Mistä saisi historiallista tietoa 1960-luvun etenkin 1963 vuoden Yläneen tyttökodista. Google kertoo omenoista. Olisin lähdössä kirjoittamaan "historiikkia" SKS kustantamana?
Huvituksen tyttökoti.
6
999
Vastaukset
- kipsiintynyt x 2
Mä oon siellä töissä ja mäkin olisin kiinnostunut historiasta. Jotain mä tiedänkin ja täältä saa lisää tietoa: http://www.museoylane.fi.
- outolintu*
Kiitos
- mannilainen
Pimpsaa antoivat mielellään silloiset tyttökodin asukit.Oli oikein mukavaa 60-luvulla.
- euralainen
Kuulemma juu. Tunnen yhden nyt jo eläkkeellä olevan rekkakuskin joka ohi ajaessaan poimi siitä jonkun asukkaan kyytiin ja varmaan veti sitä viikseen sitten sopivassa paikassa. Eikä vain yhden kerran, vaan useammankin, siitä huolimatta että alueella oli pysähtyminen kielletty.
Vielä 90-luvullakin eräs täkäläinen pahasti alkoholisoitunut äijä väitti että hänen asunnossaan on Huvituksesta karannut tyttö. Äijä väitti kivenkovaan että vaimonsa oli tullut kotiin ja astunut tupaan juuri samalla hetkellä kun äijän kynnetön upposi Huvituksen tytön kosteaan karvalompsaan, ja siitä oli seurannut tietysti tappelu. Äijä kertoi baarissa vaahto suupielessä kuinka Huvituksen tyttö oli antanut muijalle selkään ja repinyt tukankin päästä.
No se oli niin hauska tarina että lähdettiin sitten oikein porukalla sitä ihmettä katsomaan. Äijä nimittäin väitti että tyttö oli ajanut hänen vaimonsa pois talosta ja oli edelleenkin siellä, ja hän kyllä panee vielä myöhemmin illalla sitä tyttöä. Tiedettiin että tämän juopon vaimo on melko raskastekoinen ja puheissaan sekä teoissaan ronski nainen, jota eivät edes raavaat miehet pelottaneet, saati joku irtonaista elämää viettänyt nuori hutsu.
Eihän siellä tietenkään mitään Huvituksesta karannutta tyttöä ollut. Äijä oli itse mukana ja kivenkovaan väitti että varmasti oli ollut ja vaimon kanssa oli tapellut, ja sitten äijä kävi kontalleen makuuhuoneen lattialle ja katsoi että jos se Huvituksen tyttö on vaikka piilossa sängyn alla.
Lähdettiin sitten takaisin baariin ja jätettiin ukko yksinään horisemaan taloonsa. Seuraavana päivänä äijä ei puhunut enää mitään Huvituksen tytöstä.
- sukuu
outolintu - minun kauttani voisi löytyä vanhoja valokuvia ym. Sukulaiseni on ollut siellä töissä vuosia.
- Huvitus
Itse olin Huvituksessa 1963-64, ja minua ällötti se johtaja alkos lääppiin minua yhtenä kesäiltana ja repi vaatteet päältä. en unohda sitä koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218401Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771349
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2831315- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331040Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968