Langkawilta Penangiin ja takaisin

Suunnitellaan taas

Langkawilta pääsee käsittääkseni Georgetowniin lautalla, mitenkähän usein niitä lähtee ja kauanko matka kestää? Valmismatkan pitkän rantalomaosuuden voisi katkaista käynti Georgetownissa, jossa voisi olla vaikka pari yötä, mitä hotelleja suosittelette? Muukin asiaan liittyvä kiinnostaa eli kertokaa siellä käyneet.

18

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Suunnitellaan taas

        Kiitokset vastauksesta. Pitääkö laivaliput ferryyn varata etukäteen vai luottaa tuuriin että mahtuu kyytiin? Sinne ei näytä olevan kovin paljoa liikennettä ja tuo iltapäivän lähtö (eka lähtö suhteellisen myöhään) on varmaan täynnä.


    • jaa'a

      kyllä net josaki ophaasa suositteli varraamhaan etukätheen. mie ostin liput satamasta (kuah) viikkua etukätheen. nythän liput jo saapii netistäki.
      voipiihan tuon välin tehä sillalaila vaikiastikki:
      ensin ekala lautala Kuala Kedahiin (lähtö 7:30) sitte taksila Alor Setariin (15 km) josta bussila Penangiin (Plusliner lähtö 10:30) ja perilä olis sillon 12:30. mutta aika vaikialta tuo kuulostaa ja häätyy lähtiä meleko aikasten hotellilta.

      terkut:
      perapappa

    • mynsteri

      Viime vuonna teimme matkan Ferryllä GeorgeTownista Langkawille, tänä vuonna lensimme Langkawilta George Towniin.Lautta on sisältä, kuin lentokone mulla meinasi iskeä merisairaus, ikkunat olivat aika korkealla, joten ulos näki huonosti.Lopuksi ymmärsimme mennä ulos eteen, siellä oli aivan taivaallista. sinne ei vaan kaikki mahdu, joten vinkiksi, että sinne kannattaa ajoissa yrittää.
      Lento kestää vajaan tunnin ja ei maksanut paljon ( AirAsia).Ferry varattiin hotellin kautta, lento netistä.
      GeorgeTownissa helmikuussa oli paljon katutöitä, siellä on hankala kävellä.Kannattaa hyödyntää ilmaista kaupunkibussia, joka lähtee keskustan linja-autoaseman neuvontapisteen luota tornin läheltä.Menimme sillä rantaan ja kävelimme takaisin.Kuumaa.Asuimme Herritage 1926 hotellissa, josta vielä jaksoi kävellä keskustaan.Huoneestamme avautuivat pariovet sisäpihan altaalle. Huoneet olivat karut mutta juhlavat, aamupala vaatimaton, hinta jotain 35€ yö.

      • Suunnitellaan taas

        Katselin lentohintoja ja mielestäni ne näytti olevan suhteellisen kalliita. Kun se hotelli kuitenkin odottaa Langkawilla koko ajan meidän paluuta (kyseessä siis noin neljä päivää Georgetownissa poissa siitä tolkuttoman pitkästä valmismatkan rantaosuudesta) niin ei viitsisi satsata siihen lentoon kohtuuttomia. Hotelleita Georgetownissa näyttää olevan monenhintaisia. Tietääkö joku jotain siirtomaatyylistä, muuta kuin tuo jota aiemmin esitettiin, joka sekin oli mielestäni suht kallis? Neljän tähden hotelleita oli 50 euron pintaan/vrk ihan hyviä, mutta ei mitenkään persoonallisia.


    • zuzuzuzuzuz

      Teimme tuollaisen samanlaisen pyrähdyksen viime talvena. Lento oli huomattavasti halvempi kuin lautta, myös lähtö-tulo kellonajat olivat paremmat. Sitten vaan joku halpa hotelli george townin keskustasta. Meillä reissu maksoi yhteensä 2 henk n. 140e lentoineen neljän tähden hotellissa 3 päivää.

    • muutama päivä

      Banana Boutique hotel? Onko kokemuksia?

      • muutama päivä

        Tai Bayview?


    • mennään talvella

      Ilmeisesti ei hotelleista kokemuksia. Tässä ketjussa mainituista taikka muista.

    • Georgetowniin

      Minä tein varauksen Noordin Mewsiin. Onko kenelläkään kokemuksia.

      Tripadvisorissa sai hyvät pisteet.

    • Georgetowniin

      Yksi pieni kysymys vielä: onko siinä ferryssä vessaa? Luin jostain Malesia-kirjasta, että kaikissa ei välttämättä ole.

    • hannaq1

      Kyllä vessa löytyy. Lautta vastaa näitä pienimpiä Helsingin ja Tallinnan väliä ajavia pikalauksia. Oma kokemus muutaman viikon takaa.

      • Georgetowniin

        Kiitoksia, täytyy oikein erikseen kiittää että viitsit vastata, palstalla on ollut niin hiljaista. En oikein usko, että Malesiassa matkustavaisia olisi niin vähän.

        Jos sinulla, Hanna on jotain omakohtaista mielestäsi kiinnostaa kerrottavaa, niin kerrohan. Olemme menossa Langkawilta muutamaksi päiväksi Georgetowniin ja olen kyllä lukenut kaupungista yhtä sun toista, mutta ihmisten omat kokemukset ovat aina sitä parasta antia.


    • hannaq1

      Georgetowniin kannattaa tutustua kävelen. Siellä on paljon upeita vanhoja rakennuksia, varsinkin siellä rannan tuntumassa. Kaupungissa liikkuu myös ilmainen kiertoajelubussi, mutta en suosittele sitä sillä paikalliset käyttävät sitä itse liikkumiseen (koska se on ilmainen) eikä bussista nähnyt juuri mitään kun se oli niin täynnä.
      Penang Hill oli ihan kiva, sieltä näkee kauas jos vaan sää on kirkas.
      Itse en erityisesti syttynyt Georgetowniin, mutta kyllä se käymisen arvoinen kaupunki on jos Langkawilla muuten lomailee.
      Langkawiin erona, että Georgetownissa taksit ovat reilusti kalliimpia ja hinnat täytyy aina sopia (tinkiä) etukäteen. Käytimme bussia esim. Penang Hillille mennessä, mutta tulimme taksilla takaisin kun emme jaksaneet odottaa bussia helteessä lapsen kanssa.

    • blogin seuraaja

      Kannattaa lukea matkablogia "reppujenjupinat.net" - oikein pätevää, mielenkiintoista ja tuoretta tietoa Langkawin ja Penangin suunnasta, suosittelen Georgetowniin menijälle!

      • reissunainen A

        Olen seurannut alusta saakka heidän blogiaan,se on kuin päivän lehden lukisi kun avaa koneen ja saa taas "matkustaa"heidän mukanaan.

        Ja miten hyvä ulosanti,kumpiko lienee näppäimillä,niin naurattaa heidän sanailut.
        Päivän ilo ja hauskuus tulee samalla.

        Ei muuta kuin tsemppiä kaikille matkailijoille,Matkailu avartaa!


    • pakkaan pian

      Paljonko aiemmin olette ostaneet lauttaliput? Onko ennakkoon ostetut lauttaliput (kai niistä saa jonkun tulisteen tuosta yllä mainitusta linkistä ) osoittautuneet paikkansapitäviksi perillä, siis kelvanneet?

      • sinne tänne

        Kyllä ne kelpasivat, mutta ne täytyy käydä lippuluukulla vaihtamassa varsinaisiin lippuihin. Varasin vissiin pari viikkoa aiemmin, ei niin että vielä olisi ollut kiirettä, mutta sain senkin hoidettua. Muutama päivä aiemmin riittänee.

        Laittoja on sitten muuten erilaisia. Mentiin kolme tuntia kestävällä hiemen isommalla lautalla. Paluumatka kesti vain kaksi ja puoli, mutta alhaalla oli kylmä eli ottakaa mukaan pitkähihaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe