Mihin koulutun?

vieras998

Ajattelin, että tämä voisi auttaa saamaan asiat päässäni järjestykseen. Käyn lukiota ja 2 vuoden päästä pitäisi hakea jonnekkin opiskelemaan, mutta minulla ei ole vielä tietoa, että minne menen.

Olen halunnut elämäni aikana moneen eri ammattiin ja maahan..
- Lakimies - Suomi, Australia tai USA
- Lääkäri - Suomi tai Afrikka
- Eläinlääkäri - Afrikka
- Poliisi - Suomi
- Insinööri, yms - Suomi tai Afrikka
...

Jokin vetää minua ulkomaille, ja todennäköisesti lähdenkin jonnekkin päin maailmaa, Afrikka, Australia tai USA...

Pidän ihmisten auttamisesta ja lämpimästä.. iloisista ja yhteistyökykyisistä ihmisistä.. yms...
Olisiko jotain ehdotuksia, mitä voisin ehkäpä miettiä.. Kun en itse pääse tässä asiassa eteen päin, päin vastoin, olen jäänyt paikalleni pyörimään ympyräääää....

4

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • student-

Ota huomioon, ettet voi pyrkiä oikeustieteelliseen USA:ssa heti lukion jälkeen, sillä toisin kuin monessa muussa maassa, USA:ssa lakiopintoihn vaaditaan alempi korkeakoulututkinto ihan miltä tahansa alalta. Law school kestää siellä 3 vuotta. Harjoittaaksesi asianajajan ammattia USA:ssa sinun täytyy läpäistä bar exam-koe kyseisessä osavaltiossa ja jokaisessa osavaltiossa on oma kokeensa, jos aikoo lakimieheksi, eli USA on todella vaikea tie tähän ammattiin.

• vieras998

Se oli tiedossa, ja sen takia joskus päätinkin, että sinne en hae, mutta ei sekään ole mahdottomuus. Koska vieläkään en tiedä mihin menen lukion jälkeen...

• jsjsjs

Jos rahaa on, niin ota koko tutkinto ulkomailla. Australiassa oikeustieteellinen löytyy, mutta en tiedä miten Afrikassa. Kyllä kai sielläkin on jokin koulu, mutta ei löytynyt minkään järjestön kautta..

• 32

Suosittelen hakeutumaan oikikseen. Lakimiehet voivat toimia monilla eri aloilla, ja huomaan että olet kiinnostunut kv- ja humanitaarisista asoista, lakimiehille piisaa duunia mielenkiintoisista paikoista hyvällä liksalla.
      Jos vielä itse olisin lukiossa, nyt jälkeenpäin katsottuna oikis olisi ollut paras vaihtoehto, kun katsoo millaisia mahdollisuuksia heillä on. Itselläni on kansanterveyden maisterin tutkinto, ei sekään paha näin ulkomailla työskentelyyn kyllä ole. Käy koulut länsimaissa, joissa saatuja tutkintoja arvosteaan paljon enemmän kuin kehitysmaiden oppilaitoksien tutkintoja, vaikka olisivatkin yhtä hyviä. EU alueen tutkinnoissa puolensa on myös sillä, että Suomeen (ja koko EU) ne hyväksytään sellaisenaan. Töihin ehdit sitten koulusi käytyä kehitysmaihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6194
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2233
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1818
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51