Olen Kelan kautta työkokeilussa, jonka järjestää Verve. Olen käynyt alkusuunnittelujakson Vervessä ja nyt etsin työkokeilupaikkaa. Ei tunnu helpolta löytää sopivaa paikkaa. Miten kauan teillä muilla on mennyt paikan löytymisessä aikaa? Onko kukaan auttanut teitä siinä vai löysittekö paikan itse?
Kuvittelin, että työkokeilussa olisi tarkoituksena päästä itse työkokeiluun mahdollisimman pian suunnittelujakson jälkeen - kuntoutusohjaajalta kysyessä tuntuikin, että useilla menee kuukausia paikkaa etsiessä. Miksi kuntoutuslaitos ei auta tai tee yhteistyötä työkkörin kanssa?
Entäs jos työkokeilupaikkaa ei löydy vuodessakaan???
Kauanko kesti työkokeilupaikan löytyminen?
22
4310
Vastaukset
- Verve kokemus huono
Mut siirrettiin pois Verveltä, kun paikkaa ei löytynyt. Eläkeyhtiö kyllästyi odottamaan ja mä en muutenkaan tykänny siellä käydä. Noposelle kun pääsin niin paikka löytyi noin kuukaudessa.
- vervestä ei apua mul
Ei löytyny mullekaan Verven kautta, joten kokemus siitä oli ihan turha.
- Oulu 90101
Askartelua, paidanpainantaa, mölkkyä ym. järjenköyhää puuhastellaan aikansa. Sitten "harjoitellaan" työntekoa ja sen jälkeen olet kuntoutettu, hallelujaa!
Sanokaa sille yhteiskunnalle, että laittaisi tämmöiseen budjetoidut rahat suoraan vaikka sitten työllistämis tuen korotukseen mielummin.
Ihme pelleilyä enkä suosittele kenellekkään.- Noposellaollujatöihin
Pelleily.. tosiaan ihan hyvä sana tuolle. Oikea ammatillinen kuntoutus on työnhakua.
- Jussi K.
Verve ei auttanut minuakaan, joten en voi suositella. Minutkin siirrettiin noposelle, sieltä sain tarvitsemani avun, tosin ikävästi vuoden liian myöhään, kun vervellä meni elämästäni yksi vuosi ihan turhaan ja hukkaan odotellessa. Onneksi osasin valittaa ja sain toisen firman valmentajan.
- Paikkaa etsivä
Jussi K., mihin valitit Verven huonosta palvelusta/avusta? Olitko Kelan kautta sinne mennyt vai työeläkelaitoksen kautta?
Jotenkin tämä Verven touhu tuntuu avuttomalta: ns. kuntoutusohjaajani soittelee mulle parin viikon välein ja kysyy, mitä kuuluu... Yhtään järjellistä neuvoa siitä, mistä se työkokeilupaikka voisi oikeasti löytyä, en ole saanut. Sen sijaan aivan ylioptimista hokemista vain, että kyllä se paikka löytyy, oot vain aktiivinen...
Siis jos oikeasti olisin täysin aktiivinen tyyppi, niin en kai olisi työkokeiluun menossa, vaan olisi oikeissa töissä. Nyt on kolmisen kuukautta mennyt, ja yksi epämääräinen, ehkä mahdollinen paikka voisi olla tiedossa, kunhan sieltä joku joskus soittaa. Mutta Verve ei ole mitään tämänkään eteen tehnyt, Menee kyllä Kelan maksut Vervelle täysin hukkaan - mitään konkreettista eivät siellä ole tehneet. - Jussi K.
Työeläkeyhtiön kautta sinne menin ja sinne valitin. Olivat itsekin eläkeyhtiössä samaa mieltä, siinä ajassa olisi pitänyt saada työkokeilupaikan ja siirsivät minut pois sieltä ilomielin. Samaa mullekin Vervessä sanottiin, ole aktiivinen ja älä stressaa, paikka järjestyy jossain vaiheessa. Jos en itse olisi aktivoitunut ja valittanut kohtelustani olisin varmaan vieläkin siellä ja mikään ei olisi edennyt ja olisin varmaan jossain laitoshoidossa kun niin turhauduin.
- Talo-Ala
Paikkaa etsivä, älä turhaan alistu kohtaloosi. Jos riittävän moni valittaa, se varmasti kuuluu myös Kelan päättäjille.
- Verve kusettaa
ei juma! mulla ihan sama juttu ton Verven kanssa. Valitettavasti vaan työeläkeyhtiö - Varma - ei ole ainakaan vielä siirtämässä mihinkään.
Eikö tollasista puljuista, jotka vaikuttaa jo ihan huijareilta, pääse eroon ? - verve ei oo terve
Ei näytä kiinnostavan. Ei Kelaa, eikä työeläkeyhtiötä. Vieläkö olis joku muu taho? THL? Valvira? STM?
Kai näitä "ammatillisen kuntoutuksen" toimijoita joku valvoo?
Ja jos ei valvo, niin mikäs estäis esim. mua perustamasta tällaista huijari-firmaa? Paitsi tietysti moraali. - Cesilo
verve ei oo terve kirjoitti:
Ei näytä kiinnostavan. Ei Kelaa, eikä työeläkeyhtiötä. Vieläkö olis joku muu taho? THL? Valvira? STM?
Kai näitä "ammatillisen kuntoutuksen" toimijoita joku valvoo?
Ja jos ei valvo, niin mikäs estäis esim. mua perustamasta tällaista huijari-firmaa? Paitsi tietysti moraali.Ole tiukkana ja kerro Varmaan kokemuksesi. Minulla tekivät siirron Noposelle mielellään, olivat itsekin Varmassa tyytymättömiä kohteluuni ja siihen että mitään ei tapahtunut.
- Puljusta, päivää
Cesilo kirjoitti:
Ole tiukkana ja kerro Varmaan kokemuksesi. Minulla tekivät siirron Noposelle mielellään, olivat itsekin Varmassa tyytymättömiä kohteluuni ja siihen että mitään ei tapahtunut.
Heh, on "oltu tiukkana", mutta sitten on hankala kun Verven pulju puolustaa itseään mustamaalaamalla asiakkaita.
Ryhmäkanne: http://www.oikeus.fi/41279.htm voisi olla ihan aiheellinen. - hengitysliitto-verve
Verve kusettaa kirjoitti:
ei juma! mulla ihan sama juttu ton Verven kanssa. Valitettavasti vaan työeläkeyhtiö - Varma - ei ole ainakaan vielä siirtämässä mihinkään.
Eikö tollasista puljuista, jotka vaikuttaa jo ihan huijareilta, pääse eroon ?Toivottavasti pääsee näillä:
1. ryhmäkanne
2. valitus: STM / kuntoutusasioiden neuvottelulautakunta
- inhorealismi
Eikö ne päätökset ole määräaikaisia eli 10 kk?? Verve ei tee mitään, joten ei siis yhteistyötäkään. Ei siis minnekään.
Jos päätös on vanhentunut, niin joudut hakemaan uuden päätöksen. Sitä ei sitten parane tuhlata Verveen. - simba2
Kokeilka Barona Hyvää ihmiset.
- ei enää sinne!
Baronasta ei ole kenelläkään sitä kokeilleena mitään hyvää sanottavaa.
- huijattu2013
Samaa turhuutta oli kelan kuntoutustutkimus Kunnonpaikassa Siilinjärvellä.
Oireita ei kirjattu kunnolla ja vaikka psykologi sitä mieltä ettei voi kouluun tai työhön laittaa niin ei mitää merkitystä.
Nuo Kelan kuntoutukset on verovarojen tuhlaamista! - Puhelin käteen
Päivässä löytyi,soitin itse.
- Alkuperäine
Löytyi lopulta kokeilupaikka, aikaa meni puoli vuotta. Kokeilussa olin, sujui ok, mutta jatkotyötä ei ko. paikassa ollut, kun ei ole rahaa.
Loppupalaveri Vervessä yhtä tyhjän kanssa. Kirjattiin vain asiat, jotka olivat itsestäänselvyyksiä. Jatkoehdotukset olivat: jatkaa työnhakijana olemista,
selvittää onko oikeutettu palkkatukeen. Työkykynikin jäi oikeastaan selvittämättä, kun ein 5 tunnin päivää, jossa väsyin, mutta jotenkin selvisin. - Verve kuntouttaa?
Mä valitin ja pääsin myös Noposelle. Työkokeilupaikka järjesty reilussa kuukaudessa, oppispimus työkokeilupaikkaan kolmen kuukauden työkokeilun jälkeen. Järkitoimintaa noposella, Vervellä olin 9kk ihan turhaan.
- OskariOlematon
Olen ollut ammatillisen kuntoutuksen kartoituksessa Vervellä. Lähtökohtaisesti kaikki, jotka sinne menevät ovat siis Verven näkemyksen mukaisesti ammatillisen kuntoutuksen tarpeessa HETI ja todellisia valmiuksia ei minusta kartoiteta. Itselläni on hyvät oppimisvalmiudet ja olen suht näppärä, mutta taustalla on useita sairauksia, joita ei lainkaan otettu huomioon arviota tehdessä. Käsittääkseni se nimittäin voi myös olla muunlainen suositus Kelalle, kuin ammatillinen kuntoutus, esim. eläke . Nyt minua siis pukataan työelämään väkisin ja en ole saanut mitään neuvoja siitä, mistä saan ammatillisen kuntoutuksen ajaksi toimeentulon. Kiitos Verve! Verven tulos oli viime vuodelta about 50 miljoonan luokkaa. Repikää siitä.
- Anonyymi
menkää nyt jumalauta itse etsimään niitä työkokeilupaikkoja, antaa työnantajalle hieman huonon kuvan jos ette itse mene kysymään.
Aika outou silti on jos ei työnantajalle ilmainen työvoima kelpaa, sillä sen 3kk työkokeilun voi suorittaa siten ettei ole vielä mitenkääb edes työpaikan kirjoilla vaan raha tulee 'työntekijälle'suoraan työeläke laitoksesta ja vakuutukset ynnä muut..
Itse löysin paikan heti ensimmäisestä paikasta ja työkokeilun jälkeen mut palkattiin sinne
vähän tsemppiä siihen touhuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887