Armeijasta tytöille

Totaaliksi

Miksi tytöt vaativat kaikkia jätkiä käymään armeijan, vaikkei asia heitä itseään koske millään tavalla? Ja vieläpä valehtelevat, että armeijassa pojasta tulee mies ja muut pojat jäävät pojiksi.

104

1761

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • staraskaba

      mullehan se on aivan sama, kunhan on koulut käyty kunnolla.

      • WHORESPOTTED!!!!

        ahaaa sä taidat olla huora


    • ...

      Itse olen tyttö, ja olen menossa armeijaan.. Minulle on ihan sama käykö poika armeijan, sehän on vaan kunnia Suomelle.

      • vähänjärkeäpäähäänka

        VITTU MIKÄ HULLU!!


      • jju..sama

        komppaan (:


    • Kuka tyttö vaatii menemään armeijaan?

      Kai minä saan sitten vaatia, että pysyy sielä vitun keittiössä?

    • quyhveuoi

      Kyllä ne on selkärangattomia paskoja eikä mitään miehiä jotka ei armeijaa käy! Se on jokaisen miehen velvollisuus ja kunnia-asia suorittaa varusmiespalvelus!

      • Tomegle

        Tykkään näistä Suomen toivoista, jotka pitää armeijaa jonain tärkeänäkin asiana nykyajan Suomessa. Kuka tänne muka hyökkäisi? Ei Suomella ole mitään mikä kiinnostaisi ketään.

        Mitä nopeammin armeijan saa alta pois, sitä parempi. Sen sijaan, että olet 6 - 12kk armeijassa leikkimässä sotaa, voisit olla vaikka töissä tienaamassa rahaa, josta on sitten taas oikeasti hyötyä.


      • j845hy4h
        Tomegle kirjoitti:

        Tykkään näistä Suomen toivoista, jotka pitää armeijaa jonain tärkeänäkin asiana nykyajan Suomessa. Kuka tänne muka hyökkäisi? Ei Suomella ole mitään mikä kiinnostaisi ketään.

        Mitä nopeammin armeijan saa alta pois, sitä parempi. Sen sijaan, että olet 6 - 12kk armeijassa leikkimässä sotaa, voisit olla vaikka töissä tienaamassa rahaa, josta on sitten taas oikeasti hyötyä.

        Oho, meillä on täällä puolustuspolitiikan asiantuntija, joka tietää julistaa meille, että Suomeen ei ikinä hyökkää kukaan. Suomella kun ei ole ''mitään mikä kiinnostaisi ketään''. Tosin ko. asiantuntija ei ymmärrä ettei maanpuolustusta voi suunnitella nykyhetken perusteella, sillä kunnollisen puolustuksen rakentamiseen menee vuosikausia tai jopa vuosikymmeniä.

        Suomella on myös hyvin merkittävä strateginen arvo. Todennäköisimmin mahdollinen hyökkäys tulee Venäjälta; nykyjohto on lisännyt asemenoja ja seuraavan johdon aikeista ei kukaan voi tietää mitään. Venäjä on riippuvainen Itämeren kautta Suomenlahden pohjukkaan kuljetettavasta öljystä. Venäjän tärkeimmät öljysatamat sijaitsevat juuri siellä ja öljyhän on aika merkittävä luonnonvara etenkin sodankäynnin kannalta. Lisäksi Pietarin alueen ja Kuolan niemimaan laivastotukikohdat ovat aivan liian lähellä Suomen alueita.

        Toisekseen Venäjä pääsisi Suomen valtaamalla hyökkäämään Pohjois-Ruotsiin, jossa on maailman suurimpia rautakaivoksia sekä Norjaan, joka on NATOn Euroopan puolustuksen kulmakiviä. Norjan valloittamin rannikon kautta on erittäin vaikeaa raskaan rannikkopuolustuksen sekä vuoristojen takia. Ruotsin puolelta tehdyssä hyökkäyksessä ei pidä huomioida mitään näistä ja esim. Oslo on helposti vallattavissa. Lisäksi Venäjän risteilyohjusten kantama paranisi ratkaisevasti, jos se valtaisi Suomen: Vaasasta ammuttu risteilyohjus kantaisi Britanniaan tai Norjanmeren USA:n lentotukialuksille asti.

        Viimeistään Georgian sota osoitti ettei Venäjä pelkää käyttää voimaa nähinaapureitaan vastaan. Jos Venäjä käy monen rintaman sotaa, Suomella on hyvät mahdollisuudet lyödä Venäjä alueellisen puolustuksen, sissisodan ja tehokkaiden ilmavoimien avulla. Tämä kuitenkin edellyttää asevelvollisuutta, koska totaalisessa puolustussodankäynnissä suuren, koulutetun ja oman roolinsa tuntevan reservijoukon mobilisoiminen on erittäin ratkaisevaa. Tämän kokoneinen ja näin vähäväkilukuinen maa ei pysty käymään uskottavaa totaalista sodankäyntiä ilman asevelvollisuutta.


      • James-95
        j845hy4h kirjoitti:

        Oho, meillä on täällä puolustuspolitiikan asiantuntija, joka tietää julistaa meille, että Suomeen ei ikinä hyökkää kukaan. Suomella kun ei ole ''mitään mikä kiinnostaisi ketään''. Tosin ko. asiantuntija ei ymmärrä ettei maanpuolustusta voi suunnitella nykyhetken perusteella, sillä kunnollisen puolustuksen rakentamiseen menee vuosikausia tai jopa vuosikymmeniä.

        Suomella on myös hyvin merkittävä strateginen arvo. Todennäköisimmin mahdollinen hyökkäys tulee Venäjälta; nykyjohto on lisännyt asemenoja ja seuraavan johdon aikeista ei kukaan voi tietää mitään. Venäjä on riippuvainen Itämeren kautta Suomenlahden pohjukkaan kuljetettavasta öljystä. Venäjän tärkeimmät öljysatamat sijaitsevat juuri siellä ja öljyhän on aika merkittävä luonnonvara etenkin sodankäynnin kannalta. Lisäksi Pietarin alueen ja Kuolan niemimaan laivastotukikohdat ovat aivan liian lähellä Suomen alueita.

        Toisekseen Venäjä pääsisi Suomen valtaamalla hyökkäämään Pohjois-Ruotsiin, jossa on maailman suurimpia rautakaivoksia sekä Norjaan, joka on NATOn Euroopan puolustuksen kulmakiviä. Norjan valloittamin rannikon kautta on erittäin vaikeaa raskaan rannikkopuolustuksen sekä vuoristojen takia. Ruotsin puolelta tehdyssä hyökkäyksessä ei pidä huomioida mitään näistä ja esim. Oslo on helposti vallattavissa. Lisäksi Venäjän risteilyohjusten kantama paranisi ratkaisevasti, jos se valtaisi Suomen: Vaasasta ammuttu risteilyohjus kantaisi Britanniaan tai Norjanmeren USA:n lentotukialuksille asti.

        Viimeistään Georgian sota osoitti ettei Venäjä pelkää käyttää voimaa nähinaapureitaan vastaan. Jos Venäjä käy monen rintaman sotaa, Suomella on hyvät mahdollisuudet lyödä Venäjä alueellisen puolustuksen, sissisodan ja tehokkaiden ilmavoimien avulla. Tämä kuitenkin edellyttää asevelvollisuutta, koska totaalisessa puolustussodankäynnissä suuren, koulutetun ja oman roolinsa tuntevan reservijoukon mobilisoiminen on erittäin ratkaisevaa. Tämän kokoneinen ja näin vähäväkilukuinen maa ei pysty käymään uskottavaa totaalista sodankäyntiä ilman asevelvollisuutta.

        Tomegle pantiin hiljaiseks


      • sdetgxcv
        j845hy4h kirjoitti:

        Oho, meillä on täällä puolustuspolitiikan asiantuntija, joka tietää julistaa meille, että Suomeen ei ikinä hyökkää kukaan. Suomella kun ei ole ''mitään mikä kiinnostaisi ketään''. Tosin ko. asiantuntija ei ymmärrä ettei maanpuolustusta voi suunnitella nykyhetken perusteella, sillä kunnollisen puolustuksen rakentamiseen menee vuosikausia tai jopa vuosikymmeniä.

        Suomella on myös hyvin merkittävä strateginen arvo. Todennäköisimmin mahdollinen hyökkäys tulee Venäjälta; nykyjohto on lisännyt asemenoja ja seuraavan johdon aikeista ei kukaan voi tietää mitään. Venäjä on riippuvainen Itämeren kautta Suomenlahden pohjukkaan kuljetettavasta öljystä. Venäjän tärkeimmät öljysatamat sijaitsevat juuri siellä ja öljyhän on aika merkittävä luonnonvara etenkin sodankäynnin kannalta. Lisäksi Pietarin alueen ja Kuolan niemimaan laivastotukikohdat ovat aivan liian lähellä Suomen alueita.

        Toisekseen Venäjä pääsisi Suomen valtaamalla hyökkäämään Pohjois-Ruotsiin, jossa on maailman suurimpia rautakaivoksia sekä Norjaan, joka on NATOn Euroopan puolustuksen kulmakiviä. Norjan valloittamin rannikon kautta on erittäin vaikeaa raskaan rannikkopuolustuksen sekä vuoristojen takia. Ruotsin puolelta tehdyssä hyökkäyksessä ei pidä huomioida mitään näistä ja esim. Oslo on helposti vallattavissa. Lisäksi Venäjän risteilyohjusten kantama paranisi ratkaisevasti, jos se valtaisi Suomen: Vaasasta ammuttu risteilyohjus kantaisi Britanniaan tai Norjanmeren USA:n lentotukialuksille asti.

        Viimeistään Georgian sota osoitti ettei Venäjä pelkää käyttää voimaa nähinaapureitaan vastaan. Jos Venäjä käy monen rintaman sotaa, Suomella on hyvät mahdollisuudet lyödä Venäjä alueellisen puolustuksen, sissisodan ja tehokkaiden ilmavoimien avulla. Tämä kuitenkin edellyttää asevelvollisuutta, koska totaalisessa puolustussodankäynnissä suuren, koulutetun ja oman roolinsa tuntevan reservijoukon mobilisoiminen on erittäin ratkaisevaa. Tämän kokoneinen ja näin vähäväkilukuinen maa ei pysty käymään uskottavaa totaalista sodankäyntiä ilman asevelvollisuutta.

        Norjaan (NATO-maa) Venäjä ei koskaan tule hyökkäämään, koska se tietäisi maailmanlaajuista ydinsotaa. Sen sijaan Suomeen voidaan hyvinkin hyökätä lähitulevaisuudessa - moni venäläinen kenraali varmasti ihmettelee miksei tänne olla jo hyökätty. Oikeastaan hyökkäys olisi ihan hyvä asia: saisi kerralla siivottua kunnolla saamattomien nuorten miesten porukkaa ja loppuisi hetkeksi se sixpäkkien roudaaminen ja tölkki kädessä kadulla notkuminen.


      • eadfju

        lol, vitun natsi-quyhveuoi!


      • r4etr4tb
        j845hy4h kirjoitti:

        Oho, meillä on täällä puolustuspolitiikan asiantuntija, joka tietää julistaa meille, että Suomeen ei ikinä hyökkää kukaan. Suomella kun ei ole ''mitään mikä kiinnostaisi ketään''. Tosin ko. asiantuntija ei ymmärrä ettei maanpuolustusta voi suunnitella nykyhetken perusteella, sillä kunnollisen puolustuksen rakentamiseen menee vuosikausia tai jopa vuosikymmeniä.

        Suomella on myös hyvin merkittävä strateginen arvo. Todennäköisimmin mahdollinen hyökkäys tulee Venäjälta; nykyjohto on lisännyt asemenoja ja seuraavan johdon aikeista ei kukaan voi tietää mitään. Venäjä on riippuvainen Itämeren kautta Suomenlahden pohjukkaan kuljetettavasta öljystä. Venäjän tärkeimmät öljysatamat sijaitsevat juuri siellä ja öljyhän on aika merkittävä luonnonvara etenkin sodankäynnin kannalta. Lisäksi Pietarin alueen ja Kuolan niemimaan laivastotukikohdat ovat aivan liian lähellä Suomen alueita.

        Toisekseen Venäjä pääsisi Suomen valtaamalla hyökkäämään Pohjois-Ruotsiin, jossa on maailman suurimpia rautakaivoksia sekä Norjaan, joka on NATOn Euroopan puolustuksen kulmakiviä. Norjan valloittamin rannikon kautta on erittäin vaikeaa raskaan rannikkopuolustuksen sekä vuoristojen takia. Ruotsin puolelta tehdyssä hyökkäyksessä ei pidä huomioida mitään näistä ja esim. Oslo on helposti vallattavissa. Lisäksi Venäjän risteilyohjusten kantama paranisi ratkaisevasti, jos se valtaisi Suomen: Vaasasta ammuttu risteilyohjus kantaisi Britanniaan tai Norjanmeren USA:n lentotukialuksille asti.

        Viimeistään Georgian sota osoitti ettei Venäjä pelkää käyttää voimaa nähinaapureitaan vastaan. Jos Venäjä käy monen rintaman sotaa, Suomella on hyvät mahdollisuudet lyödä Venäjä alueellisen puolustuksen, sissisodan ja tehokkaiden ilmavoimien avulla. Tämä kuitenkin edellyttää asevelvollisuutta, koska totaalisessa puolustussodankäynnissä suuren, koulutetun ja oman roolinsa tuntevan reservijoukon mobilisoiminen on erittäin ratkaisevaa. Tämän kokoneinen ja näin vähäväkilukuinen maa ei pysty käymään uskottavaa totaalista sodankäyntiä ilman asevelvollisuutta.

        Nappaa lääkkees, patriootti.

        Eli nikkelitabu ohimoon. NUSSISiTÄVITUNARMEIJAASI SAATANANHOMO JA KUOLE


      • ////////////////////
        sdetgxcv kirjoitti:

        Norjaan (NATO-maa) Venäjä ei koskaan tule hyökkäämään, koska se tietäisi maailmanlaajuista ydinsotaa. Sen sijaan Suomeen voidaan hyvinkin hyökätä lähitulevaisuudessa - moni venäläinen kenraali varmasti ihmettelee miksei tänne olla jo hyökätty. Oikeastaan hyökkäys olisi ihan hyvä asia: saisi kerralla siivottua kunnolla saamattomien nuorten miesten porukkaa ja loppuisi hetkeksi se sixpäkkien roudaaminen ja tölkki kädessä kadulla notkuminen.

        1944 -1945 Neuvostoliitto vapautti Norjan.


      • JÄbä hei
        James-95 kirjoitti:

        Tomegle pantiin hiljaiseks

        Mutta Tomnegle oli oikeassa -.-


    • abcdaa

      mitä vitun väliä oikeesti onko käyny jonku armeijan vai ei ei mittään :d se nyt vaan sattuu olemaan suomesa jätkille periaatteessa pakollinen, elkää marisko, kyllähän meki tehhään teile mukisematta voileipiä ja keitetään kahvia

      • potari

        Ai mukisematta? Hyvä läppä. Ehkä yks parhaimmista.


    • kevättä odotellessa

      Noo, mä oon tyttö, eikä mua haittais vaikka poika ei olis käynytkään armeijan, vaan esim. sivarin.
      Mutta toisaalta, olishan se armeija jotenkin sellanen hienompi. :)

    • palkka armeija jooko

      Oon 16v poika, enkä haluis käydä armeijaa enkä sivaria. Toivoisin että suomessa olisi palkka armeija. En pidä edes aseista. Tuntuvat liian vierailta kapistuksilta. En pidä mistään väkivaltapeleistä tippaakaan. Olisipa jokin muu vaihtoehto vielä kuin armeija, sivari tai vankila. Pitäisköhän suorittaa opinnot suomessa loppuun ja muuttaa ulkomaille töihin ja muuttaa takaisin suomeen vasta 50 toisella puolen. Mulla on epilepsia, mutta se on sen verta lievä, ettei ole este armeijalle. Tai olisi armeija edes täysin vapaaehtoinen ilman mitään vaatimuksia ''Mene armeijaan tai sivariin!'' Ja vaikka armeija kestää minimissään sen 6kk, niin on se kuitenkin melko pitkä aika.. Eikä musta olis tuonne mehtään rämpimään. Tykkään liikkua metsässä, mutta että tyyliin talvella siellä lumihangessa nukkua. Ampuisin varmaan itteni ensimmäisen päivän jälkeen. Ja kunnioitan Suomea ja suomen puolesta taistelleita sotilaita omalla tavallani.

      • potari

        Ja miksei sivari käy, arvon lellitylle kermaperseellemme?


      • palkka armeija jooko
        potari kirjoitti:

        Ja miksei sivari käy, arvon lellitylle kermaperseellemme?

        Koska haluaisin jatkaa opinnoistani ihan suoraan työelämään ilman mitään ylimääräsiä hidasteita.


      • sivarihomo

        Lääkäriltä saat helposti C:n kun latelet jotain paskaa masennuksesta/peloista/tappamisen pelosta.

        Kutsuntalääkärin kanssa asia tuskin yhtä helppoa on, mutta erikseen kun varaat ajan yksityiseltä tai jostain muualta saanet C:n helposti.


      • gernau
        potari kirjoitti:

        Ja miksei sivari käy, arvon lellitylle kermaperseellemme?

        Koska kermaperse ei halua toista kermapersettä!


      • fdsfdsfds

        Itse olen tyttö, ja haluan käydä armeijan. Itsekkin inhoan yli kaiken väkivaltaa ja kaiken elollisen tappamista turhaan mutta pelkään oikeasti pienen maamme puolesta, ja haluan olla puolustamassa sitä jos on tarvis. Ja armeijan kautta saatta päässä eteenpäin sillä saralla, jos ei muuten.


    • a-la-laya harmaana

      Koska minusta on näin kärjistetysti sanotusti raukkamaista paeta isänmaan puolustamista. Jos Suomelle tulisi sota, kuka tätä maata puolustaisi, jos kaikki menee jonnekin sivariin? Okei, ei kuulosta kovin realistiselta että huomenna tulis sota, mutta kuitenkin. Ikinä ei tiedä.

    • ....................

      Tytöt ymmärtää kunnon Miesten päälle. Jokainen Mies käy armeijan, velliperseet jäävät sivareiksi ja totaaliluusereiksi. Puhdas tosiasia.

    • sivarihomo

      Olen käynyt sivarin.

      Uskokaa minua, tyttöjä ei se haittaa. Olen sanonut sen monille kymmenille tytöille, eikä missään tapauksessa ole viehätysvoimani laskenut.

      • Arjukkainen

        Minun kohdalla mielenkiinto sivaria kohtaan on nolla!


      • sivarihomo
        Arjukkainen kirjoitti:

        Minun kohdalla mielenkiinto sivaria kohtaan on nolla!

        Toki aina löytyy erikoistapauksia.

        Jotkut naiset haluaa vaan palomiehiä, inttikundeja, nörttejä, muusikoita, pitkätukkia...

        Kyseiset naiset ovat kuitenkin selkeä vähemmistö


    • Taas turhaa lätinää

      Menkää osoittamaan mieltä eduskunnan rappusille.

    • naisen kanta

      En vaadi, enkä pidä ollenkaan tärkeänä onko mies käynyt armeijan vai ei. Sivari saattaa olla jopa kiinnostavampi, koska siitä voi päätellä että mies ajattelee asioita ja kulkee omia polkujaan. Miehet ne on jotka vaativat kaikkia käymään armeijan, ei naiset.

    • In the Army Now

      Mun on kyllä pakko myöntää että kiinnostus laskee ku lehmänhäntä kun kuulen että mies on sivari. Siviilipalvelus on mun mielestä hintelille, pelokkaille mammanpojille. Oikeet miehet menee armeijaan ja tosi paikan tullen puolustaa tätä maata!

      Tottakai sen ymmärtää jos on esim. joku sairaus minkä takia saa vapautuksen armeijasta, mut ei muuten.

      Ja totaalikieltäytyjät sitten.. Onko niissä miestä ollenka?! Ne ei halua puolustaa Suomee, eivätkä mee edes sivariin. Vittu mitä pellejä!

      Ja näitä miehiä mä en sitten voi sietää, jotka kitisee armeijaan menosta, että miksei se sitten oo naisilleki pakollinen.. Yhyy...!

      • In the Army Now

        Oon muuten joskus miettiny mitähän mieltä sotaveteraanit on sivareista?

        Sotaveteraanit taisteli verta vuodattaen tän maan puolesta. Mut nää nykyajan velliperseet ei paljoo Suomen itsenäisyyttä tunnu arvostavan. Heidän puolestaan veli venäläinen saa vapaasti hyökätä ja vallata koko maan..

        Ennen oli miehet rautaa....


      • isvarihomo
        In the Army Now kirjoitti:

        Oon muuten joskus miettiny mitähän mieltä sotaveteraanit on sivareista?

        Sotaveteraanit taisteli verta vuodattaen tän maan puolesta. Mut nää nykyajan velliperseet ei paljoo Suomen itsenäisyyttä tunnu arvostavan. Heidän puolestaan veli venäläinen saa vapaasti hyökätä ja vallata koko maan..

        Ennen oli miehet rautaa....

        Sotaveteraanien taisteluiden takia meillä on nykyään mahdollisuus valita intin ja sivarin välillä. Sivarit uskaltavat käyttää niitä vapauksia, jotka sotaveteraanit ovat meille verellään hankkineet.

        Ja todellinen maskuliininen tosimies elää niin kuin itse haluaa, ei kuten muut häntä käskevät. Ei siinä, kyllä intinkin monet käyvät omasta tahdostaan, mutta todella monet menevät sinne koska eivät uskalla mennä sivariin. En usko kenenkään ihailevan sellaista käytöstä.


      • Simo hovari

        Widdu mikä urpo !!!


      • ½armeija½sivari
        isvarihomo kirjoitti:

        Sotaveteraanien taisteluiden takia meillä on nykyään mahdollisuus valita intin ja sivarin välillä. Sivarit uskaltavat käyttää niitä vapauksia, jotka sotaveteraanit ovat meille verellään hankkineet.

        Ja todellinen maskuliininen tosimies elää niin kuin itse haluaa, ei kuten muut häntä käskevät. Ei siinä, kyllä intinkin monet käyvät omasta tahdostaan, mutta todella monet menevät sinne koska eivät uskalla mennä sivariin. En usko kenenkään ihailevan sellaista käytöstä.

        isvarihomo, juurikin näin! in the army now, kui et ite mee armeijaan?


      • sivarihomo
        ½armeija½sivari kirjoitti:

        isvarihomo, juurikin näin! in the army now, kui et ite mee armeijaan?

        En halua tuhlata vuotta elämästäni armeijaan (0 kiinnostus). Voin käyttää aikani paremmin siviilissä.


      • In the Army Now kirjoitti:

        Oon muuten joskus miettiny mitähän mieltä sotaveteraanit on sivareista?

        Sotaveteraanit taisteli verta vuodattaen tän maan puolesta. Mut nää nykyajan velliperseet ei paljoo Suomen itsenäisyyttä tunnu arvostavan. Heidän puolestaan veli venäläinen saa vapaasti hyökätä ja vallata koko maan..

        Ennen oli miehet rautaa....

        Sopii sitten mennä kysymään näiltä veteraaneilta mielipiteitä vielä kun se on mahdollista... ihan oikeesti. Sotaa pakoilleita oli vaikka kuinka paljon, pakosta ne sinne meni valtaosa. joko rintamalle tai nappi ottaan omilta. Eipä ollu miehet sen rautasempia ennenkään. :D


      • isvarihomo kirjoitti:

        Sotaveteraanien taisteluiden takia meillä on nykyään mahdollisuus valita intin ja sivarin välillä. Sivarit uskaltavat käyttää niitä vapauksia, jotka sotaveteraanit ovat meille verellään hankkineet.

        Ja todellinen maskuliininen tosimies elää niin kuin itse haluaa, ei kuten muut häntä käskevät. Ei siinä, kyllä intinkin monet käyvät omasta tahdostaan, mutta todella monet menevät sinne koska eivät uskalla mennä sivariin. En usko kenenkään ihailevan sellaista käytöstä.

        Juuri näin.


      • viisassetä
        sivarihomo kirjoitti:

        En halua tuhlata vuotta elämästäni armeijaan (0 kiinnostus). Voin käyttää aikani paremmin siviilissä.

        Armeijasta pääsee 100% varmasti puolella vuodella jos vähänkin osaa käyttää päätään, kun taas siviilipalveluksessa teet vuoden töitä ilmaiseksi = menemällä armeijaan ``säästät`` 6kk elämästäsi.


      • juoni joe
        viisassetä kirjoitti:

        Armeijasta pääsee 100% varmasti puolella vuodella jos vähänkin osaa käyttää päätään, kun taas siviilipalveluksessa teet vuoden töitä ilmaiseksi = menemällä armeijaan ``säästät`` 6kk elämästäsi.

        No, ei sinne sivariinkaan sitten kannata mennä vaan hankkia vapautus. Niin säästää 6 kk verrattuna armeijaan ja 12 kk verrattuna sivariin.


      • sivarihomo
        juoni joe kirjoitti:

        No, ei sinne sivariinkaan sitten kannata mennä vaan hankkia vapautus. Niin säästää 6 kk verrattuna armeijaan ja 12 kk verrattuna sivariin.

        Siis sivari oli minulle perin mukavaa aikaa, tein päätöksen sinne menosta vasta kun varmistuin palveluspaikasta. Olin töissä nuorekkaassa ympäristössä kavereiden kanssa, työ oli siistiä ja itsenäistä.
        Rahaakin tuli enemmän kuin koskaan ennen (sivuduunia sivarin ohessa).

        Muutenkin sivari tarjosi minulle haluamani välivuoden, on jäänyt aikaa itsetutkiskeluun ja muuhun hömppään.

        Jos sivariaika on tuskaa niin sitten se on toki "elämän tuhlaamista"


      • urk

        In the army now on mies todennäköisesti kaappihomo.


    • Asdertson

      Vaatii kuka vaatii...

      Nyt eletään aika lailla toisenlaisessa maailmassa kuin talvisodassa taistelleiden isoisiemme aikana.

      Yleinen asevelvollisuus, jollainen Suomessa on, on maailmassa ERITTÄIN harvinainen. Suomen lisäksi sitä löytyy Euroopasta vain Turkista, Kreikasta ja Kyprokselta.

      Oikeasti me olemme menossa samaan suuntaan. Ihan oikeasti: kaikkia ei enää tarvita pitkin metsiä ryynäämään.

      Pitääkö tyttösi amerikkalaisista elokuvista? Sano hänelle jokaisen miespuolisen näyttelijän kohdalla: "Tuo ei ole käynyt armeijaa. Eikä tuo. Eikä tuokaan." (USA:ssa ei ole asevelvollisuutta).

      • jokuvaajostain

        Näin on asiat! Ja eiköhän tulevat sodat ratkasta jotenkin muuten, kuin mettässä juoksemalla.
        Suomi taitaa olla Euroopan ainoa maa jossa vielä nykyäänkin on mielipidevankeja? Juurikin asevelvollisuuden takia.


      • jokuvaajostain kirjoitti:

        Näin on asiat! Ja eiköhän tulevat sodat ratkasta jotenkin muuten, kuin mettässä juoksemalla.
        Suomi taitaa olla Euroopan ainoa maa jossa vielä nykyäänkin on mielipidevankeja? Juurikin asevelvollisuuden takia.

        Kyllä se armeija kannattaa käydä ja unohtaa se sotaleikkipelleily-asenne. Se ei ole mitään leikkiä vaan ihan totista totta. Sodat ei maailmasta tule loppumaan ikinä, joten on ihan hyvä oppia joitain perusasioita. Näitä armeijassa opittuja taitoja voit ihan hyvin joutua käyttämään rauhan aikanakin. Vaatii tietysti tietynlaista asennetta ja elämänkatsomusta..

        Mä olen itse sivari, peruskoulutuksen saanut armeijassa. Enkä vaihtaisi kumpaakaan palveluskokemusta pois. Metsässä ihan yötä vietetty aika on todella vähäistä ja sekin oli paljon rennompaa ja mieltä kohottaavaa kuin kasarmilla olo :D

        Omat lapset ainakin aivopesen armeijan ja partioharrastuksen pariin. ;)=
        Ja kyllä, miehen tehtävä on luoda turvallisuutta.


    • kylmä fakta

      Armeijan käynyttä on helpompi juoksuttaa ja simputtaa, niin perhe-elämässä kuin työelämässäkin. Työnantajat pelkäävät omilla aivoilla ajattelevia. Sellaisia on vaikeampi kusettaa ja saada tekemään järjettömyyksiä. Siksi niitä ei haluta palkata.

    • Ihan ajatuksia

      Armeijalla on tänä päivänäkin vielä se imago, että siellä nuoret miehet, ja miksei naisetkin, pääsevät yli eräästä fyysisestä ja henkisestä tasosta kohti aikuisuutta. Armeija luo sosiaalista kanssakäymistä, korostaa fyysistä kuntoa ja omaa maata kohtaan todella tärkeää puolustustahtoa.

      En ole ekspertti, mutta luulen, että naisille se tieto, että mies on suorittanut varusmiespalveluksen, tuo heille tietynlaista turvan, kiinnostavuuden ja ylpeyden tunnetta, kun tietää että mies osaa aseellisen ja aseettoman taistelun, on hyvässä fyysisessä ja myöskin psyykkisessä kunnossa (molemmista voi siis olla ylpeä) ja on oletettavasti luonut uusia ystäväsuhteita armeijassa ja vahvistanut koko ajan olleita ystäväsuhteita. Naisen omat ystävät voivat siten tutustua miehen ystäviin. Kaikki nämä seikat voivat laajentaa mahdollisen parisuhteen mahdo

      Minusta se olisi ainakin niin. Minulle kutsunnat tulevat vasta vuoden päästä.

    • itse kävin

      En ole koskaan tavannut ketään tyttöä, joka tuollaista vaatisi. Kuulostaa oudoilta sotahulluilta!

      Armeijasta saa nykypäivänä todella helposti vapautuksen. Eikä tytötkään kyseenalaista terveydellistä syistä saatua vapautusta. Niillehän ei tarvitse kertoa että paperit on saatu feikkaamalla :-)

      Joka kolmas nuori mies jättää armeijan käymättä, joten ei se ole mitenkään harvinaista edes. Naisille ei jää kauheesti valinnan varaa jos ovat turhan ronkeleita, armeijan käymättömiä on nuorista miehistä aikamoisen suuri osuus nykyisin.

    • ....................

      Mieluummin lasteni isäksi valitsin sivarin päiväkodissa suorittaneen kuin asehullun. Jos se sota syttyis, niin ihan samanlailla sinne kaikki menis, oli sit sivareita tai ei. Ampumaan oppii ilman homosteluakin.

      Ja kyllä, provosin huvikseni, kun toi alotus ja nää armeijan puolustajat on niin hauskoja ihmisiä hauskoine mielipiteineen :D

    • alfauros12343

      kiinnostaa vitusti ämmät jotka ajattelee tolleen

    • sivarin vaimo

      Mun mies on sivari. Toki täällä Keski-Euroopassa useempi mies on ollu sivari kun armeijan käynyt. Mun mies on erittäin tehokas, jämpti jne. Ei millään tavoin mikään "hippi"-tyylin edustaja. Kyllä mulle ainaki miehessä merkkaa se, miten sillä on oma elämä hallussa. Tollanen "mulle kelpaa vaan armeijan käyny mies" ajattelu kuullostaa lähinnä lapselliselle. Eihä sillä loppujen lopuksi oo mitään merkitystä.

      Jos miehellä on armeijasta vapautus (oikeesta syystä tai huijaamalla) herättää se mussa ainaki epäilyksiä. En välttämättä valittis ensmäisenä rinnalleni miestä, jota jo parikymppisenä vaivaa vakava sairus, mielenterveydelliset ongelmat tai lusmuilun halu.

      • Kuus plus 13

        Minä sain vapautuksen synnynnäisen sydänvian takia. Mikäli jonkun kaltaisesi kohtaan, voin esittää hänelle vinon pinon sairauskertomuksia, ettei tarvitse "epäillä" ongelman laatua. Ihan huumorimielessä siis, seurustelukumppaniksi en sinunlaistasi ottaisi ikimaailmassa.


      • sivarin vaimo
        Kuus plus 13 kirjoitti:

        Minä sain vapautuksen synnynnäisen sydänvian takia. Mikäli jonkun kaltaisesi kohtaan, voin esittää hänelle vinon pinon sairauskertomuksia, ettei tarvitse "epäillä" ongelman laatua. Ihan huumorimielessä siis, seurustelukumppaniksi en sinunlaistasi ottaisi ikimaailmassa.

        Totta kai on sairauksia, joiden johdosta täytyykin saada vapautus armeijasta. Mutta kyllä vakavan sairauden kohdalla silti itseäni mietityttäisi "uskallanko" lähteä parisuhteeseen. Tämä taas riippuu ihan vaivan laadusta. Jos en vaan olis jo siinä vaiheessa rakastunut, niin kyllä joutuisin miettimään hyvin vakavasti lähdenkö parisuhteeseen esim. kuoleman sairaan miehen kanssa. Tämä nyt vaan on fakta.


    • love will never die

      En huolisi armeijan tai sivarin käymättä jättänyttä jätkää. :/ Nössöä.
      Aluksikin siellä nousee kunto, opitaan maanpuolustusta ja muuta siihen liittyvää - eli jos sota syttyy näistä jutuista on hyötyä. Me naisethan ollaan sit lapsia hoitamassa ja tekemässä ruokaa perheelle kun ukot tulee sotatantereelta. Pahimpii on nää feikkaajat jotka on hankkinu paperit laittomasti, ei oo ollu mitään vikaa oikeesti mutta kun on vaan niin pelottanu mennä sinne - VOI LOL! :D
      Onneks mun ukko on käyny armeijan, ja voi että voin sanoa et se ero mikä tuli näkyviin miehessä oli mahtava, saatiin se ruma pömppömasu pois ja asennevamma katos (ruirui sitä ja ruirui tätä, armeijassa ei valiteta vaan tehdään niinku pitää ja käsketään!). On se nyt muutenki komeempi

      • Ei mitään väliä!

        Just! Tehdään miehistä tahdottomia pönttöjä,jotka hyppäävät vaikka kaivoon,jos käsky käy.

        Tällaisista ihnisistä ei ole mihinkään.....

        No onneksi olen toim.joht ja alaisia on 35 henkeä,joten hyvähän se on, kun suurin osa heistä on armeijan käynyt,jotta tottelevat esimiestään nöyrästi.....heh hee.


      • hehehe4
        Ei mitään väliä! kirjoitti:

        Just! Tehdään miehistä tahdottomia pönttöjä,jotka hyppäävät vaikka kaivoon,jos käsky käy.

        Tällaisista ihnisistä ei ole mihinkään.....

        No onneksi olen toim.joht ja alaisia on 35 henkeä,joten hyvähän se on, kun suurin osa heistä on armeijan käynyt,jotta tottelevat esimiestään nöyrästi.....heh hee.

        Voi kuule kyllä on, pitää niellä se ylpeys ja lopettaa olemasta sellainen valittava saamaton velliperse. :D


    • kersantti karoliina

      Olen nainen,
      mikäli nuoruudessani olisi ollut mahdollisuus asepalvelukseen, olisin mennyt. Se taisi tulla vasta puolustusministeri Rehnin aikana, ehkä v. 1995???
      Kaikille nuorille ihmisille, sukupuolesta riippumatta, tekisi hyvää oppia elämisen perustaitoja, ryhmässä asuen. Koulutuksen tasosta en kommentoi.

    • molon labe

      Kateellisena olen kuunnellut isovanhempien sotatarinoita. Saataisiinpa tällekkin aikakaudelle kunnon mättömenot. pahempi tilanne se kyllä olisi ku 70v sitten mutta silti toivon että päästäisiin miesten töihin täälläkin. Tätä tuskin tulee tapahtumaan ku jos tänne hyökättäisiin niin nykymaailmassa olisimme jo antautuneet ennenkuin miehet olisivat saaneet aseet kouraan.. toivottavasti venäläiset eivät lue tätä.

    • simohovaripenttihilk

      Olen sivari. Sain tk:n lääkäriltä C-paperit, sotilaslääkäri oli kuitenkin sitä mieltä ettei jaloissani ole mitään vikaa, A-mies. Kolmesti kävin sotilaslääkärin juttusilla mutta kanta ei muuttunut. Vaihdoin siviilipalvelukseen, paljon parempi vaihtoehto kun viettää loppuelämänsä pyörätuolissa.

    • --------------------

      Armeijaan menevät naiset ovat ihan käsittämätöntä porukkaa, ainakin yllättävän suuri osa niistä. Itse olin armeijassa niin yksikön naisista varmaan yli puolet lopetti jossain vaiheessa, iso osa jo alkumetreillä.
      Mitä järkeä lähteä todistelemaan vapaaehtoisesti jotain itselleen tai muille, ja lähteä sitten häntä koipien välissä pois kun ei olekaan kivaa ja ihanaa?
      Siinä viime vuoden puolella tuleessa tv-sarjassakin monet niistä naisista lopetti. Totuuden nimessä niin kyllä miehistäkin. Mutta silti.

      Niille naisille jotka armeijasta saavat itselleen uran, nostan hattua. Ura se on siinä kuin muutkin ja jos kiinnostaa niin mikäs siinä. Kun itse olin armeijassa, oli silloinkin muistaakseni 3 tai 2 urallaan etenevää naisyliluutnanttia. Mutta turisteja en ymmärrä. Miten joku voi olla niin saamaton, että jättää kesken kaiken aloittamansa?

      Itse ajattelin armeijassa lähinna niin, että näille turisteille taisi tulla yllätyksenä, että se täyspakkaus ja pienemmätkin kantamukset todella painavat suhteellisen paljon, ja siihen saa naisella olla melko kova kunto jos meinaa miesten mukana moiset selässä kulkea. Sama tuli mieleen myös siitä tv-sarjasta.

    • tämän päivän

      intti on täynnä huonokuntoisia pullaperseitä.
      Eikö se kerro intistä jotain, jos on kuntoluokitukset joka tasolle.
      Itse kävin armeijan v.- 67 ja silloin pojista tehtiin miehiä.
      Nykyajan mamsellit vetää sotkun munkkia nassuun ja ovat olevinaan
      niin äijää hahahhah.
      Pahasti on inflaatio purrut Suomen armeijaan, valitettavasti......

    • ohoh!!

      onko suomilehmät esittämässä vaatimuksia miehille.
      Samalla voisin vaatia, että suomimammojen tulisi painaa korkeintaan
      60kg, ei piereskele tai syljeksi ja muutenkin ei esittäisi niin äijää (helvetin
      huvittavan näköistä.)
      Perse ei saisi olla polvitaipeissa ja käytöstavat olisi hallussa.
      Tuossa oli minun vaatimukset suomiporkerille.

    • semikätuntuuoikealta

      Musta olis hyvä että ne jotka haluavat armeijaan, menevät mutta ne jotka eivät halua jättävät vain menemättä ilman mitään sen kummempaa. Ja luuletteko, että ne jotka on väkipakolla armeijan käynyt, viitsivät metsässä ase tanassa rymytä jos suomea uhataan? Täytyy kehitellä joku keino keplotella armeijan ohi. Enkä pakoile mitään velvollisuutta, vaan en halua olla läheisessä kontaktissa aseiden kanssa. Ei vaan tunnu oikealta.

    • kyrpiintynyt

      suomen itsenäisyyttä ei enää tarvitse puolustaa, koska sitä ei enää ole, kiitos eu:n kaikki työpaikat siirtyy ulkomaille, suomi on täynnä venäläis-virolais-puolalaisia halpatyöntekiöitä, mitempä tuossa suomalainen voi kilpailla, ja ne jotka ulisee että ulkomaalaisille pitää maksaa samaa palkkaa pitäköön suunsa kiinni, vaikka suomalaisella ja esimerkiksi virolaisella olisi sama tuntipalkka, nämä ulkomaalaiset tekevät ylityöt ja viikonloput aivan samalla tuntipalkalla, joten eipä niitä ylitöitä enää suomalaisille ole,näin on ollut omassa työpaikassani vuosikausia, ite en ainakaan laita tikkua ristiin suomen puolustuksen vuoksi jos tänne joku hyökkäisi, harmittaa ukki vainaani takia joka oli sotaveteraani miten hukkaan valui hänen ja tuhansien muiden suomen puolustaminen, ja ennenkuin joku ehtii sanoa olen itse käynyt armeijan sotilas passini toki olen palauttanut jo muutama-vuosi sitten eikä kaduta yhtään

    • Lyhyt sivari

      Poliisikouluun pääsemiseksi ei sinun enää tarvitse olla asevelvollisuuden suorittanut. Pyssynkäsittelyn alkeet opit poliisikoulussa.

      Myös pituusraja poistui.

    • hyvä, että joku

      Parisuhde on joillekin sellainen instituutio, missä toisen on toteltava älyttömiä ja perustelemattomia käskyjä ja tehtävä kaikki paskahommat. Armeijassa opetetaan juuri sitä, eli toimimaan kyselemättä.

      Eikä se armeija mikään kova homma ole verrattuna siihen, että nainen joutuu synnyttämään. Mutta en ole kuullut, että joku olisi käynyt armeijan useaan kertaan, jos jo ensimmäisellä kerralla oli kova paikka.

    • rs63

      Heh....mikä hiton armeija. Eihän suomessa ole käyty armeijassa enää pitkään aikaa...pelkkä kirjekurssi ja ei siitäkään meinaa nykynuoriso selvitä. Tosin...olen myös sitä mieltä, että suomessa ei tarvittaisiin enää armeijaa, tai max. palkka-armeija. Aivan liian kallis ylläpitää muutenkin suhteessa hyötyyn.
      Eli te max 25v ihmiset täällä palstalla....vähä pitäs ensiksi kerätä elämänkokemusta, enneku rupeatte mitään huutelemaan MUTU-periaatteella.

    • soldiergirl

      NONIIN, vihdoin tämmönen kysymys. Oon ite intissä nyt ( jäljellä alle 1/4 ) ja on TÄYSIN NAURETTAVAA kun suomalaiset poijat ei vaan pysty olla intissä. Siis ei hemmetti sitä kitinän ja valituksen määrää. Intti on vaan yks vuosi elämästä, hyvä sellainen. Hirveetä kitinää ku joutuu vähän juoksemaan ja sykkimään enemmän ku täällä siviilissä. Mä en tuu ikinä hyväksymään miestä joka ei oo käyny inttiä. ( ellei oo joku terveydellinen syy) Jos nainen pystyy kestämään ton ni mikä vittu siinä on ettei mies siihen pysty? Huhu.. Itse ainakin oon viettäny elämäni parhaimman vuoden intissä.. elämäni paras päätös kun oon inttiin hakenu.

      adios, totaalit ja sivarit.

      • rtyut

        soldiergirlille: Johtuisko vaikka siitä, että kovin monia ei tänä päivänä jotku saatanan pyssyleikit jaksa kiinnostaa. Muinaisjäänne koko asevelvollisuusarmeija ja


      • soldiergirl
        rtyut kirjoitti:

        soldiergirlille: Johtuisko vaikka siitä, että kovin monia ei tänä päivänä jotku saatanan pyssyleikit jaksa kiinnostaa. Muinaisjäänne koko asevelvollisuusarmeija ja

        Ei oo kyse siitä etteikö kiinnostais, vaan siitä et suomalaiset miehet ei vaan henkisesti pysty edes pyssyleikkeihin. Ja vaikka ei kiinnostusta olis, niin luulis nyt vuoden jaksavan. Saa
        kelin paskahousut.


      • Armeija on turha nykyaikana, tällä ei pystytä venäjää torjumaan ja oot jossain tykistössä : D


    • Miehen pitää käydä armeija. Niin se vaan on.

    • xxsfsfsf

      Vai pojista miehiä :D


      Itse olin viikon ja lähdin muiden kanssa (oikeet lusmut ei ollu viikkoa), väitän, että itse olen kovempi äijä kuin nämä lapsen näköiset vänrikit.

      Vähän pimeetä porukkaa, jos aseet kiinnostaa 20-vuotiaana ja taisi muutama homokin intissä viihtyä (homous ihan ok, mutta jos heteron miehen tahtoo, joka ei sotaa ihannoi, niin intin käyneistä ei löydy)

    • lopol

      No aika harvaa taitaa nykyään (miehistä ja naisista) kiinnostaa onko joku käyny leikkimässä sotaleikkejä vaiko ei..

      • dfbdbrdtfb

        Jaaha, täällä on pari läskiä armeijan propagandaosaston B- miestä. Niinhän aina, kun joku tahtoo nostaa esiin epäkohtia ORJA-armeijaan liittyen.

        En koskisi pitkällä tikullakaan sellaiseen sillipilluun, joka vaatisi jotain vi-tun palvelutodistusta ennen pukille pääsyä. Teidän armeija jyrätään muutenkin
        5 minuutissa. LOL.


    • Sanna.

      Meidän perheessä kylläkin nainen on käynyt armeijan, miespuolinen ei. Puolison valinnassa asialla ei ollut mitään merkitystä.

    • Tohtori Peräpää

      GALLUBS-KYSELY

      Suomen Tietotoimiston puolesta teen Gallubs-kyselyä. Voisitteko vastata seuraavaan kysymykseen: ‎Minkä ikäinen olitte kun saitte ensimmäisen kerran kyrrpää perrseeseenne?

      Asiallisista vastauksistanne kiittäen
      kunnioittavasti
      Tohtori Peräpää

      • nuorisomestari.

        Ai mää vai? Se oli niin että kuma olin tommonen 11 vee niin olin saunassa yhdessä Kaken ja Untamon kaa. ‎Jätkät imi toistensa moloa ja sitten ne pani mua perrsereikään. Ensin Kake ja sitten Untamo.
        Silleen se oli.‎


      • Mirkku 19 vee
        nuorisomestari. kirjoitti:

        Ai mää vai? Se oli niin että kuma olin tommonen 11 vee niin olin saunassa yhdessä Kaken ja Untamon kaa. ‎Jätkät imi toistensa moloa ja sitten ne pani mua perrsereikään. Ensin Kake ja sitten Untamo.
        Silleen se oli.‎

        Haluan avustaa tiedettä vastaamalla Gallubs-kyselyynne.
        Häpeä tunnustaa, mutta olin jo 18 vee kun minua ekan kerran nusssittiin perrseeseen.Mutta auttaisiko ‎se asiaa, kun kerron että sen ekan kerran jälkeen minua 3 seuraavan vuoden aikana pantiin ‎peräaukkoon säännöllisesti 6 päivänä viikossa. Yksi päivä viikosta oli lepopäivä.‎


    • Onhan näitä

      No ei kaikkia naisia kiinnosta onko käynyt intin. Mutta oli itselle ylläri, että aika montaa kuitenkin. Ja korkeakouluissa/yliopistoissa on päälle vielä niitä, joille ei riitä jollei äijällä ole RUK käytynä. Nämä useimmiten sellaisia, joiden veljet/isät/exät on reserviupseereita ja ovat itse olleet/halunneet olla kurssijuhlissa.

      Voisi tietysti sanoa, että ..tuun sellaiset naiset, jotka tollasta edellyttää. Paha kyllä ne on melkein aina ne parhaimmat hienoperseet.

      Nuorena yritin yhdelle mammalle jota jaagasin vähän kehua, etä kato mää oon vänrikki. Se katto mua hölmistyneenä ja sano, et totta kai mä oon. Sen kaikki miehet oli olleet, se oli lähtöolettama. Väitti vielä, että pystyy pienen tarkkailun perusteella sanomaan kuka on ja kuka ei ole ressu-upseeri. Sen osumatarkkuus oli lähes täydellinen kun laitoin testiin.

      Paras oli kuitenkin akka josta tiesin, et tää asia on sillen tärkeä. Sain kuitenkin sattumalta siltä pesää ennen kuin ehti tätä kyselemään. Seuraavana päivänä kun alko kaartelemaan aiheen ympärillä arvasin mitä tuleman pitää ja päätin vähän veivata. Otin naamalle hurskaimman ilmeen ja selitin, että armeija on fasistinen väkivaltakoneisto, kenenkään ei pitäisi alistua jne. ja lopetin väittämällä, et oon totaali. Ei oo ollu montaa kertaa yhtä hauskaa kun katsellessa sen naaman venymistä. Kakisteli vaan jotain, et "olin jotenkin saanut susta toisen käsityksen". Puolisen tuntia kiusasin sitä, kerto jälkeenpäin et meinas ruveta itkemään ajatuksesta et oli lohkassut totaalille. Saman akan äiti on muuten ainoa anoppiehdokas, joka kysy ensitapaamisella suoraan sotilasarvoa.

      Mut joo. Kai se intti on joku todiste jostain asiasta joillekin naisille.

      • Kunnon Mies

        Hyvin oli anoppi tyttärensä kasvattanut. Olisi varmaan raiskaus, jos tytär kuulisi, että on antanut totaalille tai sivarille.


      • Nainen 88

        Intti on hyvä olla käytynä ihan vain siksi, että se yleensä tarkoittaa että mies ei ole nössö, nisti tai mikään puunhalaaja rastatukka. Se mikä sotilasarvo miehellä on, niin sillä ei taas ole mitään merkitystä. Statusta ei sotilasarvolla saa, vaan päästäkseen elämässä korkealle pitää olla ihan muut tutkinnot suoritettuna.

        Ettei nyt vain olisi niin, että susta itsestä tuntuu että RUK:n käyminen tekee susta muka enemmän miehen? :D


    • *-*

      Naiset haluavat käyttää miehen hyväkseen maanpuolustajana, jottei heidän itsensä tarvitsisi puolustaa hyvinvointivaltioitaan. Kyse on miehen hyväksikäytöstä.

      • kunnia veteraanelle

        Haist huilu ! Suomalaisessa naisessa löytyy sisua tosi paikan tullen. Tiedä nyt sitten näistä nykyajan teinipissiksistä...
        Lotat rintamalla, naiset kotona tekivät kovan työn kun puolisot, isät ,veljet rintamalla.
        Ollaan vaan totuttu liian hyvälle nykyään.
        Kaikki kunnia vanhemmalle sukupolville jotka ovat kaiken sen kestäneet.


