Oireita lopettamisesta

Muilla?

Olen polttanut yli kymmenen vuotta sätkiä, aika vahvoja, noin 15-20 päivässä. Nyt olen lopettanut, mutta ei kukaan kertonut, että siitä tulee kipeäksi??? Luulin, että pitäis parempi olo olla? Keuhkoihin tai johonkin tuohon rintaan sattuu, ikenistä tulee verta ajoittain, ja välillä on yhtäkkiä suussa verta sylkäistäväksi asti, en tiedä tuleeko suusta vai kurkusta vai syvemmältä. Yskittää, hermostuttaa ja väsyttää. Onko kellään ollut tällaista lopettaessa? Pitääköhän aloittaa uudestaan, että tervehtyis. Ikenien verenvuoto kyllä väheni hieman kun lopetin kalaöljyn käytön (olen kuullut että se saattaa edistää verenvuotoa). Mutta edelleen hampaita pestessä viimeistään vuotaa. Ja tuo keuohkokipu on inhottava, sellainen paino rinnan päällä koko ajan.

11

8386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran

      Kerran olin lopettamassa tupakointia. Ja olin ollut kaksi päivää tupakoimatta kun lähdin autolla moikkaan kaveria autolla ajaessa tuntu kun älykkyys osamäärä olisi tipahtanut 0:llaan jotenkin refkeksit oli sekaisin. no sitten paikan päällä rupesi yhtä äkkiä sattuun kun hengitti. Aina kun otti ilmaa sattui.
      Sen seurauksena jatkoin tupakoimista. mutta se kaikki on luultavammin osa suurta muutosta. Sen 10v minkä olet polttanut on pakottanut aivot hyväksymään ottamaan vastaan ainetta joka nimeä nyt en muista mutta se ei ole nikotiini eikä terva ja ne on sopeutunut siihen ja nyt kun lopetat aivoissa on luultavammin aika hullunmylly käynissä kun ei sitä päivän annosta tulekkaan ja se varmasti aiheuttaa oireita niinkuin minulle kävi. Oireet varmasti loppuvat sinulta hyvin pian ja aivot alkavat olla sujut tilanteen kanssa. Sen seurauksena muukin elimmistö rupeaa elpymään.

    • raitis

      Älä vaan uudestaan alota! Ite lopetin, oon ollu ny yli kaks kuukautta polttamatta. Tottakai kaikilla on aluks vierotusoireita! Tupakkahan on huumetta, on han alkoholisteilla ja narkkareillakin v-oireita! Taistelemalla siitä selviää! Kun ahdistaa rinnasta, mee ulos raikkaaseen ilmaan. Kun tekee mieli syötävää, ota purkka suuhun tai syö porkkanaa, mee lenkille tms. Kestäähän ne oireet ainaki parista viikosta kuukauteen mutta kyllä se on sen arvostakin. Mulla ei oo enää ollu mitää oireita eikä ongelmia olla ilman tupakkia. Ylpeenä saan sanoo aina kaikille että en mä polta enää, mä oon lopettanu, kun joku tarjoo tupakkia. Tsemppiä sullekkin!

    • Kauan

      Kauan kestää keuhkojen puhdistuminen. Sitä se liman irtoaminen yms. on. Iho alkaa kohta puhdistumaan myös.. saattaa tulla mustapäitä tai finnejä. Mutta kun paskat tulee ihosta ulos, sitten tulee ihan uusi iho ja ilme :) Sormista lähtee keltainen nikotiiniväri vasta kuukauden päästä. Sitten näkee pitkästä aikaa minkä väriset on kynnet ja sormet normaalisti.

      Vieroitusoireista pahimpia on mun mielestä unihäiriöt. Sillon on ratkeaminen tosi lähellä. Onko hyviä keinoja?

      • Vexi

        Minä olen ollut polttamatta noin 4kk. Unihäiriöt ovat olleet kamalia, mutta helpottivat noin 3kk kohdalla. Nikotiiniriippuvuus kestää sen 3kk ja jos korvikkeita (nicorette yms) käyttää, ilmeisesti sen lopettaminen aiheuttaa uudet oireet. Sen pelossa en näitä käyttänyt kuin ekalla viikolla.

        Unihäiriöihin ei ole muuta konstia kuin kärsiä ja olla ylpeä lopettamisesta. Pinna on kireällä kun ei ole saanut kunnolla nukkua. Kannattaa välttää kaikkea muuta stressiä. Olla möllöttää vaan.

        Itse heräilin säännöllisesti aamuyöstä ja sen jälkeen torkkumista kellonsoittoon... huh.

        Kerro millaista on ollut.


    • kelläpä

      Käy hammaslääkärillä sulla voi olla hammaskiveä. Tupakointi nimittäin estää verenvuodon (jos on ientulehdusta). Mun pitäisi kanssa lopettaa toi tupakanpoltto ja mä olen päättänyt tehdä sen vähitellen jotta en tulisi kipeäksi.
      Olen polttanut n. 30 vuotta. 1-2 colt-askia päivässä. Tällähetkellä olen enemmän kuin tyytyväinen -yksi aski on riittänyt päivässä jo viikon ajan. Välillä huimaa ja on höntti olo.

      • eikka

        ....se pikkuhiljaa lopettaminen on pelkkää itsensä huijausta! Ei onnistu!! Ei kukaan oo tullu kipeeksi siitä, että lopettaa röökin polton. Ne on vierotusoireita. Ja toi ikenien verenvuoto on ientulehdus, jonka hammaskivi aiheuttaa. Ja hammaskivi tulee röökin poltosta. TUpakointi heikentää pintavetrenkiertoa, siks ei oo vuotanut ku vetää röökii.


        Mut ei mitään pikkuhiljaa lopettamista. Kerralla kärsittävä mitä lopettamisesta seuraa. Ja sit pysyy vaan vahvana!!


      • kokeillut
        eikka kirjoitti:

        ....se pikkuhiljaa lopettaminen on pelkkää itsensä huijausta! Ei onnistu!! Ei kukaan oo tullu kipeeksi siitä, että lopettaa röökin polton. Ne on vierotusoireita. Ja toi ikenien verenvuoto on ientulehdus, jonka hammaskivi aiheuttaa. Ja hammaskivi tulee röökin poltosta. TUpakointi heikentää pintavetrenkiertoa, siks ei oo vuotanut ku vetää röökii.


        Mut ei mitään pikkuhiljaa lopettamista. Kerralla kärsittävä mitä lopettamisesta seuraa. Ja sit pysyy vaan vahvana!!

        olen ihan samaa mieltä,ei mitään pikkuhiljaa lopettelua.se pitää lopettaa kerralla ja edetä päivä kerrallaan.


      • Sätkijä
        eikka kirjoitti:

        ....se pikkuhiljaa lopettaminen on pelkkää itsensä huijausta! Ei onnistu!! Ei kukaan oo tullu kipeeksi siitä, että lopettaa röökin polton. Ne on vierotusoireita. Ja toi ikenien verenvuoto on ientulehdus, jonka hammaskivi aiheuttaa. Ja hammaskivi tulee röökin poltosta. TUpakointi heikentää pintavetrenkiertoa, siks ei oo vuotanut ku vetää röökii.


        Mut ei mitään pikkuhiljaa lopettamista. Kerralla kärsittävä mitä lopettamisesta seuraa. Ja sit pysyy vaan vahvana!!

        Minä lopetin 11 vuoden polttelun seinään, ilman korvaavia tuotteita. Seurauksena ensimmäisellä viikolla flunssa, angiina ja korvatulehdus. En ollut sairastanut korvatulehdusta kymmeneen vuoteen, joten ei kai se ihan sattumaa voinut olla? Minä siis ainakin tulin todella kipeäksi kun lopetin, mutta muistaapahan tuon viikon aina kun tulee mieleen, että josko aloittais uudelleen..


    • puttra

      Poltin 50 vuotta. len nt ollut polttamatta 1v10kk. Liman eritys alkoi n. 2kk lopettamisen jälkeen. Iole vielä eritys lppunut mutta huomattavasti vähentynyt, lähes loppunut.
      En koe sitä haittana, vaan hyötynä. Hengtys ainakin kulkee paremmin ja kestän rasitusta paremmin. Suosittelen lopetusta.

    • Anonyymi

      Poltin 40v ja reippaan askin päivässä. Nyt 5kk polttamatta. Ainut mikä on niin pahaolo jos en ota nikorettiä ja kuin kala kuivalla maalla eli hapen saaminen välillä ei kokoajan. Mirtin onko järkee vai ei? Onko muilla happivajauksia?

    • Anonyymi

      40v polttanut uskoisin et sulla keuhkoahtautumatauti lopettaessa huomaat oireet paremmin käy lääkäris saat lääkkeet mut tauti ei häviä mihinkään kun sen kerran saa hidastuu kylläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe