Mihin koulutun?

vieras998

Ajattelin, että tämä voisi auttaa saamaan asiat päässäni järjestykseen. Käyn lukiota ja 2 vuoden päästä pitäisi hakea jonnekkin opiskelemaan, mutta minulla ei ole vielä tietoa, että minne menen.

Olen halunnut elämäni aikana moneen eri ammattiin ja maahan..
- Lakimies - Suomi, Australia tai USA
- Lääkäri - Suomi tai Afrikka
- Eläinlääkäri - Afrikka
- Poliisi - Suomi
- Insinööri, yms - Suomi tai Afrikka
...

Jokin vetää minua ulkomaille, ja todennäköisesti lähdenkin jonnekkin päin maailmaa, Afrikka, Australia tai USA...

Pidän ihmisten auttamisesta ja lämpimästä.. iloisista ja yhteistyökykyisistä ihmisistä.. yms...
Olisiko jotain ehdotuksia, mitä voisin ehkäpä miettiä.. Kun en itse pääse tässä asiassa eteen päin, päin vastoin, olen jäänyt paikalleni pyörimään ympyräääää....

4

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • student-

Ota huomioon, ettet voi pyrkiä oikeustieteelliseen USA:ssa heti lukion jälkeen, sillä toisin kuin monessa muussa maassa, USA:ssa lakiopintoihn vaaditaan alempi korkeakoulututkinto ihan miltä tahansa alalta. Law school kestää siellä 3 vuotta. Harjoittaaksesi asianajajan ammattia USA:ssa sinun täytyy läpäistä bar exam-koe kyseisessä osavaltiossa ja jokaisessa osavaltiossa on oma kokeensa, jos aikoo lakimieheksi, eli USA on todella vaikea tie tähän ammattiin.

• vieras998

Se oli tiedossa, ja sen takia joskus päätinkin, että sinne en hae, mutta ei sekään ole mahdottomuus. Koska vieläkään en tiedä mihin menen lukion jälkeen...

• jsjsjs

Jos rahaa on, niin ota koko tutkinto ulkomailla. Australiassa oikeustieteellinen löytyy, mutta en tiedä miten Afrikassa. Kyllä kai sielläkin on jokin koulu, mutta ei löytynyt minkään järjestön kautta..

• 32

Suosittelen hakeutumaan oikikseen. Lakimiehet voivat toimia monilla eri aloilla, ja huomaan että olet kiinnostunut kv- ja humanitaarisista asoista, lakimiehille piisaa duunia mielenkiintoisista paikoista hyvällä liksalla.
      Jos vielä itse olisin lukiossa, nyt jälkeenpäin katsottuna oikis olisi ollut paras vaihtoehto, kun katsoo millaisia mahdollisuuksia heillä on. Itselläni on kansanterveyden maisterin tutkinto, ei sekään paha näin ulkomailla työskentelyyn kyllä ole. Käy koulut länsimaissa, joissa saatuja tutkintoja arvosteaan paljon enemmän kuin kehitysmaiden oppilaitoksien tutkintoja, vaikka olisivatkin yhtä hyviä. EU alueen tutkinnoissa puolensa on myös sillä, että Suomeen (ja koko EU) ne hyväksytään sellaisenaan. Töihin ehdit sitten koulusi käytyä kehitysmaihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      272
      3459
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      122
      1816
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      275
      1548
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      75
      1457
    5. 77
      1406
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1130
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1126
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1011
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      977
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      893
    Aihe