    • KIVA MUISTO

      Se oli yks joulu kun mä olin tommonen 12 vee ja mä join itteni ihan känniin. Se oli ‎niinku kossua ja votkaa ja sitte vielä kepua.‎
      Ja mä heräsin siihen kun joulupukki pani mua perrseeseen.‎

    • niinas23

      koska armeija antaa alkeet itsepuolustukseen. Siksi. Miehen tehtävä yhteisössä ja omassa perheessä on taata turva.

      • Herra Hopo

        Armeija antaa alkeet aseelliseen itsepuolustukseen, joka taas on Suomessa ankarasti kielletty. Pidän armeijan hyötyä normaalin itsesäilytyksen opettelun kannalta hyvin kyseenalaisena.

        Mitä tulee miehen "tehtäviin", en katso miehillä olevan minkäänlaista velvollisuutta "yhteisön", siis naisten, kollektiiviseen puolustamiseen. Miehet eivät ole naisille velkaa yhtään mistään. Perhettä taas ei nyky-yhteiskunnassa tarvitse todellisuudessa konkreettisesti suojata miltään. Vilkaisu tilastoihin osoittaa, että mies itse on suurempi uhka perheelleen (ja itselleen) kuin kukaan ulkopuolinen tunkeutuja. Naisten turvallisuus- ja alistumisfantasioiden tyydyttämiseen tarvittavan lihaksiston mies voi kyllä hankkia ihan omallakin ajallaan.


    • Hei iäbät hei

      Nää jäbät täällä on ihan pihalla. oikeasti, ei kukaan ole hyökkäämässä noinvain suomeen. Ja jos hyökkää, ei silloin tarvita mitään pikkupoikia kokardi otsassa rämpimään suohon, vaan moderneja aseita (joiden ostoa en kylläkään kannata, en jaksa perustella)

      Ja aion käydä armeijan koska se on hyvä sosiaalinen ihmissuhde koulu.

      Eikö ole sitäpaitsi rohkeampaa ja "miehekkäämpää" vastustaa yhteisön painetta ja skipata intti? Armeijaan mennään massan mukana, eikä tappamaan opettelussa ole mitään miehekästä.

      • Reservissä

        Kaikilta keskustelijoilta näyttää unohtuvan sellainen asia puolustusvoimat avustaa tarvittaessa monessa siviilityössäkin.
        Tällä hetkellä ei varmaankaan akuuttia hyökkäysvaaraa ole.Jyri Häkämies sanoi ollessaan puolustusministerinä Venäjä.Venäjä.
        Armeijahan ei ole naisen paikka uskokaa pois. heidän paikkansa on hellan ja nyrkin välissä.


      • soldiergirl
        Reservissä kirjoitti:

        Kaikilta keskustelijoilta näyttää unohtuvan sellainen asia puolustusvoimat avustaa tarvittaessa monessa siviilityössäkin.
        Tällä hetkellä ei varmaankaan akuuttia hyökkäysvaaraa ole.Jyri Häkämies sanoi ollessaan puolustusministerinä Venäjä.Venäjä.
        Armeijahan ei ole naisen paikka uskokaa pois. heidän paikkansa on hellan ja nyrkin välissä.

        Sua vois tempasta nassuun tosta viimisestä lauseesta, terv res. kersanttiNAINEN, ja kyllä, agreed, jotkut naiset ei vaan kuulu armeijaan, mutta jotkut (kuten minä) kuulutaan. Intti oli ja on se mun juttu, siitä ei pääse mihinkään.

        Ja jos ajatellaan että naisten keho ei kestä ni voi saatana! Menkää kattomaa niitä riukukäsiä ja isoja poikia joita äiti on oikeen huolella ruokkinu lapsena, niistä ei oo MIHINKÄÄN.

        kuittaus.


    • armeija ALAS

      Armeija on orjuutusta ja valtakoneiston kiero juoni, jolla sorretaan yksilöä. Armeijan leivissä työskentelevät paatuneet natsit, jotka haluavat musertaa jokaisen yksilön, koska nauttivat siitä tunteesta kun pääsevät alistamaan muita. Ajatelkaa omilla aivoillanne, uskaltakaa sanoa ei tappokoulutukselle ja yksilönvapautenne riistolle!

      • Armeijaan kiitos

        Ei sit kellään teinillä tullut mieleen tänä päivänä armeijaa tarvitaan pääasiassa johonkin muuhun kuin sotaan.Paljon avustustehtäviä missä puolustusvoimia tarvitaan.Eipä näistä sätkää käärivistä nyky lökäpöksyistä armeijaan olekkaan.


      • Alas. .
        Armeijaan kiitos kirjoitti:

        Ei sit kellään teinillä tullut mieleen tänä päivänä armeijaa tarvitaan pääasiassa johonkin muuhun kuin sotaan.Paljon avustustehtäviä missä puolustusvoimia tarvitaan.Eipä näistä sätkää käärivistä nyky lökäpöksyistä armeijaan olekkaan.

        Kerro minulle, miksi avustustehtäviä tarvitsee hoitaa sotilaallisin toimin? Miksi miehiämme täytyy lähettää aseen kera ilmoittamaan, että hei, tultiin vähän avustamaan? Väkivalta lisää väkivaltaa, eikä rauhaa saavuteta väkivallalla – avustus perustuu nimenomaan rauhanomaisiin keinoihin, tai ainakin sen tulisi perustua. Muiden kansojen kanssa neuvottelu aseella uhaten on lähinnä orjuuttamista.


    • Armeijaan kiitos
    • warmeister

      Herätkää nyt te jotak väitätte pakollisen asevelvollisuuden tuovan uskottavan puolustuksen Venäjää vastaan. Venäjä voi muutamalla hiirenklikkauksella tuhota puoli Suomea ohjuksillaan halutessaan. Siinä ei paljoa armeijat auta.

    • mielipide_

      Itse arvostan poikia jotka eivät ole käyneet armeijaa :)

    • ookemi

      veljeni on armeijassa. yksi päivä kertoi yhden jätkän seonneen täysin ja alkaneen huitoa mopilla siivotessaan asuntolaa. tuo tyyppi sai sitten vapaituksen armeijasta. kyllä sieltä aika helposti pois pääsee..

    • mka97

      mie ajattelin kans käyä armeijan ja olen tyttö. koska siitä on oikeasti vain hyötyä ja etuja. esim. työpaikan hankinnassa

    • KartioKorva

      100 !

    • Anonyymi

      En tiedä tekeekö INTTI pojasta miestä. En huomaa itsestäni mitään eroa.

    • Anonyymi

      Minä olen syntynyt Paasikiven ollessa presidenttinä ja INTin olen suorittanut Kekkosen ollessa presidenttinä.en huomaa että olisin mitenkäänpatrioottimainen. Armeija on käytävä .Se siitä.

      • Anonyymi

        Ja paskat on käytävä. Vapautuksen saa nykyään todella helposti. Ei sinne oteta sellaista tyyppiä, kenellä ei ole mitään innostusta sitä käydä.


    • Anonyymi

      Minä en käynyt armeijaa koska minulla oli paljon tärkeämpää tekemistä, en käynyt myöskään sivaria.
      Minä kun olin 18 vuotias asuin yhdessä ja minun piti huolehtia 16 vuotiaasta kihlatustani.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe