Kauanko kesti työkokeilupaikan löytyminen?

Paikkaa etsivä

Olen Kelan kautta työkokeilussa, jonka järjestää Verve. Olen käynyt alkusuunnittelujakson Vervessä ja nyt etsin työkokeilupaikkaa. Ei tunnu helpolta löytää sopivaa paikkaa. Miten kauan teillä muilla on mennyt paikan löytymisessä aikaa? Onko kukaan auttanut teitä siinä vai löysittekö paikan itse?

Kuvittelin, että työkokeilussa olisi tarkoituksena päästä itse työkokeiluun mahdollisimman pian suunnittelujakson jälkeen - kuntoutusohjaajalta kysyessä tuntuikin, että useilla menee kuukausia paikkaa etsiessä. Miksi kuntoutuslaitos ei auta tai tee yhteistyötä työkkörin kanssa?

Entäs jos työkokeilupaikkaa ei löydy vuodessakaan???

21

3984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verve kokemus huono

      Mut siirrettiin pois Verveltä, kun paikkaa ei löytynyt. Eläkeyhtiö kyllästyi odottamaan ja mä en muutenkaan tykänny siellä käydä. Noposelle kun pääsin niin paikka löytyi noin kuukaudessa.

    • vervestä ei apua mul

      Ei löytyny mullekaan Verven kautta, joten kokemus siitä oli ihan turha.

    • Oulu 90101

      Askartelua, paidanpainantaa, mölkkyä ym. järjenköyhää puuhastellaan aikansa. Sitten "harjoitellaan" työntekoa ja sen jälkeen olet kuntoutettu, hallelujaa!
      Sanokaa sille yhteiskunnalle, että laittaisi tämmöiseen budjetoidut rahat suoraan vaikka sitten työllistämis tuen korotukseen mielummin.
      Ihme pelleilyä enkä suosittele kenellekkään.

      • Noposellaollujatöihin

        Pelleily.. tosiaan ihan hyvä sana tuolle. Oikea ammatillinen kuntoutus on työnhakua.


    • Jussi K.

      Verve ei auttanut minuakaan, joten en voi suositella. Minutkin siirrettiin noposelle, sieltä sain tarvitsemani avun, tosin ikävästi vuoden liian myöhään, kun vervellä meni elämästäni yksi vuosi ihan turhaan ja hukkaan odotellessa. Onneksi osasin valittaa ja sain toisen firman valmentajan.

    • Paikkaa etsivä

      Jussi K., mihin valitit Verven huonosta palvelusta/avusta? Olitko Kelan kautta sinne mennyt vai työeläkelaitoksen kautta?

      Jotenkin tämä Verven touhu tuntuu avuttomalta: ns. kuntoutusohjaajani soittelee mulle parin viikon välein ja kysyy, mitä kuuluu... Yhtään järjellistä neuvoa siitä, mistä se työkokeilupaikka voisi oikeasti löytyä, en ole saanut. Sen sijaan aivan ylioptimista hokemista vain, että kyllä se paikka löytyy, oot vain aktiivinen...
      Siis jos oikeasti olisin täysin aktiivinen tyyppi, niin en kai olisi työkokeiluun menossa, vaan olisi oikeissa töissä. Nyt on kolmisen kuukautta mennyt, ja yksi epämääräinen, ehkä mahdollinen paikka voisi olla tiedossa, kunhan sieltä joku joskus soittaa. Mutta Verve ei ole mitään tämänkään eteen tehnyt, Menee kyllä Kelan maksut Vervelle täysin hukkaan - mitään konkreettista eivät siellä ole tehneet.

    • Jussi K.

      Työeläkeyhtiön kautta sinne menin ja sinne valitin. Olivat itsekin eläkeyhtiössä samaa mieltä, siinä ajassa olisi pitänyt saada työkokeilupaikan ja siirsivät minut pois sieltä ilomielin. Samaa mullekin Vervessä sanottiin, ole aktiivinen ja älä stressaa, paikka järjestyy jossain vaiheessa. Jos en itse olisi aktivoitunut ja valittanut kohtelustani olisin varmaan vieläkin siellä ja mikään ei olisi edennyt ja olisin varmaan jossain laitoshoidossa kun niin turhauduin.

    • Talo-Ala

      Paikkaa etsivä, älä turhaan alistu kohtaloosi. Jos riittävän moni valittaa, se varmasti kuuluu myös Kelan päättäjille.

      • Verve kusettaa

        ei juma! mulla ihan sama juttu ton Verven kanssa. Valitettavasti vaan työeläkeyhtiö - Varma - ei ole ainakaan vielä siirtämässä mihinkään.


        Eikö tollasista puljuista, jotka vaikuttaa jo ihan huijareilta, pääse eroon ?


      • verve ei oo terve

        Ei näytä kiinnostavan. Ei Kelaa, eikä työeläkeyhtiötä. Vieläkö olis joku muu taho? THL? Valvira? STM?

        Kai näitä "ammatillisen kuntoutuksen" toimijoita joku valvoo?

        Ja jos ei valvo, niin mikäs estäis esim. mua perustamasta tällaista huijari-firmaa? Paitsi tietysti moraali.


      • Cesilo
        verve ei oo terve kirjoitti:

        Ei näytä kiinnostavan. Ei Kelaa, eikä työeläkeyhtiötä. Vieläkö olis joku muu taho? THL? Valvira? STM?

        Kai näitä "ammatillisen kuntoutuksen" toimijoita joku valvoo?

        Ja jos ei valvo, niin mikäs estäis esim. mua perustamasta tällaista huijari-firmaa? Paitsi tietysti moraali.

        Ole tiukkana ja kerro Varmaan kokemuksesi. Minulla tekivät siirron Noposelle mielellään, olivat itsekin Varmassa tyytymättömiä kohteluuni ja siihen että mitään ei tapahtunut.


      • Puljusta, päivää
        Cesilo kirjoitti:

        Ole tiukkana ja kerro Varmaan kokemuksesi. Minulla tekivät siirron Noposelle mielellään, olivat itsekin Varmassa tyytymättömiä kohteluuni ja siihen että mitään ei tapahtunut.

        Heh, on "oltu tiukkana", mutta sitten on hankala kun Verven pulju puolustaa itseään mustamaalaamalla asiakkaita.

        Ryhmäkanne: http://www.oikeus.fi/41279.htm voisi olla ihan aiheellinen.


      • hengitysliitto-verve
        Verve kusettaa kirjoitti:

        ei juma! mulla ihan sama juttu ton Verven kanssa. Valitettavasti vaan työeläkeyhtiö - Varma - ei ole ainakaan vielä siirtämässä mihinkään.


        Eikö tollasista puljuista, jotka vaikuttaa jo ihan huijareilta, pääse eroon ?

        Toivottavasti pääsee näillä:

        1. ryhmäkanne
        2. valitus: STM / kuntoutusasioiden neuvottelulautakunta


    • inhorealismi

      Eikö ne päätökset ole määräaikaisia eli 10 kk?? Verve ei tee mitään, joten ei siis yhteistyötäkään. Ei siis minnekään.

      Jos päätös on vanhentunut, niin joudut hakemaan uuden päätöksen. Sitä ei sitten parane tuhlata Verveen.

    • simba2

      Kokeilka Barona Hyvää ihmiset.

      • ei enää sinne!

        Baronasta ei ole kenelläkään sitä kokeilleena mitään hyvää sanottavaa.


    • huijattu2013

      Samaa turhuutta oli kelan kuntoutustutkimus Kunnonpaikassa Siilinjärvellä.

      Oireita ei kirjattu kunnolla ja vaikka psykologi sitä mieltä ettei voi kouluun tai työhön laittaa niin ei mitää merkitystä.

      Nuo Kelan kuntoutukset on verovarojen tuhlaamista!

    • Puhelin käteen

      Päivässä löytyi,soitin itse.

    • Alkuperäine

      Löytyi lopulta kokeilupaikka, aikaa meni puoli vuotta. Kokeilussa olin, sujui ok, mutta jatkotyötä ei ko. paikassa ollut, kun ei ole rahaa.

      Loppupalaveri Vervessä yhtä tyhjän kanssa. Kirjattiin vain asiat, jotka olivat itsestäänselvyyksiä. Jatkoehdotukset olivat: jatkaa työnhakijana olemista,
      selvittää onko oikeutettu palkkatukeen. Työkykynikin jäi oikeastaan selvittämättä, kun ein 5 tunnin päivää, jossa väsyin, mutta jotenkin selvisin.

    • Verve kuntouttaa?

      Mä valitin ja pääsin myös Noposelle. Työkokeilupaikka järjesty reilussa kuukaudessa, oppispimus työkokeilupaikkaan kolmen kuukauden työkokeilun jälkeen. Järkitoimintaa noposella, Vervellä olin 9kk ihan turhaan.

    • OskariOlematon

      Olen ollut ammatillisen kuntoutuksen kartoituksessa Vervellä. Lähtökohtaisesti kaikki, jotka sinne menevät ovat siis Verven näkemyksen mukaisesti ammatillisen kuntoutuksen tarpeessa HETI ja todellisia valmiuksia ei minusta kartoiteta. Itselläni on hyvät oppimisvalmiudet ja olen suht näppärä, mutta taustalla on useita sairauksia, joita ei lainkaan otettu huomioon arviota tehdessä. Käsittääkseni se nimittäin voi myös olla muunlainen suositus Kelalle, kuin ammatillinen kuntoutus, esim. eläke . Nyt minua siis pukataan työelämään väkisin ja en ole saanut mitään neuvoja siitä, mistä saan ammatillisen kuntoutuksen ajaksi toimeentulon. Kiitos Verve! Verven tulos oli viime vuodelta about 50 miljoonan luokkaa. Repikää siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe