa päämiehensä puolesta.

Odottelen HUUTAVA-ryhmän esiintuloa, vaikka jo nyt olisi aihetta ehdottaa ryhmän vetäjälle uutta nimmaria: VAIENNUT VIULU.

• En tiedä paljon kauniimpaa kuultavaa kuin Konsta Jylhän itse esittämänä hänen oma sävellyksensä 'Vaiennut viulu' Viljami Niittykosken sanoihin, kaustislaisen kansanmusiikin helmiä:

http://www.youtube.com/watch?v=3aT38m_gWtM

Vaiennut viulu
        Säv: Konsta Jylhä
        Sanat: Viljami Niittykoski

Näyte
        1. On viulu vaiennut, on soitto rauennut mi ennen helkkyen herkästi soi, iloja ihmisten, suruja sydänten kauneimman kaipuun ilmoille toi, niin ...
        _ _ _ _ _ _ _

Jospa kaunis musiikki herkistäisi HUUTAVAN ÄÄNEN (nyttemmin "vaienneen viulun"?) tulemaan paikalle topiikkeja tutkailemaan joko itse tai edustajansa välityksellä. Rakentava keskustelu odottaa.

• Sanan saattaja

En tiedä paljon kauniimpaa kuultavaa kuin Konsta Jylhän itse esittämänä hänen oma sävellyksensä 'Vaiennut viulu' Viljami Niittykosken sanoihin, kaustislaisen kansanmusiikin helmiä:

http://www.youtube.com/watch?v=3aT38m_gWtM

Vaiennut viulu
        Säv: Konsta Jylhä
        Sanat: Viljami Niittykoski

Näyte
        1. On viulu vaiennut, on soitto rauennut mi ennen helkkyen herkästi soi, iloja ihmisten, suruja sydänten kauneimman kaipuun ilmoille toi, niin ...
        _ _ _ _ _ _ _

Jospa kaunis musiikki herkistäisi HUUTAVAN ÄÄNEN (nyttemmin "vaienneen viulun"?) tulemaan paikalle topiikkeja tutkailemaan joko itse tai edustajansa välityksellä. Rakentava keskustelu odottaa.

Huutava ääni on, kuin Kristus joka ristille vietiin hän vaiken perkeleen edessä.
        Mitä enemmän Semperi sinä häntä yrität mollata sitä kirkaamasti hänen opetuksensa nousevat.
        Jeesuksen veri haaavoissa saame kulkea antaen anteksi 70 kertaa 70
        Mutta me näemme edessämme Jeeuksen runneltuna meidän tähtmme.
        Hän ei pulustautunut, mutta teot paljastavat kuka todellisuudessa on häntä seurannut.
        Sinun viulusi ei ihan vielä vaikene sillä vilä hetki sinulla on aikaa riehua ja rietastella ja käydä repimään heitä, jotka seuraavat täydestä sydämestä Herraa Jeesusta.

Lukihäiriöinen

• Sanan saattaja kirjoitti:

Huutava ääni on, kuin Kristus joka ristille vietiin hän vaiken perkeleen edessä.
        Mitä enemmän Semperi sinä häntä yrität mollata sitä kirkaamasti hänen opetuksensa nousevat.
        Hän ei pulustautunut, mutta teot paljastavat kuka todellisuudessa on häntä seurannut.
        Sinun viulusi ei ihan vielä vaikene sillä vilä hetki sinulla on aikaa riehua ja rietastella ja käydä repimään heitä, jotka seuraavat täydestä sydämestä Herraa Jeesusta.

Lukihäiriöinen

Niinpä.

Semper.Fideliksen käytös on pöyristyttävää.

Itse en ole elämäni aikana ikinä ennen huomannut noin suurta vainoa toista ihmistä kohtaan ja vielä aiheetontakin.

Lukijoille on selvinnyt jo että hänen harjoittamansa vainon syyt ovat perättömiä ja itsekin joutui asian myöntämään minun aloittamassani ketjussa.
        Siitäkin huolimatta hän jatkaa vainoamista.

Televisiossa on joskus tullut dokumentteja naapurien aiheuttamista vainoista, joissa on kyllä kyseessä ihan samaiset terveydelliset syyt vainoajan käytöksessä.

• Sanan saattaja kirjoitti:

Lukihäiriöinen

Tätäkin ketjua silmäillessä huomaat, että pelkästään Semperiä tässä on höyhennetty, ei muita. Siitä huolimatta en minä ketään halua perkkeleeksi leimailla kuten sinä teet.

Onko tuo nyt sinunkaan mielestä niin paha asia, jos keskusteluun pyytelee palstalla opetusta ahkerasti viljellyttä sanan tuntijaa?

Tutkaileppa minun rauhanomaisia ja ystävällisiä viestejäni tarkemmin. Ehkä sittenkin tulet toisiin mietteisiin ja alat kiinnostua tämän aloituksen aiheesta. Se aihe muuten EI ollut perkkele eikä varsinkaan Semper. Onkohan sinussa yliherkkyyttä totuudelle?

Anteeksipyyntöä sinä saisit harkita, en vaadi, ehdotan vain.

• Pe.ku kirjoitti:

Niinpä.

Itse en ole elämäni aikana ikinä ennen huomannut noin suurta vainoa toista ihmistä kohtaan ja vielä aiheetontakin.

Lukijoille on selvinnyt jo että hänen harjoittamansa vainon syyt ovat perättömiä ja itsekin joutui asian myöntämään minun aloittamassani ketjussa.

Televisiossa on joskus tullut dokumentteja naapurien aiheuttamista vainoista, joissa on kyllä kyseessä ihan samaiset terveydelliset syyt vainoajan käytöksessä.

Tuskinpa täällä kukaan muu ketään vainoaa kuin sinä Peku katkerine valheinesi, joilla olet tällä kertaa minua hiillostamassa.

Sinun vainopuheesi ovat oman vinoutuneen (älä ota raskaasti) fantasiasi tuotteita, joissa ei totuutta ole edes siteeksi.

Et ole vieläkään kertonut, tepsikö sinun mielipahaasi se Paavo Lipposen rehevä vaalimainos?

Laitan sen nyt forte-annoksena, jospa sen nautittuasi voit kertoa, mikä tulos Paavon tuhdilla rohkaisulla oli;). Muista ottaa koko annos kerralla, ei mitään pikku naukkailuja! ;))

http://www.youtube.com/watch?v=FaB3BYrw5lA&feature=related

• eenokki 12

Tätäkin ketjua silmäillessä huomaat, että pelkästään Semperiä tässä on höyhennetty, ei muita. Siitä huolimatta en minä ketään halua perkkeleeksi leimailla kuten sinä teet.

Onko tuo nyt sinunkaan mielestä niin paha asia, jos keskusteluun pyytelee palstalla opetusta ahkerasti viljellyttä sanan tuntijaa?

Tutkaileppa minun rauhanomaisia ja ystävällisiä viestejäni tarkemmin. Ehkä sittenkin tulet toisiin mietteisiin ja alat kiinnostua tämän aloituksen aiheesta. Se aihe muuten EI ollut perkkele eikä varsinkaan Semper. Onkohan sinussa yliherkkyyttä totuudelle?

Anteeksipyyntöä sinä saisit harkita, en vaadi, ehdotan vain.

En pyytele anteeksi paitsi ellei siihen ole syytä, mutta valitettavasti minun täytyy sanoa että Semper on kauempana Jumalan valtakunnasta kuin HUUTAVA. Hän näyttäisi olevan tietämätön joidenkin opin kohtien kohdalla, mutta Semperi on itsepintainen kerettiläinen ja sellainen on myös Mohikaani.
        Miettikää nyt mitä kirjoitan enhän minä kenenkään vahingoksi kirjoittele mitään.

• greeeeen
        Pe.ku kirjoitti:

Niinpä.

Näin on, Pe.ku.

Semperin käytös on kaukana Kristuksen mielisen ihmisen käytöksestä ja hän todellakin VAINOAA 'Huutavan ääntä'. Ja huomatkaapa ihmiset tuo Semperin kierous. Esim. tässä keskusteluketjussa, kun Semperiä huomatutettiin pilkkaavan HUUTAVA -nimityksen käytöstä, väittää tämä, ettei tuossa nimityksessä ole mitään provokaatiota. Semper antaa myöskin ymmärtää, että hänhän vain lyhentää nimimerkin, mutta todellisuudessa hän vääntelee tämän vihaamansa kirjoittajan nimimerkkiä ja käyttää sitä esim. yhteyksissä 'HUUTAVA vääryys', 'HUUTAVA opettaja', 'HUUTAVA aloittaja' jne., ilman haluakaan ymmärtää, mihin nimimerkillä viitataan (raamatunkohta), puhumattakaan halusta käyttää sitä asiallisesti ja toista ihmistä kunnioittavasti.

• Naurettavaa !!!!
        greeeeen kirjoitti:

Näin on, Pe.ku.

Semperin käytös on kaukana Kristuksen mielisen ihmisen käytöksestä ja hän todellakin VAINOAA 'Huutavan ääntä'. Ja huomatkaapa ihmiset tuo Semperin kierous. Esim. tässä keskusteluketjussa, kun Semperiä huomatutettiin pilkkaavan HUUTAVA -nimityksen käytöstä, väittää tämä, ettei tuossa nimityksessä ole mitään provokaatiota. Semper antaa myöskin ymmärtää, että hänhän vain lyhentää nimimerkin, mutta todellisuudessa hän vääntelee tämän vihaamansa kirjoittajan nimimerkkiä ja käyttää sitä esim. yhteyksissä 'HUUTAVA vääryys', 'HUUTAVA opettaja', 'HUUTAVA aloittaja' jne., ilman haluakaan ymmärtää, mihin nimimerkillä viitataan (raamatunkohta), puhumattakaan halusta käyttää sitä asiallisesti ja toista ihmistä kunnioittavasti.

Greeeenille sopii vaikkapa ateistin mielipide, jonka kanssa
        hän on samaa mieltä ja se osoittaa, ettei taida niin uskova
        ollakaan, kun antaa palstalla ymmärtää !

• greeeeen
        Naurettavaa !!!! kirjoitti:

Greeeenille sopii vaikkapa ateistin mielipide, jonka kanssa
        hän on samaa mieltä ja se osoittaa, ettei taida niin uskova
        ollakaan, kun antaa palstalla ymmärtää !

Etkö 'Naurettavaa !!!!' enää muuta keksinyt?! Ateistikin havaitsee tosiasiat Semperin toiminnasta.

• Pekka Juhani
        Sanan saattaja kirjoitti:

Lukihäiriöinen

Yäk miten imelää mautonta löpinää...

Oletko ihmispalvoja vai oletko itse se HUUTAVA ÄÄNI, Lukihäiriöinen. Tätä olemme pohtineeet aiemminkin...

• LEEVI888
        greeeeen kirjoitti:

Näin on, Pe.ku.

Minä taas olen sitä mieltä, että te harhaoppiset pellet:
        greeen, pe.ku, kukkaseppele ja se huutava ukkeli VAINOATTE HULLUN lailla oikeaa uskovaista Sember Fidelistä.

Olette kaikki ihan pihalla, olen lukenut kirjoituksianne ja ne ovat ihan sarvipään hanurista kaikki.

• piru syyttää aina
        eenokki 12 kirjoitti:

En pyytele anteeksi paitsi ellei siihen ole syytä, mutta valitettavasti minun täytyy sanoa että Semper on kauempana Jumalan valtakunnasta kuin HUUTAVA. Hän näyttäisi olevan tietämätön joidenkin opin kohtien kohdalla, mutta Semperi on itsepintainen kerettiläinen ja sellainen on myös Mohikaani.
        Miettikää nyt mitä kirjoitan enhän minä kenenkään vahingoksi kirjoittele mitään.

Sinä olet todella kaukana Jumalasta kun haukut oikeita uskovaisia
        Semperiä ja Mohikaania kerettiläisiksi.

Minä olen heidän kirjoituksiaan lukenut ja kaikki tuntuvat olevan aivan Raamatunmukaisia.

Olen kauan ollut uskossa ja tunnen kyllä hyvin Raamatun, joten osaan kyllä heti erottaa aidon epäaidosta.

Sinusta näkee hyvin pian, Eenokki, että olet sielunvihollisen asialla, syytän Jumalan pyhiä. Samaa sakkia ovat nämä ystäväsi greeen, Pe.ku, huutavan ääni ja kukkaseppele.

• eenokki 12
        piru syyttää aina kirjoitti:

Sinä olet todella kaukana Jumalasta kun haukut oikeita uskovaisia
        Semperiä ja Mohikaania kerettiläisiksi.

Minä olen heidän kirjoituksiaan lukenut ja kaikki tuntuvat olevan aivan Raamatunmukaisia.

Olen kauan ollut uskossa ja tunnen kyllä hyvin Raamatun, joten osaan kyllä heti erottaa aidon epäaidosta.

Sinusta näkee hyvin pian, Eenokki, että olet sielunvihollisen asialla, syytän Jumalan pyhiä. Samaa sakkia ovat nämä ystäväsi greeen, Pe.ku, huutavan ääni ja kukkaseppele.

Minä olen sinun pirun pääsi hiuksetkin lukenut(150 kpl) ja pääsi sisällä ovat kaksi rusinan kokoista joita aivoiksi kutsutaan.
        Ei minulla ole ystäviä paitsi palstalla käy joskus lutterilaisia jotka ovat uskon ystäviäni.
        Kauan olet ollut harhassa ja mitään et ole saavuttanut.
        Minä en ole koskaan kutsunut lahkoriivattuja uskovaisiksi ja olen sen kuuluvalla äänellä se on: huutavan äänellä ilmoittanut itsepintaisille lahkolaisille.

• Olen tänään 25.3.2012 klo 07:58 nostanut keskustelumme pohjaksi topiikki ykkösen, joka koskee uudestisyntymistä elävään uskoon.

Vaikka en ole saanut keskustelukumppaniltani vastausta tuohon ykköstopiikkiin, laitan jo esille topiikki kakkosen. Se pohjaksi otan Paavalin kirjeestä roomalaisille 7.luvun tutut jakeet 14-25.

En kopioi jakeita tähän, koska meillä kaikilla on Raamattu.

Kysyn tiivistetysti nimimerkki HUUTAVALTA ÄÄNELTÄ:

1.)
      todistavatko em. jakeet siitä, että Paavalilla oli lihassaan syntiä, jonka hän pani pois sitä mukaa kuin synti tuli esille, ts. kun hän huomasi, että oli tehnyt jotain, mikä sotii Jumalan lakia vastaan?

2.)
      onko sinulla puhdistettavaa ei vain ajatuksissasi, vaan myös teoissa; huomaatko sinä itse, että synti asuu vielä jäsenissäsi?

Teen vielä selväksi, että kysymykset EIVÄT koske tahallisia syntejä. Paavali EI tehnyt tahallista syntiä, emme mekään tee. Emme suostu synnin tekemiseen, vaan olemme naulinneet lihamme ristille himoineen ja haluineen. Se on todistuksemme.

• greeeeen

Semper, jokaiselle ymmärtävälle, rehelliselle ja itse 'Huutavan äänen' ('ei nimmarin') kirjoituksia ajatuksella lukeneelle ihmiselle tämän vainoamasi kirjoittajan sanoma on tullut varmasti jo selväksi, mutta sinulle, vaikka näitä viestejä lyötäisiin eteesi kymmeniä kertoja, ei niin käy. Miksi?!

Senkin 'Huutavan ääni' on sanonut sinulle jo useampaankin kertaan, ettei hän tule ketjuihisi, koska niissä ei ole kysymys rehellisestä keskustelusta, etkä sinä selvästikään halua keskustella häntä pilkkaamatta (en muista tarkkaa sanomuotoa), joten ihan turhaan höystät täällä taas.

Kuten olen jo aikaisemminkin sinulle todennut, on päivänselvää, että 'Huutavan ääni' ('ei nimmaria'¨) kirjoittaa tahallisen synnin tekemisestä (sitä hän ei tee)! Jeesuksen sanat "älä enää syntiä tee" tarkoittavat tietysti sitä, ettemme saa tehdä tekoja, jotka synniksi huomaamme/ymmärrämme.
        _______

>>ei nimmaria 5.6.2011 07:03

Ei tietenkään Mikko saa tehdä tahallaan syntiä. En minäkään tee tahallani syntiä, mutta suutun joskus, vaikka se onkin kohdallani aikamoisen harvinaista. Jumala on antanut minulle tänne niin ihanat elämän kanssamatkaajat, että eipä synny juuri aihetta riidellä. Jos suutun ja huomaan, että syy suuttumukseeni on minussa, niin olen herkästi pyytämässä anteeksi.

En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.

Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa ja siksi en joudu lain tuomiolle. Minua vastaan ei ole lakia, koska en ole lain rikkoja.

Ethän sinäkään halua rikkoa lakia, vaan haluat tulla vapaaksi rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Mikko, usko jo, että usko Jeesukseen muutta ihmisen. Sana kasvattaa ihmisestä uuden luomuksen ja sen jälkeen ihminen iloitsee Pyhässä Hengessä ja totuudessa siitä, että saa olla Jumalan lapsi, vapaa, ei orja.

Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

• greeeeen kirjoitti:

Semper, jokaiselle ymmärtävälle, rehelliselle ja itse 'Huutavan äänen' ('ei nimmarin') kirjoituksia ajatuksella lukeneelle ihmiselle tämän vainoamasi kirjoittajan sanoma on tullut varmasti jo selväksi, mutta sinulle, vaikka näitä viestejä lyötäisiin eteesi kymmeniä kertoja, ei niin käy. Miksi?!

Senkin 'Huutavan ääni' on sanonut sinulle jo useampaankin kertaan, ettei hän tule ketjuihisi, koska niissä ei ole kysymys rehellisestä keskustelusta, etkä sinä selvästikään halua keskustella häntä pilkkaamatta (en muista tarkkaa sanomuotoa), joten ihan turhaan höystät täällä taas.

Kuten olen jo aikaisemminkin sinulle todennut, on päivänselvää, että 'Huutavan ääni' ('ei nimmaria'¨) kirjoittaa tahallisen synnin tekemisestä (sitä hän ei tee)! Jeesuksen sanat "älä enää syntiä tee" tarkoittavat tietysti sitä, ettemme saa tehdä tekoja, jotka synniksi huomaamme/ymmärrämme.
        _______

>>ei nimmaria 5.6.2011 07:03

Ei tietenkään Mikko saa tehdä tahallaan syntiä. En minäkään tee tahallani syntiä, mutta suutun joskus, vaikka se onkin kohdallani aikamoisen harvinaista. Jumala on antanut minulle tänne niin ihanat elämän kanssamatkaajat, että eipä synny juuri aihetta riidellä. Jos suutun ja huomaan, että syy suuttumukseeni on minussa, niin olen herkästi pyytämässä anteeksi.

En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.

Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa ja siksi en joudu lain tuomiolle. Minua vastaan ei ole lakia, koska en ole lain rikkoja.

Ethän sinäkään halua rikkoa lakia, vaan haluat tulla vapaaksi rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Mikko, usko jo, että usko Jeesukseen muutta ihmisen. Sana kasvattaa ihmisestä uuden luomuksen ja sen jälkeen ihminen iloitsee Pyhässä Hengessä ja totuudessa siitä, että saa olla Jumalan lapsi, vapaa, ei orja.

Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

Kyllä se vaan niin on,,,, että on niiiiiiiiiiin IIIIIihana kun täydellisyys on olemassa ja Jumalahan tekee jokaisen tässä ajassa täydellinen niinkuin sinä ajattelet ja uskot mutta ei kukaan joka ei uskoo tarvii luulla saavansa mitään....

• Vastoin Raamatun selvää kehotusta (1.Piet.3:15) HUUTAVA ei ole suostunut keskusteluun sen toivon perustuksesta, joka hänellä on.

Riittäköön tällä erää nuo kaksi topiikkia, jotka olen esille ottanut.
      Lähdin tähän avaukseen erään toisen palstalaisen aloitteesta odottaen, että HUUTAVA luonnollisesti ottaa osaa keskusteluun.

Niin ei käynyt. HUUTAVA pysyy kuoressaan "vaienneena viuluna".
      Heti avauksen jälkeen totesin, että "meillä on monesta keskeisestä pelastuksen perusasiasta sama näkemys". Ehkä juuri siinä onkin
      syy, miksi olen niin kiinnostunut hänen oppinsa tutkimisesta.

Kaksi asiaa, joista siis ehdin tehdä keskustelualoitteen ovat:
      ensinnäkin uudestisyntyminen ja toiseksi Paavalin kirjoittama huolellinen selonteko uskovan olemuksesta, Room.7:14-25.

Lisäksi olisin ottanut tarkoin selvää, näkeekö HUUTAVA jotain mätää aikamme karismaattisessa ylistys- ja kaatamisliikkeessä. Toistaiseksi hän kieltäytynyt lausumasta mitään koko asiasta.

Eksytys tulee meidän aikanamme salakavalassa kuosissa ja se mukailee huomattavan tarkoin oikeaa Raamatun mukaista uskoa. Palstalla on kirjoittajia, jotka tuntevat NewAge-liikkeen paremmin kuin minä. Toivoisin heiltä kommenttia siitä hämmästyttävästä suopeudesta, jolla palstan "opettajat" nielevät niitä räikeitä show- viihdytyksiä ja -eksytyksiä, joita mm. Benny Hinn edustaa.

• greeeeen

Semper, näin totesin sinulle jo aiemmin:

'Huutavan ääni' on sanonut sinulle jo useampaankin kertaan, ettei hän tule ketjuihisi, koska niissä ei ole kysymys rehellisestä keskustelusta, etkä sinä selvästikään halua keskustella häntä pilkkaamatta (en muista tarkkaa sanomuotoa), joten ihan turhaan höystät täällä taas.

Pariin otteeseen 'Huutavan ääni' on yrittänyt päätöksestään huolimatta keskustelua kanssasi, mutta niinpä vain on joutunut taas vain niissäkin keskusteluyrityksissä pilkkasi kohteeksi. En tiedä, vieläkö hän on valmis yrittämään, mutta jokainen asiaa seurannut tietää TODELLISEN SYYN sille, ettei 'Huutavan ääni' tule vastaamaan sinulle.

• greeeeen

Semper, tuo kiusasi, jota harjoitat 'Huutavan ääntä' kohtaan Benny Hinniä välikappaleena käyttäen, on surkuhupaisaa.

'Huutavan ääni' toi taannoin selvästi esille sen, että vierastaa B. Hinnin tapaa toimia, eikä millään tavalla sanonut nielevänsä Hinniltä mitään, mutta totesi sen, ettei lähde tuomitsemaan kyseistä henkilöä niiden kahden videonpätkän perusteella, jotka ovat hänen ainoa tietonsa tuosta miehestä. 'Huutavan ääni' sanoi myös, että jos se vain olisi mahdollista, hän haluaisi tavata Hinnin kasvokkain, ja ottaa paremmin selvää tästä. Sinä sen sijaan yritit pakottaa 'Huutavan äänen' lausumaan tuomion Hinnille. Miksi? Miksi täällä pitäisi tuomita SINUN VALIKOIMIASI HENKILÖITÄ, JOTKA TUSKIN OVAT VAIKUTTAMASSA KENENKÄÄN PALSTALAISEN USKONELÄMÄÄN juuri millään tavalla?!

• johtuu tästä

"Vastoin Raamatun selvää kehotusta (1.Piet.3:15) HUUTAVA ei ole suostunut keskusteluun sen toivon perustuksesta, joka hänellä on."

HUUTAVALLA ei viisaus riitä, kun sen hengellisyyden laita on vähän niin ja näin kuten tiedetään. Ei mopolla moottoritielle.

• johtuu tästä
        johtuu tästä kirjoitti:

"Vastoin Raamatun selvää kehotusta (1.Piet.3:15) HUUTAVA ei ole suostunut keskusteluun sen toivon perustuksesta, joka hänellä on."

HUUTAVALLA ei viisaus riitä, kun sen hengellisyyden laita on vähän niin ja näin kuten tiedetään. Ei mopolla moottoritielle.

Lisään vielä, että eihän HUUTAVAN toivon perustus kestä tarkastelua Jumalan Sanan valossa, koska se on valheelle rakennettu, ilmankos vaikenee. Totuus kestäisi tarkastelun.

• greeeeen
        johtuu tästä kirjoitti:

Lisään vielä, että eihän HUUTAVAN toivon perustus kestä tarkastelua Jumalan Sanan valossa, koska se on valheelle rakennettu, ilmankos vaikenee. Totuus kestäisi tarkastelun.

Eipä ole moniakaan päiviä, kun 'Huutavan ääni' viimeksi yritti asiallista keskustelua Semperin esitettyä hänelle kysymyksiä, mutta ei Semper oikeasti sitä halua, ja pilkkaamiseenhan se päättyi sekin yritys.

• johtuu tästä
        greeeeen kirjoitti:

Eipä ole moniakaan päiviä, kun 'Huutavan ääni' viimeksi yritti asiallista keskustelua Semperin esitettyä hänelle kysymyksiä, mutta ei Semper oikeasti sitä halua, ja pilkkaamiseenhan se päättyi sekin yritys.

Enpä itse ole nähnyt Semperin pilkkaavan, laitapa linkkiä tai kerro tarkemmin.

• greeeeen

Tässäpä Semperille aloituksessaan kaipaamiaan aineksia keskusteluun:

>>HUUTAVAN ÄÄNI 20.3.2012 06:10:

USKO vanhurskauttaa, kirjoiti näin:

"Vanhurskauttaminen ei tarkoita synnittömäksi tulemista, vaan syntisen julistamista - tuomiosta vapaaksi - Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden."

Tuollaisella opetuksella ihmiselle annetaan lupa olla syntinen. Jumala ei sitä lupaa anna. Muista miten Jeesus paransi ihmisiä antamalla synnit anteeksi ja tekemällä sairaasta terveen, Hän varoitti tuota parantamaansa enää tekemästä syntiä.

Sen jälkeen, kun on saanut tulla kasvamaan Jeesuksen opetukseen, eli on saanut tulla Hänen opetuslapsekseen, alkaa kasvatus Jeesuksen ystäväksi. Se vie aikaa. Ihminen on todella syntinen ja vikapää siihen, että joutui Paratiisista ulos. Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

• >>>>HUUTAVAN ÄÄNI 20.3.2012 06:10:

"Vanhurskauttaminen ei tarkoita synnittömäksi tulemista, vaan syntisen julistamista - tuomiosta vapaaksi - Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden."

Tuollaisella opetuksella ihmiselle annetaan lupa olla syntinen. Jumala ei sitä lupaa anna.

• greeeeen

>>>>HUUTAVAN ÄÄNI 20.3.2012 06:10:

Tuollaisella opetuksella ihmiselle annetaan lupa olla syntinen. Jumala ei sitä lupaa anna.

Semper, et varmastikaan halua millään ymmärtää, että 'Huutavan ääni' takoittaa selvästikin tuossa sitä, että annetaan lupa olla synnintekijä, siis tehdä syntiä, koska 'ollaan tuomiosta vapaita Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden'. Jopa tuossa samassa viestissäänkin 'Huutavan ääni' toteaa näin..:

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

• seontullutselväksi
        greeeeen kirjoitti:

Semper, et varmastikaan halua millään ymmärtää, että 'Huutavan ääni' takoittaa selvästikin tuossa sitä, että annetaan lupa olla synnintekijä, siis tehdä syntiä, koska 'ollaan tuomiosta vapaita Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden'. Jopa tuossa samassa viestissäänkin 'Huutavan ääni' toteaa näin..:

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Ei teistä ainakaan avioparia tule. Jos tulisi niin aika riitaisaa olisi elämänne.

Miten teidän partnerit kokevat tämän, kun kaiken vapaa-ajan vietätte netissä riidellen? Omituisen kuvan annatte uskovaisista.

• greeeeen kirjoitti:

Ymmärrän, että HUUTAVAN Ä. vahvistaa kaksi (2) asiaa:

1) hän on lain täytettyään (vasta silloin!) syntynyt uudeksi,

2) hän ei synnittömänä tarvitse Jeesuksen uhrikuolemaa.
        _ _ _ _ _ _ _

Mitä se on:

HUUTAVA on saavuttanut uudestisyntymiseen tarvittavan lain täyttämisen tason ja on siten läpäissyt uudestisyntymisseulan.

Tultuaan kypsäksi uudestisyntymiselle hän EI enää tee syntiä,
        joten hän ei myöskään tarvitse Jeesuksen uhrikuolemaa ja on
        siten synnitön, de facto synnitön, vailla puhdistumistarvetta.

Hyvin todistit greeeen Elmo-uskovamme ihmeelliset uroteot.

Ethän pane pahaksesi, kun juhlistin HUUTAVA Ä:n täydellistä
        suoritusta vertaamalla häntä laajalti ihailtuun Elmo-sankariin?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elmo_(urheilusankari)

• seontullutselväksi kirjoitti:

Ei teistä ainakaan avioparia tule. Jos tulisi niin aika riitaisaa olisi elämänne.

Miten teidän partnerit kokevat tämän, kun kaiken vapaa-ajan vietätte netissä riidellen? Omituisen kuvan annatte uskovaisista.

Hmm, pohtimisen arvoista asiaa, seontullutselväksi.

• PölyrättiPläps
        greeeeen kirjoitti:

Menes nyt ukkosi viereen maate greeeeeen. Urheesti oot häntä tukenut taistoissa.

Sitä mä ihmettelen, kun kirjotat alvariinsa väärin rakkaasi nimimerkin. Sehän EI OLE 'Huutavan ääni' vaan 'HUUTAVAN ÄÄNI'.

• greeeeen
        PölyrättiPläps kirjoitti:

Menes nyt ukkosi viereen maate greeeeeen. Urheesti oot häntä tukenut taistoissa.

Sitä mä ihmettelen, kun kirjotat alvariinsa väärin rakkaasi nimimerkin. Sehän EI OLE 'Huutavan ääni' vaan 'HUUTAVAN ÄÄNI'.

Siinäpä on sitten taas yksi niellyt Jonahin valheen, mutta siitä vain, jos noin kerran tahdot. Tärkein on ASIA, ei se, mitä te minusta henkilönä luulette/uskotte/uskottelette/valehtelette! En liity peliinne, vaan kuten olen jo aiemmin todennut, saatte pelata sitä ihan keskenänne.

• greeeeen

Ymmärrän, että HUUTAVAN Ä. vahvistaa kaksi (2) asiaa:

1) hän on lain täytettyään (vasta silloin!) syntynyt uudeksi,

2) hän ei synnittömänä tarvitse Jeesuksen uhrikuolemaa.
        _ _ _ _ _ _ _

Mitä se on:

HUUTAVA on saavuttanut uudestisyntymiseen tarvittavan lain täyttämisen tason ja on siten läpäissyt uudestisyntymisseulan.

Tultuaan kypsäksi uudestisyntymiselle hän EI enää tee syntiä,
        joten hän ei myöskään tarvitse Jeesuksen uhrikuolemaa ja on
        siten synnitön, de facto synnitön, vailla puhdistumistarvetta.

Hyvin todistit greeeen Elmo-uskovamme ihmeelliset uroteot.

Ethän pane pahaksesi, kun juhlistin HUUTAVA Ä:n täydellistä
        suoritusta vertaamalla häntä laajalti ihailtuun Elmo-sankariin?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elmo_(urheilusankari)

Olet joko umpikiero, Semper, tai sitten et oikeasti vain ymmärrä lukemaasi!

Yritäpä kuitenkin lukea tuosta vielä vaikkapa nämä kaksi kohtaa 'Huutavan äänen' viesteistä, jotka on tähän keskusteluun esimerkeiksi tuotu ->

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

• Rivka
        seontullutselväksi kirjoitti:

Niin mutta eihän nuo SF:n haukkujat ole mitään oikeitä uskovaisia, huijareita ne ovat.

He ovat sen TOISEN evankeliumin ja sen TOISEN jeesuksen kannattajia, näkeehän sen jokainen, joka Pyhän Hengen täyttämä Jeesukseen uskova on.

Minä olen kyllä sitä mieltä myös, että turhaan Semper Fidelis kinastelee noiden harhaoppisten kanssa, eivät he anna periksi new age opeistaan, se on vaan ajan hukkaa koko kiistely ja sitä paitsi Raamattukin kehoittaa Jumalan ihmistä olla puuttumatta turhiin ja hedelmättömiin kiistoihin.

Semper Fidelis, ystäväni, eikö olisi viisaampi käyttää tuokin aika kadonneitten evankeliointiin, kun harhaoppisten kanssa kinasteluihin, irroita itsesi pois heistä, tuo riita ei ole hyväksi kenellekään.

Toivon, että uskoisit nyt minua, kun sanon ettei ole Herran mieli tuo päivästä toiseen kinastelusi noiden vastustajiesi kanssa.

Uskon että sinulla on VARMASTI tärkeämpääkin tekemistä kun tuo kinaamien!

• Rivka kirjoitti:

Niin mutta eihän nuo SF:n haukkujat ole mitään oikeitä uskovaisia, huijareita ne ovat.

He ovat sen TOISEN evankeliumin ja sen TOISEN jeesuksen kannattajia, näkeehän sen jokainen, joka Pyhän Hengen täyttämä Jeesukseen uskova on.

Minä olen kyllä sitä mieltä myös, että turhaan Semper Fidelis kinastelee noiden harhaoppisten kanssa, eivät he anna periksi new age opeistaan, se on vaan ajan hukkaa koko kiistely ja sitä paitsi Raamattukin kehoittaa Jumalan ihmistä olla puuttumatta turhiin ja hedelmättömiin kiistoihin.

Semper Fidelis, ystäväni, eikö olisi viisaampi käyttää tuokin aika kadonneitten evankeliointiin, kun harhaoppisten kanssa kinasteluihin, irroita itsesi pois heistä, tuo riita ei ole hyväksi kenellekään.

Toivon, että uskoisit nyt minua, kun sanon ettei ole Herran mieli tuo päivästä toiseen kinastelusi noiden vastustajiesi kanssa.

Uskon että sinulla on VARMASTI tärkeämpääkin tekemistä kun tuo kinaamien!

Rivka ystäväni kirjoittaa: >>Semper Fidelis, ystäväni, eikö olisi viisaampi käyttää tuokin aika kadonneitten evankeliointiin, kun harhaoppisten kanssa kinasteluihin, irroita itsesi pois heistä, tuo riita ei ole hyväksi kenellekään.>ei ole hyväksi kenellekään.

• neuvoa.

Rivka ystäväni kirjoittaa: >>Semper Fidelis, ystäväni, eikö olisi viisaampi käyttää tuokin aika kadonneitten evankeliointiin, kun harhaoppisten kanssa kinasteluihin, irroita itsesi pois heistä, tuo riita ei ole hyväksi kenellekään.>ei ole hyväksi kenellekään.

Vaikka sinulla ei ole riidanhalua vaan sisäinen rauha, niin kannattaa silti miettiä, onko tämä keskustelu kenellekään rakentavaa? Nämä ylpeät harhaoppiset eivät luovu, he ovat itse itsensä tuominneet. Sinä voit saattaa muut uskovat riitaan osalliseksi.

• neuvoa. kirjoitti:

Vaikka sinulla ei ole riidanhalua vaan sisäinen rauha, niin kannattaa silti miettiä, onko tämä keskustelu kenellekään rakentavaa? Nämä ylpeät harhaoppiset eivät luovu, he ovat itse itsensä tuominneet. Sinä voit saattaa muut uskovat riitaan osalliseksi.

Kiitos ystävällisestä neuvostasi. Otan sen huomioon.

• Näkyvä Pyhyydestä ja Puhtaudesta kirjoitat Rakas Semper tällä tavoin----> Odotellessani HUUTAVAN uskon kulmakiviä ilmaantuvan palstalle huomautan siitä, että meillä on monesta keskeisestä pelastuksen perusasiasta sama näkemys, siis se näkemys, joka perustuu Jumalan iäti kestävään sanaan.

Saattaa jopa olla, että olen hänen, siis HUUTAVAN, kanssa samaa mieltä laajemmalti kuin riviluterilaisen tai rivihelluntailaisen kanssa. Niin saattaa olla sentakia, että korostamme kumpikin pyhityksen ja puhdistumisen ratkaisevaa osuutta Jeesuksen seuraamisessa.

------> ja se oli se syy mix annoin sun olla rauhassa niin kauan !!!
      Mutta olet alkanut ottaa toisenlaisen linja nykyään ja veljelet nykyään niitten kansa joka polkee Pojan liiton Veren Voima ja sellaista emme voi suvaita me jotka halutaan näkyvä pysyvä Puhtaus ja Pyhyys jonka Jeesus tarkoitti seurajalleen...

• Kyllähän se Savis on niin, että minulle on tärkeintä nimenomaan sisäinen puhtaus.
        Meidän on puhdistettava Jumalan armon avulla sielumme ja sydämemme "kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa" 2.Kor.7:1.

1.Pietarin kirje:
        1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."

• greeeeen

Kyllähän se Savis on niin, että minulle on tärkeintä nimenomaan sisäinen puhtaus.
        Meidän on puhdistettava Jumalan armon avulla sielumme ja sydämemme "kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa" 2.Kor.7:1.

1.Pietarin kirje:
        1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."

Ja sinähän, Semper, et sitten varmastikaan edelleenkään halua ymmärtää, että puhdassydämisyys NÄKYY teoissa!?

33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan.

34 Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa.

(Matt. 12:33-35)
        _______

Raamattu erottaa selkeästi hyvän ihmisen ja pahan ihmisen, mutta sinä se vain iskostat ihmisten päähän sitä, miten pahoja me kaikki, Kristuksen omatkin, olemme. Se ei ole raamatullista!

• Tehkää parannus
        greeeeen kirjoitti:

Ja sinähän, Semper, et sitten varmastikaan edelleenkään halua ymmärtää, että puhdassydämisyys NÄKYY teoissa!?

33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan.

34 Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa.

(Matt. 12:33-35)
        _______

Raamattu erottaa selkeästi hyvän ihmisen ja pahan ihmisen, mutta sinä se vain iskostat ihmisten päähän sitä, miten pahoja me kaikki, Kristuksen omatkin, olemme. Se ei ole raamatullista!

Voi voi, paraskin puhumaan hyvistä hedelmistä, greeeen.

En ole ikinä nähnyt sinulta tulevan minkäänlaista hyvää hedelmää tällä palstalla, pelkkää mätää omenaa pursuaa tekstisi ja sinä syyttämällä syytät huutaja ukkosi kanssa Semperiä. Pahoja olette kumpikin sekä muut harhautuneet komppajaanne.

Edustatte sitä väärää jeesusta ja väärää new age oppia, joka on niin samanlainen kuin oikea, että vain Raamattunsa tunteva uudestisyntynyt palava kristitty näkee sen eron.

Käyttäydytte kun s.aatana joka aina syyttää oikeita uskovia ja sen palvelijoita te olettekin.

• Tehkää parannus kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt sinulta tulevan minkäänlaista hyvää hedelmää tällä palstalla, pelkkää mätää omenaa pursuaa tekstisi ja sinä syyttämällä syytät huutaja ukkosi kanssa Semperiä. Pahoja olette kumpikin sekä muut harhautuneet komppajaanne.

Edustatte sitä väärää jeesusta ja väärää new age oppia, joka on niin samanlainen kuin oikea, että vain Raamattunsa tunteva uudestisyntynyt palava kristitty näkee sen eron.

Käyttäydytte kun s.aatana joka aina syyttää oikeita uskovia ja sen palvelijoita te olettekin.

Mitä tarjoitat ???
        Sekö on sitten hyvä hedelmä kun liukkuu mukaan vääryyden kanssa ja suosii sitä sanomalla ettei ole mahdollisuus muutoxeen millään kaikki on yritetty mutta tulosta ei näy niinkui lipeä liperaaliteologiassa ,,,, missä hunaja on niin imelä että jopa percele punastuu ?? Sixikö ??? maailma on kuvannut hänet punainen ???

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Mitä tarjoitat ???
        Sekö on sitten hyvä hedelmä kun liukkuu mukaan vääryyden kanssa ja suosii sitä sanomalla ettei ole mahdollisuus muutoxeen millään kaikki on yritetty mutta tulosta ei näy niinkui lipeä liperaaliteologiassa ,,,, missä hunaja on niin imelä että jopa percele punastuu ?? Sixikö ??? maailma on kuvannut hänet punainen ???

Semper on tosiaankin mukana vääryydessä ja tekee itse jatkuvasti vääryyttä. Hänen oppinsa mukaan ihmisen on pidettävä lihansa ristillä, mutta siihen on vain teoreettinen mahdollisuus, ja se kyllä on todeksi eletty hänen omalla kohdallaan. Onneksi Raamatun sanan mukaan on toisin, ja muilla uskovilla on mahdollisuus paljon parempaan vaellukseen Jumalan itsensä lujittamina!

• greeeeen
        Tehkää parannus kirjoitti:

Sinä olet ihan itse pahalla asialla. Siitä kertoo jo tuo, että VALEHTELET minusta henkilönä.

• greeeeen

Laittakaapa ihmiset merkille, miten tämäkin ketju päätyi jälleen kerran siihen, että Semper alkoi vääristellä 'Huutavan äänen' asiaa ja ryhtyi ivaamaan tätä!

Tähän ketjuun on kopioitu kaksi 'Huutavan äänen' selkeää viestiä, joita Semper vääristelee. Lukekaa itse niistä, mitä 'Huutavan ääni' oikeasti sanoo.

Noinko, siis Semperin tavalla, toimii ihminen, joka on syntynyt uudesti Jumalasta?! Tuotako ovat Hengen hedelmät?!

• Relaa välillä green

• Relaa välillä green kirjoitti:

Hellitä hetkeksi, pliis. Taisi uusi aloitukseskin kadota juuri? Tässä nyt sulle opetuslaulu.

http://www.youtube.com/watch?v=zi-jla_8jiM

Niinpä olikin poistettu sisar greenin aloitus, joka vaihteeksi oli taas Semperiä koskeva.

Voi, voi kun nyt sheriffikin on alkanut "vainota" greeniä.
        Ettei vain "vihaisikin" greeeniä.

Voi green parkaa.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Niinpä olikin poistettu sisar greenin aloitus, joka vaihteeksi oli taas Semperiä koskeva.

Voi, voi kun nyt sheriffikin on alkanut "vainota" greeniä.
        Ettei vain "vihaisikin" greeeniä.

Voi green parkaa.

Ei sheriffi minua vainoa, täältä saisi, kuten monet ovat todenneet, poistatettua viestejä melkoisen heppoisin perustein ihan kautta linjan, mutta itse en koskaan pyydä teikäläisten viestien poistoa - nehän kertovat paljon omasta itsestänne...

Sen enempää tähän jäämättä, voinemme jatkaa ASIAA näin päin:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10552392

• NäinSeMenee.
        greeeeen kirjoitti:

Ei sheriffi minua vainoa, täältä saisi, kuten monet ovat todenneet, poistatettua viestejä melkoisen heppoisin perustein ihan kautta linjan, mutta itse en koskaan pyydä teikäläisten viestien poistoa - nehän kertovat paljon omasta itsestänne...

Sen enempää tähän jäämättä, voinemme jatkaa ASIAA näin päin:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10552392

Oikein sanoit "Ei sheriffi minua vainoa". Mutta onko sulla jotenkin paha olla? Kuuntelitkos muuten tuon sulle osoitetun laulun "anna arpisten haavojen olla". Mä kuuntelin ja se oli aika osuva, eikö?

Parannutaan ja rakastetaan toisiamme, jookos? Kilvoitellaan tässäkin! Olet sä kuitenkin Jumalan rakas, samoin on veli Semper. Ja sano sille sun ukolles terveiset, että hänkin on Jumalan rakas, Jeesuksen Kristuksen uhrin tähden, kuten me muutkin, vielä vajavaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      32
      2638
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1347
    3. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      337
      1048
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      45
      952
    5. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      894
    6. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      859
    7. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      774
    8. Niin siinä Kävi

Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      750
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44