Tuli mieleen polttimoiden kestävyydestä

H4 ukko

Jos haluaa että polttimot palvelisi pitkään niin ei kannata ostaa
niitä 100% lisää valotehoja, sateenkaarenvärisiä yms tälläisiä viritelmiä.
wurth polttimot kestänyt nyt jo yli vuoden, ennen oli monena vuonna niitä
alussa mainittun mallisia nyt merkkejä muistamatta ja niitä meni koko ajan.
Jos kesti 6kk niin oli varmaan jo ennätys, ihan paskoja polttimoita.

Kannattaa ostaa vaan kunnollisia polttimoita eikä mitään leluja.
Näin mulle siis ihan suositeltiin merkkikorjaamolla kun
kerroin asiasta että polttimoita menee 3kk - 6kk välein.
Tai sitten auton sähköissä on vikaa jos niin paljon menee,
mun ajomäärillä kun en aja kymmeniätuhansiakilometrejä vuodessa.
Eli 5000-7000tkm ja prosentti-polttimo sanoi sopimuksensa irti.

12

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurkiitos upeaa

      Äläää perkele, ihanko noin, ei uskois!

      • laihaperseinen homo.

        Mulla alkaa jöpöttää sun vastauksesta, vedin jo parit tumputukset mutta
        voitaisko me tavata, voitaisiin kiitellä toisiamme.


    • Nauti 100%plus tehoi

      .

      Nautin 100 % Plus -tehoista eikä sille kuka mahda mitään

      .

    • petetty asiakas

      Philips siniset 100 h7 on ihan paskoja valoja, toinen kesti kuukauden ja toinen kolme. Ei enää ikinä tuollaista roskaa. Autovaraosaliike ei edes antanut uusia tilalle tai palauttanut maksettua kahtakymppiä. Paskaa saa maksamattakin, ei kylläkään tällä kertaa.

    • sitroen.

      Minulla on kestänyeet ajovalopolttimot ainakin 10 vuotta nykyisessä autossani. Syystä, että sen ns päivävalot toimivat alennetulla jännitteellä. Ei vain ole tullut mitattua, kuinka paljon alennetulla...
      Onko vielä nykyäänkin niin kehittymättömiä autoja, joissa tuota päivävalokytkentää ei ole? Tämä minun autoni tehtiin sentään jo 24 vuotta sitten...

      • Rampe7

        Autossasi taitaa olla vielä perinteiset hehkulankapolttimot?

        Halogeenipolttimon käyttöikä itse asiassa lyhenisi radikaalisti jos käyttöjännitettä tiputettaisiin. Tämä kun madaltaa hehkulangan lämpötilaa ja se haittaa edelleen langasta haihtuneen volframin takaisinliittymistä lankaan.


    • kyseessä

      suuniteltu hajoaminen! kulutustavaraa moiset lyhdyt.kyl ne polttimot kestäis vaik 100v jos vain niin haluttaisiin ja jos tosiaan aletaan pihistelee jostain valojen hinnasta niin miksi ees ajaa autolla kun bensakin on pirun kallista.

      ja sama se mikä tuikku siel keulal loistaa, kyl ne pitäis kestää vuoden kaks normi käytössä. jos palaa kuukauden kahden välein niin vika ei ole polttimoissa vaan autossa...

      turhaa itkette...

    • Citroeen

      nyt sitikka laski jännitteen niin alas että ei lähtenyt käyntiin tänä aamuna ..................paskan möivät

    • stilomies-2

      Ylivoimaisesti paras konsti pidentää käyttöikää on asentaa päiväajovalot. Meikä ei ole vaihdellut 3 vuoteen ensimmäistäkään polttimoa. Ne eivät meinaan kulu, kun eivät ole käytössä. Samalla säästyy polttoainetta 0,3 dl tunnissa siis ajossa.

      • skgsjkdgjjsdgj

        No melkoset valot on stilossa jos valot vie niin paljon virtaa, että sen oikeesti huomais tankatessa. Tosin 0,3dl on hemmetin vähän, itse en sitä määrää huomais. Tankillisessa ajat vaikka 10tuntia, niin 0,3dl säästöllä olisit tankillisessa säästänyt 3dl


    • k76rfef

      VW touran ja n 2v/33tkm ja sitten simahti eka osram nightbreaker.Sit vaihdoin molemmat.Tää on toki ei facelift vm 06 missä isoheijastin umpio(ovat jopa ihan hyvät valot)ja päiväajovalo asemmos alennettu jännite.

    • Niinpäsniin

      Jos autossa on helposti vaihdettavat polttimot, niin mikäpäs siinä, jos vaikka käyttääkin jotain sataprosenttisia nightbrakereita. Omassa kärryssäni vain on niin turkasen vaikeasti vaihdettavat hehkut, että suosiolla laitan tarvittaessa longlife-tyyppiset lamput, vaikka valoteho hieman pieneneekin. Tosin ei niissä niin radikaalia eroa ole noihin kirkaslamppuihin verrattaessa. Kestää siten ainakin tuplasti normaalilamppuihin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe