pumppaus + maidon määrä

pumperopum

Hei! Pumppailin eilen pitkästä aikaa, ja huomasin että toisesta rinnasta tulee huomattavasti enemmän maitoa pumpattaessa. Tiedän, ettei se minkä verran heruu pumpulle kerro mitään siitä, minkä verran vauva saa herutettua maitoa itselleen, mutta mites tuo ero rintojen välillä? Tuleekohan vauvallekin toisesta rinnasta enemmän maitoa? Koska luulisi että jos toinen rinta heruu hyvin pumpulle niin toinenkin silloin heruisi, jos maitoa sieltä saman verran tulisi.
Vauva on 2,5kk, eli sen verran olen imettänyt.

3

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tisuvarasto

      Hei,

      mulla on sellainen systeemi, että syötän vauvalle aina yhden tisun per syöttö. Maitoa on reilunlaisesti, siis. Silloin siinä tisussa, joka olisi seuraavaksi vuorossa, on selkeästi enemmän maitoa kuin siinä, josta juuri syötiin. Tämä ero näkyy silloinkin, vaikka vauva olisi ollut pakasteesta otetulla pumppumaidolla muutamankin syötön yli. Minulla siis tisut "varastoi" maitoa. Vauva on 3 kk.

    • 23454234

      Aikas monella naisella rinnat ovat erikokoiset. Itse en ole asiaa edes huomannut ennen kuin sain lapsia ja imetin. Vasen rintani tuottaa maitoa huomattavasti enemmän kuin oikea, vasen heruu herkemmin sekä on ns. suihkutissi. Oikea rinta on "rauhallisempi". Molemmista rinnoista vauva saa silti mahansa täyteen :) Kannattaa vain imettää sitä huonommin heruvaa rintaa myös, ettei sen maidontuotanto lopahda. Näin sinulla ei sitten imetyksen loputtua ole eripari rintoja :)

    • IirisT

      Kyllä rinnat voivat olla keskenään erilaiset. Itselläni on toinen rinta nopea ja vähäisempi ja toinen sitten hitaampi, mutta runsaampi...maidontuotannollisesti siis. Näkyy pumpullakin, että toisesta tulee enemmän. Syötän itse molemmat rinnat, koska rinnat ylipäätänsä varastoivat vähän maitoa joten vauva tarttee molemmat kerralla:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe