Tätä olen pohtinut tällä viikolla. Kun fluorin jätin pois hampaiden pesusta huomasin happohyökkäyksistä jotakin, mut se saa jäädä sillein.
Mut siis perushygieniaa nyt kuuluttaisin, mitenkä se on tällein pompsahtanut nurinkurin menneiden vuosikymmenien aikana. Ei voi olla terveydelle hyväksi joka päivä hiuksia vahvoilla aineilla pestä. Ja se, ettei nykyään voida suvaita hienhajua joka aiemmin oli aivan luonnollista. Miksi pyykkäämme vaatteita liian usein. Mitä vika on luonnollisissa hajuissa. Jänkkäämään ei aio alkaa vaan taasen mielipiteitä asian tiimoilta kuulisin.
Miksi kainalokarvat pitäisi kraakata, voiko ruokavaliolla hienhajun laatuun vaikuttaa. Ja minkälaiset tuotteet valitsisit puhtauden ylläpitoon, sellaiset luonnonmukaiset.
Isoäitini pesi hiuksensa kerran kuukaudessa, sata harjanvetoa oli se juttu jolla niitä hoidettiin joka ilta. olemmeko toisessa äärimmäisyydessä nyt.
Voisihan tähän vielä kodinhoidon puhtaanapitoaineet lisätä. hygieniaa sekin.
Perushygienia
19
224
Vastaukset
- Miettii tämäkin
Olen myös sitä mieltä, että kuormitamme sekä itseämme että ympäristöä aivan liikaa puhdistus- ja hoitoaineilla, jotka ovat lähinnä kovaa kemian teollisuutta eivätkä hoitoaineita.
Ihon rasvauskin tapahtuu sisältä päin. Tai en osaa kuvitella miten ihmisen evoluutiossa tapahtui geneettinen poikkeama ja "apinat" alkoivat rasvoilla läträtä.
Olen itse herkkä hienhajulle, yököttää olla haisulin vieressä. Mutta jostain syystä en tarvitse juurikaan dödöä, jos on puhdas paita ja iho, ei hikikään haise minulla. Tiedän, että kaikki eivät ole yhtä onnellisessa asemassa. Alumiiniton dödö valitettavasti ei pidä yhtä hyvin, mutta jos ei ole todellinen hajuongelma, kannattaa kokeilla vaihtoehtoisia tuotteita. Kookosöljyäkin toiset käyttävät dödönä.
Luin kerran erään isän tilityksen astianpesukoneen pesuaineesta. Hänen lapsensa kärsi ns. karttakielestä ja pienenpieni määrä astioihin jäänyttä pesuainetta aiheutti sen. Panee mietityttämään ja olisi mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia!
Myös kloorin käyttö normi kotitaloudessa vessan tai keittiön pesuaineena on turhaa! Yleensäkään vahvoja pesuaineita ei tarvita, kun nykyään on ihmesieni ja mikrokuituliinat, pelkkä normaali yleispesuaine riittää tai vaikka mäntysuopa tai Tolu.
Useimmat hiustenhoitoaineet taas sisältävät silikonia tai muita keholle vieraita aineita. Samoin värit ja lakat yms. Liika on liikaa, mutta jokainen kestää vähän näitä. Missä menee raja?- Skeponen
Itse pidän ainakin bakteereja tappavia keittiönpuhdistusaineita jopa vaarallisina. Onneksi niiden mainostaminen näyttää nyt jo loppuneen. Se 1% joka niiden käytön jälkeen jää henkiin, on niitä pahimpia ja kun normaali bakteerikanta tapetaan, niille jää tilaa lisääntyä. Se on kuin pyrkisi tehtailemaan superbakteereja keittiöönsä.
Itse käytän melko vähän pesuaineita. Lenkkihiet lähtevät miedoilla aineilla ja runsaalla vedellä.
Lasten allergioita on tutkittu vertaamalla Itä-Suomalaisia lapsia rajantakaisiin ja tulos olis, että Suomen puolella allergiat ovat paljon yleisempiä. Ainakin yhtenä syynä pidettiin ylihygieenisyyttä. Pieni luonnollinen altistus "pöpöille" tekee lapsille luonnollisen vastustuskyvyn.
Kokonaan toinen asia on elintarviketurvallisuus. Pilaantuneilla tai salmonellan tai listerian saastuttamilla elintarvikkeilla ei kannata leikkiä. Ruoan suhteen puhtaus on ainakin se puoli terveyttä enkä itse käytä vanhentuneita elintarvikkeita ikinä.
Hienhajusta sen verran, ettei omaa hajuaan haista, jollei se ole erityisen vahva. Vanha hiki yhdistettynä likaisiin tupakinhajuisiin vaatteisiin on todella etovaa. Siihen kun vielä sekoittaa vähän vanhan viinan hajua, niin a` vot , siinäpä sekoitus. - Skeponen
Pieni lisäys.
"Olen myös sitä mieltä, että kuormitamme sekä itseämme ..."
Nimimerkistäsi päätellen olet kauniimman sukupuolen edustaja. Minua miehenä ei seuraava ongelma koske, mutta eikä pitäisi olla paljon huolestuneempi meikeistä kuin pesuaineista. Pesuaineet yleensä huuhdellaan iholta melkein heti, mutta "sotamaalausta" pidetään joka päivä ja altistusta jatkuu jopa useita kymmeniä vuosia. Lisäksi meikkejä levitellään sellaisille alueille, joissa iho n ohutta, kuten silmäluomiin.
Huolestuttaako meikkaaminen naispuolisia luomuihmisiä? En ole juurikaan nähnyt asiasta kirjoiteltavan näillä palstoilla, joillain lääketieteellisillä palstoilla kyllä. - Miettii tämäkin
Skeponen kirjoitti:
Pieni lisäys.
"Olen myös sitä mieltä, että kuormitamme sekä itseämme ..."
Nimimerkistäsi päätellen olet kauniimman sukupuolen edustaja. Minua miehenä ei seuraava ongelma koske, mutta eikä pitäisi olla paljon huolestuneempi meikeistä kuin pesuaineista. Pesuaineet yleensä huuhdellaan iholta melkein heti, mutta "sotamaalausta" pidetään joka päivä ja altistusta jatkuu jopa useita kymmeniä vuosia. Lisäksi meikkejä levitellään sellaisille alueille, joissa iho n ohutta, kuten silmäluomiin.
Huolestuttaako meikkaaminen naispuolisia luomuihmisiä? En ole juurikaan nähnyt asiasta kirjoiteltavan näillä palstoilla, joillain lääketieteellisillä palstoilla kyllä.Meikitpä hyvinkin! Tosin niitä on saatavilla "puhtaitakin" eli kokonaan mineraalipohjaisia jne. Kyllä niistä on paljonkin keskustelua tietyissä piireissä ja tietyillä sivuilla.
Suolistomme tarvitsee ns. hyviä bakteereja, jotka nyt eivät ole ihan samoja kuin keittiön tiskialtaan bakteerit. Tätä asiaa ei kuitenkaan vielä ole tutkittu tarpeeksi. Muistaakseni Turussa asiaa tutkitaan parhaillaankin. Jos suolistossa ei ole tiettyjä bakteereja, ei tiettyjä ruokia osata pilkkoa ja siitä voi syntyä "allergia". Allergia siis poistuisi, jos suolisto olisi täysin kehittynyt. Tähän viittaa myös se, miten pikkulapsia totutetaan eri ruokiin ja se selitetään suoliston kehittymättömyydellä. Ei suoliston, vaan bakteerikannan?
Ystäväni oli kasvissyöjä, mutta kerran hän päätti maistaa grillipihviä. Seurauksena oli valtavat vatsavaivat ja ripuli. Häneltä oli vuosien saatossa kadonneet lihaa hajottavat bakteerit. Aika loogista, vai mitä? - Skeponen
Miettii tämäkin kirjoitti:
Meikitpä hyvinkin! Tosin niitä on saatavilla "puhtaitakin" eli kokonaan mineraalipohjaisia jne. Kyllä niistä on paljonkin keskustelua tietyissä piireissä ja tietyillä sivuilla.
Suolistomme tarvitsee ns. hyviä bakteereja, jotka nyt eivät ole ihan samoja kuin keittiön tiskialtaan bakteerit. Tätä asiaa ei kuitenkaan vielä ole tutkittu tarpeeksi. Muistaakseni Turussa asiaa tutkitaan parhaillaankin. Jos suolistossa ei ole tiettyjä bakteereja, ei tiettyjä ruokia osata pilkkoa ja siitä voi syntyä "allergia". Allergia siis poistuisi, jos suolisto olisi täysin kehittynyt. Tähän viittaa myös se, miten pikkulapsia totutetaan eri ruokiin ja se selitetään suoliston kehittymättömyydellä. Ei suoliston, vaan bakteerikannan?
Ystäväni oli kasvissyöjä, mutta kerran hän päätti maistaa grillipihviä. Seurauksena oli valtavat vatsavaivat ja ripuli. Häneltä oli vuosien saatossa kadonneet lihaa hajottavat bakteerit. Aika loogista, vai mitä?Suolistobakteerien osuutta terveyteemme ollaan alettu vasta nyt ymmärtää paremmin. Bakteerejahan on ihmisessä kai enemmin kuin omia soluja, eli olemme lähinnä bakteerien kasvualustoja. Suolistobakteereja on valtavasti erilaisia, eikä läheskään kaikkien vaikutusta tunneta. Myös eri ihmisten bakteerikanta poikkeaa paljonkin toisistaan. Siitä tuli dokkari juuri vähän aikaa sitten. Nykyäänhän käytetään ulosteen antamista jopa hoitomuotona.
Olen skepo ja luotan melkoisen paljon lääketieteeseen; toki tietäen jotain myös lääketieteen rajoista ja haitoista. Itse en ota antibioottiukuuria, jos se ei ole välttämätöntä. Edellisestä kerrasta on yli neljä vuotta. Paha tulehdus hampaan juuresta leukaluuhun. Silloin ei todellakaan vaihtoehtoja ollut. Kun kyselin lekurilta, mitä näille hommille tehtiin ennen kuin oli antibiootteja, lekuri sanoi, että niihin yleensä kuoltiin. (heh)
Penisiliinikuurin jälkeen olisi aina syytä pyrkiä palauttamaan vatsan bakteerikantaa normaalimmaksi vaikka sitten apteekin tuotteilla.
Olen itse sitä mieltä, että hyvä monipuolinen perusravitsemus, hyvä kunto ja normaali hygienia riittävät melko pitkälle. Pienemmät taudit ja vaivat kannattaa sairastaa ihan luonnonmukaisesti. Mutta jos ihminen on todella sairas, on syytä turvautua ulkopuoliseen apuun. Minulle se tarkoittaa lääketieteellistä apua, koska kokemukseni siitä ovat pääasiassa hyviä.
- Matka-Leena
Luin kerran artikkelin, en varmaan voi mainita siitä kun ei ole minun kirjoittamani, eikä ole lähdettä siihen kun lehdestä luin. Eli artikkelissa oli erään maan tutkija tullut siihen tulokseen, että kehittymättömien maiden kannatta tarkkaan jättää tekemättä niitä kehityksiä jotka ovat menneet pieleen esim euroopan maissa, ihan sairaustilastoja tutkimalla. Niin ja siis kyseisessä maassa oli alkanut jylläämään siis uusi sairaus eli syöpä joka oli uusi tuttavuus.
Eli tää on aika tärkeä asia oman terveyden vuoksi pohtia mielestäni. Tällä viikolla tuli halattua spontaanisti liki 100v ystävääni joka mielellään kertoo terveistä elämäntavoistaan, kaiken ruuan tekee itse,leivänkin. Tästä hygieniapuolesta emme vielä ole keskustelleet, pitääpä kysellä mielipiteitä. Hiukan olemme huolissamme, kun hän on saanut elämänsä ensimmäisen lääkkeen ja se ei tunnu hyvältä ratkaisulta, en nyt tarkalleen osaa kuvailla olikos se virtsateiden ongelmiin kalkkia vaiko mitä, mutta tiedostaa itse, että se ei ole hänelle hyväksi eikä siis auta ongelmaan vaan pahentaa olotilaa.
Mutta siis olisi kiva kuulla lisää erinlaisia pohdintoja ja ratkaisuja hygienian
suhteen.
Skeponen, tuo pilaantunut ruoka on mielestäni henkilökohtainen tuntemus, joitakin voi syödä vaikka päivämäärät ovat jo vanhentuneet pitkäänkin. itse olen nykyään niin herkkä, että vaikka lihapaketissa olisi päivämäärää jäljellä pari päivää niin itsellä varoituskellot kilkattavat ja heitän menemään, sillä koen sen jo epäterveeksi. Ja sitten taas läheiseni joka paljon on ollut ruokien kanssa tekemisissä on täysin toista äärilaitaa ja hän väittää, että maitoakin voi juoda viikon vanhanakin. Ja on varmaan omalla kohdallaan oikeassa, en mene väittelemään, en pystyisi samaan. Sillä hän on haka tietämään lämpötilatkin joissa maitotuotteita kuuluu ja saa lämmitellä esim keitoissa.
Mut siis esim jos tahkotaan sitä saippuaa päivittäin kehoomme, niin jotainhan se aiheuttaa. Tota eesmees kun hiki ei ole likaa niin voisiko sitä vaan hutaista vedellä joskus. Tuli mieleen lapsuudesta, että käytiin aamupesulla järvessä ja hutaistiin vain kainaloita samaan aikaan kun kastauduttiin. Ja jos hiki alkoi uudelleen tuoksahtaa niin taas pulahdettiin järveen raikastumaan.
Mulla tuli eilen tosta narsismista sellainen just mieleeni, et niinkö siinä on käynyt, että aina jonkun nenä ei ole tykännyt haistella jotakuta toista ja sit hän on valittanut ja lopulta toisella on jo piintynyt neuroosi siitä, että kelpais toiselle. Ja kun vuodet kuluu, niin ei muisteta mistä se itsensä kuuraaminen alkoikaan niin ahkeraan.- Skeponen
"Eli artikkelissa oli erään maan tutkija tullut siihen tulokseen, että kehittymättömien maiden kannatta tarkkaan jättää tekemättä niitä kehityksiä jotka ovat menneet pieleen esim euroopan maissa, ihan sairaustilastoja tutkimalla."
Tuo pitää varmasti paikkaansa ns. elintasosairauksien suhteen. Toinen puoli asiaa on kuitenkin se, että kehittyneissä maissa, kuten länsimaat, Australia ja Japani elinikäennuste on huomattavan paljon ylempi kuin kehitysmaissa.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=elinikäennuste eri maissa&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Elinajanodote&ei=sBdvT-TaJKj54QSz45zAAg&usg=AFQjCNE4usuGRBgpasroGLHQHa-rvkdDaA&cad=rja
Syöpä saattaa joskus iskeä myös nuoriin, jopa vauvoihin, mutta etupäässä syöpä on vanhojen ihmisten sairaus. Syövän yleistyminen on selvästi sidoksissa eliniän kasvuun. Monet syöpälajit yleistyvät vasta 60 -70 ikävuosien jälkeen.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=syöpä väestön ikä&source=web&cd=1&ved=0CDYQFjAA&url=http://www.cancer.fi/@Bin/52456271/image_61_2.pdf&ei=_hdvT_ukN6n14QStpNy_Ag&usg=AFQjCNGGct-jL-uSZ8gh2HS2cXc6ZKQy4w&cad=rja
- Vedellä lähtee
Kyllä se on silleen, että vesi on p-a-s-k-a-n lääke.
- Skeponen
Huomaatko hyvä Matka-Leena, että vaihtoehtohoitojen kannattaja (jollaiseksi sinut uskon) ja skepo (kuten minä) voivat keskustella aivan asiallisesti ja jopa rakentavasti. Ongelma on vaan siinä, ettei tällä palstalla asiallinen keskustelu kiinnosta ketään.
- Matka--Leena
Jos et yrittäisi lannistaa vaihtoehtohoitajien etenemistä vaan vihdoinkin pysähtyisit ja oikeasti yrittäisit ymmärtää, niin saattaisit skeponen sinäkin löytää sen oikean langanpään. Se ei välttis löydy wikibediasta. Yrität ainakin kovasti, sen huomaan. Vaan etsit väärästä suunnasta siksi et näe totuutta mikä on lähellä.
Vaan niin se historia toistaa itse itseään aina löytyy skepoja jotka yrittävät kehityksen jarruna roikkua, liekö sinulla suurikin rahamassi puolustettavana, kun noin kovasti yrität jarruna pysyä?
Niin siis aloitin tämän ketjun ihan kevyenä, kun en voi mitenkään ymmärtää tätä sotimista täällä. Ajattelin jos jotkut vaikka innostuisivat kertomaan itsetekemistään hygieniatuotteistaan tai jostain mitä aihe mieleensä tuo. Itseäni varsinkin kiinnostaisi kuulla mitä juttuja ei kannata kokeilla, koska eivät toimi.
Huolissani olen sinun tavastasi taistella, se vaikuttaa verisuoniin, kohottaa verenpainearvoja, lääkkeillä ei muuten poistu sisäinen taistelu, vain ymmärtämällä voi voittaa. olen muuten kokeillu verenpainemittarin hassu vempain, korkeapaineinen kokeiltavani suuttui ja väitti, että mittarissa on vikaa kun näytti liian hyviä arvoja, kun hänet ennen mittausta rentoutin.
Kyllä sinä saat minut helpolla puolustamaan kansanparantajaa jota täällä jahdataan, vaikka tiedän, jottei hän puolustajaa kaipaa viisas ihminen. samankaltaisia huomioita olen minäkin yhdistellyt terveydestämme kuten hän. kiitos, että saan sinun vihjeitäsi lukea rivisten väleistä.
Kiitos vaan hälle ketä nikkini rekisteröi toivottavasti tuli tarpeeseen - Voi Virsua voi
Matka--Leena kirjoitti:
Jos et yrittäisi lannistaa vaihtoehtohoitajien etenemistä vaan vihdoinkin pysähtyisit ja oikeasti yrittäisit ymmärtää, niin saattaisit skeponen sinäkin löytää sen oikean langanpään. Se ei välttis löydy wikibediasta. Yrität ainakin kovasti, sen huomaan. Vaan etsit väärästä suunnasta siksi et näe totuutta mikä on lähellä.
Vaan niin se historia toistaa itse itseään aina löytyy skepoja jotka yrittävät kehityksen jarruna roikkua, liekö sinulla suurikin rahamassi puolustettavana, kun noin kovasti yrität jarruna pysyä?
Niin siis aloitin tämän ketjun ihan kevyenä, kun en voi mitenkään ymmärtää tätä sotimista täällä. Ajattelin jos jotkut vaikka innostuisivat kertomaan itsetekemistään hygieniatuotteistaan tai jostain mitä aihe mieleensä tuo. Itseäni varsinkin kiinnostaisi kuulla mitä juttuja ei kannata kokeilla, koska eivät toimi.
Huolissani olen sinun tavastasi taistella, se vaikuttaa verisuoniin, kohottaa verenpainearvoja, lääkkeillä ei muuten poistu sisäinen taistelu, vain ymmärtämällä voi voittaa. olen muuten kokeillu verenpainemittarin hassu vempain, korkeapaineinen kokeiltavani suuttui ja väitti, että mittarissa on vikaa kun näytti liian hyviä arvoja, kun hänet ennen mittausta rentoutin.
Kyllä sinä saat minut helpolla puolustamaan kansanparantajaa jota täällä jahdataan, vaikka tiedän, jottei hän puolustajaa kaipaa viisas ihminen. samankaltaisia huomioita olen minäkin yhdistellyt terveydestämme kuten hän. kiitos, että saan sinun vihjeitäsi lukea rivisten väleistä.
Kiitos vaan hälle ketä nikkini rekisteröi toivottavasti tuli tarpeeseen"Vaan niin se historia toistaa itse itseään aina löytyy skepoja jotka yrittävät kehityksen jarruna roikkua, liekö sinulla suurikin rahamassi puolustettavana, kun noin kovasti yrität jarruna pysyä?"
Rahamassia ei ole.
Uskomushoidot perustuvat osin satoja vuosia vanhoihin uskomuksiin, jotka eivät ole ikinä vieneet asioita eteenpäin.
Kaikki se infrastruktuuri, jota näet ympärilläsi ja se tietokone, jolla kirjoittelet nettiin, on tieteen sovellutusta. Jos mielestäsi tieteellinen lähestymistapa on jarru, niin kerropa yksikin arkipäivässä käyttämäsi tuote, joka on kehitetty uskomusten pohjalta. Minä en tiedä ainuttakaan. Ilma tiedettä ei olisi nettiä, kännykkää, sähkövaloa...Mitä näistä ovat vaihtoehtoilijat kehittäneet. Teidän metodeillanne asuisimme luolissa ja lämmittelisimme nuotioilla.
"Jos tiede ei kelpää, niin veistä puusta kännykkäsi", kuten tuntematon nettikirjoittaja asian ilmaisi. - Matka--Leena
Voi Virsua voi kirjoitti:
"Vaan niin se historia toistaa itse itseään aina löytyy skepoja jotka yrittävät kehityksen jarruna roikkua, liekö sinulla suurikin rahamassi puolustettavana, kun noin kovasti yrität jarruna pysyä?"
Rahamassia ei ole.
Uskomushoidot perustuvat osin satoja vuosia vanhoihin uskomuksiin, jotka eivät ole ikinä vieneet asioita eteenpäin.
Kaikki se infrastruktuuri, jota näet ympärilläsi ja se tietokone, jolla kirjoittelet nettiin, on tieteen sovellutusta. Jos mielestäsi tieteellinen lähestymistapa on jarru, niin kerropa yksikin arkipäivässä käyttämäsi tuote, joka on kehitetty uskomusten pohjalta. Minä en tiedä ainuttakaan. Ilma tiedettä ei olisi nettiä, kännykkää, sähkövaloa...Mitä näistä ovat vaihtoehtoilijat kehittäneet. Teidän metodeillanne asuisimme luolissa ja lämmittelisimme nuotioilla.
"Jos tiede ei kelpää, niin veistä puusta kännykkäsi", kuten tuntematon nettikirjoittaja asian ilmaisi.Luuletko jotta olemme jollain lailla mennyt eteenpäin näitä vempaimia tehden? Mielestäni olemme menneet peräliukua. Ihmiskunta on sairastunut, lääkebisnes kukoistaa, en kehtaa edes kirjoittaa minkälaisella tasolla. Jo lapset ovat masentuneita ja käyttävät masennuslääkkeitäkin, kukaan ei huuda sairasta leikkiä poikki. Sotiemme jälkeen iski hirveä vimma omistaa ja vaurastua. Aloimme omistaa esim lemmikkejä joita sitemmin vangitsimme koteihimme. Nyt ne niissä vankiloissa ilman aktiiviteettejä myöskin masentuvat, ihminen nimittää eläintensuojelulajiksi tätä törkeää vapauden riistoa eläimiltä joka on ajanut vain ihmisten etuja. Harhoissaan ihminen luulee olevansa älykkäämpi niitä, mutta niin se ei ole.
Itseasiassa pohdin paljonkin parhaillaan mitä kaikkea ilman voisi elää ja huomaan kuinka paljon turhaa olemme haalineet. Mainitsemasi kännykkä on tuonut mukanaan käsittämätöntä käytöstä eli turhaa ajanhukkaa. Ihmiset kulkevat yksinänsä jutellen tai ovat ystävänsä seurassa ilman tälle kommunikointia ja juttelevat kännykkään toiselle muka ystävälle ja se aito tuskastuneena huonosta käytöksestä odottelee ja odottelee. Sitä käytetään paikoissa joissa se ei ole soveliasta, ei oteta huomioon muita ihmisiä. Mutta suurin hörhöys on se jotta ihmiset ovat lopettamaan vastaamisen esim jos ei numeroa näy ja milloin mistäkin syystä. Myös se jotta ennen kännykkää soittaja soitti uudelleen on kääntynyt väärinperin numeron näkyessä ja se numero johon saatetaan takaisin soittaa saattaa tuottaa huippulaskun näin olen kuullut.
Ennen kännyä soittaja vain yksinkertaisesti soitti uudelleen jos oli asiaa ja se oli siinä.
Kertakaikkiaan kännykkä on epäonnistunut juttu. Asiakaspalvelutyössä kuvitellaan että tekstiviesti on luvallinen tapa ilmoittaa asioista, mutta ei se ole vaan erittäin huonotasoista palvelua, ajattelematta heitä jotka joko eivät osaa tahi eivät halua leikkiä puhelimella. lapset saivat ennen kännykkää olla omatoimisempia ja saivat vastuuta elämään, nyt heitä hallitaan kännykän avulla pitkin päivää.
Sähköallergia on lisääntynyt tietokoneiden käyttäjillä, koska ihmiskeho ei voi aina hyvin näiden energioiden kanssa.
Eli hyvästikin olen pohtinut mitä kaikkea turhaa krääsää voisin luovuttaa tästä kehityksestä, itseasiassa ihminen ei tarvitse muuta kuin suojan päänsä päälle lämmityksineen ja ruokaa. Tavarakrääsää palvoessa ja ahnehtiessa tämän mieli harhailee ja se ei ole läsnä sielä missä onni ja rakkaus on vaan se suunnittelee vain rojun hankkimista ja paljonko pitää tehdä töitä tai ylitöitä sen ja sen eteen. Ja voi ihmiset eivät enää kohtaa toisiaan vaikka yhdessä ovatkin. kaikki mitä ennen ilahduttamalla läheiselleen ilmaiseksi tarjottiin on maksullista nykyään, kaikesta on tehty bisnes, ja joko harmaata taloutta jos jotain ilmaiseksi teet tai saat ainakin kiukkuisia bisnestyyppejä silmittömään raivoon.
Olimme eilen syömässä, otimme jäävedet, ystäväni ilman jäitä molempia laskutettiin jäävedestä. Ystävä tuumi jotta kenties se 80centtiä on lasin pesukustannuksia, totesin, että kyllä sillä hinnalla taitaa pestä jo useammankin lasin tai koko kaluston ja vesi tulee kraanasta. Sama aika kun odotat ravintolassa sapuskaa, ehtisit jo sapuskan väsäämään miltei itsekin. Kuten on myös laita pikaruokapaikkojen joissa saatat odottaa jonossa useita kymmeniä minuutteja viikonloppuisin. Ei se siis säästä aikaa miltään jonottaminen. ja kuinka paljon mukavampaa on se sapuska yhdessä tehdä kohdaten.
Helppoa on päästää irti toimimattomista asioista, keksinnöistä jotka ovat kehityksen myötä tulleet toimimattomiksi.
Ihminen masentuu törkeän ahneuden alle. Sellaisten keksintöjen mitkä miltei toimivat mutta ei sittenkään.
Mutta juu et sinä tieteestä siis mitään ymmärrä, se mistä puhut on mukatiedettä. Luolamiehetkin ymmärsivät paremmin toisiaan kuin nykyihminen vain luuloissaan. Ja luulosairaus on mielensairaus joka saattaa parantua jopa lumelääkkeillä tieteesi sijasta.
Historia toistaa itseään vaikkapa Einsteinin tapauksessa, tiedeyhteisö ei häntä kuunnellut, sillä tiedeyhteisö oli jarruna hänen kehitykselleen.
No jatkamme harjoituksia. Voi Virsua voi kirjoitti:
"Vaan niin se historia toistaa itse itseään aina löytyy skepoja jotka yrittävät kehityksen jarruna roikkua, liekö sinulla suurikin rahamassi puolustettavana, kun noin kovasti yrität jarruna pysyä?"
Rahamassia ei ole.
"Jos tiede ei kelpää, niin veistä puusta kännykkäsi", kuten tuntematon nettikirjoittaja asian ilmaisi.Totta kai kyntöhevosia aina tarvitaan ja ruunakin siihen kelpaa, mutta ne tarvitsevat hyvän, viisaan ja oikeaan asiaan ohjaavan ohjastajan, muutoin kyntävät maan putipuhtaaksi.
Näin on valitettavasti käynyt, kun ahneus on ottanut ylivallan päättäjien toimissa ja kulutetaan enemmän kuin tienataan. Ahneus ei maailmasta lopu, mutta kansalaisten ei tarvitse antaa ahneuden pirulle, eli markkinavoimille pikkusormeaan, kun mahdollisuus on vaikuttaa kehityksen kulkuun ja kääntää kulutusyhteiskunta tarpeeseen perustuvaksi.
Kun ymmärtää terveyden ja hyvinvoinnin olevan muutakin kuin uutuuttaan kiiltävää, jota ei edes tarvitse on jo oivaltanut paljon. Tähän kun lisätään se, ettei terveyttä ja hyvinvointia voi aina rahalla ostaa ja se, ettei maallisen mammonan hamuaminen oikeuta tuhoamaan kanssaihmisten terveyttä.
Meistä jokainen voi auttaa kanssaihmistä omien kykyjensä mukaan ja meillä jokaisella on siihen valmiudet odottaen vain käyttöön ottoa. Tarvitaan vain hieman nöyryyttä elämän edessä ja sitä nöyryyttä on joillakin varsin skeposesti.- Skeponen
EräsKansanparantaja kirjoitti:
Totta kai kyntöhevosia aina tarvitaan ja ruunakin siihen kelpaa, mutta ne tarvitsevat hyvän, viisaan ja oikeaan asiaan ohjaavan ohjastajan, muutoin kyntävät maan putipuhtaaksi.
Näin on valitettavasti käynyt, kun ahneus on ottanut ylivallan päättäjien toimissa ja kulutetaan enemmän kuin tienataan. Ahneus ei maailmasta lopu, mutta kansalaisten ei tarvitse antaa ahneuden pirulle, eli markkinavoimille pikkusormeaan, kun mahdollisuus on vaikuttaa kehityksen kulkuun ja kääntää kulutusyhteiskunta tarpeeseen perustuvaksi.
Kun ymmärtää terveyden ja hyvinvoinnin olevan muutakin kuin uutuuttaan kiiltävää, jota ei edes tarvitse on jo oivaltanut paljon. Tähän kun lisätään se, ettei terveyttä ja hyvinvointia voi aina rahalla ostaa ja se, ettei maallisen mammonan hamuaminen oikeuta tuhoamaan kanssaihmisten terveyttä.
Meistä jokainen voi auttaa kanssaihmistä omien kykyjensä mukaan ja meillä jokaisella on siihen valmiudet odottaen vain käyttöön ottoa. Tarvitaan vain hieman nöyryyttä elämän edessä ja sitä nöyryyttä on joillakin varsin skeposesti."Meistä jokainen voi auttaa kanssaihmistä omien kykyjensä mukaan ja meillä jokaisella on siihen valmiudet odottaen vain käyttöön ottoa. Tarvitaan vain hieman nöyryyttä elämän edessä ja sitä nöyryyttä on joillakin varsin skeposesti."
Olen aivan samaa mieltä. Itse en harjoita energiaparannusta enkä ihan suoraan sanoen usko sen edes toimivan. Kykyni riittävät kuitenkin vapaaehtoistyöhön, jota harrastan parissa eri järjestössä. Se on aivan konkreettista kanssaihmisten auttamista. Siihen riittäisivät lähes jokaisen kyvyt, vaan haluja näyttää useimmilta puuttuvan.
Tarkoittaako "skeposesti" kenties runsaasti, vai mitä sillä tarkoitit? Skeponen kirjoitti:
"Meistä jokainen voi auttaa kanssaihmistä omien kykyjensä mukaan ja meillä jokaisella on siihen valmiudet odottaen vain käyttöön ottoa. Tarvitaan vain hieman nöyryyttä elämän edessä ja sitä nöyryyttä on joillakin varsin skeposesti."
Olen aivan samaa mieltä. Itse en harjoita energiaparannusta enkä ihan suoraan sanoen usko sen edes toimivan. Kykyni riittävät kuitenkin vapaaehtoistyöhön, jota harrastan parissa eri järjestössä. Se on aivan konkreettista kanssaihmisten auttamista. Siihen riittäisivät lähes jokaisen kyvyt, vaan haluja näyttää useimmilta puuttuvan.
Tarkoittaako "skeposesti" kenties runsaasti, vai mitä sillä tarkoitit?Niin kuin edellä totesin, kyntöhevosia aina tarvitaan, mutta hyvistä ohjastajista on puutetta tai heitä ei ole päästetty ohjaksiin.
Miten itse toimisit, jos pääsisit ohjaksiin esim. vaihtoehtohoitojen osalta tai kirjoittamani terveysjumpan.
P.S. Skeposilla on nöyryyttä varsin vähäisesti, eli skeposesti ja käsienpesu maailman vääryyksistä esim. vapaaehtoistyöllä ja lahjoituksin on maailman rikkailla yleinen käytäntö.
On myös paljon ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan maailman tilanteesta varallisuuteen katsomatta ja toimivat pyyteettömästi ilman taka-ajatuksia ja oman kilven kiillotusta, jolla pyhitetään oma ahneus.- Skeponen
EräsKansanparantaja kirjoitti:
Niin kuin edellä totesin, kyntöhevosia aina tarvitaan, mutta hyvistä ohjastajista on puutetta tai heitä ei ole päästetty ohjaksiin.
Miten itse toimisit, jos pääsisit ohjaksiin esim. vaihtoehtohoitojen osalta tai kirjoittamani terveysjumpan.
P.S. Skeposilla on nöyryyttä varsin vähäisesti, eli skeposesti ja käsienpesu maailman vääryyksistä esim. vapaaehtoistyöllä ja lahjoituksin on maailman rikkailla yleinen käytäntö.
On myös paljon ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan maailman tilanteesta varallisuuteen katsomatta ja toimivat pyyteettömästi ilman taka-ajatuksia ja oman kilven kiillotusta, jolla pyhitetään oma ahneus.Elelen pienehköllä valtion eläkkeellä, joten rikkaaksi minua on paha sanoa.
Kirjoittamasi terveysjumpan osalta pyrkisin antamaan näyttöä sen tehokkuudesta. Skepsiksen haaste olisi sinulle ilmainen näytön paikka ja sen kun läpäisisit, olisi lisätutkimuksen saaminen paljon helpompaa. En ymmärrä, miksi kieltäydyt jatkuvasti.
Mikä saa sinut uskomaan, että vapaaehtoistyö olisi käsienpesua? En minä niissä piireissä ole nähnyt muita kuin tavallisia duunareita, opiskelijoita ja eläkeläisiä. Siis ihan tavallisia ihmisiä ilman mitään käsienpesutarvetta tai kilven kiillotusta. Ettet vaan heijastelisi omia kuvitelmiasi muihin ihmisiin, kuten minuun? Onko mielestäsi todellakin niin, että skeptisesti ajatteleva ihminen olisi jotenkin moraalisesti alempana? Monista vaihtoehtoilijoistakin voisi ajatella samoin, kun heidän tekstejänsä lukee.
Ps. Kyntöhevosia ei ole tarvittu enää vuosiin.
- Skeponen
"Historia toistaa itseään vaikkapa Einsteinin tapauksessa, tiedeyhteisö ei häntä kuunnellut, sillä tiedeyhteisö oli jarruna hänen kehitykselleen."
Mistä moinen tieto. Olen tieteen historian harrastajana lukenut useammankin Einsteinin elämänkerran, enkä ole ikinä törmännyt tuolaiseen väitteeseen. Erityinen suhteellisuusteöria hyväksyttiin heti, vaikka se oli muodollisesti heikko. Samana vuonna 1905 kirjoitettu tutkimusartikkeli valosäköisestä ilmiöstä tuotti Albetille Nobelin ja Eddingtonin yleisen suhtiksen ennusteen mittaus teki Einsteinista ensimäisen tiedejulkiksen maailmassa. Einstein purjehti harvinaisessa myötätuulessa. Vasta paljon myöhemmin kvanttifysiikan vastustaminen vei hänet sivuraiteille ja siinähän Einstein olikin väärässä.
"Ihmiskunta on sairastunut, "
Nyt meillä Suomessa syntyvien lasten elinikäennuste on parikymmentä vuotta korkeampi kuin 1950 luvulla. Moni sairaus, jota ei silloin kyetty hoitamaan, on nyt voitettavissa.
Vai mitä tarkoitat sairastumisella?
Ne vanhat ajat, joita monet haikailevat, olivat aikoja jolloin heikot kuolivat. En ole montakaan haikailijaa nähnyt, joka olisi luopunut kännyköistä, tietokoneesta, auton käytöstä, sähkövalosta tai vakavan sairauden tullessa terveydenhoidosta. Olisihan se toki mahdollista, jos aate on todellista eikä vain puhetta.
"Myös se jotta ennen kännykkää soittaja soitti uudelleen on kääntynyt väärinperin numeron näkyessä..."
Ainahan voit soittaa numerotiedusteluun ja kysyä, kelle numero kuuluu. Maksaahan sekin, mutta vain vähän.
Myönnän kyllä, että turhaa krääsää on. Itse olen luontoihminen ja pyrin tulemaan toimeen vähällä. Minulle lähes välttämätön auto on 12 vuotta vanha ja pyrin tekemään lyhyet matkat lihasvoimin. Kajakkinikin oli ostettaessa kalliimpi kuin autoni. Tietokoneeni on kohta kymmenenvuotias ja telkkarini on vanha kuvaputkitelkkari. Kun siitä aika jättää, en uutta hanki. En syö koskaan ravintoloissa enkä pikaruokapaikoissa, vaan teen ruokani itse.
Periaatteeni on ollut kymmeniä vuosia: "Rikkautta ei ole se mitä omistaa, vaan mitä ilman voi tulla toimeen." Kokonaan toinen asia on, että kurjuuttakaan ei kannata pyrkiä maksimoimaan. Ei siitä pyhimyksen sädekehää saa.
En ymmärrä kehityksenvastaisuuttasi. Onko sinulla kännykkä? Tietokone ainakin on, kun nettiin kirjoittelet. Tekniikan sovellutukset ovat minulle elämää helpottavia tarvekaluja, eivät harrastusta tai statussymbooleja.
"Mutta juu et sinä tieteestä siis mitään ymmärrä, se mistä puhut on mukatiedettä."
Tiedekirjallisuutta löytyy kirjahyllystäni useita kymmeniä teoksia; fysiikkaa, kosmologiaa, biologiaa, historiaa, filosofiaa, ekologiaa. Postiluukustani kolahtaa kaksi tiedelehteä, vaan ei yhtään sanomalehteä. Tieteen historiaa olen harrastanut yli 30 vuotta. Tyttäreni sai juuri nimensä ensi kertaa tieteelliseen julkaisuun ja kun varmaan kohta saa toisen kerran, menee siinäkin isästään ohi.
Luulisin tuntevani tieteellistä metodia melko paljon keskivertoihmistä paremmin.
Olikohan löysän heittosi selitys aamuyön tunneissa?- Matka--Leena
Kyllä kyntöhevosia yhä tarvitaan, sen voi myös ajatella kuvainnollisesti, ei materialisena hevosena.
Niin kauan kuin itse etsin tietoa lehdistä ja kirjoista, en ollut tietoinen. Nyt saattaisin ainoastaan tilata luontolehden kauniiden kuvien vuoksi, tekstejä tuskin jaksan lukea, kuvakirja:)
Einstein ilmoitti, että ei halua tehdä keksintöjä sotien käymiseen, järjesti äänestyksenkin, olikohan se niin, että oman äänensä lisäksi oli yksi tai kaksi äänestäjää hänen kannallaan, muut tiedemiehet innoissaan kehittivät vehkeitä millä tuhota lähimmäisiään. Einstein myös tällä sanomalla kertoi mitä tietä kykenee totuuden löytämään eli: lakkaa sotimasta niin löydät puhtaan totuuden.
Eli niin kauan sinä olet eksyksissä kuin jaksat taistella vastaan. Kun sen lopetat alkaa vasta se todellinen elämä pitkän unen jälkeen.
Sain tällä viikolla ilmaisen musiikkiesityksen, esiintyjänä oli koira joka aiemmin ei tiennyt osavansa laulaa, en keskeyttänyt sitä vaan kuuntelin ja sieltä se alkoi pulppuamaan yhä vain kauniimpana, koira oli tohkeissaan huomatessaan osaavansa.
Vain ihminen yrittää kaiken luonnollisen ja luonnikkaan tukahduttaa myös itseltään. Siksi se ei ole pysynyt mukana oikeassa kehityksessä mikä intuivisesti on selkeää muille eläimille.
Voi tokkiinsa minullakin kaikkea turhaa krääsää on pilvin pimein, suunnittelen sujuvasti uusiokäyttäväni niitä poisheittämisen sijasta. Vanhoista keittiövempaimista voi kehitellä vaikka kuinka sujuvia kuokkia maanviljelyyn. Vanhoista jääkaapeista voisi tehdä maakellareita pihalle. Sisällä pulppuaa aivan kaheleita keksintöjä, vain siksi, että ymmärrykseni on tajunnut, että loputtomiin emme voi aina uutta ja uutta tehdä, luonnonvarat loppuvat sillätavoin. Ahneus on tuhonnut aika pitkälle kauniin maamme ja ahneus haluaa hamuamaan luonnonvaroja myös muista maista tuhoten niitäkin, selittäen, että teemme hyväntekeväistyyttä köyhissä maissa ja hyvää hyvyyttämme ostamme/tuhoamme heidän luonnonvarojaan. Näin se homma etenee ja sairas kehitys tuhoaa yhä lisää luullen tekevänsä hyvää. Se toinen käsi joka on uskossa/luulossa, että autamme tätä kansaa ei tiedä mitä se toinen käsi on puuhailemassa.
Tiedä löysistä tai täysistä heitoista, voin tarvitessa ottaa sanojani takaisinkin jos mieleni muuttuu asioiden suhteen sellaista kun on kehitys, ei ole mitään yhtä oikeaa tietä, sellaisesta tavasta elää saattaa tulla taas sairauksia jos ei kykene kuin yksioikoisesti etenemään. Ja voi sitä narsismiksikin kutsua, agressiivinen mieli pauhaa: uskotte joko hyvällä tai pahalla minä olen ainoa oikeassa.
***Ainahan voit soittaa numerotiedusteluun ja kysyä, kelle numero kuuluu. Maksaahan sekin, mutta vain vähän.***
Eikö sinusta ole aika neuroottista alkaa epäilemään soittajia ja tarkistelemaan niitä? Eikö olisi yksinkertaisempaa vain vastata ja kohdata soittaja? Miksi pitäisi epäillä ja mitä? Maksaa sen vuoksi kyselyistä vaikka toisessa tapauksessa vastatessasi soittaja maksaa puhelun, millä logiikalla tätä leikkiä leikitään. Jos ei huvita jutella, voi paukata luurin vain kiinni ja siinä se. - Skeponen
Matka--Leena kirjoitti:
Kyllä kyntöhevosia yhä tarvitaan, sen voi myös ajatella kuvainnollisesti, ei materialisena hevosena.
Niin kauan kuin itse etsin tietoa lehdistä ja kirjoista, en ollut tietoinen. Nyt saattaisin ainoastaan tilata luontolehden kauniiden kuvien vuoksi, tekstejä tuskin jaksan lukea, kuvakirja:)
Einstein ilmoitti, että ei halua tehdä keksintöjä sotien käymiseen, järjesti äänestyksenkin, olikohan se niin, että oman äänensä lisäksi oli yksi tai kaksi äänestäjää hänen kannallaan, muut tiedemiehet innoissaan kehittivät vehkeitä millä tuhota lähimmäisiään. Einstein myös tällä sanomalla kertoi mitä tietä kykenee totuuden löytämään eli: lakkaa sotimasta niin löydät puhtaan totuuden.
Eli niin kauan sinä olet eksyksissä kuin jaksat taistella vastaan. Kun sen lopetat alkaa vasta se todellinen elämä pitkän unen jälkeen.
Sain tällä viikolla ilmaisen musiikkiesityksen, esiintyjänä oli koira joka aiemmin ei tiennyt osavansa laulaa, en keskeyttänyt sitä vaan kuuntelin ja sieltä se alkoi pulppuamaan yhä vain kauniimpana, koira oli tohkeissaan huomatessaan osaavansa.
Vain ihminen yrittää kaiken luonnollisen ja luonnikkaan tukahduttaa myös itseltään. Siksi se ei ole pysynyt mukana oikeassa kehityksessä mikä intuivisesti on selkeää muille eläimille.
Voi tokkiinsa minullakin kaikkea turhaa krääsää on pilvin pimein, suunnittelen sujuvasti uusiokäyttäväni niitä poisheittämisen sijasta. Vanhoista keittiövempaimista voi kehitellä vaikka kuinka sujuvia kuokkia maanviljelyyn. Vanhoista jääkaapeista voisi tehdä maakellareita pihalle. Sisällä pulppuaa aivan kaheleita keksintöjä, vain siksi, että ymmärrykseni on tajunnut, että loputtomiin emme voi aina uutta ja uutta tehdä, luonnonvarat loppuvat sillätavoin. Ahneus on tuhonnut aika pitkälle kauniin maamme ja ahneus haluaa hamuamaan luonnonvaroja myös muista maista tuhoten niitäkin, selittäen, että teemme hyväntekeväistyyttä köyhissä maissa ja hyvää hyvyyttämme ostamme/tuhoamme heidän luonnonvarojaan. Näin se homma etenee ja sairas kehitys tuhoaa yhä lisää luullen tekevänsä hyvää. Se toinen käsi joka on uskossa/luulossa, että autamme tätä kansaa ei tiedä mitä se toinen käsi on puuhailemassa.
Tiedä löysistä tai täysistä heitoista, voin tarvitessa ottaa sanojani takaisinkin jos mieleni muuttuu asioiden suhteen sellaista kun on kehitys, ei ole mitään yhtä oikeaa tietä, sellaisesta tavasta elää saattaa tulla taas sairauksia jos ei kykene kuin yksioikoisesti etenemään. Ja voi sitä narsismiksikin kutsua, agressiivinen mieli pauhaa: uskotte joko hyvällä tai pahalla minä olen ainoa oikeassa.
***Ainahan voit soittaa numerotiedusteluun ja kysyä, kelle numero kuuluu. Maksaahan sekin, mutta vain vähän.***
Eikö sinusta ole aika neuroottista alkaa epäilemään soittajia ja tarkistelemaan niitä? Eikö olisi yksinkertaisempaa vain vastata ja kohdata soittaja? Miksi pitäisi epäillä ja mitä? Maksaa sen vuoksi kyselyistä vaikka toisessa tapauksessa vastatessasi soittaja maksaa puhelun, millä logiikalla tätä leikkiä leikitään. Jos ei huvita jutella, voi paukata luurin vain kiinni ja siinä se.Einstein todella oli sodan jälkeen eräs ydinpommin vastaisen rauhanliikkeen puuhamiehistä, mutta että vain yksi nimi olisi ollut hänen lisäkseen, ei pidä paikaansa. Ja äänestyksestähän ei ollut kysymys, vaan adressista, jonka kyllä allekirjoitti monikin tutkija. Toisaalta Einstein oli myös esittänyt ydinpommin rakentamista USA:n pressalle, koska pelkäsi Saksan ehtivän edelle. Werner Heissenberg oli kyllin taitava fyysikko natsien ydinpommin toteuttamiseksi.
National Geographic tulee osin upeiden kuvien takia, mutta kyllä minä jututkin luen. Minulla on lisäksi koko ajan ainakin kaksi kirjaa luvun alla. Toinen kevyttä ja toinen sitten vähän raskaampaa tietokirjallisuutta.
"Eli niin kauan sinä olet eksyksissä kuin jaksat taistella vastaan. Kun sen lopetat alkaa vasta se todellinen elämä pitkän unen jälkeen."
En todellakaan koe taistelevani mitään vastaan. Mielipiteiden vaihto tai edes se, että on eri mieltä asioista, ei kai ole taistelua? Yhtä hyvin voisi sanoa vaihtoehtoilijoiden taistelevan tieteellisisä tsoasioita vastaan.
Enkä edes usko olevani eksyksissä. Elän hyvinkin todellista ja palkitsevaa elämää. Minulla jää nyt eläkkeellä aikaa sekä läheisilleni, muille kanssaihmisille, että itselleni. En todellakaan kaipaa muutoksia, koska kaikki on elämässäni varsin hyvin.
Mitä kauniin maamme tuhoamiseen tulee, on monissa suhteissa myös edistytty. 1950 luvulla hirvet ja joutsenet oli tapettu melkein sukupuuttoon. Merikotkat olivat vielä -70 luvulla kuolemassa DDT:hen ja muihin luontoon kasautuneisiin myrkkyihin. Kaikkia petoeläimiä metsästettiin lähes rajoituksetta.
Naava hävisi puista -70 ja -80 luvuilla ainakin Etelä- ja Keski Suomen alueilta sadevesien korkean rikkipitoisuuden takia. Sisävesiä saastutettiin kiihtyvällä vauhdilla.
Nyt nämä kaikki ovat paljon paremmassa kunnossa. Luonnon suojelemiseen kiinnitetään yhä enemmin huomiota. Suomessa löytyy vielä paljon koskematonta luontoa. Jätteiden lajittelu ja kierrätys on aivan eri mallilla kuin parikymmentä vuotta sitten. Yksi -70 luvun auto saastutti enemmin kuin sata nykyautoa kilometrä kohti. Kyllä asiat ovat parantuneetkin.
"Eikö sinusta ole aika neuroottista alkaa epäilemään soittajia ja tarkistelemaan niitä? Eikö olisi yksinkertaisempaa vain vastata ja kohdata soittaja? "
Toki vastaan, jos puhelin soi, on numero mikä tahansa. En vaan aina viitsi kantaa puhelinta mukana (esim lenkeillä ja melontareissuilla) ja jos sitten on soitettu tuntemattomasta numerosta, niin kyllä minä tarkastan soittajan ennen kuin soitan takaisin.
Vanha jääkaappi kellarina tai arkkupakastin kompostina on oivallinen uusiokäyttö, kunhan huolehtii freonien tyhjentämisestä. Niitä ei parane ilmaan enää päästellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132