Hei! Sairastin bulimiaa noin 2,5 vuotta. Lopetin oksentelun 8kk sitten. Sen jälkeen olen syönyt hyvin ja monipuolisesti.
Tiedän että tämä kuulostaa oksettavalta (heh) , mutta olen huomannut että ruoansulatukseni ei ole ilmeisesti kohdillaan tämän syömishäiriön jäljiltä - huomaan ulosteissani vieläkin sulamatonta ruokaa ja ulosteet on usein kellertäviä ja sellaisia "happaman" hajuisia.
Keliakiaa minulla ei ole - verikokeet negatiiviset. Lopetin kuitenkin gluteenin syömisen vuoden vaihteessa ja turpoaminen helpotti. Veikkaukseni on että bulimiani runteli elimistöäni siihen malliin että kehittyi jonkin sortin gluteeni herkkyys. Ennen bulimiaa minulla ei ollut mitään allergioita. Bulimiani aikana en tietenkään edes olisi mitään oireita huomannut, koska oksensin aina ruoat ulos. Kuitenkin ryhdyttyäni viime kesänä syömään normaalisti ja lopetin oksentelun, huomasin että esim. leipä turvotti ihan sairaasti.
Verikokeet katsottiin ja keliakiaa ei siis ole, kuten ei myöskään laktoosi-intoleranssia.
Mutta tuo ruoansulatus nyt tuntuu edelleen olevan jotenkin vialla, joten kysyisin jos joku toinen toipilas voisi kertoa että kuinka kauan voisi odottaa siinä menevän jos/kun elimistö toipuisi ? Tosiaan 8 kuukautta jo mennyt. Mulla ei sinänsä ole vatsavaivoja (varsinkaan gluteenin pois jätettyäni), mutta tosiaan ulosteista huomaan että ruoka ei sulaudu. Ja siitä johtuen mulla on ehkä vieläkin niin huono olo sitten kun keho ei saa ravinteita.
Gastroskopiaan en päässyt koska keliakia-testit näytti negatiivista (mikä logiikka siinä on ?). Yritän nyt kuitenkin saada ajan gastroskopiaan - näkyisikö siellä mahdolliset bulimian aiheuttamat vauriot ?
Ja mikä olisi voinut mennä hajalle elimistössäni bulimian ansiosta ?
Olen kyllä lukenut kaiken mahdollisen haittavaikutuksista tämän syömishäiriön suhteen mutta jos jolla kulla olisi kertoa ihan oma tarinansa ?
Mielestäni tuo kahdeksan kuukautta on jo varsin pitkä aika ottaen huomioon että en kuitenkaan kärsinyt bulimiasta kuin vain tuon 2,5 vuotta.
Auttakaa joku pliis.. lääkärilleni en siis aikanaankaan kertonut millään tapaa bulimiastani.
En jaksaisi enää. Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta elimistö ei vaan tunnut toipuvan.
Jos olisi vain mahdollista niin päättäisin päiväni.
Missä vaiheessa ruoansulatus voisi mahdollisesti toipua ?
tarvitsen apuanne
1
426
Vastaukset
- ruokailija
Kokeile jotain ruoansulatusentsyymilisää, niitä saa apteekista, mm nogasin. Auttavat elimistöä käsittelemään ja sulattamaan paremmin ruokaa... elimistösi ei välttämättä eritä tarpeeksi vahvoja entsyymejä enää omasta takaa. Pureskele myös ruoka hyvin, syljeneritys nimittäin aktivoi suolistoakin toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768