Onko mahdollista?

D-allerginen

Kyseessä lienee sattuma, mutta jäi kuitenkin tunne, että näillä voi olla yhteys.
Aloitin tuossa joulun tietämissä D-vitamiini kuurin ja psoriasisvaivani puhkesi melkein heti täyteen kukkaan, sitä oli lähes jokapaikassa, laajempana kuin koskaan ennen, nyt sitten lopetin kuurin noin viikko sitten ja iho näyttää palautuvan ihan silmissä, voiko olla, että olen jotenkin allerginen kyseiselle vitamiinille, vai onko sattumaa?

5

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • super d

Osta kalan maksasta eristettyä D-vitamiinia.

super d tai jotain sellaista on myynnissä

• kalan maksa

https://www.hyvinvoinnin.fi/bioteekin-super-d

Myös Iherbistä löytyy kalanmaksaöljystä eristettyä D-vitamiinia.

Minulla toimii lanoliinivalmiste.

Ja syön sitä öljyssä. Oliiviöljyssä.

Kuivatableteissa on vaikka mitä lisäainetta, joten kannattaa jättää väliin.

iHerbissä on myös tippoina, jos haluaa jostain syystä välttää liivatetta.

• D-allerginen

Kiitos vastauksista, lukaisin siitä syömästäni D-vitamiinipurkin kyljestä ja tosiaankin, siitä löytyy vitamiinin lisäksi 13 lisäainetta.

Seuraavaksi tilaan juuri tuota kalanmaksaöljystä eristettyä.

• Möllerin kalanmaksaö

Kalanmaksaöljyä löytyy pullotettuna, silloin ei ongelmana ole kapseleiden kuoressa olevat lisäaineet.

• 100µg

Öljykapseleissa ei ole muuta kuin gelatiinia ja se tuskin aiheuttaa mitään allergiaa.

Möllerin kalanmaksaöljystä EI saa riittävästi D-vitamiinia, joten D-vitamiinia on syötävä erikseen ja nimenomaan öljykapseleina ei kuivapuristeina, joissa on vaikka mitä ainetta joukossa.

Öljykapseleissa EI ole lisä- eikä makeutusaineita, joten lienevät parhaimpia valmisteita.

USA:sta D3-vitamiinia saa ostettua huomattavasti halvemmalla eli rahaa säästyy jopa satoja euroja vuodessa riippuen perheen koosta. Esim. 1:n aikuisen D-vitamiini öljykapselissa maksaa vuodessa n. 10€ postituskuluineen riippuen annostuksesta eli pari senttiä päivässä. Alla linkki luotettavaan ja laadukkaaseen verkkokauppaan, joka toimittaa lisäravinteita ympäri maapalloa.

http://www.iherb.com/Vitamin-D

Softgel = öljykapseli eli parasta, mitä rahalla saa. Öljyjä on erilaisia eli jos on allergiaa esim. kalalle tai soijalle, niin valitse esim. auringonkukkaöljyssä oleva valmiste.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

Itse tilasin tätä valmistetta:

http://www.iherb.com/Carlson-Labs-Solar-D-Gems-4-000-IU-360-Soft-Gels/12663

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe