Olen kuullut etta lagotto on sellainen "allergisoimaton" rotu. Varmaan lagottokin vahan aiheuttaa allergiaa kun sekin hilseilee... Perheessamme on allergikko ja astmaatikko, mutta nyt kun kuulimme tuosta lagotosta niin vakava harkinta on alkanut. Meilla on omakotitalo ja iso piha ja liikuntaakin saisi reilusti. Haluaisin kuulla mielipiteitanne ja kokemuksianne lagotoista ja kaikkea muuta mita pitaisi tietaa.
Kiitos!;)
Allergisoiko lagotto?
8
338
Vastaukset
- kikkelitonttu
En tiedä asiasta mitään!
- koiruus
Suosittelen itse Bichon Friseä. Ei ehkä niin vaativa luonteeltaan kuin lagotto. Eikä ainakaan meillä aiheuttanut oireita, täältä löytyy astmaatikko, allergikko :)
Samoin monilla muillakin frise ja ei ole aiheuttanut oireita.- öhhjm
Millä perusteella lagotto on luonteeltaan vaativa ?
- Jarlein
ensimmäinen koirani bichoni ja nyt lagotto :)
astmaatikkoja ja pahaa koira-allergiaa perheenjäsenillä.
koiraa voi pitää vaikka tyynynä, ei oireita :)
- bikoonrais
Olen lukenut, että lagotto olisi luonteeltaan enemmänkin työkoira kuin seurakoira ja että sillä on jäljellä koiran "alkuperäisiä" viettejä enemmän kuin esim. bichon frisellä. Meiltäkin löytyy bichon, ja olemme olleet kyllä todella tyytyväsiä. Lagottokin on hieno koira, ja senkin kanssa pärjää, jos on napakka johtaja ja tarpeeksi liikuntaa. Itse otin lapsiperheeseen kuitenkin mieluummin bichonin, etenkin kun emme ole himoliikkujia eikä turkinhoito ressaa meitä :)
- öhhjm
Ja höpön löpö. Bichoninko turkin hoito ei ole haasteellista ? Bichon frice tarvitsee paljon liikuntaa ja aktivointia ulkonäöstään huolimatta. Moni pelkäksi seurakoiraksi jalostettu rotu on temperamenttisempi kuin vaikkapa metsästyskoiraksi jalostettu, koska pelkällä seurakoirajalostuksella ei yleensä olla niin huolellisia koiran luonteen suhteen kuin työkoirajalostuksella. Ja harva käyttää lagottoa enää sen enempää käytännön työskentelyyn kuin bichon friseäkään.
Helppoa sitä on oman koiransa rotua liputtaa ja muiden suosikkirotuja haukkua. Aloittaja kyseli lagotto romagnolosta, eikä bichon fricestä. En minäkään änkeä tänne liputtamaan omaa suosikkirotuani (ja samalla oman koirani rotua), eli bouvieria, jos se ei kuulu aiheeseen. Jokaisella on omat suosikkikoirarotunsa. - Huiiiiiii
öhhjm kirjoitti:
Ja höpön löpö. Bichoninko turkin hoito ei ole haasteellista ? Bichon frice tarvitsee paljon liikuntaa ja aktivointia ulkonäöstään huolimatta. Moni pelkäksi seurakoiraksi jalostettu rotu on temperamenttisempi kuin vaikkapa metsästyskoiraksi jalostettu, koska pelkällä seurakoirajalostuksella ei yleensä olla niin huolellisia koiran luonteen suhteen kuin työkoirajalostuksella. Ja harva käyttää lagottoa enää sen enempää käytännön työskentelyyn kuin bichon friseäkään.
Helppoa sitä on oman koiransa rotua liputtaa ja muiden suosikkirotuja haukkua. Aloittaja kyseli lagotto romagnolosta, eikä bichon fricestä. En minäkään änkeä tänne liputtamaan omaa suosikkirotuani (ja samalla oman koirani rotua), eli bouvieria, jos se ei kuulu aiheeseen. Jokaisella on omat suosikkikoirarotunsa.Onko huono päivä kun pitää nuin ärhennellä????????????
- öhhjm
Huiiiiiii kirjoitti:
Onko huono päivä kun pitää nuin ärhennellä????????????
Joskus täytyy ärähtää, kun ei järkipuhe tunnu tehoavan. Näillä palstoilla ainakin olen oppinut sen, ettei ilman kirosanoja tai huutomerkkejä saa asioita ihmisten päihin talteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061918- 2421696
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611086Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k66949Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63838Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6821Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805